Dice.fm heeft ook zo'n systeem waarbij kopers hun ticket kunnen retourneren bij uitverkochte optredens, wat dan aan iemand anders op de wachtlijst wordt aangeboden. Die zijn steeds meer de primaire ticketverkoper van bepaalde clubs en middelgrote zalen, maar ik denk nog niet dat ze de infrastructuur hebben om met Ticketmaster te kunnen concurreren voor grote shows.
Bruce Springsteen
|
07-02-2023, 22:45
(06-02-2023, 19:25)hythloth Wrote: Ondertussen beweert producer/artiest Jack Antonoff dat dynamic pricing wordt opgedwongen aan artiesten. Nou ken ik recente voorbeelden van grote acts die hier in Amerika niet aan meededen (RATM, Ed Sheeran), maar het kan zeker dat kleinere acts minder onderhandelingsmogelijkheden hebben of voelen. Repliek van deze hoge piet. Quote:I read Jack Antonoff’s comment about ticketing issues, made at The Grammys over the weekend Dikgedrukte zegt een hoop, want een organisator die het ticketbedrijf in handen heeft zal extra kosten plaatsen bovenop wat de artiest eist van de servicekosten.
14-02-2023, 18:06
![]() Mooie dumpprijzen hoor. Net ook nieuwe Amerikaanse tourdatums erbij voor later dit jaar, dus grote kans dat de doorverkopers ook in andere locaties zo verlies lijden. Valt trouwens op dat hij voornamelijk aan de oostkust in stadions speelt; in het merendeel van Noord Amerika blijft het bij arenas. Dus misschien uiteindelijk toch niet het meest winstgevend.
14-02-2023, 20:03
(14-02-2023, 18:06)hythloth Wrote: Dat zijn wel plaatsen achter het podium, geen idee of ze daar extra speakers en videoschermen ophangen maar dit een slecht zicht plek noemen is een understatement.
14-02-2023, 20:21
Per deze opname zien die plaatsen achter het podium er nog wel okee uit. Je bent tenminste dichterbij dan aan de andere kant van de zaal.
14-02-2023, 20:59
(14-02-2023, 20:21)hythloth Wrote: Per deze opname zien die plaatsen achter het podium er nog wel okee uit. Je bent tenminste dichterbij dan aan de andere kant van de zaal. Oh inderdaad, ook een videoscherm en naar achter gerichte speakers zie ik. Ook voor zes dollar zou ik persoonlijk liever thuis blijven maar dat is een kwestie van smaak.
15-02-2023, 16:01
Als je slecht ziend/blind bent, is dit een mooie gelegenheid om voor weinig Bruce mee te maken.
15-02-2023, 16:57
Voor dit soort prijzen zou ik ook nog wel gaan mits het binnen een uur rijden is. Beter voor een paar euro naar de rug van Springsteen kijken dan een nieuwe aflevering van Help mijn man is klusser kijken.
15-02-2023, 17:10
Of je Springsteen nou ziet van de voorkant, achterkant of niet omdat je slechtziend bent maakt niet zoveel uit, allemaal tergend saai.
17-02-2023, 11:41
(14-02-2023, 20:21)hythloth Wrote: Per deze opname zien die plaatsen achter het podium er nog wel okee uit. Je bent tenminste dichterbij dan aan de andere kant van de zaal.Ik kan die zitplaatsen achter het podium van harte aanraden; ik heb zelf in Brisbane in 2017 achter het podium gezeten en dat was te gek. Bruce en zijn band zijn zich er absoluut van bewust dat er ook achter het podium publiek aanwezig is, en vrijwel elk nummer draaiden ze zich dan ook om de beurt om, en Bruce en Jake kwamen regelmatig een rondje langs de achterkant van het podium doen om dat deel van het publiek te begroeten. En dan is het ineens bijna alsof Bruce bij je op schoot zit, zo dichtbij als die is. Dus je hebt op die momenten beter zicht dan wie dan ook, terwijl je minder voor je kaartje hoefde neer te tellen dan de rest van de zaal. Ik zat te hopen dat 'ie deze tour weer in Parijs in de Accor Arena zou spelen in de hoop daar ook kaarten achter het podium te kopen, maar in de La Defense arena is dat niet aan de orde.
