Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 4.17 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
#51
Als iemand duidelijk maakt dat er achterhaalde ideeën zijn binnen bepaalde delen van de kerk, dan laat die de Haas ze zelf wel zien.
Daar hebben we geen columnisten voor nodig. Haar optreden bij Pauw en Witteman van paar weken geleden was tenenkrommend genoeg.
#52
Maar helaas zijn er nog genoeg mensen die dat niet onder ogen willen zien.
#53
Betwijfel ten zeerste of columnisten deze mensen de ogen wel openen. Sommige mensen willen het gewoon niet weten of zien. Of misschien sterker nog, kunnen het niet.
#54
Pimm Wrote:Betwijfel ten zeerste of columnisten deze mensen de ogen wel openen. Sommige mensen willen het gewoon niet weten of zien.
Dat denk ik ook niet.
#55
Jorrit Wrote:Zoals ik het lees probeert meneer Koelman iedereen met z'n neus op de feiten te drukken dat het gedachtegoed van de kerk met betrekking tot homoseksualiteit behoorlijk achterhaald is en ze de taboe in stand houden. Hierdoor worden mensen nog steeds opgevoed met de gedachte dat homosexualiteit 'een ziekte is' of 'niet hoort', waardoor pesterijen ontstaan en dit menneke er uiteindelijk zelf een eind aan heeft gemaakt.

Alsof zijn pesters hebben gepest uit religieuze motieven. En laten we nou ook niet doen alsof elke christen nog in de 15de eeuw leeft.
#56
Pimm Wrote:Betwijfel ten zeerste of columnisten deze mensen de ogen wel openen. Sommige mensen willen het gewoon niet weten of zien. Of misschien sterker nog, kunnen het niet.

Denk je echt dat niemand nu nog weet dat sommige christenen homofoob zijn?
#57
De weigerambtenaar was al duidelijk genoeg toch?
#58
Huh? Jij zegt toch dat het niet duidelijk genoeg was voor sommige mensen?
#59
haha volgens mij loopt het door elkaar. Ik zeg dat het voor de mensen die het toch wel weten duidelijk is, hoeveel columns je ook schrijft, "preaching to the choir" vind ik in deze een mooie dubbele betekenis hebben. Voor de mensen die het niet willen zien, kun je columns vol blijven pennen, heeft toch geen zin.
#60
Ah, nu begrijp ik je. Daar heb je wel gelijk in, denk ik.
#61
Israel is ook weer lekker bezig, tuigstaat.
#62
geluksknikker Wrote:Als dat zijn motivatie is geweest dan slaat hij toch echt de plank mis. Hoe zeer ik het er ook mee eens ben dat de kerk er volledig verwerpelijke ideeën op nahoudt, misbruikt de schrijver nu een zeer trieste familie tragedie, om zijn wroeging jegens de kerk en het christelijke geloof te uiten.

Koelman heeft heel vaak hele sterke columns echter heeft hij met deze column helaas niet ingezien dat zijn timing slecht was.

Echter is het nog steeds wel een aardige column, m.i. gaat het niet zo zeer om de kerk, maar Mariska Orban is een misselijkmakend mens, zij was het die naar huidig minister Hennis plastic foetussen stuurde vergezeld van een brief waar ze de miskraam van Hennis misbruikte om haar punt m.b.t. abortus te maken.

Koelman gebruikt de woorden van Orban (n.a.v. de Henniszaak was tussen Koelman en Orban een vete ontstaan, al kan ik daar nu weinig over terugvinden, dit dus onder voorbehoud) in een column gericht aan de ouders van die jongen, an sich een sterke column maar qua moment volledig ongepast, daar heeft Koelman zich gewoon op verkeken, prima, columnisten die zaken scherp stellen (wat Koelman regelmatig doet) slaan wel eens een mispeer, maar ook hier hebben we weer te maken met de vertrutting van Nederland 20 jaar terug was er niemand over gevallen, maar op het net doen mensen net alsof ze moreel verlicht zijn en wordt er niet voor teruggedeinst om bij het minste geringste schande te roepen.
#63
Toevallig vanmiddag op de radio (dacht lunchuur van de NCRV) Koelman gehoord en wat hij schreef in die column zijn quotes van Orban over homoseksualiteit.
#64
Maar leuk dat voetbal, ben je het er niet mee eens schop je toch iemand gewoon dood.
#65
Volgens peter rrrrrr was de grens partijdig. Dus hij vroeg er zelf om.
#66
Ik denk niet dat hij het zo gezegd heeft. Hij zal beweert hebben dat in het lagere amateurvoetbal vaak met clubscheids- en grensrechters gewerkt wordt, die, zoals iedereen weet die regelmatig op dat niveau tegen een balletje trapt, niet altijd geheel onafhankelijk hun beslissing nemen. M.a.w. enige partijdigheid is hen niet altijd vreemd, hetgeen dan natuurlijk een gevoel van onrechtvaardigheid bij de tegenpartij ontlokt, hetgeen aggressie oproept. Het voorgaande klopt allemaal, echter het is nog steeds geen reden om iemand in mekaar te timmeren.

