Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 4.17 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
#26
Nee
#27
Pimm Wrote:Vinden "wij" Eva een lekker wijf?

ik zou er wel een kunstje op kunnen
#28
Pimm Wrote:Vinden "wij" Eva een lekker wijf?
Neen.
#29
Pimm Wrote:Vinden "wij" Eva een lekker wijf?

Niet zozeer, maar volgens mij is ze wel geil. Die slaat met zweep, zie je zo aan haar.
#30
Ik hou niet zo van geblondeerd haar..
#31
BigBird Wrote:
Pimm Wrote:Vinden "wij" Eva een lekker wijf?

Niet zozeer, maar volgens mij is ze wel geil. Die slaat met zweep, zie je zo aan haar.
Precies, dat waren mijn gedachten ook. Maar moet er niet aan denken, zie ik de hele tijd bram tussen die benen "Infaam en abject" briesen. Brrr..
#32
BigBird votes in Texas! http://t.co/60EPnF4H
#33
Ik word een beetje verdrietig van al die blije reacties (in de media, bij vrienden, op twitter etc....) om de herverkiezing van Obama. Ignorance is bliss zullen we dan maar zeggen....
#34
BigBird Wrote:Ik word een beetje verdrietig van al die blije reacties (in de media, bij vrienden, op twitter etc....) om de herverkiezing van Obama. Ignorance is bliss zullen we dan maar zeggen....

Ach, het is ook in mijn ogen een veel betere kandidaat dan Romney. Een modernere insteek zou die Republikeinen goed doen.
#35
Romney is ook niks nee, maar men moet Obama ook niet zo ophemelen, en eens kijken naar de feiten (tekort laten verdubbelen, drone aanvallen in buitenland, slecht M-O beleid, crisis niet ECHT aanpakken etc.....)
#36
Ja als je in Congress zo tegengewerkt wordt is het ook lastig beleid er door krijgen. Ligt voor groot deel aan die huilie huilie republikeinen.
Verder twee staten, Colorado en Washington, legaliseren marihuana en hier in Nederland lopen we dus achter.
Ook opmerkelijk, Californië zwakt de three strikes wetgeving af.
#37
Het zal vreemd zijn om dit van mij te lezen, maar ik volg Pimm een beetje.
Tien jaar geleden hadden wij hier in Europa de perceptie van in 'het summum van progressiviteit' te leven. Die domme Amerikanen steunden hun oorlog in Irak, wij trokken ertegen op straat en voelden ons superieur met onze publieke gezondheidszorg, pluralistisch politiek landschap en hoge levenskwaliteit.
Nog geen decennium later voert men in de V.S. een veel progressiever beleid op binnenlands niveau, waarbij schuldopbouw nog steeds een licht-Keynesianistische bedoeling heeft. Niet dat dit de oplossing is, integendeel... maar het is beter dan de sociale zelfmoord die we in Europa zien.
Obama is geen goeie president en zolang het tweepartijenstelsel niet doorbroken wordt, zal er in de V.S. van echte democratie geen sprake zijn. Maar er werd vooral geen achteruitgang geboekt, terwijl een nieuwe generatie jongeren -zij het verward- een zeker niveau van bewustzijn heeft bereikt. En uiteindelijk komt dit door het gedeeltelijk overboord gooien van neoliberale dogma's. En natuurlijk omdat de dollar nog steeds de referentiemunt is wereldwijd en Obama als goeie Democraat het defensiebudget optrok en daarmee de buitenlandse invloed (al dan niet als agressor) van de V.S. optrok. Maar Europa zou hetzelfde doen, mocht het daartoe in staat zijn. Blame the game, not the player.
Ondanks alles... maar natuurlijk is het makkelijk om er als land of regio uit te komen indien vergeleken met Europa. Ook veel Latijns-Amerikaanse of Aziatische landen die tot voor kort dictaturen waren, scoren beter op het vlak van sociale vooruitgang en verbetering van burgerrechten.

Fucking bizarre tijden.
#38
Uiteraard graaft Europa haar eigen sociale graf door de Euro te willen moeten redden, met als gevolg keihard austerity en politieke versplintering, maar Amerika houdt ook de schijn hoog en staat aan rand van afgrond.
#39
De V.S. staat niet aan de rand van de afgrond. De Dollar is nu eenmaal de referentiemunt wereldwijd, en als land hebben ze een veel grotere slagkracht zowel in het bankwezen als -en vooral- op militair niveau.
Het probleem is voorlopig nog voor de rest van de wereld. Eens het V.S.-imperialisme op z'n grenzen botst, zal 'life as we know it' er afgelopen zijn, maar da's niet voor meteen.
Trouwens vergeten te zeggen dat Romney deze verkiezingen sowieso niet zou winnen. Het grootkapitaal heeft nu geen belang aan meer polarisering en Obama is een garantie voor bailouts wanneer nodig. Bovendien erft de Republikeinse Partij liever geen crisis.

