Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bruce Springsteen
Benieuwd naar de support act, dat duurt wel erg lang voordat ze die bekend maken.
Reply
Zo te zien worden er pogingen ondernomen om de akoestiek in de JC Arena te verbeteren:

https://twitter.com/kbeventltd/status/16...8051901440
Reply
Ziet wel vreemd uit. Voordeel is wel dat het iets van daglicht afvangt. Maar verder, totaal kansloze locatie voor concerten.
Reply
Was bij Metallica ook al, per de foto's die ik op mijn FB TL al weken gespamd krijg via door het Metallica management aangestuurde fake/waterhoofd-accounts.
Reply
Was ook al zo bij U2 in 2017.
Reply
Ja joh, dit is geen nieuwe ontwikkeling. Al zagen de akoestische oplossingen uit het verleden er wel anders uit dan wat er nu hangt.
Reply
Het maakt het ook wat donkerder binnen, zeker de doeken boven de tribunes. Als je geluk hebt is het bewolkt buiten, dat scheelt ook flink.
Reply
(24-05-2023, 14:50)Uplift Wrote: Was bij Metallica ook al, per de foto's die ik op mijn FB TL al weken gespamd krijg via door het Metallica management aangestuurde fake/waterhoofd-accounts.

Ik heb dit ook, vroeg me al af wtf het toch in hemelsnaam was. Dat dus.
[+] 1 user says Thank You to Jorrit for this post
Reply
We gaan het meemaken vanavond, tot halverwege op het veld zou het geluid sowieso in orde moeten zijn. Jaren terug bij U2 in elk geval wel.
Reply
(25-05-2023, 08:08)JorisR Wrote: We gaan het meemaken vanavond, tot halverwege op het veld zou het geluid sowieso in orde moeten zijn. Jaren terug bij U2 in elk geval wel.

Daar hoop ik ook op. Mooie zitplaatsen weten te bemachtigen op de eerste ring. Tweede ring in de hoeken had ik waarschijnlijk niet aangedurfd. Maargoed, in de Arena weet je het volgens mij nooit...
Reply
Lange zijde bij Metallica was gehuwd, voor stadion begrippen, best ok. En dan heeft metallica nooit echt goed geluid.

Veel plezier voor degene die gaan.
Reply
(25-05-2023, 09:34)metal bouwie Wrote: Lange zijde bij Metallica was gehuwd, voor stadion begrippen, best ok. En dan heeft metallica nooit echt goed geluid.

Veel plezier voor degene die gaan.

Helemaal geen singles aanwezig?  Big Grin
[+] 3 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Blijft lastig met dikke vingers typen op een telefoon. ?
Reply
Het zal niet de beste show van het jaar worden, maar jeetje het heeft wel indruk gemaakt. Heel blij dat ik eindelijk een volledig concert van Springsteen heb gezien.
[+] 3 users say Thank You to Stefan for this post
Reply
Goede reviews. Volgens AD was het publiek wel tam.
https://www.ad.nl/show/bruce-springsteen...gle.com%2F

https://archive.ph/vrV5V
Reply
Ja ik heb wel weer genoten van Bruce. Het geluid daarentegen was wel gewoon weer ruk in de Arena. Maar goed, dat wisten we van tevoren. Bij een volgende passage gewoon weer Malieveld of Goffert graag.
Reply
Tja, je had ook naar Landgraaf kunnen rijden over twee weken en er een weekendje Zuid-Limburg van gemaakt. Als je kunt kiezen tussen de Arena en Megaland lijkt de keuze me heel erg makkelijk. Qua geluid, sfeer en beleving valt de Arena af.
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Het geluid was gister echt heel erg goed vooraan, maar je moest maar net geluk hebben waar je stond/zat. Ik had mijn oordoppen nog niet in toen het eerste nummer begon en ik dacht fuck dit wordt niks door de echo. Die was gelukkig meteen weg nadat ik mijn oordoppen indeed. In de encore was de bas soms een beetje overweldigend. De laatste 2 nummers stond ik helemaal achteraan op het veld en daar was het geluid echt niet te doen.
Reply
(26-05-2023, 09:10)BigBird Wrote: Tja, je had ook naar Landgraaf kunnen rijden over twee weken en er een weekendje Zuid-Limburg van gemaakt. Als je kunt kiezen tussen de Arena en Megaland lijkt de keuze me heel erg makkelijk. Qua geluid, sfeer en beleving valt de Arena af.

Ja dat is iets makkelijker gezegd dan gedaan. Daar ik geen auto heb wordt het gelijk een flink duurdere onderneming. Los van het praktische aspect. 

Maar inderdaad, als je het budget en de mogelijkheden hebt dat te doen is de keuze voor landgraaf een no-brainer.
Reply
Wat rekende deze working class hero eigenlijk voor een kaartje?

