Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bospop
https://www.1limburg.nl/geen-bospop-dit-...t=topstory

Dus ook naar 2022.
Reply
Bospop presenteert in oktober een nieuw 3-daags festival in weert
Op 8, 9 en 10 oktober 2021 zal het nieuwe evenement genaamd FestiFallz plaatsvinden in Weert met optredens van o.a. Within Temptation, BLØF, Guus Meeuwis, Danny Vera, Racoon, Di-rect, Maan en nog vele andere.
Al eerder maakte de organisatie van Bospop bekend dat ze samen met partner Mojo Concerts een nieuw festival in voorbereiding hebben. Voor het tweede jaar op rij kon Bospop helaas niet plaatsvinden, daardoor is het idee voor een alternatief evenement in oktober ontstaan.
Anders ingestoken en een stuk kleinschaliger dan haar grote broer, maakt van het nieuwe FestiFallz een muziekevenement met een bijna intieme sfeer. Bospop zou Bospop niet zijn als het niet trouw zou blijven aan haar roots, daarom presenteren we met trots een programma met de beste Nederlandse en Belgische pop / rock bands. Kortom met deze bands staat FestiFallz garant voor een geweldig feest!
De eerste editie van het Festifallz vindt plaats op het bekende oude Bospopterrein: Sportpark Boshoven. De grote tent biedt plaats aan 8.000 bezoekers. Vrijdag 8 oktober start het avondprogramma om 17.00 uur. Zaterdag 9 en zondag 10 oktober gaan we om 13.00 uur open. Alle dagen stopt het programma om 00.00 uur maar aansluitend is er iedere festivaldag nog een FestiFallz after-party in De Bosuil.
Reply
Afgetrapt met Gin Lady, klonk wel geinig maar ook alles behalve bijzonder.

Toen Neal Francis, best een ok set. Maar ik trok die man niet echt, het was mij net iets teveel kijk mijn is wannabe 70’s zijn. Terwijl het muzikaal best ok was.

Vervolgens stond er een thuiswedstrijd van Träcksäck aan de beurt. Hoewel het duidelijk een Rowen Hèze rip off is, deden ze het gewoon leuk. Aardige sfeer in de tent, en volop hitjes spelen. Niet voor de fijnproever, maar dat hoeft ook niet altijd. Prima optreden.

Daarna stond Paul Carrack op de planken. Man heeft een goede stem, maar muzikaal was een beetje saai en eentonig. Deed zijn hitjes maar deden ook niet heel bij het publiek. Een voldoende maar ook niet meer dan dat.

Toen een kijkje genomen bij The Record Company. Eerste kwartier gezien maar het deed me heel erg weinig. Alle clichés werden al snel van tafel gehaald. Ik had trek dus maar lekker een pannenkoek warme janus gaan halen. Geen spijt van gehad.

Een mooi plekje uit gaan zoeken bij Heather Nova. Om eerlijk te zijn kende ik haar muziek nog niet echt goed. De dame ik kwestie deed niets verkeerds, de liedjes waren mooi en ze zong loepje zuiver. Maar zo op de mainstage werkte het helaas gewoon niet. Mensen begonnen er doorheen te praten en de intimiteit meeste ook gewoon. Had inderdaad beter in de tent kunnen staan.

Zeker als je daarna Dizzy Mizz Lizzy zag in de tent.
De vorige keer dat ik ze zag was ook op Bospop, en toen bevielen ze mij wel. En ook dit keer was het optreden tot in de puntjes volmaakt. Dit had veel beter op de main gepast dan Heather Nova.

Op de main stond vervolgens Amy MacDonald weer klaar. Ik ken de hitjes en die zal ik thuis niet heel snel opzetten. Maar zo live verraste mij het wel in positieve opzicht. Goed gezongen, kreeg het publiek mee, mooie beelden van Schotland op de achtergrond, ze had ook humor tussen haar nummers doe. Gewoon een leuk optreden.

Tijd voor Steve Vai in de tent. Ik weet dat voor vele deze man een legende is. Ik hou ook van gitaren maar ben absoluut geen kenner wanneer iets moeilijk is of niet. En ik hoor wel dat het waanzinnig knap is wat je doet, maar op een gegeven moment had ik het ook een klein beetje gehad. De show kwam nooit echt uit de voeten voor mij persoonlijk. Ik heb dan toch iets meer nodig dan de gitaar. Slecht was het zeker niet, maar gewoon niet helemaal voor mij.

Passenger dus. Wat is die jongen toch normaal gebleven, althans daar hamert hij behoorlijk op. Alles was geweldig en very special, en een amazing crowd. Ik weet niet of het oprecht was. Nu vind ik hem muzikaal heel weinig verkeerd doen. Want in je eentje op de gitaar zonder band, met soms best ok nummers. Natuurlijk niet slecht, maar hij moest ook wel 3x aangeven dat hij helemaal alleen was en zonder band. Het is een straatmuzikant, en dat idee heb ik ook nog wel als hij oo het podium staat. Alles is leuk, lief en aardig, maar uiteindelijk moet je toch maar geld in zijn hoedje gooien. Althans dat is de indruk die ik een beetje kreeg. Maar misschien doordenk ik het wel iets teveel. Want nogmaals muzikaal doet het eens niet zo slecht, maar het weet me niet te raken ala Damien Rice of iets dergelijks. Maar al bij al, een prima voldoende hoor.

