Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Graspop
(08-10-2021, 22:09)Indiaantje89 Wrote: En Exodus toch? Maar goed ik heb ze compleet maar zo heel spannend is het ook weer niet. Maar allemaal leuk om gezien te hebben waarvan Slayer wel de must is.

En Forbidden, Heathen, Violence, Death Angel... wellicht zelfs nog Possessed en Death in de beginjaren. Exodus is eigenlijk zelfs de grondlegger. Vrijwel allemaal Bay Area.
Op Dynamo zou dit jaar een soort van all-star band spelen (zonder de miljonairs).
Reply
Alleen Slayer deed mij echt warm maken. Raining Blood in de regen op Graspop in het voorste vak doet mijn hart nog steeds smelten. Dag er na Graspop. 

Maar de echte. Die gaan naar dat grindcore ding in Tsjechië.
Reply
Obscene Extreme is wel een happening ja.
Reply
(08-10-2021, 20:59)Indiaantje89 Wrote: 01. Slayer
02. Anthrax
03. Metallica
04. Megadeth

Naar mijn mening.
Slayer
Metallica (vooral vanwege de grootsheid)
Megadeth

Anthrax hoort voor mij niet eens in dit rijtje. Dat zou Exodus moeten zijn.
Reply
Faith No More gecancelled
Reply
En Within Temptation vervanger. Veel plezier
Reply
Echt zo'n Live Nation vervanging.
Reply
(10-12-2021, 10:43)metal bouwie Wrote: En Within Temptation vervanger. Veel plezier
Ik ga dus niet meer!
Reply
Wel zorgelijk dit nieuws. Gaat blijkbaar nog steeds niet goed met Mike Patton.
Reply
Ik dacht eerst dat het om Coronageneuzel ging en dit begin van meer afzeggingen zou zijn. 'Gelukkig' lijkt het om privé/gezondheidsredenen te gaan.
Reply
Aerosmith heeft ook afgezegd. Het zal nog wel een festivalzomer vol onzekerheid blijven, vooral de Amerikaanse bands verwacht ik best veel afzeggingen van.
Reply
Kutzooi, vakantie, show van Guns n Roses en Pearl Jam rondom Aerosmith geboekt.
Reply
Festivalboekers zijn al volop bezig met opties in 2024. Het is stilaan meer een logistiek probleem dan iets anders aan het worden. Er kan vaak op korte termijn niet genoeg personeel verzekerd worden. Primavera heeft kennelijk nog geen riders van Amerikaanse acts ontvangen.
Reply
(31-01-2022, 23:08)Uplift Wrote: Festivalboekers zijn al volop bezig met opties in 2024. Het is stilaan meer een logistiek probleem dan iets anders aan het worden. Er kan vaak op korte termijn niet genoeg personeel verzekerd worden. Primavera heeft kennelijk nog geen riders van Amerikaanse acts ontvangen.

Riders betreft productiespecificaties en dergelijk?
Reply
Volgens de woordvoerder van PS op de afgelopen ESNS wel, ja.

Vertaalknoptijd: https://cat.elpais.com/cat/2022/01/28/ac...37314.html
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(31-01-2022, 23:20)hythloth Wrote: Riders betreft productiespecificaties en dergelijk?
 
Klopt, meestal saai, soms met wat grapjes, soms hilarisch zoals die van Iggy Pop uit 2006, de moeder aller riders.
http://www.thesmokinggun.com/backstage/a...ggy-pop-06 links op view the document klikken.
[+] 3 users say Thank You to jodocus for this post
Reply
(31-01-2022, 21:36)metal bouwie Wrote: Kutzooi, vakantie, show van Guns n Roses en Pearl Jam rondom Aerosmith geboekt.

