Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Darkside/Nicolas Jaar
Zelfs Khruangbin is live spannender... het steekt me tov 10 jaar geleden echt enorm, enorm tegen. Gaap.

En CR blijft een klote zaal
Reply
Er zaten stukken in waarbij ik dacht dit is de beste show ooit. Over het geheel gezien was dat zeker niet het geval, maar wat ben ik blij dat ik ze na 12 jaar weer gezien heb.

Edit: oeps het was 2014
[+] 2 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
(14-06-2023, 21:42)Meekers Wrote: Zelfs Khruangbin is live spannender... het steekt me tov 10 jaar geleden echt enorm, enorm tegen. Gaap.

Benieuwd naar je ervaringen, wat vond je zoveel minder dan 10 jaar terug?

(15-06-2023, 08:15)Stefan Wrote: Er zaten stukken in waarbij ik dacht dit is de beste show ooit. Over het geheel gezien was dat zeker niet het geval, maar wat ben ik blij dat ik ze na 12 jaar weer gezien heb.

Een paar van die herinterpretaties zijn hun beste tot nu toe denk ik (alhoewel ik ze vorige tour niet heb gezien, wel veel bootlegs gehoord), zoals die nieuwe versies van Golden Arrow en A1.
Reply
(15-06-2023, 08:30)thomas9790 Wrote:
(14-06-2023, 21:42)Meekers Wrote: Zelfs Khruangbin is live spannender... het steekt me tov 10 jaar geleden echt enorm, enorm tegen. Gaap.

Benieuwd naar je ervaringen, wat vond je zoveel minder dan 10 jaar terug?

Ik was sowieso al geagiteerd omdat ik met mn "floor ticket" niet meer terug naar de middenring mocht wegens "vol" nadat ik vlak voor hun set snel even naar de toilet moest. De onderste ring was halfleeg omdat de mensen met genummerde zitplaatsen via de trap naar het middenplein kwamen. K'was bijkomend geïrriteerd omdat ze in KC de ballen hebben om 50ct per WC bezoek te vragen..... Tik ook maar 3euro af voor een Spa blauw, die uit een gewone 2l fles komt. Flikker toch lekker op. Het was ook BELACHELIJK warm in de zaal. Het zweet kwam nog net niet van het plafond omlaag gedruppeld. 

Maar het concert viel me ook, los van de omstandigheden, gewoon enorm hard tegen.

Het tempo van de set zat IMO gewoon niet goed. Telkens wanneer er iets van momentum leek te komen, schakelden ze 2 of 3 versnellingen terug, met onnodige improvisatie/jam sessies.
Het was 10 jaar geleden gewoon veel scherper, sneller, harder en spannender. De twee "helpers" die over het podium liepen om hun logo te laten bewegen, kwamen ook gewoon awkward en pretentieus over. 

De toevoeging van die drummer was voor mijn ook echt geen meerwaarde. Ze kwamen veel snediger over zonder. Ritmisch maakte die gast op cruciale momenten gewoon fouten die impact hadden..

Anyhow, ik ben wss nu gewoon aan't zagen. Mijn verwachtingen lagen gewoon enorm hoog en ze hebben die na alle lyrische berichten over hun shows op Primavera/in Parijs/.. totaal niet kunnen inlossen.
Reply
Een show moet niet per se snel, snedig of hard zijn om goed te zijn. Harrington was waanzinnig. Hoe die drone clarinet-track bv. uitmondt in zo'n geweldig nummer toont ook de kunde en de manier waarop die 'jam sessie' transformeert in iets ongelooflijks. Er zat wat improv in, maar het had wel een functie.
Reply
(15-06-2023, 16:14)Meekers Wrote: Ik was sowieso al geagiteerd omdat ik met mn "floor ticket" niet meer terug naar de middenring mocht wegens "vol" nadat ik vlak voor hun set snel even naar de toilet moest. De onderste ring was halfleeg omdat de mensen met genummerde zitplaatsen via de trap naar het middenplein kwamen.

Dus met je floor ticket kon je op meerdere plekken in de zaal staan? Ik vraag mij af hoe dat personeel zou reageren als je zegt dat je met iemand bent die nog op de middenring staat. Zouden ze je dan echt niet meer toelaten?
Reply
(15-06-2023, 16:18)Kreuz Wrote: Een show moet niet per se snel, snedig of hard zijn om goed te zijn. 
Eens, 100%, maar toch deed het me gisteren echt allemaal niet veel. Ik vond meer dan de helft van de set gewoon rete saai. Het kabbelde met momenten echt enorm.

