Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2014
#76
Gunnar Wrote:Een handje vol reacties op de namen en vervolgens een pagina posts over bekers en bussen geeft wel aan dat Lowlands op Graz dood is Tongue

Zelfs op Lowlove staan er nog geen berichten bij de namen, uiteraard wel bij de berichten over de bekerrapers, parkeerkosten en het entreekaartje.
#77
Had geen sterke lichting verwacht, maar zo'n zwakke toch ook niet. Op deze manier is dat laatste beetje twijfel dan ook in een keer verdwenen, dat scheelt weer.
#78
Alle echt interessante namen boeken ze ook liever voor DTRH dit jaar denk ik. Dat festival moet het van de serieus te nemen line-up hebben. Lowlands zit sowieso wel goed, Chase & Status erbij en je hebt minsten 45.000 man in biddinghuizen tevreden.
#79
Gregory Porter is een mooie toevoeging zo te horen.
#80
Gregory Porter ook op NSJ.
#81
Idd..10 % of minder bekend. Niet nu al gaan zwartkijken.
QOTSA en Mando Diao vind ik al geen verkeerde acts.
Skints is een soort Britse Reggae/Ragga Muffin. Kijk ik wel naar uit, maar hou ook wel van Reggae.
Vervoer is overigens wel mint geregeld.
#82
Zelfs bij lowlove is de liefde bekoelt http://www.lowlove.nl/2014/opinie/vier-r...s-te-gaan/

Ben benieuwd hoe hard het op1 februari zal gaan, zou een sterk signaal zijn als het nu eens niet binnen een paar uur uitverkoopt.
#83
Gunnar Wrote:Zelfs bij lowlove is de liefde bekoelt http://www.lowlove.nl/2014/opinie/vier-r...s-te-gaan/

Ben benieuwd hoe hard het op1 februari zal gaan, zou een sterk signaal zijn als het nu eens niet binnen een paar uur uitverkoopt.
Ik zie veel reacties van mensen die niet meer gaan.

Maar hun plaatsen worden gewoon ingenomen. Denk dat ze 1 febuari gewoon gaan uitverkopen.
#84
Zou dan echt het laatste restje hipsters, eventuele liefhebbers afvallen en echt alleen nog maar Mysterylandpubliek komen?

Maar wat een zeikerds zeg op die Lowlove site, als ik dat godverdomme zeg krijg ik weer van alles naar mijn hoofd.
#85
Dit wordt steeds meer een festival voor tieners en studenten om nog 1 weekend hard te feesten voor het schooljaar weer gaat beginnen. Met de komst van BKS, DTRH (nog afwachten hoe dat gaat uitpakken) en Pinkpop die wat acts voor liefhebbers kan wegkapen (AF en wie weet wat nog meer), zullen de liefhebbers van weleer er het bijltje bij neergooien. Enerzijds doordat ook zij ouder worden, anderzijds door het programma. Maar goed, je kan ook niet elk jaar cave en nin hebben. Maar de halflege tenten bij die optredens gaf al aan dat LL zoals we het ooit kenden aan het einde is gekomen.
#86
Wel opvallend dat 'early adopters' die bij Lowlove zitten het festival nu zo afvallen. Het programmapuntje vindt ik wel erg voorbarig, maar de overige drie constateringen kan ik best volgen.
#87
Die mensen van Lowlove zijn een stelletje otjes die geen enkele kritische noot wilde hebben op hun site en na 5 jaar komen ze er achter dat een stelletje zeikerds toch wel gelijk heeft gehad.
#88
4 van die 12 acts kende ik niet. Dat was wel een kenmerk van LL.
Toegegeven. Zal niet zo'n brede liefhebber zijn als diverse Grazzer's.
Het kan naar mijn idee nog steeds tot een redelijk alternatieve lijst uitgroeien.
Daarom maar even een stelling en een vraag:
Over enkele weken blijken er meer dan een dozijn Graz - favorieten tussen te staan.
Gaat er dan nog niemand hier??
#89
Nee dankje. De ''sfeer'' waar het (toch) altijd om draaide is er niet meer sinds een paar jaar. Het is overspoeld met mensen die alleen voor de electro-achtige namen komt en om te zeggen dat ze lekker alto zijn en dr bij waren..jippie. gezelligheid ten top. Maar goed ieder zn ding Wink
#90
'Niet gaan' betekent in veel gevallen dat mensen een keer verstandig afwachten en niet direct een kaartje kopen. Ik zou bijna zeggen 'zoals het hoort', maar dat vind ik zelfs te bekrompen.
#91
JohnDoe Wrote:'Niet gaan' betekent in veel gevallen dat mensen een keer verstandig afwachten en niet direct een kaartje kopen. Ik zou bijna zeggen 'zoals het hoort', maar dat vind ik zelfs te bekrompen.

Ik verwacht dat het binnen een uur is uitverkocht en dat er nog meer Sensationpubliek aanwezig is dan eerst.
#92
Willie Wrote:[Ik verwacht dat het binnen een uur is uitverkocht en dat er nog meer Sensationpubliek aanwezig is dan eerst.