Nu was het zo ver, het ging vanavond gebeuren. En die sfeer was merkbaar, heel de dag al eigenlijk. Het publiek had enorm veel zin in De Dijk. Dat ze afscheid nemen heeft bij veel mensen een belletje laten rinkelen dat dit gewoon een fantastisch leuke band is. En konden ze de verwachtingen waarmaken? Nou en of, de hits werden gespeeld met zoveel passie en gevoel. Heerlijk. Publiek wat los gaat bij dansbare hits zoals dansen op de vulkaan, de heerlijke meezinger Groot Hart, of een prachtige Niemand in de Stad. Wat is deze band goed zeg. En dan de afsluiter, kan het licht uit? Eigenlijk nog niet De Dijk, je bent nog veel te goed om te stoppen.

De afsluiter van de dag, Sting ging deze dag naar een mooi einde brengen. Mooie visuals en gewoon een hitjes parade waar je u tegen zegt en wist het allemaal super sympathiek over te brengen. Ik blijf Ever Breath You Take een pareltje vinden, prachtsong. Het was een heel mooie einde van de dag.

Verder vond ik de indeling van het terrein erg leuk geworden. Alleen naar de Tent toe mag er wat mij betreft iets meer doorgang hebben. Want soms werd het wel druk aan de rechter kant.
[+] 6 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
vrijdag 7 juli:
Simply Red, Rag 'N' Bone Man, The Analogues, Clouseau e.a.

zaterdag 8 juli:
Porcupine Tree, Live, Nile Rodgers & Chic, Bush, Rowwen Hèze, The White Buffalo, Stahlzeit e.a.

zondag 9 juli:
Zucchero, Joe Bonamassa, Di-Rect, Son Mieux e.a.


Doen ze netjes daar in Weert. De zaterdag ben ik er 100% zeker bij.
Reply
Kijk, dat is weer eens wat anders. Zaterdag aanwezig.
Reply
Bush zie ik netgens staan op de Bospop site
Reply
Balen dat ik hier niet bij kan zijn. Zaterdag erg leuk, zondag met Joe Bonamassa (en Di-rect voor erbij) ook leuk.
Reply
(06-12-2022, 11:46)Idéfix Wrote: Bush zie ik netgens staan op de Bospop site

Stond op de poster welke door Live op hun Facebook pagina is geplaatst.
Reply
Oeps, had The white buffalo aangezien als King Buffalo. Dat maakt het alweer iets minder vervelend dat ik er niet bij kan zijn.
Reply
Maar komt Bush nou of niet?
Reply
Billy F Gibbons erbij op de zondag. En ja, Bush staat ook op Bospop!
Reply
Kaartverkoop Bospop valt tegen, maar verjonging van publiek is niet nodig: ‘Als de kinderen het huis uit zijn, komen pa en ma vanzelf naar ons festival’

https://archive.ph/lfzk8
Reply
Op zaterdag erbij voor het trio Ray Wilson, Riverside en Porcupine Tree. Ook echt pas in de avond, want het wordt helaas veel te heet voor deze ouwe knar.
Reply
(04-07-2023, 16:40)Timothy\s Monster Wrote: Op zaterdag erbij voor het trio Ray Wilson, Riverside en Porcupine Tree. Ook echt pas in de avond, want het wordt helaas veel te heet voor deze ouwe knar.

Dat hebben ze mooi geprogrammeerd. Jammer dat ik niet kan, was anders absoluut aanwezig
Reply
Topavond gisteren met een fenomenale show van Riverside. Betere progrock/metal is er momenteel niet. Afsluiter Porcupine Tree was wederom genieten. Ditmaal Open Car op de setlist, dus ik ben tevreden.

Bospop heeft zojuist laten weten dat het festival vandaag wordt afgelast vanwege het gemelde noodweer.
Reply
Leak:
Vrijdag 12 Juli: John Fogerty · Alice Cooper · Heart
Zaterdag 13 Juli: Zucchero · James Blunt · Gogol Bordello
Zondag 14 Juli: Toto · The Waterboys · Christone ‘Kingfish’ Ingram

Bospop >>> Pinkpop
Reply
Ik dacht dat Bospop familiefestival wilde gaan worden en van classic rock was afgestapt.
Reply
Dat is met deze line-up toch ook zo. James Blunt, Gogol Bordello en Zucchero. Daarmee bedien je eigenlijk drie generaties (ish). Weliswaar op één dag, maar het is een begin.
Reply
Vrijdag:​
Smash Into Pieces, Mike Farris &Band, Heart, Robert Jon & the Wreck, Alice Cooper, Helmut Lotti en John Fogerty

Zaterdag:​
Harrie & Gebroeeke Zwiegelkus, Gogol Bordello, Nevenproject, Metejoor, James Blunt, Legend of Springsteen en Zucchero

Zondag:​
Leif de Leeuw Band, The Damn Truth, The Scratch, King King, The Waterboys, De Wolff, Christone Kingfisch Ingram en Toto

De kaartverkoop voor Bospop begint zaterdag om 10.00 uur. Op het derde podium staan nog: Mr. Moto, Julian Sas Band, Made in Purple (vrijdag), Coldplace, Sjako, SRV Undercover, The Waiting (zaterdag) en The Cinelli Brothers, The Dreadnoughts, Tim Christensen, Tim Akkerman (zondag). De voorlopige planning ziet er voor het hoofdpodium en de tent per dag als volgt uit. Vooral op de zaterdag en zondag moeten er nog wel wat namen volgen.

(Bron: De Limburger)
Reply
Kaarten flink duurder, pilsje duurder
https://www.1limburg.nl/nieuws/2349074/b...n-hardcopy
Reply
hmm jammer.
had gehoopt op bands die me naar bospop zouden trekken,maar zuchero, toto, james blunt,
enkel die vrijdag zou leuk zijn, maar ik zie alice cooper al op graspop
Reply
Zelfs mijn ouders, allebei 70+ en tijdens Pinkpop in Geleen in de organisatie, vinden dit allemaal ouwe shit.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Dit is inderdaad wel een nieuwe dimensie van 'kut'.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)