Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Into The Great Wide Open
#76
Ook op LeffingeLeuren. Goede boeking voor hen.
Reply
#77
Grandbrothes klinkt ook goed, heeft iemand dat live gezien? Sowieso nu ik deze playlist weer draai merk ik weer dat dit voor mij echt een geniale line-up is; op voorhand misschien zelfs de beste van dit jaar (minder avontuurlijk, uiteraard, maar uiteindelijk ook meer mijn smaak dan een LGW?). Benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitpakken, met een publiek dat de kaarten al had voordat er een naam bekend was.
Reply
#78
Matteo Myderwyk, Nora Fischer, Sarathy Korwar, Anna Meredith, Fresku & Mocromaniac, Blanck Mass, St. Paul, Nuno Dos Santos en Keeva
Reply
#79
Meer dan prima affiche dit jaar!
Reply
#80
Absoluut, ook nog even Anna Meredith erbij. Heel blij dat ik hier ga zijn dit jaar.
Reply
#81
Chapeau dat je er op Vlieland bij weet te zijn Matthijs!
Wij zijn er ondanks dat we al diverse jaren bij vrienden op het naastgelegen Terschelling komen, waar we ook gaarne recreëren, zelfs met hun steun er nooit tussen weten te geraken.
Ik ben tussendoor overigens diverse keren wel op het prachtige Vlieland geweest en merkte bv in het kakkerscafé daar al herhaaldelijk, welk een verheven kliek er zich daar de afgelopen 20 jaar tussen de oorspronkelijke Vlielanders heeft gevestigd.
Zij vormen zo ongeveer de tegenwoordige elite daar en wanneer je er bv een chalet - of woning wenst te bemachtigen, krijg je te horen dat je alleen voor exorbitante prijzen wel simpel iets dergelijks kunt huren.
Zou je er een optrekje willen kopen, dan krijg je met een ongeveer op centrum Amsterdam gelijkend erfpacht te maken.
Kreeg er van de uitbaatster van een boekhandel daar in het dorpscentrum nog een heel relaas over te horen.
ITGWO is al 4 jaar steevast uitverkocht aan villabewoners en de vaste campinggasten, voordat een voorverkoop al überhaupt eens plaats had gevonden.
Ik heb overigens vorig sezoen voor de derde - en laatste keer de vooraf bestelde boottickets gecanceld.
Reply
#82
Na een jaartje te hebben overgeslagen ben ik er ook alsnog weer eens bij. Dat mag ook wel met op papier misschien wel de beste GWO line-up ooit.
Reply
#83
Adriaan’s Vrijdagmiddagdisco, Altin Gün, Brass Rave Unit, De Gemene Mixmeesters, DJ Ramses 3000, IDLES, La Jungle, Michieltjeee, Millionaire, Orient Express, Peter Beuk, Ralph van Raat, Redbeard & The Raaf, Robocobra Quartet, San Dollar, The Mysterons en Tienson.
Reply
#84
Blokkenschema is er en valt me niet tegen; vrijwel alle acts die ik echt graag wil zien mooi los van elkaar verdeeld over de volle vier dagen.
Reply
#85
Ik zal Blanck Mass wel wat eerder moeten verlaten om Belle & Sebastian helemaal te kunnen zien - dat wil ik dan toch wel - en jammer dat Bill Callahan en Shame overlappen, maar verder totaal geen klachten. En dat vreselijke Tiggs da Author kan ik mooi skippen om weer op tijd de boot naar de wal te nemen.
Reply
#86
Er is ook niet zo veel om te overlappen (als in best langerekte dagen t.o.v. het aantal acts).