Dat had ik dus in 2020 en 2021 en wellicht nu weer. Concerten die helemaal niet meer doorgegaan zijn en naar de centen kan fluiten, concerten die voor ons verkeerd herplaatst waren en geld terug heb ontvangen en na her her plaatsing wel perfect passen, festival waar The Cure ineens niet meer komt en ik naar de centen kan fluiten, Pinkpop tegelijk met Rammstein, Stuttgart in combinatie met Zürich en nu uit elkaar geprogrammeerd, Moskou de dag voor Rammstein Zürich ook lekker geprogrammeerd, maar oorlog kan dit oplossen, maar dan zijn de centen wellicht ook kwijt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Dus ja, ik begrijp hoe jullie, je voelen, maar niet getreurd, Berlijn Rammstein samen met de Enzoclan nog in het verschiet  Cool
Reply
(31-01-2022, 21:22)Indiaantje89 Wrote: Aerosmith heeft ook afgezegd. Het zal nog wel een festivalzomer vol onzekerheid blijven, vooral de Amerikaanse bands verwacht ik best veel afzeggingen van.
Sabaton vervanger.
Reply
(01-02-2022, 17:09)metal bouwie Wrote:
(31-01-2022, 21:22)Indiaantje89 Wrote: Aerosmith heeft ook afgezegd. Het zal nog wel een festivalzomer vol onzekerheid blijven, vooral de Amerikaanse bands verwacht ik best veel afzeggingen van.
Sabaton vervanger.
Niet mijn ding.
Reply
(01-02-2022, 17:53)Indiaantje89 Wrote:
(01-02-2022, 17:09)metal bouwie Wrote:
(31-01-2022, 21:22)Indiaantje89 Wrote: Aerosmith heeft ook afgezegd. Het zal nog wel een festivalzomer vol onzekerheid blijven, vooral de Amerikaanse bands verwacht ik best veel afzeggingen van.
Sabaton vervanger.
Niet mijn ding.
Ook totaal mijn ding niet, zelfs één van de weinige bands waar ik écht niet naar kan luisteren (net als Powerwolf). Gezien populariteit van Sabaton geen slechte vervanger.
Reply
(01-02-2022, 18:00)metal bouwie Wrote:
(01-02-2022, 17:53)Indiaantje89 Wrote:
(01-02-2022, 17:09)metal bouwie Wrote:
(31-01-2022, 21:22)Indiaantje89 Wrote: Aerosmith heeft ook afgezegd. Het zal nog wel een festivalzomer vol onzekerheid blijven, vooral de Amerikaanse bands verwacht ik best veel afzeggingen van.
Sabaton vervanger.
Niet mijn ding.
Ook totaal mijn ding niet, zelfs één van de weinige bands waar ik écht niet naar kan luisteren (net als Powerwolf). Gezien populariteit van Sabaton geen slechte vervanger.
Ik ga denk ik ook mijn kaart verkopen. De combi Aerosmith en Deep Purple vond ik mooi om af te strepen van het lijstje, en dan had ik erg zin Deftones, maar nu Aerosmith wegvalt ga ik misschien toch voor iets anders dat weekend.
Reply
Gisteren geweest, weg richting de parking was prima te doen. 25 minuutjes lopen en we waren op het festivalterrein. De nieuwe indeling beviel me wel. Je kan binnen 5 minuten van de mainstages naar de Jupiler stage lopen wat een prima afstand is, en het stagehoppen wat makkelijk maakt. Afgetrapt met Crossfaith. De mannen hadden er duidelijk zin, gingen tof met het publiek om en muzikaal was het ook tof. Vooral de toetsenist was een baas.

Daarna begin stukje van Rival Sons gezien, maar dat vond ik niet zo heel spannend. Door gegaan naar Wayward Sons in de metal stage maar ook dat kon me helaas niet echt bekoren. Dus terug gegaan naar The Great Old Ones. Heel dikke show gaven die weg, zal het thuis niet snel opzetten. Maar de live ervaring was erg tof. Na die show op een afstand nog de laatste minuten van Evil Invaders gezien, dat klonk ook nog best geinig. Maar te kort voor een goed oordeel.

Toen zijn we even wat gaan eten bij de bankjes achter de tribunes van de twee main stages, want er stond op dat moment weinig wat we echt wilde zien. Eerste 20 minuten gezien van Alestorm, dat klonk als een goed feestje. Maar ik wilde Me And That Man zien. Ze hadden duidelijk zin in het project, en hoewel misschien niet echt een echte Graspop act was heb ik er toch wel van kunnen genieten (oja en Fuck Putin). Na de show doorgelopen naar Bury Tomorrow (toch fijn dat je daar binnen 1 minuut naar toe kan lopen), en ook dat was gewoon lekker door raggen prima set.

Laatste half uurtje Alice Cooper nog meegepakt, al vaker gezien maar klonk nog best leuk, maar muzikaal is het niet helemaal mijn ding. Daarna Sepultura gaan kijken, maar wat stond het geluid kut in die tent zeg. Daardoor vond ik de hele set maar een tegenvaller helaas, en op tijd vertrokken om toch nog lekker een stuk The Offspring mee te maken. Ook al tig keer gezien, maar hey het scoort, de hits zijn leuk, en het was gewoon vermakelijk.

Doorgegaan naar Fu Man Chu, was niet druk maar holy shit wat een toffe muziek. Eerst keer dat ik ze live zag en dat smaakte naar meer. Heerlijke groove in die platen en vergelijking met Kyuss was dan ook wel hoorbaar, toffe shit. Na die show doorgelopen om toch de legendes van Deep Purple maar eens te kijken. Ik had het eerlijk gezegd slechter verwacht, was gewoon leuk einde van de show. Beetje gedateerd, maar het klonk best prima.