Peter R. zegt dus dat als clubmensen ook zo onpartijdig mogelijk blijven in hun arbitrale rol tijdens wedstrijden, dat dit zeker goed zal zijn om het agressieniveau te beperken en ik denk dat dit klopt. Desalniettemin kom je op de velden ook nog menige malloot tegen, die zelfs constant tegen goed fluitende arbiters lopen te zeuren en/of erger, wat soms echter ook in de hand gewerkt wordt door het feit, dat je vorige week wel 'bezeikt' werd.
#67
Het zal allemaal wel, maar als die mensen niet vrijwillig langs de lijn staan is er gewoon geen voetbal.

Ik heb ook wel eens een keer gevlagd bij mijn broertjes omdat er anders niemand zou zijn, vervolgens heb je wel een stelletje van die ouders die menen dat ze commentaar moeten leveren, na 1 keer heb ik netjes gevraagd waarom hij met zijn dikke luie teringreet niet bij zijn zoon ging vlaggen als hij het toch zo goed wist en toen was het commentaar voorbij, maar de wedstrijd er op werd niet gespeeld vanwege het ontbreken van een grensrechter vanuit de club.

Bij atletiekwedstrijden ook wel eens discussies gehad, maar dat is een stuk makkelijker te regelen, want ik ben jurylid en ik bepaal, bevalt het je niet dien je maar een klacht in bij de wedstrijdleiding.
#68
Goed om vroeg te beginnen, sneeuwde al aardig hard in de omgeving Rotterdam.
#69
Het valt hier mee, zijn lichte vlokken maar ligt wel overal laagje wind. Wel een snerpende wind. Gelukkig kan ik thuiswerken en zit ik met goede koffie en broodje ei op de bank.
#70
Het komt nog wel jouw kant op, maar dat zal niet meer in de spits zijn.
#71
Maar de aandacht voor wat vlokken sneeuw is in Nederland toch wel weer erg overtrokken. Die aangepaste dienstregelingen bij de NS snap ik bijvoorbeeld niets van. Oké, als er een halve meter sneeuw ligt kan ik me voorstellen dat de treinen met wat vertraging rijden, maar bij een enkele centimeter sneeuw kunnen de treinen toch gewoon rijden, volgens planning.
#72
Willie Wrote:Het zal allemaal wel, maar als die mensen niet vrijwillig langs de lijn staan is er gewoon geen voetbal.

Ik heb ook wel eens een keer gevlagd bij mijn broertjes omdat er anders niemand zou zijn, vervolgens heb je wel een stelletje van die ouders die menen dat ze commentaar moeten leveren, na 1 keer heb ik netjes gevraagd waarom hij met zijn dikke luie teringreet niet bij zijn zoon ging vlaggen als hij het toch zo goed wist en toen was het commentaar voorbij, maar de wedstrijd er op werd niet gespeeld vanwege het ontbreken van een grensrechter vanuit de club.

Bij atletiekwedstrijden ook wel eens discussies gehad, maar dat is een stuk makkelijker te regelen, want ik ben jurylid en ik bepaal, bevalt het je niet dien je maar een klacht in bij de wedstrijdleiding.


Voetbal is verreweg de meest beoefende sport in Nederland met verreweg de meeste aandacht, dus dat er bij het voetbal meer excessen zijn dan bij het vaker genoemde rugby of dan bij bijvoorbeeld hockey is logisch. Daarbij is voetbal nog altijd een echte volkssport, die ook juist populair is in volkswijken en daar ook veel beoefend wordt. Het is naar mijn idee gewoon zo dat 99 van de 100 voetbalverenigingen nette verenigingen zijn, waar wel eens iets kan voor vallen, maar nooit van dien aard, zoals nu gebeurt is. Die 1 procent zorgen voor de problemen. Vanaf de jeugd wist je al dat je voorzichtig moest zijn als je bij bepaalde verenigingen ging voetballen. Ook hier in Limburg zijn er talloze incicenten bekend bij bepaalde verenigingen, maar de KNVB heeft daar nooit hard tegen durven optreden. Er bestaan nog altijd vereningen waar tegenstanders en ook scheidsrechters vaak met knikkende knieen naar toe gaan, omdat het gevaar van agressie daar altijd op de loer ligt.
#73
Wel hypocriet dat betaald voetbal WEL gewoon doorgaat. De KNVB zegt dat 1 minuut stilte in een vol stadion indrukwekkender is dan aflassen. Ten eerste moet ik nog maar zien of t vol zit komend weekend met dit weer, en ten tweede zal de NOS zondagavond (als de meeste mensen kijken) geen 1 volle minuut stilte in beeld brengen.
#74
geluksknikker Wrote:Maar de aandacht voor wat vlokken sneeuw is in Nederland toch wel weer erg overtrokken. Die aangepaste dienstregelingen bij de NS snap ik bijvoorbeeld niets van. Oké, als er een halve meter sneeuw ligt kan ik me voorstellen dat de treinen met wat vertraging rijden, maar bij een enkele centimeter sneeuw kunnen de treinen toch gewoon rijden, volgens planning.

Dit is gewoon wat we willen in Nederland, heeft de minister zelf gezegd, er mag geen chaos meer voorkomen op het spoor, want dan gaan we met zijn allen huilen, dus pleurt de NS de helft van de treinen er uit, dan zijn er geen vertragingen en is iedereen weer dik tevreden, toch?
#75
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenl...oord.dhtml

"MI6 written all over it"


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)