Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bospop
#26
Het was vorig jaar best een treurige bedoening, maar toch leuk gehad. De editie van 2010 is nog steeds één van mijn allerbest festivalervaringen, zo'n goede sfeer en line up met allemaal golden oldies die ik graag wilde zien.
Ben benieuwd hoe de verhuizing terug naar het oude terrein gaat uitpakken
Reply
#27
Timetable bekend, nog 4 (mindere) namen te gaan! http://www.bospop.nl/Page/706645_program...-2013.aspx
Reply
#28
Kitty Daisy & Lewis 14 juli
Reply
#29
Saturday 13-07-2013
Main Stage Second Stage
22.30 - 00.15 CROSBY, STILLS & NASH
21.15 - 22.30 ROWWEN HÈZE
19.45 - 21.15 ROGER HODGSON & BAND
18.45 - 19.45 DANA FUCHS BAND
17.30 - 18.45 AMY MACDONALD
16.30 - 17.30 JJ GREY & MOFRO
15.15 - 16.30 RACOON
14.15 - 15.15 MONOPHONICS
13.30 - 14.30 THE DUTCH EAGLES
12.30 - 13.30 The Pink Floyd Sound
11.45 - 12.45 THE JACKS

Sunday 14-07-2013
Main Stage Second Stage
22.30 - 00.15 ZZ TOP
21.15 - 22.30 STEVEN WILSON
19.45 - 21.15 GOLDEN EARRING
18.45 - 19.45 THUNDER
17.30 - 18.45 George Thorogood & The Destroyers
16.30 - 17.30 The Fabulous Thunderbirds
15.15 - 16.30 WITHIN TEMPTATION
14.15 - 15.15 Tim Christensen & The Damn Crystals
13.30 - 14.30 KITTY, DAISY & LEWIS
12.30 -13.30 BLOYATOP
11.45 - 12.45 SMALLTOWN NOBODIES
Reply
#30
Goed dat ze terug zijn op de oude locatie. Gezellig weekend gehad, omdat ik iedere vijf meter een bekende tegenkom. Qua optredens stak Steven Wilson er ver bovenuit.
Reply
#31
Klopt, ze zien zelf ook in dat ze een te grote broek aan wilden trekken en dat ze terug moesten naar Boshoven. Wilson stak er in muzikaal opzicht inderdaad met kop en schouders bovenuit.
Reply
#32
Snackbarharses Wrote:Klopt, ze zien zelf ook in dat ze een te grote broek aan wilden trekken en dat ze terug moesten naar Boshoven. Wilson stak er in muzikaal opzicht inderdaad met kop en schouders bovenuit.

Was meer Mojo die dat wilde en Bospop een te mooi plaatje voorgeschoteld heeft. Denk dat ook op de andere locatie Bospop succesvol had kunnen zijn als ze nog wat meer in de lijn van Arrow Rock hadden geprogrammeerd.
Reply
#33
Nou, ik vond dit aantal toeschouwers te groot voor deze locatie! Volle rijen voor de ingang, meer als een uur gewacht op zaterdag, waardoor ik de Pink Floyd Sound helemaal gemist heb, te weinig wc's, slechts op één centrale locatie, lange wachtrijen voor de drank- en vooral eetstands, geen enkel bereik via 3G op internet, waardoor je 2 dagen van de buitenwereld afgesloten bent, de tent was altijd overvol, en dus niet alleen bij de grote acts.

Vroeger blonk Bospop uit als supergezellig, intiem festival, waar je kon relaxen en 5 minuten voor aanvang van een optreden tot 5 meter voor het hoofdpodium kon doorlopen, heerlijk. Dit was te massaal voor zo'n klein terrein, deze aantallen hadden gekund op het oude (nieuwe) terrein, maar niet op dit plekje en dan lees je dat ze volgend jaar nog 1.000 man meer per dag willen toelaten, waarschijnlijk klopt het wel allemaal op veiligheidsgebied, maar dan is wat mij betreft de oude gezelligheid van Bospop helemaal verdwenen en blijf ik zeker weg en dit was mijn 10de Bospop.
Reply
#34
YouBube Wrote:geen enkel bereik via 3G op internet, waardoor je 2 dagen van de buitenwereld afgesloten bent,

Ja, eng he?
Reply
#35
Willie Wrote:
YouBube Wrote:geen enkel bereik via 3G op internet, waardoor je 2 dagen van de buitenwereld afgesloten bent,

Ja, eng he?
Vroegah was dat juist een van de redenen om naar een festival te gaan. :-)
Reply
#36
Ik kan wel zonder, daar gaat het niet om, maar het hoort er tegenwoordig toch gewoon bij, dat je een foto op facebook kunt zetten, even kunt kijken wie de tour-etappe gewonnen heeft, niemand is echt constant bands aan het kijken. Ik zeg niet dat er wifi moet zijn, maar als je op Rock Werchter met 85.000 bezoekers gewoon goed 3G bereik hebt, dan moet dat op Bospop met 10.000 bezoekers toch ook geregeld kunnen worden.
Reply
#37
YouBube Wrote:Ik kan wel zonder, daar gaat het niet om, maar het hoort er tegenwoordig toch gewoon bij, dat je een foto op facebook kunt zetten, even kunt kijken wie de tour-etappe gewonnen heeft, niemand is echt constant bands aan het kijken. Ik zeg niet dat er wifi moet zijn, maar als je op Rock Werchter met 85.000 bezoekers gewoon goed 3G bereik hebt, dan moet dat op Bospop met 10.000 bezoekers toch ook geregeld kunnen worden.