Maar jullie zitten wel om 10.00u 's morgens bij kikker neem ik aan.
Reply
#87
Ja, en dan is het een groot voordeel dat de programmering me in de breedte behoorlijk goed bevalt. Paar uitschieters en verder vrijwel ieder moment wel iets te doen, zoals natuurlijk Kikker inderdaad.
Reply
#88
Zoiets, moet wel een mooi weekend opleveren, met ook nog eens tig vrienden en kennissen die er rondlopen:

Donderdag: Perfume Genius - The Lemon Twigs

Vrijdag: Moss - The Orwells - IDLES - Loyle Carner - Foxygen - Timber Timbre - Bill Callahan - (Hercules + Love Affair als achtergrondmuziek bij veel bier)

Zaterdag: Ralph van Raat speelt Radiohead - The Secret Life of Nora Pain - Kikagaku Moyo - Togo All Stars - Julie Byrne - Don Bryant - Klangstof - Nick Mulvey - Blanck Mass - Belle & Sebastian

Zondag: Mario Batkovic - Ryley Walker - Spinvis - Jens Lekman - Millionnaire - Sarathy Korwar - Sneldienst naar de Wal.
Reply
#89
Sla Foxygen lekker over joh. Zaterdag nog op Noorderzon gezien. Het is echt verschrikkelijk.
Reply
#90
Mario Batkovich ook op Noorderzon gezien. Dat was geweldig.
Reply
#91
(30-08-2017, 20:03)Schobbeyak Wrote: Mario Batkovich ook op Noorderzon gezien. Dat was geweldig.

Vorig jaar op Le Guess Who? ook al. Twee optredens van Togo All Stars zijn gecanceld, vervangen door My Baby op zaterdag en nog iets anders op donderdag.

Zoals eerder dit jaar gezegd: via Ticketswap zijn er nu nog weer tientallen kaarten te vinden voor 70 tot 80 euro. En blijkbaar zijn er de afgelopen tijd bijna 500 (op 6.000) tickets via Ticketswap van eigenaar gewisseld. Ook al grijp je mis bij de kaartverkoop in januari, regel gewoon je verblijf en boottickets, en je komt altijd last minute nog wel aan een festivalticket.

https://www.ticketswap.nl/event/into-the...7acc/94337
Reply
#92
(30-08-2017, 21:47)JorisR Wrote:
(30-08-2017, 20:03)Schobbeyak Wrote: Mario Batkovich ook op Noorderzon gezien. Dat was geweldig.

Vorig jaar op Le Guess Who? ook al. Twee optredens van Togo All Stars zijn gecanceld, vervangen door My Baby op zaterdag en nog iets anders op donderdag.

Zoals eerder dit jaar gezegd: via Ticketswap zijn er nu nog weer tientallen kaarten te vinden voor 70 tot 80 euro. En blijkbaar zijn er de afgelopen tijd bijna 500 (op 6.000) tickets via Ticketswap van eigenaar gewisseld. Ook al grijp je mis bij de kaartverkoop in januari, regel gewoon je verblijf en boottickets, en je komt altijd last minute nog wel aan een festivalticket.

https://www.ticketswap.nl/event/into-the...7acc/94337

Grote probleem blijft echter accomodatie vinden nu nog.
Reply
#93
Halverwege een mooi festival! Zal er thuis wat meer over schrijven, maar met vooral Bill Callahan en ook The Lemon Twigs, Perfume Genius, Het Zesde Metaal en Timber Timbre al een aantal optredens gezien die zeer de moeite waard waren. Foxygen inderdaad de grootste tegenvaller tot dusver. Vanavond Belle & Sebastian!
Reply
#94
Bon, als je zulk lekker weer hebt op het eiland als afgelopen weekend - en je negeert de kinderen en bejaarden - dan beleef je een uitzonderlijk fijn festival. Hoge score erg goede tot uitstekende optredens gezien, van Bill Callahan, Perfume Genius, The Lemon Twigs, IDLES, Timber Timbre, Ryley Walker, Millionnaire, Blanck Mass, Klangstof, Anne Meredith, Kikagaku Moyo (nog beter dan op BKS), Mario Batkovic, Spinvis en Sarathy Korwar.

