Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Into The Great Wide Open
Naast wat er al eerder is genoemd: Christian Lee Hutson, en zowel Hef als de Burning Fik showcase lijken mij wel lachen.
Reply
Nog niemand heeft Black Country, New Road genoemd. Ik vind het zelf 13 in een dozijn indie, maar op dit forum waren er toch een paar fans?
Verder kan ik Kids With Buns en Los Bitchos aanbevelen. Qua naam en beschrijving lijkt me Frenk de Slak erg cool.
Reply
(17-08-2022, 15:15)Timothy's Monster Wrote: Nog niemand heeft Black Country, New Road genoemd. Ik vind het zelf 13 in een dozijn indie, maar op dit forum waren er toch een paar fans?

Ze spelen alleen maar onuitgebrachte muziek sinds het vertrek van de zanger, en de verslagen van Primavera waren niet best.
Reply
(17-08-2022, 13:22)reaper Wrote:
(17-08-2022, 09:29)matthijs603 Wrote: Klopt het dat er nog geen blokkenschema is? Tip is in ieder geval om bij twijfel naar het bospodium te gaan, daar komen acts het best tot hun recht en is het gewoon fijn om te zijn.

Onze voorkeur komt geloof ik niet helemaal overeen, maar Caroline is erg interessant. Cassandra Jenkins op plaat ook, maar zij viel me nogal tegen op BKS. Elephant is een leuk Nederlands indiebandje. Froukje als je benieuwd bent naar de beste NL popartiest van de laatste jaren. Katy J Pearson, King Hannah, Lucy Dacus, PVA, Sinead O' Brien, Tropical Fuck Storm zou ik ook zeker checken, maar van dit rijtje heb ik ook geen idee of het iets voor jou is (Tropical Fuck Storm grootste kans denk ik).
King Hannah is zeker een aanrader en CHARLOTTE ADIGÉRY & BOLIS PUPUL ook wel, durand jones vind ik wel leuk klinken op plaat, ILA, Froukje misschien

Wat ik van King Hannah thuis had geluisterd overtuigde niet meteen, maar uiteindelijk op Haldern bleek het een stuk indrukwekkender en vooral luider dan gedacht. En dan was ik niet eens in de tent, voor deze keer zat ik bij het scherm buiten.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Working Men's Club, geen idee of ze live goed zijn maar hun recente album draai ik graag
Reply
https://intothegreatwideopen.nl/files/pr...gustus.pdf
Reply
(17-08-2022, 21:26)Loov Wrote: https://intothegreatwideopen.nl/files/pr...gustus.pdf

Ondertussen is 3/4 van de line-up hier al genoemd haha, dat ga ik niet nog een keer doen, maar haal de grootste aanraders wat mij betreft er nog even uit:
Tropical Fuck Storm, een van de beste "bandjes" van het moment
Lavinia Meijer, als je haar op deze manier zo even ergens kan zien: nooit overslaan.

Verder:
Hef vind ik persoonlijk een van de beste rappers uit Nederland, maar ik weet dat dat je niet interesseert dus sla lekker over.
Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, paar weken geleden gezien en vond er zelf weinig aan en vond het weinig origineel. Maar de rest van de mensen gingen er goed los op.

Qua kunst en installaties lijkt er ook best wat interessants te staan, ik zou in ieder geval even gaan kijken bij Evelien van den Broek, Sébastien Robert en Sophia Bulgakova.


En vergeet ook niet lekker de kleinburger uit te hangen met rode wijn op een picknickkleedje.
Reply
Nu even de poster gecheckt. Grace Cummings en Sports Team waren erg goed op Haldern. Sons en Yin Yin zou ik ook niet skippen.
Reply
Ik zal mijn 2 centen er ook nog even over geven voor de gene die het boeien. 

Laten we beginnen om te zeggen dat de productie indrukwekkend is. Om dit allemaal naar een eiland te verslepen: pfoe ga er maar aan staan. Daarnaast is het lang geleden dat ik op een festival ben geweest waar de bezoeker beleving zo centraal stond. Ik heb via-via-via dan ook gehoord dat er eigenlijk geen geld verdiend wordt met dit festival. Het is een ratjetoe aan mensen uit de festival branch die dit aan het einde van het seizoen organiseren omdat ze het gewoon leuk vinden. Geen idee of het waar is, maar de liefde die in het festival zit voel je overal. 

De stages zijn bijvoorbeeld echt prachtig. In de bossen. De grens van het terrein wordt bijvoorbeeld ook niet bewaakt met een groot ijzeren hek, maar simpelweg met een stokje uit het bos en een touwtje. Jonge boompjes midden op het terrein worden bescherm door de prachtige zelfde constructie. Ik heb niemand er op kunnen betrappen die deze aangegeven grenzen niet respecteerde. Je wordt als bezoeker gewoon als volwassen persoon behandeld. 