Nee.

[Image: 1000187_4867357331686_1300188188_n.jpg]
Reply
#38
De zaterdag was te druk, op zondag was het aantal toeschouwers prima te doen. In de tent binnenkomen was ook geen enkel probleem, alleen tijdens Rowwen Heze was de tent boordevol. En dat er geen bereik voor 3G was heb ik niet eens gemerkt; ik heb op een festival wel wat beters te doen dan constant met mijn snuit op een scherm gedrukt te staan.
Reply
#39
Er is een verschil tussen constant en nooit!
Reply
#40
YouBube Wrote:Er is een verschil tussen constant en nooit!
Dat klopt. Ik heb ook wel eens op de camping mijn mail en facebook enzo bekeken, maar nooit last van de verbinding gehad. Op het festivalterrein heb ik dan weer geen enkele keer geprobeerd internet aan te zwengelen.
Reply
#41
Bospop volgend jaar mogelijk niet in Weert

Popfestival Bospop vindt in 2014 mogelijk niet meer plaats in Weert.
Dat zegt Bospop-voorzitter Peter Verkennis na een gesprek met burgemeester Heijmans over de editie van volgend jaar.

De organisatie wil na de uitverkochte editie van dit jaar het bezoekersaantal volgend jaar van 9000 per dag verruimen naar 12.500. Bospop wil het festivalterrein anders inrichten om meer plaats te maken voor bezoekers. Maar ook dan blijft volgens de gemeente 9000 mensen het maximale aantal.

De festivalorganisatie heeft twee andere locaties in beeld waar het festival zou kunnen plaats vinden. Eén daarvan ligt buiten Weert. Het is volgens Verkennis in ieder geval duidelijk dat Bospop niet meer plaatsvindt op de huidige locatie Sportpark Boshoven.
Reply
#42
Terecht dat de gemeente dat standpunt hanteert. Het terrein was dit jaar op de zaterdag echt bomvol (en niet alleen vlak voor de podia) en daar prop je niet zomaar even 3500 mensen bij, ook niet met een andere inrichting.
Reply
#43
Na eindelijk weer eens een succesvolle editie moet er meteen weer uitgebreid worden. Had het idee dat voor veel mensen de terugkeer naar de oude locatie erg bijdroeg aan het hernieuwde enthousiasme.
Reply
#44
Murdoc Niccals Wrote:Na eindelijk weer eens een succesvolle editie moet er meteen weer uitgebreid worden.

precies, dat ze tevreden zijn met wat ze hebben
Reply
#45
Ik denk dat Bospop zich hier lelijk aan gaat vergalopperen. De terugkeer naar de oude plek, wat gepaard ging met een wat kleinschaligere opzet, was juist de reden dat het dit jaar een succes was.
Reply
#46
Snackbarharses Wrote:vergalopperen.

schitterend woord
Reply
#47
Bospop 2014 zal helaas definitief niet op Sportpark Boshoven plaatsvinden. In de raadsvergadering van afgelopen woensdagavond bleef het college van burgemeester en wethouders van Weert bij haar standpunt dat op Sportpark Boshoven maximaal 9000 bezoekers mogen worden toegelaten (incl. vrijwilligers en gasten).

De programmering van Bospop is grotendeels afhankelijk van het internationaal aanbod. Voor 2014 liggen de uitgaven hiervoor substantieel hoger dan afgelopen jaar. Dat betekent dat er in 2014 meer dan 16.000 betalende bezoekers nodig zijn om quitte te draaien. Vanwege de limiet op het sportpark kunnen er totaal maximaal 15.000 tickets verkocht worden. Dit zou betekenen dat het festival op voorhand een verlies oplevert. Het opnieuw opbouwen van een verlies ondermijnt het bestaansrecht van Bospop en dat willen we voorkomen. Sportpark Boshoven is met de aangegeven limiet, hoe graag we dat wel zouden willen, daarom niet meer in beeld als locatie voor Bospop 2014.

Op dit moment onderzoeken wij de volgende twee locaties:

- Sportvelden Merefeldia in Nederweert
- A2-Weert-Noord, gebied bij de camping van Bospop 2010, 2011 en 2012

Wij hopen in een persbericht op donderdag 28 november a.s. de nieuwe locatie voor Bospop 2014, de headliners en de start van de voorverkoop kenbaar te kunnen maken.

Lees het volledige persbericht op www.bospop.nl
Reply
#48
En dan over een paar jaar wéér op hangende pootjes terug? Ze lijken weinig van hun eerdere fout geleerd te hebben.
Reply
#49
Ik ben benieuwd met welke headliner ze komen. Iron Maiden?
Reply
#50
Idéfix Wrote:Ik ben benieuwd met welke headliner ze komen. Iron Maiden?
?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)