Boeiend was The Secret Diary of Nora Plain, Foxygen was vermakelijk en niet eens zo slecht als de vorige keren en The Orwells en Jens Lekman waren ok. Enkel Nick Mulvey en Hercules & Love Affair waren ruk.

Maar de teleurstelling van het weekend was toch.... Belle & Sebastian, met een afgeraffelde, onsamenhangende set op de automatische piloot en beroerd geluid. Vooruit, wel genoten van liedjes als Dog On Wheels, Didn't See It Coming en Sleep The Clock Around, maar dit was veruit hun minste optreden dat ik ooit zat. Toch jammer, maar uiteindelijk een te vergeten smetje op een weer zeer mooi weekend.
Reply
#95
(04-09-2017, 13:22)JorisR Wrote: Maar de teleurstelling van het weekend was toch.... Belle & Sebastian, met een afgeraffelde, onsamenhangende set op de automatische piloot en beroerd geluid.

Zonde, want ik vond ze in de Ronda wel heel goed met een mooie setlist en dat terwijl die setlist op dat eiland wel tyfusgeil is.

Maar goed, ik had dat twee jaar terug op Primavera. Dat viel toen tegen.

Edit: wacht, die setlist op setlist.fm, die is of niet correct of niet volledig, want daar zie ik geen sleep the clock around en Dog on wheels op staan.
Reply
#96
Zo, ik heb echt een waanzinnig goed festivalweekend achter de rug. 1-0 door de line-up vooraf, 2-0 door de zon en 3-0 door de locatie en 4-0 door de grote hoeveelheid acts die heel goed uit de verf kwamen.

Eerst algemeen over het festival, voor wie twijfelt ook eens te gaan:

Locatie
Vlieland is een onwijs mooi eiland. Van locatie naar locatie fietsen alleen al is een feest, zeker als de zon schijnt (wat het bijna het volledige weekend deed). Wie de tijd heeft, zou ik aanraden op de dinsdag of woensdag voor het festival al te gaan, om er een vakantietje van te maken.
De belangrijkste podia hebben allemaal een eigen klein festivalterrein. Het hoofdpodium staat op een grasveld en is prima, maar het mooiste podium is de 'open plek', het tweede podium, in de bossen, als een soort arena (waardoor je van veel plekken goed zicht hebt op het podium). Klein nadeel is wel dat de afstand tussen de podia best flink is; zeker 10 minuten lopen van bijvoorbeeld het Sportveld naar de Open plek.
Verder heb je nog wat kleine pop-up dingen, wat kunstwerken en een kerk, waar je wel zo'n halfuur voor aanvang moet zijn om een optreden te kunnen zien. 
Vlak bij het hoofdpodium is De Bolder, een zaal, restaurant en een campingwinkel, die horen bij de grootste en populairste camping Stortemelk, in de duinen. Fijne camping,  maar ik stond dit jaar op Lange Paal - dik kwartier fietsen van het hoofdveld - en dat beviel ook erg goed. Wat meer een echt vakantiegevoel nog, en in de ochtend een leuk programma van Clean Pete (kleinkunstliedjes) en gasten, zoals optredens van Pitou en Nouveau Velo. Sympathieke bedoeling.

Publiek
Hierover was ik vooraf wat sceptisch - bakfietsmoeders - en deels ben ik dat nog steeds. Op zich wijkt het publiek niet echt af van wat er op BKS rondloopt; naar verhouding wel nog wat meer grachtengordelyuppen en amper publiek van tussen de 18 en 25. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf ook zou kunnen worden verward met zo'n yup, of misschien ben ik dat ook wel, dus voor de sfeer vond ik dat op zich prima, maar het gevaar is wel dat er maar weinig mensen echt aandachtig en met voorkennis voor de artiesten komen. Er werd van tijd tot tijd dus weer volop door concerten heen geluld (woedende muziekliefhebber tegenover 'milleniummeisje' tekeer zien gaan tijdens Bill Callahan), maar uiteindelijk toch niet echt meer dan op BKS of Lowlands en zelfs minder dan op DTRH. Eigenlijk kwamen nog vrij veel mensen toch ook wel voor de muziek, maar ik heb wel veel gesprekjes opgevangen van mensen die in het programmaboekje zoeken naar de zin 'je voeten gaan er vanzelf van dansen!'. Of, gehoord bij Perfume Genius: 'Hij heeft niet echt dansmoves, maar het is wel dapper dat hij het probeert.'
Sommige acts kwamen wel echt goed aan bij het publiek. Jens Lekman heeft wat nieuwe fans erbij en na Kate Tempest heerste er echt een bijzondere sfeer, die was massaal binnengedrongen.
Het aantal kinderen viel me mee, en die hebben ook genoeg te doen buiten de muziekpodia om. 

