Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2025 (13 t/m 15 juni)
Barry can't swim is niet de headliner op one..

Dat moet haast wel Material zijn met het nummer Lifevest
Reply
Maar... Fontaines of LCD hadden ze wel al aangekondigd nu neem ik aan. Waar wachten we nog op dan? Nee, dit is het gewoon gok ik. Laten ze zich maar focussen op wat pareltjes aan de onderkant nog.
Reply
PACESHIFTERS uit ons dorpje Wijhe op ONE, gaat dat zien gaat dat zien!
Reply
Als dit betekent dat de one niet meer zo groot hoeft voor headlinerproducties, de shows daardoor overdag niet zo doodbloeden/ er meer gebruik kan worden gemaakt van het strand en er geld wordt vrijgespeeld voor meer live muziek in de nacht, zie ik dit toch wel als een verbetering.
Reply
Ik blijf het wel een geldig punt vinden dat 280 euro onverantwoord is, zeker als je de bewuste keuze maakt om het festival meer te richten op (kleinere) muziekacts. Ik weet niet, alles straalt toch best veel schizofrenie uit. Enerzijds veel nadruk op indie, met een paar spannende namen. Anderzijds Barry Can't Swim en, tja, Deftones. Enerzijds iets wat tegen de massaliteit van andere festivals ingaat, anderzijds komen met termen als Another Reality, Another Infinity.
Reply
(03-12-2024, 21:48)Lil'Lurky Wrote: Ik blijf het wel een geldig punt vinden dat 280 euro onverantwoord is, zeker als je de bewuste keuze maakt om het festival meer te richten op (kleinere) muziekacts. Ik weet niet, alles straalt toch best veel schizofrenie uit. Enerzijds veel nadruk op indie, met een paar spannende namen. Anderzijds Barry Can't Swim en, tja, Deftones. Enerzijds iets wat tegen de massaliteit van andere festivals ingaat, anderzijds komen met termen als Another Reality, Another Infinity.

Wat zijn volgens jou de mooie namen op dit affiche? Cassandra Jenkins, Waxahatchee, Nilüfer Yanya en King Hannah brachten dit jaar allemaal prachtige platen uit, dat zijn voor mij wel namen die me verleiden.
Reply
Persoonlijk: Amenra, Deftones, Droom Dit, Eefje de Visser, King Hannah, Kneecap, Lander & Adriaan, Michael Kiwanuka, Personal Trainer, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, Seun Kuti & Egypt 80. En de rest is niet altijd een straf of zo; hoogstens passé/te vaak gezien.

Dus genoeg prima dingen. Maar dit is 'enkele tientjes'-prima, niet fucking 280 pleuro-prima. Haldern kost de helft en levert wellicht een gelijkaardige oogst op.
[+] 2 users say Thank You to Lil'Lurky for this post
Reply
Deftones wist hun aanstaande Amerikaanse arenatour uit te verkopen, dus die lijkt mij een inkopper als ONE headliner. Al is er natuurlijk het tegenargument dat ze op Porto ook niet headlinen.

Met Michael Kiwanuka alweer de trend om een DTRH headliner van het jaar daarvoor te regelen. Dat betekent dus Massive Attack op BKS 2026?

Barry Can't Swim als afsluitdanceact op het strand houdt wel steek, maar TWO is niet ontdenkbaar.

Ik krijg vooral de indruk dat ze met deze constructie zijn gekomen door het gebrek aan échte klappers. Leuk verder dat -21'ers weer 30% korting krijgen, maar de reguliere prijs vind ik dan ook weer te veel hiervoor. Kan je net zo goed evenveel of meer uitbesteden voor een kwalitatiever festival in het buitenland.
Reply
(03-12-2024, 23:41)Lil'Lurky Wrote: Persoonlijk: Amenra, Deftones, Droom Dit, Eefje de Visser, King Hannah, Kneecap, Lander & Adriaan, Michael Kiwanuka, Personal Trainer, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, Seun Kuti & Egypt 80. En de rest is niet altijd een straf of zo; hoogstens passé/te vaak gezien.