Als BB nu zegt "dan zoek je toch iemand met een auto?" dan weten we dat hij Hugo de Jonge is Big Grin
[+] 3 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Vooropgesteld: prachtig concert gezien met een paar echte hoogtepunten: Backstreets, Bobby Jean dat we hier opeens in de toegift kregen, momenten om een brok weg te slikken. Springsteen is er al mijn hele leven, omdat mijn vader z'n platen al draaide die ik dus als peuter al mee kreeg, en Arena of geen Arena, ik wilde deze held nog een laatste keer in levende lijve zien.

En dan zo'n reeks hits om een heel laatste uur mee vullen: Badlands, Thunder Road, Born in the USA, Born to Run, Bobby Jean, Glory Days, Dancing In The Dark, Tenth Avenue Freeze-Out... Nostalgie? Sure, maar dan doet zo'n op zich vreselijke stadionsetting z'n werk en zit je opeens wel met 50.000 man in die collectieve beleving. https://twitter.com/JorisRie/status/1661823826059993098

Maar wat is dat nou met al die felle witte lampen die aangingen toen de toegift startte en het eindelijk een beetje donker was? Djeez.

Die AD-review komt wel overeen met wat ik ook merkte: bij de opening was alleen het publiek vooraan echt wakker, leek het. Zo'n Golden Circle-kaart was voor meer ambiance dus wel de moeite geweest. En in het middenstuk met Kitty's Back, The Nightshift (echt, waarom) en The E Street Shuffle zakte de show toch echt even stevig in, ook door een brei van geluid. Je hoorde het verder toen de band door Bruce werd gemaand heel zachtjes te spelen tijdens Mary's Place: overal gegons van geouwehoer in dat stadion. Jammer, maar niet raar op dat moment.

En ja, je weet het van tevoren, je hoopt op beter, maar zelfs vrij voorin links, een paar meter rechtsvoor van de Golden Circle-ingang, was het geluid op z'n best acceptabel. En bij momenten ronduit beroerd, als de galmende basdrum en schelle geluiden het overnamen. Maar aan het slot was ik ook al naar achter gelopen om de massa voor te zijn, en daar klonk Tenth Avenue Freeze-Out alsof er een transistorradiootje aanstond. Bizar, zo slecht klinkt het zelfs achterop festivalweides nooit.

Maar goed, zelfs dat kan zo'n monumentaal concert dus niet verpesten, laat dat duidelijk zijn uit deze post die stijfstaat van de gemengde gevoelens. Smile Als ik vanaf nu maar nooit meer naar een voetbalstadion hoef. Setlist: https://www.setlist.fm/setlist/bruce-spr...91522.html

@Willie Een reguliere staplaats was 105 euro. Een pittige prijs, aan de andere kant rekende je in 2007 ook al meer dan 80 euro af in het Gelredome. Zo bezien geen krankzinnige prijsstijging na dik vijftien jaar. Golden Circle kostte 150.
[+] 3 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
(26-05-2023, 10:42)JorisR Wrote: @Willie Een reguliere staplaats was 105 euro. Een pittige prijs, aan de andere kant rekende je in 2007 ook al meer dan 80 euro af in het Gelredome. Zo bezien geen krankzinnige prijsstijging na dik vijftien jaar. Golden Circle kostte 150.

Die prijsstijging valt dan inderdaad wel mee, het is ook een beetje tongue in cheek opmerking, ik moet als ik over Springsteen lees denken aan mijn broertje die rond 2007 ook voor Springsteen kaarten aan het kijken en tegen mij zei "working class hero, mijn reet"

Ik herken jou stukje over ouders ook; ik heb ergens nog The river op LP liggen en de greatest hits gingen regelmatig aan, maar ik heb nooit de slag naar fan zijn gemaakt.
Reply
Heel veel gemengde reacties op het geluid. In ons vak 120, echt super geluid. Kwam ook omdat we recht in de lijn van de geluidsbox zaten. Verderop in de eerste ring belachelijk veel galm en echo, maar dat heeft door de hoeken en de opstelling van de boxen te maken (denk ik).
Reply
Bij mij is Springsteen ook met de paplepel ingegoten. En dat toch zeker wel overgenomen. Zeker z'n eerste zes platen krijgen met regelmaat nog een draaibeurt hier. Springsteen is samen met Neil Young toch wel de uitzondering van oude mannen waar ik nog wel 100+ euro tegenaan wil smijten als ze weer langskomen. Dat ze allebei nog zo'n fantastische show neer kunnen zetten van al gauw 2,5 tot 3 uur helpt daarin wel mee natuurlijk.
Reply
Nick Cave die samen met Sting en Lars Ulrich danst tijdens een liveshow van Bruce. Mijn leven is op slag een stuk completer geworden.

https://www.youtube.com/watch?v=3nOQwMUL2gg
[+] 1 user says Thank You to mattman for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)