Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2014
#51
Zwakke lichting.
#52
QOTSA hebben niet op Lowlands gestaan de afgelopen drie edities, dus in 2012 waren ze er zeker niet BB.

QOTSA en James Holden zijn de enige interessante namen voor mij in dit rijtje.
#53
Ik moest lachen om dit rijtje namen, Lowlands zakt zo weer steeds verder af naar het niveau Pinkpop.
#54
Kaartje ook nog eens 10 euro duurder, en voortaan betalen voor parkeren a 15 euro.
#55
Parkeerkosten van € 15,00 ook dit jaar, belachelijk.
#56
Piet Knaak Wrote:QOTSA hebben niet op Lowlands gestaan de afgelopen drie edities, dus in 2012 waren ze er zeker niet BB.

QOTSA en James Holden zijn de enige interessante namen voor mij in dit rijtje.

Je hebt gelijk, was idd 2010 zie ik nu. hoe dan ook, overkill in NL van QOTSA
#57
BigBird Wrote:Kaartje ook nog eens 10 euro duurder, en voortaan betalen voor parkeren a 15 euro.

WTF? Wordt dat de nieuwe melkkoe voor festivals? Zeker ook betalen voor de pendelbus.
#58
Quote:Dat @DTRH_Fest gaat worden betaald door de Lowlanders zoals het er nu op lijkt #LL14 #DTRH14

hahaha
#59
Willie Wrote:
BigBird Wrote:Kaartje ook nog eens 10 euro duurder, en voortaan betalen voor parkeren a 15 euro.

WTF? Wordt dat de nieuwe melkkoe voor festivals? Zeker ook betalen voor de pendelbus.

Nee blijft zelfs gratis. Ze hebben samen met een vervoerder geregeld dat er 530 bussen vertrekken vanuit heel Nederland rechtstreeks naar Lowlands tegen lage kosten. Kosten worden gedrukt door de opbrengst van het parkeergeld. Ik vind het een goed initiatief.

Ook betreft de bekers hebben ze nu gewoon een soort van afval team rondlopen die de bekers opvegen en weg flikkeren i.p.v. dat een stel polen dat doen. Dat ze dat pfand systeem niet inzetten begrijp ik ook niet.
#60
Voor 15 euro sta ik in Biddinghuizen met de bus, dat is wel netjes geregeld. Dat is retour toch neem ik aan?
#61
Quote:TICKETINFORMATIE
De kaartverkoop voor Lowlands 2014 gaat zaterdag 1 februari om 11.00u van start.
Een festivalticket (3 dagen festival + camping) kost dit jaar €195,- (incl. €10,- servicekosten). Er kunnen maximaal 4 tickets per persoon worden gekocht. Op 1 februari vind je hier op de site een rechtstreekse link naar de officiële webshop.

Kom je met een camper, caravan of vouwwagen, dan heb je een aanvullend Camper Camping ticket nodig. Let op: alleen camper, caravans en vouwwagens die voldoen aan de eisen genoemd in de Wegenverkeerswet en de Regeling Voertuigen zijn toegestaan. Autobussen en omgebouwde busjes worden niet toegelaten. Is het voertuig langer dan 8,5m? Stuur dan een mailtje naar info@lowlands.nl voor het aanvullend reglement en het inschrijfformulier. Er is één Camper Camping ticket per voertuig nodig, ongeacht het aantal personen dat erin overnacht.

Als Lowlands alleen nog niet spannend genoeg voor je is, kun je ook nog voordelig een kijkje bij onze buren van Walibi Holland nemen. Een upgrade kost je slechts €19,50 (excl servicekosten) en hiermee kun je tijdens Lowlands naar Walibi óf op een zelfgekozen dag in 2014 behalve op donderdag 14 augustus of op maandag 18 augustus en tijdens de speciale Walibi Halloween dagen.

Koop je tickets alleen via ticketmaster.nl en livenation.nl of telefonisch via 0900-300 1250 (45cpm). Tickets uit de zwarthandel worden zoveel mogelijk ongeldig gemaakt. Ieder jaar ontvangen we meldingen van diverse soorten van oplichting via sites als Marktplaats en e-Bay: ben hier dus ook zeer terughoudend mee en als en toch kaarten van iemand wil overkopen, doe dit dan alleen van mensen die je persoonlijk kent en volledig vertrouwt.