Editie 2017: de line-up
Die was voor mij vooraf ideaal; veel indiefavorieten plus wat interessante acts die ik nog niet of nauwelijks eerder zag. Bijna alles kunnen zien en veel beviel goed, zeker bij het Open Veld. De sterren:

******
Kate Tempest - ja, zes sterren. Echt, niet normaal, ik ben er bijna nog stil van. Ik was amper bekend met Kate Tempest. Ze kondigde nog vrij liefliek aan dat ze zin had in het optreden, dat het hier zo mooi was en dat ze haar laatste album integraal ging spelen. En toen barstte het los. Poetry Slam op bonkende beats en percussie, onwijs snel maar toch goed verstaanbaar. Een verhalende tirade over hoe we in het Westen alleen maar met onszelf bezig zijn en het toelaten dat de wereld naar de klote gaat. En dat - onbedoeld wellicht, maar toch - voor een veld vol yuppen dat net een onbezorgd zonnig festival aan het afsluiten is. Wat een spiegel. Echt, ga haar zien, de boodschap is wel bekend, maar de vorm is ongelooflijk puur, poëtisch en recht voor zijn raap. 

*****
Belle & Sebastian - ik lees her en der wat voorzichtige kritieken en dat kan ik me ook wel voorstellen, zeker als je op een plek stond waar het geluid blijkbaar niet goed was. Ik stond zelf recht voor het podium, vijftiende rij, en daar was het geluid gewoon goed en Stuart was goed bij stem. Leuke visuals, prima setlist, en vooral is dit gewoon zo'n beetje mijn lievelingsband die ik nu pas voor de derde keer zag (na 2006 en 2013 dus ook alweer even geleden), dan is het het al snel goed. Fijne versies van bijvoorbeeld Another Sunny Day (met clip die dag opgenomen op Vlieland), Dog on Wheels en Dylan in the movies. Het leek uiteindelijk wel meer af te stevenen op vier sterren, maar toen kwam de toegift. Stuart deed alsof hij nog niet wist wat er gespeeld ging worden, en ik neig(de?) hem te geloven, en ben toen maar gaan roepen om mijn lievelingsliedje: Get Me Away From Here, I'm Dying. Ik kreeg een duim, 'You know some of our songs!' en toen werd aangekondigd: 'an old one, 20 years ago, from our album If You're Feeling Sinister .... Me and the Major!' Kleine teleurstelling, wel een erg fijne versie, liedje klaar, Stuart riep nog wat naar bandleden en kondigde toen aan dat ze toch (?) nog een verzoek gingen spelen, zelfde album, Get Me Away From Here I'm Dying. Nice.
Bill Callahan - Kende ik amper liedjes van, maar wat stond die man (plus band) te spelen en te zingen. Veel liedjes begonnen nog vrij eenvoudig, maar steeds als je wegdroomde op het ritme dat je had bedacht, sloeg Bill een andere, verrassende en nog betere richting in. Heel fijn.