Dan was het tijd voor mijn show waar ik het meest naar uitkeek. De Deftones. Maar helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Wat een kutshow helaas. Het geluid was kut, Chino was totaal niet in vorm, het publiek was duidelijk uitgeblust. Heel erg jammer, mijn verwachtingen lagen een stuk hoger. De avond afgesloten met een 3 kwartier Sabaton. Populair bij velen, maar het gaat nooit mijn ding worden helaas.

Veel halve shows meegepakt, en op Fu Man Chu en The Great Old Ones na best veel zaken die me tegenvielen helaas. Het was te merken dat het dag 4 was van het festival, en dat de warme zaterdag er wel in heeft gehakt bij het publiek. Ook vond ik het geluid ook heel erg slecht, en dat is me vaker opgevallen bij de afgelopen jaren dat ik Graspop heb bezocht. Dat ze er nooit echt weten te slagen om een goed geluid neer te zetten, dusdanig slecht wat je in Nederland niet snel zal horen (no offence Belgen), hoe zou dat toch komen dat ze het op Graspop niet onder controle krijgen??

Verder vond ik dus de indeling bij de Metal Dome en de Jupiler Stage erg gedaan, alleen die Skihut stond gewoon op een kut locatie. Jullie weten hoe groot fan ik ben van Mart Hoogkamer, maar om dat en YMCA nu door de Metal heen te horen... nee niet echt geslaagd, past ook niet bij Graspop imo.
Maar al bij al wel een leuk dagje gehad.
[+] 6 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(20-06-2022, 18:43)Indiaantje89 Wrote: Afgetrapt met Crossfaith. De mannen hadden er duidelijk zin, gingen tof met het publiek om en muzikaal was het ook tof. Vooral de toetsenist was een baas.

Hahaha, jaaaren geleden, in de periode rond hun tweede album, heb ik ook een paar keer Crossfaith gezien. Een soort Snollebollekes meets metalcore en een vleugje Scooter, maar dan Japans, met nummers die titels hebben titels als Jägerbomb. Geniale band. Voor mensen met een scherp oog: in deze clip van hun vertolkt ik nog een rolletje. Mooi om te lezen dat ze nog steeds goede shows weggeven. Spelen ze die cover van The Prodigy ook nog?

Mooi verslag!
Reply
(20-06-2022, 19:17)Locor Wrote:
(20-06-2022, 18:43)Indiaantje89 Wrote: Afgetrapt met Crossfaith. De mannen hadden er duidelijk zin, gingen tof met het publiek om en muzikaal was het ook tof. Vooral de toetsenist was een baas.

Hahaha, jaaaren geleden, in de periode rond hun tweede album, heb ik ook een paar keer Crossfaith gezien. Een soort Snollebollekes meets metalcore en een vleugje Scooter, maar dan Japans, met nummers die titels hebben titels als Jägerbomb. Geniale band. Voor mensen met een scherp oog: in deze clip van hun vertolkt ik nog een rolletje. Mooi om te lezen dat ze nog steeds goede shows weggeven. Spelen ze die cover van The Prodigy ook nog?

Mooi verslag!
Nee niet gehoord. Ik vond ze eerlijk gezegd niet zo "plat" als je nu omschrijft. Jägerbomb hebben ze wel gespeeld trouwens Wink. Het werkte wel in ieder geval, vond het geinig om te zien.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Indiaantje89, bedankt voor de inspiratie! En leuk dat er tenminste nog 1 Grazzer is geweest naar deze editie van de Metal Meeting!

Ben zelf met 3 vrienden de volle 4 dagen geweest, tickets eind 2019 al gekocht, toen nog mede op basis van een programma met mijn nr1 Faith No More en Aerosmith, maar heb de afgelopen maanden geen moment het idee gehad om deze eerste meerdaagse in 3 jaar te skippen. Voor de tweede keer een plek op camping 'Metaltown' geboekt, had het geluk om een hoekplek te krijgen met redelijk normale buren, met redelijk overeenkomende slaaptijden en metal-genres op de speaker, en mijn achterburen zijn zo vriendelijk geweest om net niet tegen mijn vouwwagen aan te pissen 'snachts. Metaltown staat verder vol met campers, caravans, speciale voertuigen, en iedereen neemt wel dingen mee die niet op het gewenste lijstje van de organisatie staat. Organisatie op deze 'boomer-camping' is perfect, vriendelijke medewerkers, sanitair is schoon, elke ochtend uitgebreid ontbijt is inbegrepen in de prijs (70 euro de man). Enige minpunt was de twee maal langere wandelafstand dan de vorige keer, vanwege het omzetten van het festivalterrein. Staat tegenover dat de opzet wel verbeterd is, zoals Indiaan al aangaf leek de wandelafstand van voor naar achter korter, waren Metaldome en Rockcafe naast elkaar geplaatst (goed voor de gecontentreerde afterparty elke nacht), en was er ook een rustpunt gecreerd tussen de bomen, met het wat betere voer en bier. Een verademing op de tropische vrijdag en nog tropischere zaterdag. Zoals altijd mooi volk op de wei, geen wanklank gezien of gehoord, alleen maar nette mensen.

