Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Net nieuw
#51
Op Pinkpop nog wel eens Harvest en 77 met nog 2 platen aangeschaft voor een tientje, mooie tijden.

Voor Blue monday heb ik nog wel eens 4 euro moeten neerleggen, dat was toen veel.
Reply
#52
Jaar of 8 geleden begonnen met Vinyl, toen was Ebay nog een goudmijntje voor oud vinyl tegen scherpe prijzen. Die dagen zijn voorbij en de prijzen van sommige albums tegenwoordig zijn op zijn minst fors te noemen.
Voor een 1-disc LP 30 euro neerleggen gaat mij te ver, ook al is de plaat nog zo goed. 2-disc en een goede hoes dan is het nog overwegen waard.
Oh en als iemand Gorillaz - Demon Days op vinyl heeft liggen en die kwijt wil, ik hou me aanbevolen. Of je verkoopt hem op ebay voor 300 dollar.. haha.
Reply
#53
Ja dat is een beetje dubbel..... Ik vind het dus behoorlijk irritant dat alles nu op dubbel LP uitkomt. Zo blijf je die dingen omdraaien. En ik ben volledig met je eens dat het veel te duur is. Maar als ik zoiets bedacht heb dan kan ik er heel moeilijk van weglopen. Ben dan ook heel slecht in poker.

Ik zag trouwens Death grips liggen met een hele vette hoes. Ik heb alleen geen idee of die plaat de moeite waard is.
Reply
#54
Schobbeyak Wrote:Ik zag trouwens Death grips liggen met een hele vette hoes. Ik heb alleen geen idee of die plaat de moeite waard is.

Met die stijve pik op de hoes, of kale kut?

http://en.wikipedia.org/wiki/No_Love_Deep_Web

http://www.kanyetothe.com/forum/index.ph...269253.576



Muziek moet je houden, ik vind het wel vet.
Reply
#55
Schobbeyak Wrote:Klopt. Maar ook tweedehands zie je de prijs omhooggaan. Een paar jaar geleden betaalde je voor een doorsnee lp 5 a 6 euro. Terwijl je nu niet meer aan hoeft te komen met een tientje.

Ik heb een Pro-ject Debut 3.


De mensen hebben in het tijdperk van de cd hun vinyl voor 10 fl cent weggedaan op rommelmarkten en handelaren en nu willen ze het terugkopen. De "gewone" vinyl gaat als zoete broodjes over de toonbank. Tevens zijn de Russen wakker geworden! Een bekende van mij krijgt complete lijsten van hetgeen ze willen hebben en eens in de 3 maanden worden die verscheept voor €5 per stuk en dan heb je het over "gewone" vinyl en niets bijzonders.

Voor eenieder hier een leuke link.

http://veiling.catawiki.nl/platenveiling...&utm_term=

PS
Loopt donderdag af.
Reply
#56
Min vader heeft op zolder een stok of 4 dozen met rond de 150 elpee's staan. Denk jaren 60, 70 en 80. Zag er keer eagles, beatles, stones en nog wat spul tussen. Maar eens keer induiken en controleren.
Reply
#57
BigBird Wrote:
Schobbeyak Wrote:Ik zag trouwens Death grips liggen met een hele vette hoes. Ik heb alleen geen idee of die plaat de moeite waard is.

Met die stijve pik op de hoes, of kale kut?

http://en.wikipedia.org/wiki/No_Love_Deep_Web

http://www.kanyetothe.com/forum/index.ph...269253.576



Muziek moet je houden, ik vind het wel vet.

Nee een hoes van zwart (nep)leer. Met een kleine witte sticker dat de plaatjes aan de binnenkant wel eens offensive zouden kunnen zijn.
Reply
#58
Vinyl verzamelen is meer voor mij dan Concerto inlopen. Zoeken, graven en ja soms veel te veel geld neertellen voor 'n plaat (Swans - The Seer voor 34 euro).

Voor de rest is marktplaats nog steeds goed te doen (eerste 7 platen van Black Sabbath in M condition voor 50 euro. Meeste zelfs eerste persing..

Voor de rest altijd platen kopen tijdens optredens. Zo weet je dat 't geld meteen naar de artiest en label gaat in plaats van de tussenhandelaren. En dat is waar 't geld heen moet als we willen blijven genieten van (goede) muziek.
Reply
#59
Loov Wrote:Vinyl verzamelen is meer voor mij dan Concerto inlopen.

Grote jongen.

Maar in dat kader is een topic met goede platenzaken wellicht een idee. In Utrecht zijn ze iig niet te vinden.
Reply
#60
Schobbeyak Wrote:
Loov Wrote:Vinyl verzamelen is meer voor mij dan Concerto inlopen.

Grote jongen.

Pats. Mis.
Reply
#61
Hoe veel hebben de meeste hier in de kast staan? CD's niet uitgezonderd natuurlijk. Ik draai me platen op een fucked-up ding van 60 euro die dan weer is aangesloten op een loei van 'n versterker waar dan weer crappy boxen aanhangen. Nodig prioriteiten stellen. Of geld verdienen. Dat kan natuurlijk ook...
Reply
#62
Grove schatting: 250 CD's en zo'n 150/200 LP's. Sinds ik werk merk ik een spectaculaire daling van het aantal aankopen. Een beetje paradoxaal misschien, maar ik heb er gewoon minder tijd voor. Komt ook door het gependel tussen twee huizen.
Reply
#63
Ik merk door een goede hifi set en speakers dat ik veel meer cd's koop. Kwaliteitsverschil met mp3 is verbazingwekkend als je op een goede set luistert. Heb zo rond de 750 cd's in de kast staan en denk tussen de 50-100 lp's.
Reply
#64
KraaijCheck Wrote:Kwaliteitsverschil met mp3 is verbazingwekkend als je op een goede set luistert.