****
Jens Lekman - Werkte met een mix van dansbaarheid en kwetsbaarheid uitstekend.
The Lemon Twigs - Heerlijk geflipte, gefreakte over-the-top show met nog goede liedjes ook. 
Timber Timbre - Hypnotiserend; plots was het een gedachteloos halfuur later.
Het Zesde Metaal - Niet enorm verrassend of origineel, wel mooi Westvlaams en een verzameling uitstekende liedjes goed gespeeld.
Ralph van Raat speelt Radiohead - Eerst verwarring - welk nummer is dit dan? - toen een beetje teleurstelling omdat Exit Music nooit meer zo mooi kan zijn als op BKS. Maar na het eerste van vier stukken kwam uitleg; hij speelde niet alleen Radiohead, maar ook stukken die hij kon koppelen aan Radiohead. De volgende drie stukken werden geïntroduceerd en dat luisterde een stuk prettiger. Interessant en mooi, vooral een minimalistisch stuk gevolgd door Let Down.
Perfume Genius - Erg mooie, intieme performance (art) met knetterende muziek. Gaat heel tof worden op LGW? (in de Ronde neem ik aan).
Spinvis - Al vaak gezien en ik zie hem vooral graag in hele kleine setting, geïmproviseerd en babbelend. Nu iets te veel viool en iets te weinig gitaar, maar het blijven mooie liedjes en de aanwezigheid van eindelijk Club Insomnia en een mooie kennismaking met live werk van Trein Vuur Dageraad maakten het weer mooi.

***
Anna Meredith - Eigenlijk wel een ster meer waard, maar net wat minder dan op Lowlands (waar het nog wat meer een sympathiek rommeltje leek, maar er wel wat scherper werd gespeeld en vooral wat mooier werd gezongen) plus ik had toen net wat hoofdpijn en mijn vriendin vond het maar niks. Desalniettemin een goede act.
Don Bryan - Voor velen een hoogtepunt, deze oude soulzanger. Onwijs leuke vent om een uur naar te kijken, hij hing de nog onbedoezelde Bill Cosby uit, en muzikaal prima, maar ook wat belegen.
Fresku - Feestje met teksten die gewoon goed blijven. Je moet niet zo veel twijfelen!
Mauskovic - Leuke, mysterieuze band die je het gevoel geeft op een feestje te zijn dat zomaar als een Western kan omslaan.
Ryley Walker - Probleem met de stroom en hij 'zong' nogal vreemd, maar jammend was het genieten.
The Orwells - Lekkere herrie.

**
Foxygen - Slecht geluid, zeker aan het begin, amper publiek en veel gepraat, maar helemaal ongelijk kon ik de praters niet geven. Het was een beetje een rommeltje.
Pink Oculus - Weinig over te zeggen. 
The Secret Diary Of Nora Plain - Een liedjescyclus die ik niet uit de verf vond komen. Te veel uitleg nodig, maar het verhaal was alsnog niet te volgen. Neem dan Kate Tempest.

*
Herculus & The Love Affair  - Platte bende.
Reply
#97
(04-09-2017, 13:59)Willie Wrote:
(04-09-2017, 13:22)JorisR Wrote: Maar de teleurstelling van het weekend was toch.... Belle & Sebastian, met een afgeraffelde, onsamenhangende set op de automatische piloot en beroerd geluid.

Zonde, want ik vond ze in de Ronda wel heel goed met een mooie setlist en dat terwijl die setlist op dat eiland wel tyfusgeil is.

Maar goed, ik had dat twee jaar terug op Primavera. Dat viel toen tegen.

Edit: wacht, die setlist op setlist.fm, die is of niet correct of niet volledig, want daar zie ik geen sleep the clock around en Dog on wheels op staan.

Onvolledig inderdaad; wat er staat klopt verder wel.
Reply
#98
Iemand nog IDLES gezien?
Reply
#99
edit: hier stond een matige woordgrap die niet eens klopte
Reply
(04-09-2017, 19:37)ijskolibrietje Wrote: Iemand nog IDLES gezien?

Jazeker, zie boven, en was erg goed. Voor een bescheiden clubje punkliefhebbers op leeftijd, dat wel. 

'On y va, pricks'.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)