17-02-2023, 15:11
(17-02-2023, 11:41)jaydee76 Wrote:(14-02-2023, 20:21)hythloth Wrote: Per deze opname zien die plaatsen achter het podium er nog wel okee uit. Je bent tenminste dichterbij dan aan de andere kant van de zaal.Ik kan die zitplaatsen achter het podium van harte aanraden; ik heb zelf in Brisbane in 2017 achter het podium gezeten en dat was te gek. Bruce en zijn band zijn zich er absoluut van bewust dat er ook achter het podium publiek aanwezig is, en vrijwel elk nummer draaiden ze zich dan ook om de beurt om, en Bruce en Jake kwamen regelmatig een rondje langs de achterkant van het podium doen om dat deel van het publiek te begroeten. En dan is het ineens bijna alsof Bruce bij je op schoot zit, zo dichtbij als die is. Dus je hebt op die momenten beter zicht dan wie dan ook, terwijl je minder voor je kaartje hoefde neer te tellen dan de rest van de zaal. Ik zat te hopen dat 'ie deze tour weer in Parijs in de Accor Arena zou spelen in de hoop daar ook kaarten achter het podium te kopen, maar in de La Defense arena is dat niet aan de orde. Hoe is het geluid? Dat lijkt mij verre van optimaal als je achter het podium zit?
https://twitter.com/StevieVanZandt/statu...7588922379
Relevant voor mensen die meerdere shows gaan doen.
11-03-2023, 11:53
Tot nu toe opvallend weinig veranderingen in de setlist. In het begin van de tour is dat wel vaker bij Springsteen, maar er lijkt nu dus een idee achter te zetten, volgens little Steven. Persoonlijk vind ik dit wel erg jammer, juist de onvoorspelbaarheid in setlists was een absolute pré bij een live show van Springsteen. Hopelijk gaat die gaandeweg de tour meer variëren. Het is nu ook nog niet bepaald een setlist om van te watertanden.
11-03-2023, 19:53
(11-03-2023, 11:53)geluksknikker Wrote: Tot nu toe opvallend weinig veranderingen in de setlist. In het begin van de tour is dat wel vaker bij Springsteen, maar er lijkt nu dus een idee achter te zetten, volgens little Steven. Persoonlijk vind ik dit wel erg jammer, juist de onvoorspelbaarheid in setlists was een absolute pré bij een live show van Springsteen. Hopelijk gaat die gaandeweg de tour meer variëren. Het is nu ook nog niet bepaald een setlist om van te watertanden. Volgens de gitarist maken zullen dingen allemaal niets uit als je een échte fan bent.
11-03-2023, 21:33
(11-03-2023, 19:53)hythloth Wrote:De gitarist van de E Street Band is Nils Lofgren. Van Zandt staat vooral op het podium voor het ouwe jongens krentebroodgevoel, waarbij je je afvraagt of zijn gitaar uberhaupt is ingeplugd.(11-03-2023, 11:53)geluksknikker Wrote: Tot nu toe opvallend weinig veranderingen in de setlist. In het begin van de tour is dat wel vaker bij Springsteen, maar er lijkt nu dus een idee achter te zetten, volgens little Steven. Persoonlijk vind ik dit wel erg jammer, juist de onvoorspelbaarheid in setlists was een absolute pré bij een live show van Springsteen. Hopelijk gaat die gaandeweg de tour meer variëren. Het is nu ook nog niet bepaald een setlist om van te watertanden.
11-03-2023, 21:58
'Just when I thought I was out, they pull me back in'.
05-04-2023, 02:15
(This post was last modified: 15-12-2023, 23:19 by hythloth.
Edit Reason: fotolink fixen
)
(24-07-2022, 14:13)hythloth Wrote: Ook blij dat ik Springsteen ooit op een festival zag en geen behoefte meer heb om hem los te zien. Dankzij alle controverse over de ticketprijzen, leek het mij een leuke uitdaging om te kijken of ik voor niks een show kon bijwonen, zeker gezien het NYC-gebied toch wel het epicentrum van deze artiest is. Dus deed wat speurwerk in alle fan communities, en lang verhaal kort: dankzij een gulle weldoener zaten we gisteravond gratis in Brooklyn op de eerste rij van de tweede ring schuin achter het podium. Heb weinig met de man's muziek, en toch was het een zeer fijne belevenis ondanks dat ik zelfs ziek was. Al die hogere inkomsten van de tour gaan overduidelijk naar de persoonlijke trainers van Springsteen. Want tering een eind, wat een fysieke prestatie en presentatie voor een 73 jaar oude gast die gewoon een show van bijna drie uur aflevert. Wel heel erg ingestudeerd: van waar wij zaten kon je alle teleprompters goed zien, inclusief wanneer hij een lange speech gaf over zijn overleden oude eerste bandgenoten wat hij iedere avond doodleuk voorleest. Ook veel indrukwekkende showmomenten en choreografie die ik liever niet verklap, maar waarvan je duidelijk zag dat hij dit van Broadway had opgepikt en dat er niks spontaan aan is. Maar dat geeft natuurlijk niets gezien zoveel andere bands dit ook doen en het echt knap was. Enige smet was een inkakmoment van een paar nummers vlak voor het einde van de hoofdset. Had ik i.p.v. dat liever normie-anthem Born in the USA en de geilneverij van I'm On Fire gehoord. Maar ik deed van tevoren mijn huiswerk en waar ik wat oude tracks van zijn tweede plaat als fucking kut bestempelde tijdens het luisteren, bleken de (jazzy) live uitvoeringen daarvan heel leuk gedaan. Altijd tof om zo te worden verrast. Geen idee hoeveel meerwaarde deze tour zal zijn voor fans die meerdere shows gaan doen, omdat er maar een paar nummers worden afgewisseld per avond en het echt als een theatervoorstelling aanvoelde. Maar het was absoluut eindejaarslijstmateriaal. Denk niet dat diegenen die er belachelijk veel geld aan uitgaven zich bekocht voelen. ![]()
05-04-2023, 08:40
Het ziet er wel een betje raar uit zo zonder backdrop.