INSERT INTO post SELECT Badr Hari grap
#93
Fenderboy Wrote:Over enkele weken blijken er meer dan een dozijn Graz - favorieten tussen te staan.
Gaat er dan nog niemand hier??

Grootste probleem: die favorieten komen vast wel weer, maar stonden de afgelopen twee, drie jaar steeds voor halfvolle (of nog legere) tenten te spelen (Mikal Cronin, UMO, Goat, Poliça, Refused, The Walkmen, Feist, Wilco zelfs, maar ook Cave en NIN van het jaar). Dat maakt het ook minder leuk die bands die je wat meer gunt op Lowlands te zien. Terwijl het van het jaar bij de vierde keer Dizzee Rascal in de Bravo totaal uitpuilde.
#94
Toch heb ik geen last gehad van de half lege tent bij NIN/Nick Cave

Sterker nog, je kon gemakkelijk naar het voorste vaak waar ik genoten heb van 2 top shows!
#95
Indiaantje89 Wrote:Toch heb ik geen last gehad van de half lege tent bij NIN/Nick Cave

Sterker nog, je kon gemakkelijk naar het voorste vaak waar ik genoten heb van 2 top shows!

Tuurlijk, dat is heel comfortabel en ik stond ook heel prettig bij NIN op tien meter van het podium, met ruimte om me heen nota bene. Maar tóch klopt dat niet hè, als je eerlijk bent. Bij zulke acts hoort minstens 10.000 man te staan.
#96
Mee eens, het is natuurlijk prettig om gemakkelijk een mooie plek vooraan bij Wilco, NIN en Cave te scoren. Maar het schuurt eveneens om te constateren dat er een halflege tent achter je is. Bovendien lijkt het me niet bevorderlijk om dit soort acts een volgende keer te kunnen boeken.

Zolang Lowlands grote dance/pop acts als Skrillex en Imagine Dragons boekt is die ontwikkeling ook onomkeerbaar. Ik zou graag acts als Deerhunter of Damien Jurado op Lowlands zien, maar liever niet bij daglicht in een matig gevulde India met babbelpubliek. Probleem is dat kwaliteitsmuziek tegenwoordig in de marge van de line-up geboekt wordt, waar het het een aantal jaar terug nog de hoofdmoot was.
#97
Gunnar Wrote:Mee eens, het is natuurlijk prettig om gemakkelijk een mooie plek vooraan bij Wilco, NIN en Cave te scoren. Maar het schuurt eveneens om te constateren dat er een halflege tent achter je is. Bovendien lijkt het me niet bevorderlijk om dit soort acts een volgende keer te kunnen boeken.

Zolang Lowlands grote dance/pop acts als Skrillex en Imagine Dragons boekt is die ontwikkeling ook onomkeerbaar. Ik zou graag acts als Deerhunter of Damien Jurado op Lowlands zien, maar liever niet bij daglicht in een matig gevulde India met babbelpubliek. Probleem is dat kwaliteitsmuziek tegenwoordig in de marge van de line-up geboekt wordt, waar het het een aantal jaar terug nog de hoofdmoot was.
Ach vind van de huidige bekendmaking eigenlijk alleen Skrillex en Imagine Dragons niet bijster slim. De rest mag er best wezen imo.

Gregory Porter klinkt prachtig, dan nog een James Holden erbij wat je ook niet dagelijks ziet. The Cat Empire is ook niks mee wat ik hoor. Fink was 2011 ook prachtig in de vroege ochtend. En ik blijf QOTSA een top band vinden (alleen jammer is dat ik ze vorig jaar nog 2x gezien heb).

Vond de eerste lichting van vorig jaar slechter met Slayer, Bullet For My Valentine en The Lumineers etc.
#98
Zo'n eerste lichting kan natuurlijk ook een vertekend beeld geven van hoe de uiteindelijke line-up er uit gaat zien. Anderzijds is het ook een statement van de organisatie en de enige concrete informatie bij aanvang van de vvk.

Nu valt het inderdaad best mee qua diversiteit bij die eerste serie namen, dit zou het Sensationpubliek niet echt moeten triggeren lijkt me. Maar ik koop geen Lowlandskaartje meer op voorhand. Blijkt er straks een BKS-achtige programmering te staan met een flinke hand LGW namen bedenk ik me misschien.
#99
Het duurt nog zo lang, augustus... straks komen ze nog gewoon met The National, Beck, Broken Bells, The Replacements, Chromeo, Darkside om is wat te noemen en dan heb je gewoon weer mooie namen staan.

Denk alleen niet dat we grote headliners moeten verwachten (The Strokes/Outkast, etc.)
Indiaantje89 Wrote:Het duurt nog zo lang, augustus... straks komen ze nog gewoon met The National, Beck, Broken Bells, The Replacements, Chromeo, Darkside om is wat te noemen en dan heb je gewoon weer mooie namen staan.

Mooie namen op een festival dat volledig verkut is, daar heb je niets aan.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)