Dus genoeg prima dingen. Maar dit is 'enkele tientjes'-prima, niet fucking 280 pleuro-prima. Haldern kost de helft en levert wellicht een gelijkaardige oogst op.

Goed idee! Haldern Pop ga ik weer 's in de gaten houden dit jaar. Smile
Reply
(03-12-2024, 23:41)Lil'Lurky Wrote: Persoonlijk: Amenra, Deftones, Droom Dit, Eefje de Visser, King Hannah, Kneecap, Lander & Adriaan, Michael Kiwanuka, Personal Trainer, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, Seun Kuti & Egypt 80. En de rest is niet altijd een straf of zo; hoogstens passé/te vaak gezien.

Vorig jaar de drankbekers kleiner, dit jaar de namen.
Maar de prijs staat idd. niet in verhouding meer en das jammer.
Reply
Alleen The Dare & Divorce soringen er voor mij uit.
2 acts die ik in april en mei nog ga zien.
Dit is een line-up voor een 2 daags festival voor 40 € per dag.
Reply
(04-12-2024, 08:19)Flair Wrote: Alleen The Dare & Divorce soringen er voor mij uit.
Dit is een line-up voor een 2 daags festival voor 40 € per dag.

Dream on. Misty Fields kost al (veel) meer en dan krijg je kleinere namen (met weliswaar wel meer focus op een aantal genres). €280 is veel te veel, maar kijk een naar een festival als Jera on Air. Nee, dan kun je echt beter over de grens je heil zoeken.
Reply
(04-12-2024, 08:42)eloelo Wrote:
(04-12-2024, 08:19)Flair Wrote: Alleen The Dare & Divorce soringen er voor mij uit.
Dit is  een line-up voor een 2 daags festival voor 40 € per dag.

Dream on. Misty Fields kost al (veel) meer en dan krijg je kleinere namen (met weliswaar wel meer focus op een aantal genres). €280 is veel te veel, maar kijk een naar een festival als Jera on Air. Nee, dan kun je echt beter over de grens je heil zoeken.
Precies. Misty Fields. Goede vergelijking.
Reply
Als je enkel naar namen kijkt natuurlijk wel. Maar BKS is toch gewoon een beetje de glamping variant in vergelijking met andere festivals? Los van dat je je eigen tent meeneemt, is het wel anders dan het traditionele veld met podium. Het is de vraag of ze dat goed weten te vermarkten en dat mensen hier graag heengaan en er dus veel verdient wordt of dat het productioneel ook duurder is. Ik heb geen idee.

Qua uiteindelijke hoeveelheid artiesten scoren ze ook wel een stuk hoger dan bijvoorbeeld DTRH, wel een niveau dat niemand meer voor een krat bier komt spelen waardoor veel kleinere namen ook wel harder op het budget zullen drukken of zie ik dat niet goed?
Reply

Deftones niet jouw ding Flair?
Reply
(03-12-2024, 23:58)hythloth Wrote: Deftones wist hun aanstaande Amerikaanse arenatour uit te verkopen, dus die lijkt mij een inkopper als ONE headliner. Al is er natuurlijk het tegenargument dat ze op Porto ook niet headlinen.

Met Michael Kiwanuka alweer de trend om een DTRH headliner van het jaar daarvoor te regelen. Dat betekent dus Massive Attack op BKS 2026?

Barry Can't Swim als afsluitdanceact op het strand houdt wel steek, maar TWO is niet ontdenkbaar.

Ik krijg vooral de indruk dat ze met deze constructie zijn gekomen door het gebrek aan échte klappers. Leuk verder dat -21'ers weer 30% korting krijgen, maar de reguliere prijs vind ik dan ook weer te veel hiervoor. Kan je net zo goed evenveel of meer uitbesteden voor een kwalitatiever festival in het buitenland.

Deftones is in Amerika wel al verder met hun zoomer-TikTok-nu metal-revival-memes-scheme dan hier. In die zin loopt deze aankondiging wat op de troepen vooruit, maar qua BKS-publiek is het wel erg riskant om zo'n Deftones als afsluiter te positioneren.