De muntprijs blijft gelijk aan afgelopen jaar: €2,60. Het statiegeldsysteem wordt opgeheven, hierover een stukje hieronder meer.

A BUSFLIGHT TO LOWLANDS PARADISE EN BETAALD PARKEREN
Zoals bekend houden we Lowlands Paradise zo green & clean mogelijk, het liefst op alle fronten tegelijk. Zowel op het festivalterrein als achter de schermen is het vaak een relatief kleine moeite gebleken om structureel duurzame maatregelen door te voeren. Waterbesparende vacuümtoiletten, biologisch/fairtrade eten en ons eigen afvalscheidingsstation backstage zijn geen wereldschokkende veranderingen, maar dragen wel fors bij aan een beter milieu.

Vervoer is een van de grootste vervuilers, die verrassend makkelijk aan te pakken is. Waar wachten we nog op? Weg tergende files, nooit meer zoeken naar parkeerplek en minimaal sjouwen met zware tenten en rugzakken. Minder stress, meer Lowlands; iedereen wint, behalve die patattent op de dijk. Sorry man.

Uit onderzoek onder het Lowlandspubliek blijkt bovendien dat er al jaren behoefte is aan een soepel, bereikbaar en vooral betaalbaar systeem met rechtstreekse bussen. Hoog tijd om dat eens te gaan regelen. Samen met Event Travel organiseren we daarom vanaf de komende editie busvervoer naar Lowlands Paradise vanaf meer dan 570 opstapplaatsen in heel Nederland.

En de vervuiler betaalt mee. Want parkeren met je auto bij Lowlands gaat – net als bij zo’n beetje alle andere grote Nederlandse festivals – geld kosten: €15,- in de voorverkoop en €25,- aan de poort. De opbrengsten hiervan gaan linea recta naar het bussysteem, dat daardoor niet alleen het makkelijkste, maar voor de reiziger ook vaak het meest voordelige alternatief wordt. Zelfs als je een kortingskaart voor de NS hebt, is een busreis in de meeste gevallen nog goedkoper!

Simpeler kan het niet. Een opstapplek dicht bij huis is zo gevonden, want we hebben er veel meer dan de dat er treinstations in Nederland zijn. Snel en goedkoop word je met bagage en al voor de festivalpoort afgeleverd, zodat je meteen relaxed richting camping kan. En – ook belangrijk – op maandag weer even ontspannen terug naar huis. Kom je toch liever met de trein? De pendelbussen tussen de stations en het festivalterrein blijven gewoon rijden, dus dat is ook nog steeds een prima optie. Alleen lopen is goedkoper en beter voor het milieu. Vanaf 1 februari kun je je busticket hier bestellen.

GEEN STATIEGELDSYSTEEM MEER
Het Clean Up systeem op Lowlands verdwijnt dit jaar en het is daardoor niet meer mogelijk om bekertjes in te leveren in ruil voor munten. Waarom? De laatste paar jaar werd de groep nogal fanatieke bekerrapers steeds groter en dit leidde tot overlast en irritatie bij veel andere Lowlanders. En dat was natuurlijk niet de bedoeling…

Betekent dit dan dat je door een oceaan van bekertje je weg over het festivalterrein moet vinden? Guess not! Gooi je bekertje gewoon zelf even in de TRASH-containers die je overal op het terrein vindt: kleine moeite, groot plezier! En om Lowlands helemaal spic & span te houden, investeren we flink in extra mankracht om het festivalterrein green ’n clean te houden. De muntprijs blijft net als afgelopen jaar €2,60

Wist je trouwens dat de bekertjes op Lowlands van PLA zijn gemaakt? De grondstof hiervan is maïs en dat is prima te recyclen. Daarom worden de bekertjes backstage uit het afval gevist (zo rock ’n roll is het dus in de backstage…) waarna ze apart verwerkt worden om te hergebruiken.
#62
James Holden, Gregory Porter en Red Fang enige interessante namen. Maar ik haak na 9 edities af.