Voorspelbaar is dus een understatement.

Tegelijk is deze zege positiever dan in 2008. Het is de laatste ambtstermijn, en de illusies van vier jaar terug zijn verdwenen. Indien er een beweging ontstaat die sterk genoeg is, zou Obama wel eens richting meest linkse president uit de V.S.-geschiedenis kunnen geduwd worden. Te meer omdat het economisch niet eens zo slecht gaat.
#40
Om bijdragen zoals die van Uplift in dit topic bijvoorbeeld, ben ik toch echt weer blij dat het Graz forum er weer is! (En dit zeg ik ook absoluut zonder enig cynisme!)
#41
geluksknikker Wrote:Om bijdragen zoals die van Uplift in dit topic bijvoorbeeld, ben ik toch echt weer blij dat het Graz forum er weer is! (En dit zeg ik ook absoluut zonder enig cynisme!)

idem.
al moest ik "Keynesianistisch" wel ff opzoeken
#42
Dielie Wrote:
geluksknikker Wrote:Om bijdragen zoals die van Uplift in dit topic bijvoorbeeld, ben ik toch echt weer blij dat het Graz forum er weer is! (En dit zeg ik ook absoluut zonder enig cynisme!)

idem.
al moest ik "Keynesianistisch" wel ff opzoeken

Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als Keynesiaans"
#43
Kan iemand dit column nog terug vinden? http://www.metronieuws.nl/columns/lieve-...bEpw2mdkE/

Ben wel benieuwd waar alle comotie over gaat..
#44
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenl...land.dhtml

Sommige Nederlandse katholieken zijn kennelijk behoorlijk hardcore...
#45
Best een sterke column eigenlijk, schijnbaar snapt half Nederland de achterliggende gedachte niet ofzo.
#46
Maar wat is die achterliggende gedachte dan?
#47
In ieder geval niet dit:


Mariska Orbán-de Haas, hoofdredactrice van het Katholiek Nieuwsblad, duikt onder omdat ze met de dood is bedreigd na een column van Luuk Koelman. Dat meldt Omroep Brabant.

Een woordvoerder van de politie zei tegen het ANP van de zaak op de hoogte te zijn maar er verder geen mededelingen over te doen.

In de column, gericht aan de ouders van Tim Ribberink, doet de columnist zich voor als Orbán-de Haas. Maar niet voor iedereen was duidelijk dat zij de column niet heeft geschreven. De 20-jarige Ribberink maakte vorige week een einde aan zijn leven omdat hij voortdurend gepest zou zijn.

Smakeloos
'Ik vind het ontzettend laag en smakeloos dat zo'n artikel wordt gepubliceerd', aldus Orbán-de Haas over de column. 'Ik kan me niet voorstellen dat Metro zoiets doet. Het is smakeloos en heel pijnlijk voor die ouders.'

Ook Koelman krijgt bedreigingen, zo meldt hij via Twitter. 'Graag een dreigmail zonder spelfouten', tweet hij. En hij heeft enkele tweets geretweets van twitteraars die 'hopen dat iemand hem door zijn kop schiet'.
#48
Maar wat wel?
#49
Zoals ik het lees probeert meneer Koelman iedereen met z'n neus op de feiten te drukken dat het gedachtegoed van de kerk met betrekking tot homoseksualiteit behoorlijk achterhaald is en ze de taboe in stand houden. Hierdoor worden mensen nog steeds opgevoed met de gedachte dat homosexualiteit 'een ziekte is' of 'niet hoort', waardoor pesterijen ontstaan en dit menneke er uiteindelijk zelf een eind aan heeft gemaakt.

Nu is aandacht vragen voor dat onderwerp d.m.v. een hoax brief natuurlijk niet gepast, maar dat terzijde.
#50
Als dat zijn motivatie is geweest dan slaat hij toch echt de plank mis. Hoe zeer ik het er ook mee eens ben dat de kerk er volledig verwerpelijke ideeën op nahoudt, misbruikt de schrijver nu een zeer trieste familie tragedie, om zijn wroeging jegens de kerk en het christelijke geloof te uiten.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)