Prima dat er minder echte klappers zijn en minder goede headliners of dat heel dat concept op de schop mag. Prijs/kwaliteitverhouding blijft evenwel ook iets dat te maken heeft met wat voor producties je neerzet en nu lijkt het toch wel op een cash grab. Die korting is zeker leuk, maar mensen die het geld hebben te veel laten betalen, is nog steeds mensen te veel laten betalen.

(04-12-2024, 09:21)ahha Wrote: Als je enkel naar namen kijkt natuurlijk wel. Maar BKS is toch gewoon een beetje de glamping variant in vergelijking met andere festivals? Los van dat je je eigen tent meeneemt, is het wel anders dan het traditionele veld met podium. Het is de vraag of ze dat goed weten te vermarkten en dat mensen hier graag heengaan en er dus veel verdient wordt of dat het productioneel ook duurder is. Ik heb geen idee.

Qua uiteindelijke hoeveelheid artiesten scoren ze ook wel een stuk hoger dan bijvoorbeeld DTRH, wel een niveau dat niemand meer voor een krat bier komt spelen waardoor veel kleinere namen ook wel harder op het budget zullen drukken of zie ik dat niet goed?

De omgeving is zeker mooi, maar dat is die van DTRH ook (misschien nog meer). Dat aspect doen beide festivals al goed en ze lijken het nu in bijna gelijke mate ook te benadrukken (vandaar mijn schizofrenie-opmerking w.b. BKS). 

Het wordt zeker (veel) duurder om acts te boeken, maar zelfs als kleinere acts hun prijs verdubbelen: het gros van de gages zit al sinds jaar en dag in de headliners (en vaak ook hun producties)... dus deze prijs blijft gewoon uit verhouding. Dat zo'n LGW? ook plots naar 200 euro fietst (omdat het kan? om reserve aan te leggen?) vind ik net zo goed verdacht. Festivals moeten eens duidelijk maken waarom ze kosten wat ze kosten, zeker de niet-commerciële festivals of de festivals - zoals BKS - die zich op dat vlak net wat links van Mojo positioneren (ik ben inmiddels wel team Hank Skorpio geworden; de cholera is wel degelijk beter dan de pest).
Reply
Ik checkte de middle card namen van buiten mijn bubbel, en hoor dan weer hoe nikserig en vervelend muziek van The Backseat Lovers, Djo (Stranger Things/Tiktok-hit), The Backseat Lovers en The Dare is, acts dus met een prominente spot op het affiche. Maar goeie kans dat ze daarmee tegenwoordig juist de kaarten verkopen aan die paar 3FM-luisteraars? #oud
Reply
Ik vraag me af of het gerucht van The Cure klopte.
Reply
(04-12-2024, 10:44)Lil'Leaky Wrote:
(03-12-2024, 23:58)hythloth Wrote: Deftones wist hun aanstaande Amerikaanse arenatour uit te verkopen, dus die lijkt mij een inkopper als ONE headliner. Al is er natuurlijk het tegenargument dat ze op Porto ook niet headlinen.

Deftones is in Amerika wel al verder met hun zoomer-TikTok-nu metal-revival-memes-scheme dan hier. In die zin loopt deze aankondiging wat op de troepen vooruit, maar qua BKS-publiek is het wel erg riskant om zo'n Deftones als afsluiter te positioneren.

Prima dat er minder echte klappers zijn en minder goede headliners of dat heel dat concept op de schop mag. Prijs/kwaliteitverhouding blijft evenwel ook iets dat te maken heeft met wat voor producties je neerzet en nu lijkt het toch wel op een cash grab. Die korting is zeker leuk, maar mensen die het geld hebben te veel laten betalen, is nog steeds mensen te veel laten betalen.