Dat ben ik helemaal met je eens
Reply
#65
Zit hier rond de 200 cd's, en rond de 50 vinyl's .

Maar ik betrap me erop dat ik steeds minder koop de laatste tijd.
Reply
#66
150 CD's en de LP hype nog overgeslagen.
Reply
#67
Ik kan niet wachten tot Fitz zijn overzichtje gaat geven.
Reply
#68
500+ CDs en zo'n 40 LPs. Pas sinds vorig jaar dat ik ook vinyl koop, dit jaar denk ik 50-50 verdeling qua aankopen. Merk dat ik minder en dus selectiever koop sinds ik een Spotify abbo heb. Uit gemakzucht zet ik bovendien thuis via Spotify muziek op die ik ook op CD of LP heb liggen.
Reply
#69
Dacht dat ik wel erg schraal zou afsteken, maar valt mee, in het zicht heb ik zo'n 150 cd's en 80 LP's.

En nog een berg bagger onderin de kast. Ik heb nog wel 400 DVD's, waarom ik dacht dat dat ooit mijn hobby was ontgaat mij eigenlijk.
Reply
#70
Kleine 1000 cd's en nog een paar lp's. Ik had een grotere collectie lp's, maar daar het meeste van verkocht. De cd's zijn op dit moment voornamelijk wandvulling, maar ja verkopen is ook niet zo zinvol, want een cd'tje heeft ook niet zo veel waarde meer.
Reply
#71
Ruim 1100 cd's hier, vinyl doe ik niet aan.
Reply
#72
Aangezien ik werkloos ben geen reet te doen heb, heb ik ze geteld en eens opgeschreven. 74 platen naast de 30 cd's ofzo.
  • A Place To Bury Strangers - Onwards To The Wall
  • Agnes Obel - Riverside EP
  • Antony and the Johnsons - The Crying Light
  • Antony and the Johnsons - I Am A Bird Now
  • Arctic Monkeys - Hambug
  • Beach House - Bloom
  • Black Sabbath - Master of Reality
  • Black Sabbath - Vol. 4
  • Black Sabbath - Paranoid
  • Black Sabbath - Black Sabbath
  • Black Sabbath - Technical Ecstasy
  • Black Sabbath - Heaven and Hell
  • Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
  • Black Sabbath - Never Say Die!
  • Black Sabbath - Paranoid / The Wizard
  • Black Sabbath - Sabotage
  • Bob Dylan - Street Legal
  • Bob Dylan - Slow Train Comming
  • Burial - Rough Sleeper / Truant
  • Buria - Burial
  • Crosby, Stills, Nash & Young - Deja vu
  • David Bowie - Changes Two
  • Elton John - Don't Shoot Me I'm Only The Piano Player
  • Erik Satie - Early Pianoworks, volume one
  • Frank Zappa - Sheik Yerbouti
  • Genesis - A Trick of the Tail
  • Genesis - Seconds Out
  • Godspeed You! Black Emperor - 'Allelujah! Don't Bend! Ascend!
  • Grizzly Bear - Shields
  • Holy Other - Held
  • John Talabot - Fin
  • Joy Division - Love Will Tear Us Apart
  • Led Zeppelin - Led Zeppelin II
  • Lemontrip - Nowhere
  • Leonard Cohen - Songs From a Room
  • MMOTHS - Diaries
  • Neil Diamond - Serenade
  • Neil Young - Comes a Time
  • Neil Young & Crazy Horse - Zuma
  • Neill Young - Harvest
  • Nick Cave & The Bad Seeds - Push The Sky Away
  • Noisia - Crank / Stigma
  • Noisia - Facade VIP
  • Noisia/Mayhem - Exodus
  • Phosphorocent - Muchacho
  • Pink Floyd - A Collection Of Great Dance Songs
  • Pink Floyd - Wish You Where Here
  • Pink Floyd - The Final Cut
  • Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
  • Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason
  • Pink Floyd - The Wall
  • Portishead - Dummy
  • Portishead - Portishead
  • Queens Of The Stone Age - Rated R
  • Radiohead - Hail To The Thief
  • Radiohead - Super Collider / The Butcher
  • Radiohead - The King Of Limbs (special edition)
  • Radiohead - In Rainbows
  • Rolling Stones - Tattoo You
  • Scorpions - Love Drive
  • Scorpions - Animal Magnetism
  • Sigur Ros - ()
  • Sinead O'Connor - The Lion and The Cobra
  • Swans - The Seer
  • The Antlers - Burst Apart
  • The Doors - The Doors
  • The Eagles - Hotel California
  • The Luyas - Too Beautifull To Work
  • The Police - Reggatta de Blanc
  • Thom Yorke - Analyse
  • Vondelpark - NYC Stuff And NYC Bags EP
  • Warpaint - The Fool
  • Warpaint - Exquisite Corpse
  • ZES - Love Will Take

Zitten toch wel wat guilty pleasures tussen.
Reply
#73
Quote:Zitten toch wel wat guilty pleasures tussen.

Niet fucken met Neil Diamond, ja.
Reply
#74
Sinds zaterdag trots bezitter van een House of Marley headphone... de exodus harvest.

Had er al veel positieve reviews over gelezen... maar is lekker hoor. Goede weergave bas zonder verlies van details. Is overigens een on ear uitvoering.. maar van omgevingsgeluiden is de.last nihil.

Kon m op de kop tikken bij de FRS... de een zijn dood...
Reply
#75
Uncle Tupelo - No Depression
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)