Met maatregelen als afschaffen bekers rapen en betaald parkeren volgen ze de trend, niet per se iets mis mee.
#63
http://www.eventtravel.nl/evenement/885/1/lowlands/#

Opmerkelijk, aankomst is donderdagmiddag, en niet vrijdag. Andere jaren was het altijd camping pas laat open en liefst niet op donderdag komen.
#64
Een handje vol reacties op de namen en vervolgens een pagina posts over bekers en bussen geeft wel aan dat Lowlands op Graz dood is Tongue
#65
Ach dat bekerstatiegeldsysteem was ook fantastisch, daarmee werd het geklaag over duurdere muntjes de kop in gedrukt, want als je je bekers netjes bewaard betaal je maar 2,40.

Volgend jaar zal je ook wel extra voor de camping moeten gaan betalen.
#66
Quote:De muntprijs blijft gelijk (€ 2,60), maar voorheen was dat inclusief statiegeld. Bier wordt dus stiekem € 0,23 duurder #LL14
#67
Op PKP wordt fris in flesjes uitgegeven, en dat is helemaal een hel. Daar breek je gewoon je nek over de flesjes. Wat dat betreft was BKS perfect, nagenoeg geen rommel. Maar daar komt dan ook net volk ;-)
#68
Indiaantje89 Wrote:Queens of the Stone Age
Skrillex
Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Anthony Hermus
James Holden Live
Imagine Dragons
The Cat Empire
Mando Diao
Fink
Gregory Porter
The Skints
Red Fang
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba

Pfoe dat valt niet mee zeg. Fink, Porter, Holden en QOTSA nog redelijk interessant maar de rest is echt niveau Pinkpop. Jammer, hopen op volgende namenlichtingen!
#69
Ach het is de eerste lichting nog maar. Opzich is het nog niet zo geweldig slecht.

Gregory Porter ken ik niet maar schijnt best goed te zien?

Iemand bekend met?:

The Skints
Red Fang
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba
#70
Bassekou Kouyate & Ngoni Ba is een bazenband, alles behalve niveau Pinkpop.
#71
12 van de - wat zal het zijn? - 150 namen bekend. Ik zie nog genoeg mogelijkheden om er een mooi programma van te maken.
Wil er best heen, maar ga 1 februari nog geen kaartje kopen.
#72
JohnDoe Wrote:12 van de - wat zal het zijn? - 150 namen bekend. Ik zie nog genoeg mogelijkheden om er een mooi programma van te maken.

Ik ook, het is alleen zo dat Lowlands dat gewoonweg niet doet.
#73
Willie Wrote:
JohnDoe Wrote:12 van de - wat zal het zijn? - 150 namen bekend. Ik zie nog genoeg mogelijkheden om er een mooi programma van te maken.

Ik ook, het is alleen zo dat Lowlands dat gewoonweg niet doet.

Tja, waarom zouden ze ook?
Zolang al die 55.000 kaarten op een dag worden verkocht, is de uitdaging natuurlijk snel verdampt.
#74
Voor veel Lowlandsgangers is bijvoorbeeld het opnieuw boeken van Imagine Dragons natuurlijk ook juíst goed nieuws, terwijl een gemiddelde Primavera-lichting waarschijnlijk voor een berg aan kritiek zou zorgen bij het grootste deel van het publiek.

Ik vraag me overigens ook af hoe het komt dat ik al die jaren blijkbaar steeds precies op die plekken was waar de bekertjesrapers níet 'je biertje al huis je hand graaien voordat het op is'.
#75
matthijs603 Wrote:Voor veel Lowlandsgangers is bijvoorbeeld het opnieuw boeken van Imagine Dragons natuurlijk ook juíst goed nieuws, terwijl een gemiddelde Primavera-lichting waarschijnlijk voor een berg aan kritiek zou zorgen bij het grootste deel van het publiek.

Ik vraag me overigens ook af hoe het komt dat ik al die jaren blijkbaar steeds precies op die plekken was waar de bekertjesrapers níet 'je biertje al huis je hand graaien voordat het op is'.
Inderdaad, heb er ook nog nooit last van gehad. Zag wel af en toe lopen en in de vuilnisbakken graaien. Gooide je een bekertje op de grond dan werd binnen 1 minuut wel het bekertje opgeraapt. Maar er is nog nooit een biertje uit mijn handen getrokken.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)