Donderdag gestart met Mastodon op het hoofdpodium in de zon en de eerste pint, prima optreden en prima start van het weekend. Had ze ook al eens op Pinkpop gezien, maar daar is natuurlijk een hele andere wisselwerking met het publiek. Vervolgens 'hardcore' Deez Nuts uit 'Stralia op het kleinste Jupiler podium, dat dit jaar veel beter geplaatst is met meer ruimte, en grotere namen geprogrammeerd. Direct goed feest met al een aardig aangeschoten publiek zo rond 19 uur. What's new. De 'skihut' naast Jupiler was wel een beetje 'eclectisch' qua muziek, maar ik heb binnen een crowd-surf moment meegemaakt op Pantera dus prima innovatie wat mij betreft. Dropkick Murphies op hoofdpodium vond ik voor de verandering eens niet ruk, wederom vanwege de interactie, de opkomende dronkenschap op het veld en het 'bijna golden hour' tijdslot. Rose Tattoo hoorde je vervolgens het hele weekend overal. Het golden hour moment was voor Iron Maiden, moest mijn maat weer teleurstellen dat ik het niet helemaal uit heb kunnen kijken, had sterk de behoefte aan Suicidal Tendencies op Jupiler-stage. Blij met mijn keuze, dat gaf mij weer de goede energie. Zoals altijd stonden er weer honderd(en) fans op het podium aan het slot, ben blij met al die Metal-rituelen. Dag afgesloten met Mercyful Fate in de Marquee, voor mij het beste optreden van de dag. King Diamond is minder nadrukkelijk aanwezig dan in zijn prive-theater, en dat maakt het voor mij meer naturel en meeslepender, zat er helemaal in.

Zie nu dat dit toch wel een lang verslag begint te worden zo, zal wat bondiger proberen te zijn over de volgende dagen.

Vrijdag was het al een pak warmer, en startten we ook 4 uur eerder dan donderdag, want voor mij de beste dag qua bands in mijn straatje. Heb 11 bands half en heel kunnen beleven, gestart met Dool. Heb ze al 4 keer gezien, eind van het jaar staat nog een optreden in de Arminius-kerk in Rotterdam gepland, maar dit optreden was een kwestie van 'goed in vorm' op een 'goede locatie'. Werd zelfs een tikkie emotioneel van een blije Raven en hun meeslepende slotnummer. Daarna de cocksuckers van Steel Panther op het hoofdpodium. Lexxi Foxx bleek gestopt te zijn, en dan is de lol er voor mij wel af. Na een halve cabaretshow en een niet zo heel woke sandwich met een vrouw van Aziatische oorsprong op het nummer Asian Hookers ben ik weggerend naar Gaahls Wyrd, nieuwe band van de Gorgoroth-zanger. Fijne harde 'easy black metal' muziek, het was wel zo warm in de tent dat ik op de helft naar achter bij een zij-opening met windvlagen ben gaan staan. Vervolgens een stuk Sloper bekeken, met als bezetting 2 lead-guitars/zangers en 2 drummers! Ik dacht dat ik alles had meegemaakt, maar niets zo sfeer-brekend als een drumsolo/battle van 2 drummers! Vintage Caravan was aardig, degelijk, minder pakkend dan de vorige keer dat ik ze gezien heb. Vanwege de warmte met alle maten de speciale eet- en drink plek onder de bomen opgezocht, en het wat sterkere bier geprobeerd, dat viel prima. Vervolgens afgestapt van het slechte voer zoals een medium groot frietje voor 2 'bonnekes' a 6,66 (haha leuk bedachte prijs maar wel weer veel duurder dan voor Corona) euro, of zelfs twee en een halve bon voor 2 medium loempias. En dus verder het hele festival elke dag 1 bak Pad Thai gegeten, value for money. Vanwege deze uiterst gezellige verpozing het begin van Zeal & Ardor gemist, mijn must-see deze dag. Vond ze bij de kennismaking op de Slope van Werchter al overtuigend, nu was het met alle fans een soort van 'hoogmis' in de Metal Dome tent, dedication all over the place, heerlijk! Laatste stuk van Megadeath nog meegemaakt op de wei, en vervolgens vol verwachting na de goede start van Whitesnake met Deep Purple cover Burn een aantal vervolgnummers bekeken, maar het bleek al gauw dat David Coverdale een semi-playback show aan het opvoeren was, ondersteund door alle achtergrondzangers. Rap naar Perturbator, twee man met gitaar, synths en drumstel die de Dome veranderden in een industrial / metalhouse / jaren 80 futuristische film danszaal, heel fijn, zeker ter afwisseling. Na een korte bekomst met een speciaalbier volledig blanco/onvoorbereid redelijk vooraan gaan staan bij het concert van Heilung in de Marquee. Deze seance raakte mij het meest vandaag, volledig in en voorbij aan de lijn van alle rituelen en mythologien die ik meegekregen heb tijdens de onderwijsperiode van mijn zonen aan de Vrije School. Dit is geen band, maar een manier van leven, ik was zonder hulpmiddelen dan bier zeer betrokken tijdens het gehele ritueel. Batterij van mijn telefoon was ondertussen leeg, alle vrienden zoek, dus heb het afsluitende concert van de Scorpions even rustig op afstand in de speciale bier tent van de wei bekeken, prima einde van een voor mij muzikaal gezien beste dag.