Voor de rest zijn er nog prachtige dingen zoals de Kolderkrant die wordt gemaakt door basisschool leerlingen van Vlieland, wat elke ochtend weer hilarisch is om te lezen. Een kunst route: om dit s'nachts te doen is briljant. Volg je een route van 5km aangegeven door rode lampjes door bos en duinen waar je regelmatig licht installaties tegen komt. De activiteiten voor kinderen: 'gevaarlijke gym' of het nutteloze museum. Bij Froukje werden de kinderen voor de barriers gelaten zodat ze goed konden kijken. Bij de andere podia was sowieso geen barrier te bekennen maar was het een simpel houten hekje. De klassieke concerten in de duinen bij de Vuurtoren. Dat je binnen 10 minuten van een druk festival terrein op een nagenoeg verlaten strand kan staan. De fatsoenlijke supermarkt met normale prijzen die in de camping staat. Of dat je even 10 minuten naar het dorp loopt en je gewoon bij een restaurant of cafe rustig kan ontbijten/lunchen/dineren. 

Muzikaal zat het ook allemaal prima in elkaar. Eigenlijk nergens slecht geluid. Tijdens het optreden kan je makkelijk naar voren lopen en in de voorste regionen is 99% stil. Daar achter zitten veel mensen natuurlijk te praten en te borrelen maar dat heeft voor mij geen enkel keer een optreden verstoord. Het programma was helaas niet helemaal voor mij maar ik vond King Hannah en Tropical Fuck storm echt heel leuk. 

Enigste nadeel was dat de ontzettend lekkere Japanse noodle tent pas om 21.30 open ging en dat de loop afstanden toch wel flink zijn. Die wandeltochten zijn dan wel weer prachtig door de bossen en levert vaak ook mensen op die wel echt dedicated zijn.

Is het festival Uplift proof? Ja ik denk het wel. Het is ontzettend jammer dat alles al uitverkocht is voordat er een programma bekend is, want als het programma mij bevalt kan dit wel echt een van de fijnste festivals van het jaar zijn. 
[+] 16 users say Thank You to Loov for this post
Reply
Mooi verslag, Loov. Ik ken een paar mensen uit de organisatie en het klopt wel dat dit qua opbrengst geen vetpot is. Ook niet voor de acts, maar blijkbaar vertellen veel acts elkaar dat het een mooie plek is om te spelen.

Dit festival is inderdaad altijd direct uitverkocht, maar als je wel alvast je bootticktet regels (en slaapplaats als je op Stortemelk wil staan, maar anders is Lange Paal een goed alternatief), dan kun je vrijwel zeker de week voor het festival nog wel aan een kaartje komen.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Het valt natuurlijk steevast samen met Meakusma, dus dat speelt voor mij ook een grote rol.
Reply
(07-09-2022, 10:50)matthijs603 Wrote: Mooi verslag, Loov. Ik ken een paar mensen uit de organisatie en het klopt wel dat dit qua opbrengst geen vetpot is. Ook niet voor de acts, maar blijkbaar vertellen veel acts elkaar dat het een mooie plek is om te spelen.

Dit festival is inderdaad altijd direct uitverkocht, maar als je wel alvast je bootticktet regels (en slaapplaats als je op Stortemelk wil staan, maar anders is Lange Paal een goed alternatief), dan kun je vrijwel zeker de week voor het festival nog wel aan een kaartje komen.

Fijn! Ik houd het zeker in de gaten. 

Lange Paal zag er wel fijn uit (ik denk dat Uplift hier ook liever zou staan). Fietsje mee. Dikke prima.
Reply
(07-09-2022, 09:48)Loov Wrote: Het is ontzettend jammer dat alles al uitverkocht is voordat er een programma bekend is 

(07-09-2022, 09:48)Loov Wrote: De grens van het terrein wordt bijvoorbeeld ook niet bewaakt met een groot ijzeren hek, maar simpelweg met een stokje uit het bos en een touwtje.

[Image: smirking-face-300x300.png]
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Maar dan krijg je al die scheve blikken van nette VPRO-mensen. Brr.
Reply
(07-09-2022, 16:30)hythloth Wrote:
(07-09-2022, 09:48)Loov Wrote: Het is ontzettend jammer dat alles al uitverkocht is voordat er een programma bekend is 

(07-09-2022, 09:48)Loov Wrote: De grens van het terrein wordt bijvoorbeeld ook niet bewaakt met een groot ijzeren hek, maar simpelweg met een stokje uit het bos en een touwtje.

