Her en der wat commentaren over de kaartverkoop lezende hebben veel mensen vandaag kennisgemaakt met het geweldige 'dynamic pricing' systeem van Ticketmaster.
Oasis
|
31-08-2024, 22:29
(31-08-2024, 21:00)Enzo Wrote: Her en der wat commentaren over de kaartverkoop lezende hebben veel mensen vandaag kennisgemaakt met het geweldige 'dynamic pricing' systeem van Ticketmaster. Dan moeten mensen maar eens achter de.oren krabben...of een kapitalistische samenleving zoals we nu hebben zo ideaal is. En moeten we dan niet met zn allen een dikke middelvinger geven.en bands gewoon voor 0 publiek laten spelen.
31-08-2024, 22:48
Het is imo ook een kwestie van waardigheid en zelfrespect. Zelfde verhaal met Ryanair.
31-08-2024, 23:17
Wat een idioterie! En er zijn dus mensen die gek genoeg zijn om daarin te trappen?
01-09-2024, 08:15
01-09-2024, 10:05
(31-08-2024, 22:29)Wailer Wrote:(31-08-2024, 21:00)Enzo Wrote: Her en der wat commentaren over de kaartverkoop lezende hebben veel mensen vandaag kennisgemaakt met het geweldige 'dynamic pricing' systeem van Ticketmaster. En het is niet naar iemand hier persoonlijk hoor, maar hoeveel mensen balen van te dure concert tickets, die nog duurder worden door aankomende btw verhogingen, en hebben gewoon gekozen voor partijen die cultuur willen 'afschaffen' of onbetaalbaar maken. De lees- en schrijfvaardigheid hollen achteruit, overgewicht neemt toe. En dan gaan we boeken (kranten!), cultuur, sportscholen fors duurder maken. En belasting op grote vermogens? Die laten we ongemoeid, want je kunt beter van de werkende klasse extra bijdrage vragen dan vragen of mensen van hun passieve inkomsten wat extra's af te staan. Man, wat word ik hier pissig van. En wat hebben we lekker progressief gestemd, ga weg! Sorry, moest er even uit.
01-09-2024, 10:53
(31-08-2024, 12:26)reaper Wrote: Londen 30!/7 (01-09-2024, 08:15)metal bouwie Wrote:(01-09-2024, 00:42)Rael Wrote: Wat een idioterie! En er zijn dus mensen die gek genoeg zijn om daarin te trappen?Dit wordt natuurlijk grotendeels door bedrijven gekocht. Dat is een rare assumptie.. LN heeft a priori al deals met bedrijven. Dit is algemene verkoop en dynamic pricing is overal van toepassing, alleen zal het extremer worden naargelang het verschil tussen vraag en aanbod toeneemt. Gisteren raakten de meeste concerten hierdoor niet snel uitveekocht, wat meteen al een hele smet is op deze reünie, want het enthousiasme is voor een stuk vervangen door haat jegens ticketmaster. En belangrijker: het zijn de artiesten zelf die toestaan dat dit kan, i.e. Oasis ziet er nu uit als een stel cunts. Helemaal eens met de meer globale analyse van Wailer: we accepteren dit, we betalen toch, bezuinigingen laten we ondertussen ook passeren. Dus straks svp geen huilie huilie doen als er geen oorspronkelijke muziek of cultuur meer is.. als we meegaan met de op extreme winst gerichte korte termijnstrategie van multinationals - die, eens muziek is uitgeperst, gewoon overgaan naar een andere activiteit, dan zijn we simpelweg medeplichtig aan de creatie van een culturele woestijn met alleen nog entertainment voor vermogende mensen.
01-09-2024, 10:54
De mensen die oprecht om cultuur geven hebben echt niet gestemd op onze huidige regering, daar geloof ik niets van. Deze regering vertegenwoordigd mensen die misschien wel naar Oasis gaan want Wonderwall, hype en ik kan het wel missen, en ja ze zullen misschien ook wel zeuren om duurdere tickets, want hun vrijmibo, avondje Bløf en de zwarte cross wordt duurder.
Totaal geen onderbouwing voor, enkel een gevoel.
01-09-2024, 11:14
Denk niet dat bedrijven zomaar duurdere dynamic pricing tickets kopen. Die gaan echt eerder voor suites en de speciale hospitality pakketten.
01-09-2024, 11:30
Precies, dan kon ik vorig jaar met DM in Twickenham ook goed zien: een leeg vak voor corporate cunts en bijgevolg geen sfeer op een groot deel van het veld. Maar het gepeupel moest wel netjes achter de barrier blijven. LN moet gewoon opgedoekt worden, zo simpel is het. Als de Amerikaanse overheid of de Europese Commissie te laf zijn, dan moet de consument maar consequent zijn. Ik geloof niet zo in boycot, behalve als niet boycotten gelijkstaat aan rechtstreeks medeplichtig zijn. Met dynamic pricing is dat meer dan ooit het geval. Met Israëlische producten kopen ook, en met goedkope brol van Temu kopen net zo. Beter doen als consument is in zo'n gevallen écht niet moeilijk.