Misschien(/allicht?) de combinatie van omstandigheden en ergernissen ivm de zaal die meegespeeld hebben, geen idee. De gaspedaal werd precies keer op keer losgelaten telkens op't moment dat ze onder stoom kwamen. Ofzo.. Misschien lagen mijn verwachtingen ook gewoon te hoog en romantiseer ik ook gewoon de herinneringen aan hun Psychic tour.
Reply
(15-06-2023, 16:21)hythloth Wrote:
(15-06-2023, 16:14)Meekers Wrote: Ik was sowieso al geagiteerd omdat ik met mn "floor ticket" niet meer terug naar de middenring mocht wegens "vol" nadat ik vlak voor hun set snel even naar de toilet moest. De onderste ring was halfleeg omdat de mensen met genummerde zitplaatsen via de trap naar het middenplein kwamen.

Dus met je floor ticket kon je op meerdere plekken in de zaal staan? Ik vraag mij af hoe dat personeel zou reageren als je zegt dat je met iemand bent die nog op de middenring staat. Zouden ze je dan echt niet meer toelaten?
 Ik heb me daarna gewoon in een lege stoel gezet in de onderste ring. Ik had geen zin om in discussie te gaan met het personeel daar. Maar, hoewel ze staan- en (genummerde) zitplaatsen verkochten bleek het in theorie gewoon general admission te zijn.
Reply
Lol, gezien mijn ervaring bij het Sportpaleis verbaasd het mij niets dat die zaal ook zo'n gebrekkig systeem heeft.
Reply
KC is in handen van LN en dus op de kutst mogelijke manier gerund. Als je pech hebt, kan dat inderdaad een concertervaring vergallen. Ik kom er iig nooit meer.
Reply
Ik sta gewoon altijd in de parterre en blijf daar gewoon staan. Ik zag meerdere mensen wel gewoon bier halen tijdens de show, dus volgens mij had je gewoon ongeluk ofzo? Nog nooit meegemaakt, zal alleen maar aan de beleving hebben afgedragen natuurlijk..
Reply
Het geluid was echt perfect. Ik was mijn oordoppen vergeten en was redelijk in paniek hoe kut het zou worden met die gele gratis dingen, maar ik heb ze niet eens in hoeven te doen. Organisatorisch sloeg het nergens op, maar ik zou Paradiso zo hiervoor inruilen.
Reply
Ik zit wat dingen van 2014 terug te luisteren en kijken om te zien of mijn herinnering van toen klopt. Gisteravond was gewoon echt nog een pak beter. Vooral in de Melkweg destijds werd het soms best wel plat en ging het feestpubliek tijdens 5 days off helemaal los. Live waren de nummer al wel anders dan op plaat, maar nog steeds grotendeels herkenbaar. Van gisteravond heb ik voor een groot deel dus nog altijd geen idee wat ze hebben gespeeld. Mede door de drummer had het meer lagen, werd het nog spannender en voelde het als 1 grote jamsessie.
[+] 2 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
oct 19 - dublin, ie - button factory
oct 21 - edinburgh, uk - la belle
oct 22 - glasgow, uk - qmu
oct 24 - london, uk - alexandra palace theatre
oct 28 - istanbul, tr - maximum uniq openair
oct 30 - thessaloniki, gr - principal
nov 1 - torino, it - club to club
nov 3 - paris, fr - l'olympia
nov 5 - luxembourg, lu - den atelier
nov 6 - gent, be - vooruit
nov 7 - brussels, be - ancienne belgique
nov 8 - utrecht, nl - le guess who?

pre-sale starts wednesday 10am local and the code is "echo"

darksidetheband.com
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Ik was van plan dit jaar een dagticket te kopen voor LGW?

Dat gaat dan de vrijdag worden.
Reply
Ik neem aan dat de presale niet geldt voor LGW? en we moeten wachten op dagkaarten?
Reply
Presale lijkt inderdaad (logischerwijs) niet voor LGW? te zijn. Mocht iemand toch nog iets zien, dan zie ik het graag hier :p.
Reply
Erbij in Gent.
Reply
Nieuwe track:

Reply
Knaller van een track. Krautrock plus de diepe bassen van Jaar.
Reply
https://www.brooklynvegan.com/darkside-a...are-s-n-c/

Nieuwe plaat op 28 februari.

[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
https://thequietus.com/interviews/darkside-interview/

Must-read interview, verklaart een hoop.
Reply
Vind het best een goeie plaat op eerste paar luisterbeurten; maar kijk vooral uit naar de tour, ze hebben weer razendveel materiaal om op te improviseren en door te bouwen. Zou er nog een rondje Europa worden gedaan?
Reply
https://politicsdancingxyz.substack.com/...irect=true
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)