[Image: smirking-face-300x300.png]

Dat zou heel makkelijk kunnen. Alleen het hoofdpodium is wel lastiger binnen te komen. Maar mijn bandje is meeraal niet gecontroleerd bij het betreden van podia's. Het voordeel van op een eiland zitten denk ik zo.
Reply
(07-09-2022, 11:34)Loov Wrote:
(07-09-2022, 10:50)matthijs603 Wrote: Mooi verslag, Loov. Ik ken een paar mensen uit de organisatie en het klopt wel dat dit qua opbrengst geen vetpot is. Ook niet voor de acts, maar blijkbaar vertellen veel acts elkaar dat het een mooie plek is om te spelen.

Dit festival is inderdaad altijd direct uitverkocht, maar als je wel alvast je bootticktet regels (en slaapplaats als je op Stortemelk wil staan, maar anders is Lange Paal een goed alternatief), dan kun je vrijwel zeker de week voor het festival nog wel aan een kaartje komen.

Fijn! Ik houd het zeker in de gaten. 

Lange Paal zag er wel fijn uit (ik denk dat Uplift hier ook liever zou staan). Fietsje mee. Dikke prima.

Met zijn Dikke Paal op de Lange Paal.




Sorry, kon deze gewoon niet laten gaan...
Reply
(08-09-2022, 13:26)Schobbeyak Wrote:
(07-09-2022, 11:34)Loov Wrote:
(07-09-2022, 10:50)matthijs603 Wrote: Mooi verslag, Loov. Ik ken een paar mensen uit de organisatie en het klopt wel dat dit qua opbrengst geen vetpot is. Ook niet voor de acts, maar blijkbaar vertellen veel acts elkaar dat het een mooie plek is om te spelen.

Dit festival is inderdaad altijd direct uitverkocht, maar als je wel alvast je bootticktet regels (en slaapplaats als je op Stortemelk wil staan, maar anders is Lange Paal een goed alternatief), dan kun je vrijwel zeker de week voor het festival nog wel aan een kaartje komen.

Fijn! Ik houd het zeker in de gaten. 

Lange Paal zag er wel fijn uit (ik denk dat Uplift hier ook liever zou staan). Fietsje mee. Dikke prima.

Met zijn Dikke Paal op de Lange Paal.




Sorry, kon deze gewoon niet laten gaan...

Into the great wide....?
[+] 1 user says Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Poepgat, zoals de 5-jarige thuis zou zeggen.
Reply
Eerste namen Into The Great Wide Open (31 aug. - 3 sept), ticketverkoop start - net als BKS? - zaterdag a.s. Tickets voor volwassenen komen uit op 212,50 euro. Phew.

O.a. Squid, Charlotte Adigery & Bolis Pupul, Altin Gün, Agar Agar, La Femme, KEG, STONE, Beige Banquet, Goldkimono en Indigo Sparks komen.

Meer info: https://intothegreatwideopen.nl/post/eer...en-itgwo23
Reply
Quote:Blij zijn we met het toevoegen van Warhaus aan het programma, die met een waanzinnig derde album zijn terugkeer glorieus vierde. De muziekredactie presenteert ook popacts van formaat: Naaz is terug van weggeweest en ook Billie Marten is aanwezig met haar eigenzinnige geluid.

Gitaargeweld is er ook met postpunkers Gilla Band en MICH of grote beloftes Divorce (indiefolk à la Big Thief) en The Bug Club (recht-toe-recht-aan rock-'n-roll). Lee Fields is allesbehalve een nieuwkomer, want de geroutineerde soulzanger eert overleden vakgenoten op fabelachtige wijze. Soul- en jazzliefhebbers komen sowieso goed aan hun trekken bij de retro countrysoul van The Delines en de Engelse songwriters Debbie en Sans Soucis, beiden aan de poort van een grote doorbraak rammelend. SMANDEM. doet datzelfde in de jazzhoek, maar gooit er nog een dikke toef pop overheen. Saxofoniste Jasmine Myra’s subtiele maar avontuurlijke spel zal het Vuurboetsduin goed doen. Bij November Ultra wordt het eveneens wegdromen, met haar wonderlijke stem en fraaie ballades.
Reply
https://intothegreatwideopen.nl/files/pr...3-01-3.pdf

Behalve Avalon Emerson & the Charm op dat late tijdstip, zie ik er niets uitspringen.
Reply
Ik heb het al beetje door gespit en staat best wel wat toffe dingen. Is meer mijn straatje als vorig jaar. Ben er dit jaar van zaterdag middag t/m zondag ochtend. Wel blij om terug te zijn. Fijn festival.
Reply
Ik ga voor het eerst, als vrijwilliger. Leuke en laagdrempelige (lees: goedkope) manier om hier aanwezig te zijn. Gaat heel erg van mijn rooster afhangen wat ik daadwerkelijk kan zien dus ga dat allemaal ter plekke verzinnen. Wat zijn jouw aanbevelingen Loov?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)