01-09-2024, 11:34
(01-09-2024, 10:54)ahha Wrote: De mensen die oprecht om cultuur geven hebben echt niet gestemd op onze huidige regering, daar geloof ik niets van. Deze regering vertegenwoordigd mensen die misschien wel naar Oasis gaan want Wonderwall, hype en ik kan het wel missen, en ja ze zullen misschien ook wel zeuren om duurdere tickets, want hun vrijmibo, avondje Bløf en de zwarte cross wordt duurder. Bwa genoeg mensen die om cultuur geven en centrum(rechts) stemmen hoor. Dat is in Vlaanderen ook gewoon een feit. En partijen die zo'n regering in het zadel helpen of die 15 jaar Rutte mede mogelijk gemaakt hebben, zijn in die zin net zo erg. Het ontbreekt aan een consequente, radicale houding die in verbinding staat met het gevoel van onrecht en boosheid die zovelen voelen m.b.t. thema's als cultuur. Je kunt niet cultuur zien als een prioriteit en tegelijk niet radicaal links cq antikapitalistisch stemmen imo.
01-09-2024, 11:41
A week on the life of an oasis reunion week
8 dagen geleden kregen de rumors bevestiging. De sterren stonden goed. De reunion die NOOIT zou gebeuren staat te gebeuren. Ik besef het niet maar zit dan ook op dat moment dat het doordringt met een whatsapp bericht in de familie groepschat dat niet lekker valt. Maar waar vooral ook de trigger komt als het gebeurd dat het concert gegeven voor mezelf totaal full circle komt. Zoals sommige weten is mijn vader uitgestrooid op de weide van werchter een paar jaar geleden en heb ik van editie 2023 de liam Gallagher poster gekregen van de organisator. Want wij gingen altijd samen naar concert. Wat ook was rage against the machine was onze eerste samen ooit, oasis onze 2de. Vorst 2009, de herinneringen zijn er nog zeer levendig van. We waren toen geen echte fan. We kende de hits, maar we vielen daar beide vol voor de groep. Instant connection en de groep is voor de rest altijd bij ons gebleven en is de ticket seller geweest voor mijn eerste rock werchter later dat jaar. Dat was ook de enige show dat we niet samen deden. Nadien was het de split en hebben we samen het pact gesloten. Als het onmogelijke gebeurde zouden we samen naar engeland gaan. Ongeacht hoe oud we zouden zijn. Nadien volgde nog heel veel shows samen. Noel in ab's, vorsten, club 69, beady eyes in barns bv. De platen werden gekocht, artwork, menige discussion avonden over britpop. Het jaar op jaar meer terug kijken op die avond in vorst en hem jaloers maken over de headline op werchter. Golden records werden gekocht en gekoesterd. Mijn dochter werd geboren en kreeg een babypakje met ******* is de 2de grootste oasis fan ter wereld. Uiteindelijk is mijn vader ziek geworden en zijn de shows gestopt of zonder hem bezocht. Maar noel of liam solo zien lag mij moeilijk na zijn overlijden. Tot dan liam vorig jaar te zien op de plek waar hij was uitgestrooid en noel op crammerock. Het maakt me altijd emotioneel. De man in kwestie had zijn eigen muziek gekozen voor de viering en dat was the war on drugs met thinking of a place maar ook stop crying your heart out van oasis en free bird bv. Anyway back naar de aankondiging zaterdag avond. Dat viel samen met een whatsapp bericht waaruit de melding kwam dat mijn vaders identieke tweeling broer na 10 dagen ziekenhuis een tijdelijk nierfalen heeft gehad en dat er oa ook vingers geamputeerd moeten worden door lever en pancreas falen. Afgelopen maandag kwam daar dan nog een spoed operatie bij die zeer ingrijpend en zwaar was. En is sindsdien nog niet wakker geworden. Dus dat nam heel veel zorgen en aandacht mentaal. Ook gebeurde er iets heel heftig bij mijn dochter waar ik niet teveel over ga uitweiden want prive maar het heeft heel de week op zijn kop gezet. Ik hoopte zo hard dat het zou lukken. Dat ik de droom kon beleven voor mezelf en ook in zijn naam. Maar met de dochter perikelen was ik wel aan het proberen om aan kaarten geraken maar op vrijdag lukte het niet via de fansale. En gisteren was het zeer hard behelpen vanuit de plek waar ik zat. Maar het was zo hard om te zien dat zelfs de queue zo ontzettend lang was door de shit voorbereiding. En dan de 2 andere sites die crashte zakte de moed weg. Ik ben door verschillende fases gegaan tot ik het opgaf. En heb oprecht een traan gelaten. En gezegd het is klaar. Het is niet voor mij. Ik maak me klaar voor de dochter situation verder te gaan aanpakken en vertrek naar waar ik moet zijn. Een beetje Rollercoaster want krijg ongeveer gelijk daarna een bericht ook mijn nonkel reeds aan zijn 4de operatie beginnen van die week. En dan een Nederlands telefoon nummer. Ik neem op. Is het Tim . Met de melding dat hij 2 tickets op wembley voor mij. Ik heb geen idee wat ik nog gezegd heb buiten 1000 keer dank u denk ik over de telefoon. Ik heb gesprek afgesloten en ben gewoon beginnen wenen. Gistere avond ook terug. Heel veel van de herinneringen kwamen terug. En dat is fijn om zo een mooie momenten te hebben gehad En het is pas nu 24 uur later aan het doordringen dat ik over een klein jaar Oasis ga zien. Waanzin. The dream is real and happening. Member of the century tim. De dank is niet groot of enorm maar for life. Dit doet heel veel. Heel veel. Bedankt vanuit de grond van mijn hart Jens
01-09-2024, 13:14
Potverdrie reaper, heb je tickets?