Ze hebben wel overal mensen gedropt lijkt het zo ![]() Maar fijn dat het de moeie waard was. Ik heb helemaal niets met Springsteen zelf.
25-04-2023, 11:23
Europese tour incoming! Op naar Barcelona
Het weer lijkt prima voor een buitenconcert, inmiddels staan er al een paar fanatiekelingen sinds vrijdag in de rij voor de zogenaamde rollcalll. Gezien de Golden Circle tickets lijkt me dit enigszins overbodig haha https://www.rac1.cat/cultura/20230424/10...s-dia.html
27-04-2023, 09:44
Veel zin in! Morgenvroeg vliegen we naar Barcelona, morgenavond concert en dan nog paar dagen genieten van de stad en lekker eten en drinken. De familie Obama is ook in Barcelona om het concert bij te wonen. Ik ben heel benieuwd of die voor de stadiontour toch aanpassingen gaat doen in setlist en opbouw van de show.
27-04-2023, 16:52
(27-04-2023, 09:44)geluksknikker Wrote: Veel zin in! Morgenvroeg vliegen we naar Barcelona, morgenavond concert en dan nog paar dagen genieten van de stad en lekker eten en drinken. De familie Obama is ook in Barcelona om het concert bij te wonen. Ik ben heel benieuwd of die voor de stadiontour toch aanpassingen gaat doen in setlist en opbouw van de show.Mooi! Ik ben nu onderweg, en dag erna in Camp Nou voor Barcelona - Real Betis. Prima vooruitzicht!
29-04-2023, 15:01
Memorabele show gezien gisteren. Een uitzinnig publiek met een sfeer die ik zelden heb meegemaakt. Twee keer eerder Bruce in Barcelona komt het dichtst in de buurt. Bruce gewoon in hele goede vorm met uiteraard een retestrakke E-street band. Het ontbreekt inderdaad aan spontaniteit, zowel qua performance als qua setlist. Daarbij bevat deze setlist maar weinig van mijn favoriete Springsteen songs.
29-04-2023, 15:37
(29-04-2023, 15:01)geluksknikker Wrote: Memorabele show gezien gisteren. Een uitzinnig publiek met een sfeer die ik zelden heb meegemaakt. Twee keer eerder Bruce in Barcelona komt het dichtst in de buurt. Bruce gewoon in hele goede vorm met uiteraard een retestrakke E-street band. Het ontbreekt inderdaad aan spontaniteit, zowel qua performance als qua setlist. Daarbij bevat deze setlist maar weinig van mijn favoriete Springsteen songs.Eens, geweldige sfeer. Geweldig concert. Eerste 3 nummers moest zijn stem wat opwarmen, kreeg met zichtbare moeite zijn nummers gezongen, maar daarna denderde de Brucetrein de (net geen) 3 uur vol. Het was met veel minder interactie, geen schreeuwen het publiek in om publiek los te krijgen, en veel meer een geciteerde rockshow. De nummers zorgvuldig uit iedere periode van zijn loopbaan gekozen, eruit met hits knallen. Ik kon me niet aan het gevoel onttrekken dat het voelde als zijn laatste tour (in deze samenstelling in ieder geval), een laatste verhaal dat hij met de E-streetband te vertellen heeft. Gelukkig ga ik nog 2x!
29-04-2023, 16:59
Michelle Obama als achtergrondzangeres, ja hoor.
04-05-2023, 13:42
tijdschema ArenA https://www.mojo.nl/concerten/bruce-springsteen-arena
tijdschema Megaland https://www.mojo.nl/concerten/bruce-spri...n-megaland 25 mei en 27 mei Johan Cruijff ArenA — Amsterdam ZO DEUREN OPEN 17:00 BRUCE SPRINGSTEEN & THE E STREET BAND 19:30 VERWACHT EINDE 23:00 11 juni Megaland — Landgraaf DEUREN OPEN 15:00 SUPPORT ACT 17:45 PAUZE 18:30 BRUCE SPRINGSTEEN & THE E STREET BAND 19:00 VERWACHT EINDE 22:30 |
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 2 Guest(s)