Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Net nieuw
Echo Machine - Instant Transmissions (vinyl)
Reply
(20-11-2022, 20:05)Rael Wrote:
(18-11-2022, 14:31)Koen Wrote: Robbie Basho - Visions of the Country. Een paar jaar geleden heb ik dit album genoemd als mijn favoriete plaat aller tijden in het helaas inactieve 'Graz album van de week'-topic. Jarenlang heeft een vinyl persing van dit album een goeie 60 euro gekost via discogs, wat me te gortig was. Maar laatst hoorde ik opeens van een reissue op Gnome Life Records waarvan de mix ook nog eens in goede kwaliteit bleek te zijn. Ik kan hem vanavond pas beluisteren, maar de gatefold is erg mooi gedaan. Dik en grof karton wat bijna aanvoelt als handgeschept papier, met de teksten aan de binnenkant.

Robbie Basho - Art Of The Acoustic Steel String Guitar 6 & 12. Nog een vinyl reissue van Gnome Life Records, die voor een vriendelijke prijs (<15 euro) werd aangeboden. Hoewel de hoes wat eenvoudiger oogt, kijk ik ook erg uit om deze op te zetten.

J Foerster / N Kramer - Habitat. Ambient uit Duitsland, maar muzikaal gezien vergelijkbaarder met ambient uit Japan van de vorige eeuw.

Even een vraag. Is kopen via Discogs vertrouwd?

Ik koop zo min mogelijk via discogs, en zeker niet via particulieren. Niet omdat je een grote kans maakt om opgelicht te worden, maar omdat de gewone mens nou eenmaal minder makkelijk een plaat veilig verpakt kan versturen.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
Oh, daar heeft mijn vriend eigenlijk nooit last van. Maar hij koopt ook bij mensen die bijvoorbeeld een kleine platenzaak hebben, of als hobby tweedehands cds verkopen.

Hij krijgt ook wel eens een leuk kaartje erbij of een extra cd. Over het algemeen gaat het ook niet om dure dingen, en een cd is natuurlijk heel anders dan vinyl.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Op Discogs heb ik alleen maar positieve ervaringen itt zogenaamde professionele platenzaken/labels die een LP durven op te sturen zonder enige bescherming.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Ik heb ook veel positieve ervaringen op discogs. De gemiddelde discogs gebruiker heeft wel affiniteit met vinyl, dus dat komt meestal wel goed hoor.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Particulieren op Discogs zijn vaak liefhebbers die veel liefde hebben voor muziek. Dus daarom krijg ik altijd mooi ingepakte pakketjes binnen. Ik verkoop ook via Discogs en daar breng ik ook altijd zeer veel zorg aan de verpakking.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
The Cure
Wish - Picture Disc
Wish - Reissue zwart vinyl
Wish - 3 dubbel cd met alle shit rondom dit album

Natuurlijk met dank aan Wil'm.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(15-11-2022, 13:20)pudpong3 Wrote: Dirkjan - Deel 28

Deze nu ook gekocht, straks maar even lezen en lachen.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Red Hot Chili Peppers - Return of the dream canteen
The Cure - Entreat Plus (dus met Homesick en Untitled)

vinyl natuurlijk en natuurlijk bij Wil'm
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Deze unit: https://www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower-10307

Vanaf vandaag tot aan 2 januari vrij, dus ik moet een eind kunnen komen Big Grin
[+] 2 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(16-12-2022, 14:48)Gunnar Wrote: Deze unit: https://www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower-10307

Vanaf vandaag tot aan 2 januari vrij, dus ik moet een eind kunnen komen Big Grin
Ben benieuwd naar je ervaring, lijkt me een erg repetitieve set, ook over getwijfeld.
Reply
(16-12-2022, 14:48)Gunnar Wrote: Deze unit: https://www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower-10307

Vanaf vandaag tot aan 2 januari vrij, dus ik moet een eind kunnen komen Big Grin

Holy Shit, jij geeft 629,99 uit aan een bult LEGO?
Reply
(16-12-2022, 15:43)Schobbeyak Wrote:
(16-12-2022, 14:48)Gunnar Wrote: Deze unit: https://www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower-10307

Vanaf vandaag tot aan 2 januari vrij, dus ik moet een eind kunnen komen Big Grin

Holy Shit, jij geeft 629,99 uit aan een bult LEGO?

Nu klink je als mijn vriendin. En nee, ik weet ook nog niet waar ik hem moet neerzetten.
[+] 9 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
Ik heb een tijd geleden besloten geen Lego te kopen, iets te dure hobby.
Want dan zou ik al die main street sets wiolen hebben. En alle ruimtevaart dingen.