01-09-2024, 15:21
(01-09-2024, 11:30)Lil'Leaky Wrote: Precies, dan kon ik vorig jaar met DM in Twickenham ook goed zien: een leeg vak voor corporate cunts en bijgevolg geen sfeer op een groot deel van het veld. Maar het gepeupel moest wel netjes achter de barrier blijven. Was dat de "reguliere" golden circle? Die waren bij aanvang van de Duitse DM shows gewoon helemaal gevuld, zorgde iig niet voor sfeerverlies. Maar de echte flex voor bedrijven is natuurlijk wanneer ze zelf die acts kunnen boeken. Ik ken een insider verhaal van een grote organisatie die ik hier beter niet bij naam kan noemen die een groot jubileum in Brussel vierde voor alle internationale medewerkers. Bleek echter dat de belangrijkste mensen ook nog naar een exclusieve afterparty mochten waarbij Angèle optrad. Zorgde voor een hoop ongein toen het reguliere personeel daar na afloop achter kwam. Niet dat ik kennis heb of Oasis ook beschikbaar is voor zoiets, maar zat mega acts die voor genoeg geld overstag gaan.
01-09-2024, 15:51
Nee, was een apart vak aan 1 kant, vlak achter de golden circle. En fuck artiesten doe op zo'n manier geld rapen. Levenslang gediskwalificeerd.
01-09-2024, 16:24
01-09-2024, 19:15
Wow Reaper, supertof..het is je heel.erg gegund kerel!
01-09-2024, 19:21
(01-09-2024, 10:54)ahha Wrote: De mensen die oprecht om cultuur geven hebben echt niet gestemd op onze huidige regering, daar geloof ik niets van. Deze regering vertegenwoordigd mensen die misschien wel naar Oasis gaan want Wonderwall, hype en ik kan het wel missen, en ja ze zullen misschien ook wel zeuren om duurdere tickets, want hun vrijmibo, avondje Bløf en de zwarte cross wordt duurder. Met een randstadbril/grote stad bril op heb je vast een punt... Maar...Onderschat de nsc kiezer niet... En pvv stemmers (zijn niet alleen mensen die een hekel hebben aan mensen van buitenaf) . En iets als zwarte cross is ook ooit begonnen op een boerenerf toch? Cultuur vanuit de.boerengemeenschap hun 'eigen' festival. Op het platteland is vast veel bbb gestemd, en andere partijen die nu een coalitie vormen. En op het platteland verdwijnt er van alles, ov verbindingen, voetbalverenigingen die steeds vaker samen moeten gaan en ook theatertjes en bioscopen... Dat wordt niet beter met deze btw verhogingen.
02-09-2024, 07:50
(01-09-2024, 19:21)Wailer Wrote:Ik doel meer op cultuur als linkse hobby, niet cultuur voortkomend uit gemeenschapszin daar heeft de btw opzich ook niet zoveel mee te maken. Het zou me niet eens verassen als Caroline de Zwarte Cross als kermis probeert te kwalificeren.(01-09-2024, 10:54)ahha Wrote: De mensen die oprecht om cultuur geven hebben echt niet gestemd op onze huidige regering, daar geloof ik niets van. Deze regering vertegenwoordigd mensen die misschien wel naar Oasis gaan want Wonderwall, hype en ik kan het wel missen, en ja ze zullen misschien ook wel zeuren om duurdere tickets, want hun vrijmibo, avondje Bløf en de zwarte cross wordt duurder. Bioscopen ontlopen trouwens het hoge btw-tarief. Daarbij vraag ik me dan weer af of dat ook zo zou zijn geweest als het enkel om filmhuizen zou gaan. Als ze daar onderscheid in hadden kunnen maken hadden ze het nog gedaan ook, filmhuis naar 21% en Pathe op 9%
02-09-2024, 10:29
Vet Reaper! Hulde voor Tim ook!
Het is gewoon zonde dat straks een hoop influencers gratis Wonderwall mee staan te blèren en de rest van nummers niet kent. Terwijl een hoop fans nu naast een kaartje hebben gegrepen.
02-09-2024, 10:58
Quote:Britse overheid gaat hoge ticketprijzen Oasis onderzoeken
Is dit vloeken in de kerk als ik zeg dat Wonderwall zo'n beetje mijn minst favoriete Oasis-nummer is? Het is één van de weinige Oasis-nummers waar ik nu echt helemaal niets aan kan vinden.
02-09-2024, 15:52
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)