Verslag is nog steeds niet bondig merk ik, ga het nog een keer proberen korter te houden.

Zaterdag tikte boven de 35 graden aan, zo was voorspeld, dus de dag begon met een lange siesta in de schaduw op de camping met hapjes, bier en kaartspel. Pas op de wei rond 16.30 om Eisbrecher voor het eerst te zien, band heeft natuurlijk de Rammstein-vibes, heeft niet de hit-potentie, maar vindt het zelf in het geheel een betere beleving, niet dat over de top theatrale, en een nogal geengageerde zanger, fijne vent lijkt het mij. Leuke interactie met Duitsers gehad om mij heen, gebeurt mij ook niet vaak. Vervolgens op het podium ernaast Foreigner vooraan bekeken, weer zo'n onverwacht goed stel 'oudjes', en ook weer een hele sympathieke frontman, die tijdens het concert constant flesjes water het publiek in bleef gooien. Iedereen om ons heen werd blij van deze band, het eindigde met 1 grote karaoke-show op 'I wanna know what love is'. Na dezelfde 'afkoelingsactie' met Pad Thai en speciaalbier naar de Marquee voor Devin Townsend, onvoorbereid, bleek een hele goede show. Devin heeft nogal wat charisma, heerlijke stem, en 'componeert' symfonische/melodieuze metal, hou ik van. Tenslotte het deel van de reguliere concerten geeindigd met Opeth, vanzelfsprekend. En dat was als altijd: bescheiden in tekst en houding, maar krachtig en divers in uitvoering, beste optreden van de zaterdag voor mij. Daarna buiten lopen voelde aan als een boulevard in zuid Frankrijk, zo'n lekkere sfeer en nachtelijk weer. Ik had aan mijn maat beloofd om tussen 3 en 4 snachts mee te gaan naar een Van Halen coverband, dus we hebben in de tussentijd het Rock Cafe bezocht, waar een DJ met achtergrondvideos en 3 dansmariekes een bende testosteron in goede banen moest leiden, daarna hebben we als 'voorprogramma' van de ene coverband de andere cover band bekeken, van je raadt het nooit: Bon Jovi. Laat dit nou echt een voltreffer zijn, wat een feest, 1 grote karaoke show, en iedereen was even elkaars beste vriend. Weer eens met dageraad-licht mijn tent ingedoken, kortom, qua overall gevoel de beste festivaldag.

Nou heel kort de zondag dan nog: zie verslag Indiaantje, met de aanvulling dat wij inderdaad het beste gehad hadden de dagen ervoor, Me and that man mij goede Damnation / Great Depression (zie Netflix) vibes gaf, Alice Cooper beter verder kan blijven optreden met de Hollywood Vampires, en ik een hele grote vink heb gezet na het beleven van Deep Purple, die mede mij de weg naar Metal hebben getoond in mijn tiener-jaren.

Leuk dat je dit verslag tot het eind heb volgehouden, ik ga volgend jaar zeker weer, en om dan toch de clowns van Steel Panther te quoten: "Death to all but metal"
[+] 7 users say Thank You to Jizzlobber for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)