(04-12-2024, 09:21)ahha Wrote: Als je enkel naar namen kijkt natuurlijk wel. Maar BKS is toch gewoon een beetje de glamping variant in vergelijking met andere festivals? Los van dat je je eigen tent meeneemt, is het wel anders dan het traditionele veld met podium. Het is de vraag of ze dat goed weten te vermarkten en dat mensen hier graag heengaan en er dus veel verdient wordt of dat het productioneel ook duurder is. Ik heb geen idee.

De omgeving is zeker mooi, maar dat is die van DTRH ook (misschien nog meer). Dat aspect doen beide festivals al goed en ze lijken het nu in bijna gelijke mate ook te benadrukken (vandaar mijn schizofrenie-opmerking w.b. BKS). 

Het wordt zeker (veel) duurder om acts te boeken, maar zelfs als kleinere acts hun prijs verdubbelen: het gros van de gages zit al sinds jaar en dag in de headliners (en vaak ook hun producties)... dus deze prijs blijft gewoon uit verhouding. Dat zo'n LGW? ook plots naar 200 euro fietst (omdat het kan? om reserve aan te leggen?) vind ik net zo goed verdacht. Festivals moeten eens duidelijk maken waarom ze kosten wat ze kosten, zeker de niet-commerciële festivals of de festivals - zoals BKS - die zich op dat vlak net wat links van Mojo positioneren (ik ben inmiddels wel team Hank Skorpio geworden; de cholera is wel degelijk beter dan de pest).
Kom op, dat is toch onzin. Jij weet ook best dat ze geen winst mogen maken, en maar een maximaal percentage reserves mogen opbouwen. Dat is simpelweg wat het kost tegenwoordig om een (stads)festival te organiseren op die schaal; waar LGW ervoor kiest om niet verder te groeien, wat me wenselijk lijkt. En die gestegen kosten zijn ook helder uit te leggen, in ieder geval hotelkosten. Dat ze zoveel internationale (en intercontinentale) vluchten hebben, dat is dan weer een keuze.
[+] 1 user says Thank You to Kostik for this post
Reply
BKS leverde wel eens meer belabberde eerste worpen de laatste jaren, maar het blijft allemaal zo weinig avontuur en zonder eigen smoel. Hiervoor kom ik niet uit mijn zomerfestival pensioen.
Reply
(04-12-2024, 10:34)rob12nl Wrote:

Deftones niet jouw ding Flair?
Laatste keer was Pinkpop 2022.
als t voorbij komt natuurlijk wel. Maar niet speciaal voor nij
Reply
(04-12-2024, 10:44)Lil'Leaky Wrote:

Deftones lijkt mij net de act die een grote productie meeneemt, gezien ze ook al een losse Crystal Palace show in Londen hebben uitverkocht.

Ondanks gebrek aan dikke namen, komen er vast nog genoeg kapitaalkrachtige dertigplussers hier op af. En zeker zodra DTRH uitverkoopt.
Reply
Haldern had Fontaines DC dit jaar. Kaartje voor 150 euro, vroegboekkorting. 3 dagen, van 11.00 tot 03.00 alleen maar bands, vooruit 1 keer een dj in de spiegeltent tussen 0200 en 0300. De line-up is mij geen 285 euro waard.
Reply
Tweede jaar skip vanwege namen. Ik denk voor mij persoonlijk dat ik niet meer terug ga gezien de trend die word ingezet qua kosten+namen. Dit jaar weer Roadburn en een vakantie in de zomer.
Reply
@Kostik: ik gebruik niet het woord 'winst' en bij mijn weten mogen ze die wel maken, maar zijn (her)investeringen met winst nodig - daarnaast kan het te maken hebben met minder subsidie, etc. Het punt is dat er wel wat meer uitleg mag komen wanneer je de prijs het dubbele van de inflatie laat stijgen. Dat shit duur is, weet ik uit ervaring, dus lijkt me verder evident. En ja, daarin kan het een keuze zijn om wat minder intercontinentale vluchten e.d. te boeken en het festival toegankelijker te houden.

@hythloth: Deftones zal nooit een Massive Attack-achtige productie meenemen, gok ik.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)