Misschien bezwijk ik nig wel en koop ik de bos bloemen, die wil ik stiekem al een tijdje.
Reply
Ik kan mij redelijk inhouden met die modulaire sets. Die boekwinkel gaat er nog wel komen en met een goede aanbieding die jazzclub ook. Maar het is inderdaad veel geld. Ik heb nog de T2 en de Saturn V liggen die ik al een tijd terug heb gekocht, straks in de vakantie weer lekker bouwen, ik vind het wel rustgevend en waar bij het maken van een puzzel mijn neurotische trekken boven komen (die puzzel moet die dag dan ook af) heb ik dat met lego totaal niet.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
(17-12-2022, 14:40)meisbaer2 Wrote: Misschien bezwijk ik nig wel en koop ik de bos bloemen, die wil ik stiekem al een tijdje.

Deze set? Die had mijn huishouden vorig jaar gekregen als kerstcadeau, was leuk om in elkaar te zetten en een goeie toevoeging voor op de eettafel.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Yep, die bloemen. Een vriendin heeft deze ook. Hij was een tijd niet leverbaar, net toen ik zat te twijfelen Wink
Reply
Typhoon - Tussen Licht en Lucht
JID - The Forever Story
Phoebe Bridgers - Punisher

Op vinyl.
Reply
(16-12-2022, 15:36)ahha Wrote:
(16-12-2022, 14:48)Gunnar Wrote: Deze unit: https://www.lego.com/nl-nl/product/eiffel-tower-10307

Vanaf vandaag tot aan 2 januari vrij, dus ik moet een eind kunnen komen Big Grin
Ben benieuwd naar je ervaring, lijkt me een erg repetitieve set, ook over getwijfeld.

Inmiddels bijna twee weken verder en de voet van de Eiffel toren staat. Tot nu toe een erg leuke set om te bouwen. Het repetitieve karakter valt me mee, ik vind het een meer gevarieerde set dan het Colosseum die ik ook heb gebouwd. Natuurlijk bouw je vaak vier keer hetzelfde, maar door de opbouw en afwisseling in constructie is dit nog niet gaan vervelen.
[+] 3 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
Vandaag even bij Sounds geweest en cdtjes gehaald die ik nog van 2022 miste:
Placebo - Never let me go
Ibeyi - spell 31
Tears for fears - the tipping point
Wet leg - wet leg
Sugababes - One touch reissue.
[+] 2 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Voor de metalheads op Graz. Dit staat er de komende tijd aan te komen als nieuwe release.

Upcoming Metal Releases 2023

Obituary-’Dying of Everything; Jan 13 2023
Screamer ‘Kingmaker’-Jan 13 2023
Black Star Riders - Wrong Side of Paradise’
Katatonia, 'Sky Void of Stars'-Jan 20 2023
Uriah Heep 'Chaos & Colour'-Jan 27 2023
Steve Vai 'Vai/Gash'-Jan 27 2023
The Winery Dogs 'III'-Feb 3 2023
In Flames 'Foregone'-Feb 10 2023
Avatar 'Dance Devil Dance'-Feb 17 2023
Godsmack-’Lighting up the Sky’
Insomnium- ‘Anno 1696’ Feb 24 2023
Steel Panther 'On The Prow'-Feb 24 2023
Enslaved 'Heimdal'-March 3 2023
Powerwolf 'Interludium'-April 7 2023
Metallica, '72 Seasons'-April 14 2023
To be announced
Riot V
Raven- ‘All Hell’s Breaking loose’
KK's Priest
Ace Frehley
Alice Cooper
Anthrax
Body Count
Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
OverKill- ’Scorched’
Testament
Doro
Artillery
Within Temptation
Manowar
Cage
Jag Panzer
Night Demon
Madam X
Angel-’“Once Upon a Time”
Burning Witches
Metal Church
Sven Gali
Enforced
Reply
Die nieuwe Katatonia heb ik gisteren als promo ontvangen. Klinkt zeer sterk op het eerste gehoor.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Dit schijnt er allemaal aan te komen in 2023.

https://faroutmagazine.co.uk/23-albums-h...ZsXv3-x9hI
Reply
Weer eens de lokale platenzaak bezocht:

* Pharoah Sanders - Karma
* Ensemble Al-Kindî & Sheikh Habboush – Aleppian Sufi Transe

Laatst genoemde is een prachtige uitgave van Le Chant du Monde en geeft tevens, in het bijgevoegd boekwerkje een beeld van soefisme in het vooroorlogse Allepo.

Karma lag klaarblijkelijk nog maar een dag in bakjes. De eigenaar vd winkel merkte op dat dit album nu al een paar keer snel was verkocht nadat hij de voorraad had aangevuld. Goed om te horen dat er klaarblijkelijk een hernieuwde interesse is in het werk van Sanders.
[+] 2 users say Thank You to nam-tso for this post
Reply
Vessel - Queen of Golden Dogs (slechts een tientje bij de Plato!)
Een Harley Benton JA-60CC in seafoam groen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)