Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3voor12 Song van het Jaar
Koste hier veel pijn en moeite. Een groot out of touch gevoel dus bij deze lijst.
THE STROKES - BAD DECISIONS
TAYLOR SWIFT FEAT. BON IVER - EXILE
MATT BERINGER - ONE MORE SECOND
PROTOMARTYR - PROCESS BY THE BOYS
IDLES - GROUNDS
SOCCER MOMMY - CIRCLE IN THE DRAIN
BOYS NOIZE - MVINLINE
FLEET FOXES - CAN I BELIEVE YOU
CAR SEAT HEADREST - COOL ME DOWN
RUN THE JEWELS FEAT. GREG NICE & DJ PREMIER - OOH LA LA
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
ROSALIA & TRAVIS SCOTT - TKN
MEGAN THEE STALLION FEAT. BEYONCE - SAVAGE
MARIE DAVIDSON - RENEGADE BREAKDOWN
FIROZA - FLIRT
SEVDALIZA - OH MY GOD
070 SHAKE - GUILTY CONSCIENCE
DUA LIPA - BREAK MY HEART
HEADIE ONE FEAT. FRED AGAIN & JAMIE XX - SMOKE
UPSAMMY - GROWING OUT OF THE PLASTIC BOX
YVES TUMOR - GOSPEL FOR A NEW CENTURY
[+] 2 users say Thank You to Kalters for this post
Reply
Dua Lipa - Break My Heart
Eefje De Visser - Oh
King Princess - Ohio
Linde Schone - Ergens in Mijn Hoofd
Matt Berninger - One More Second
Phoebe Bridgers - Kyoto
Spinvis - Scherven van Jou
Taylor Swift - Cardigan
The Beths - Out of Sight
Waxahatchee - Can't Do Much
Wies - Radiostilte
Reply
RIMON - OUT OF MY WAY
FIROZA - FLIRT
BTS - DYNAMITE
DUA LIPA - BREAK MY HEART
GORILLAZ FEAT. SLOWTHAI & SLAVES - MOMENTARY BLISS
JUSTIN TIMBERLAKE FEAT. SZA - THE OTHER SIDE
ARIANA GRANDE - POSITIONS
MEGAN THEE STALLION FEAT. BEYONCE - SAVAGE
JAY ELECTRONICA FEAT. TRAVIS SCOTT - THE BLINDING
STICKS FEAT. WINNE & S10 - ONTASTBAAR
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzi...p-100.html

Echt een ander universum, die top 20. Misschien maar eens die Eefje de Visser plaat checken.
Reply
Waar is Firoza - Flirt?
[+] 2 users say Thank You to Melliw Naj for this post
Reply
(05-12-2020, 21:27)hythloth Wrote: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzi...p-100.html

Echt een ander universum, die top 20. Misschien maar eens die Eefje de Visser plaat checken.

Ik ben ook verrast hoeveel ik zelfs niet ken. 

3fm weet in ieder geval veel Nederlandstalige muziek aan de man te brengen.
Reply
Froukje?
Reply
(05-12-2020, 21:43)Timothy\s Monster Wrote: Froukje?
Froukje De Both?

verder is deze lijst 0,0 relevant. Veel te oude mannen die nog hip willen zijn. Dan krijg dit soort uit de bocht vliegende lijstjes.
Reply
(06-12-2020, 00:59)Indiaantje89 Wrote: verder is deze lijst 0,0 relevant. Veel te oude mannen die nog hip willen zijn. Dan krijg dit soort uit de bocht vliegende lijstjes.

Het zijn toch niet louter oude mannen die via 3voor12 en 3fm hierop stemmen? Naar mijn kennis is die doelgroep veel breder.
Reply
Ik dacht altijd dat het voornamelijk 30ers en 40ers waren die ooit op 3fm de afslag alternatief hebben genomen en 3 voor 12 als de holy grail voor alternatieve muziek zien. Zich niet realiserend dat het voornamelijk hypegedreven is en af en toe slechts schraapt langs alles wat er te vinden is als je nog net een tikkelttje verder zou kijken.

Wat doet zo’n nummer van Lubbach ook in die lijst, leuk ik z’n show maar wie zet dat nummer op wanneer die even naar muziek wilt luisteren?
Reply
(06-12-2020, 02:44)hythloth Wrote:
(06-12-2020, 00:59)Indiaantje89 Wrote: verder is deze lijst 0,0 relevant. Veel te oude mannen die nog hip willen zijn. Dan krijg dit soort uit de bocht vliegende lijstjes.

Het zijn toch niet louter oude mannen die via 3voor12 en 3fm hierop stemmen? Naar mijn kennis is die doelgroep veel breder.
Je zaait wat je oogst.
Reply
Dat nummer van The Weeknd is toch ook het meest gestreamde nummer op Spotify? Wat is dan nog de toegevoegde waarde van 3voor12 voor de underground of alternatieve muziek?
Reply
(06-12-2020, 12:13)Enzo Wrote: Dat nummer van The Weeknd is toch ook het meest gestreamde nummer op Spotify? Wat is dan nog de toegevoegde waarde van 3voor12 voor de underground of alternatieve muziek?

Die is er natuurlijk wel. Zie alleen al hun uitgebreide verslagen van festivals als LGW?, en er komt echt veel prima nieuwe muziek voorbij in hun wekelijkse updates. Ze richten zich in principe op alles van Pinkpop tot Roadburn. Op zich is het dan niet zo gek dat de liedjes die de meeste stemmen krijgen maar aan de 'headliner-Pinkpop-kant' zitten; daar koopt ook een veel groter deel van de 3voor12-doelgroep de kaartjes voor.
Reply
(06-12-2020, 12:50)matthijs603 Wrote:
(06-12-2020, 12:13)Enzo Wrote: Dat nummer van The Weeknd is toch ook het meest gestreamde nummer op Spotify? Wat is dan nog de toegevoegde waarde van 3voor12 voor de underground of alternatieve muziek?

Die is er natuurlijk wel. Zie alleen al hun uitgebreide verslagen van festivals als LGW?, en er komt echt veel prima nieuwe muziek voorbij in hun wekelijkse updates. Ze richten zich in principe op alles van Pinkpop tot Roadburn. Op zich is het dan niet zo gek dat de liedjes die de meeste stemmen krijgen maar aan de 'headliner-Pinkpop-kant' zitten; daar koopt ook een veel groter deel van de 3voor12-doelgroep de kaartjes voor.
Ah vandaar wies, di-rect, 2x goldband, froukje, eefje de visser en thijs boontjes in de top20
Reply
Oke, dat geeft aan dat ze extra aandacht schenken aan Nederlandse artiesten, wat me op zich niet verkeerd lijkt. Van geen van deze artiesten zou het me erg verbazen als die in 2021 op een Mainstage in Landgraaf zouden staan. Maargoed, ook dit is 3voor12, dat neemt niet weg dat ze er ook gewoon zijn voor LGW, alleen is dat gewoon wat minder populair en is dit een populariteitswedstrijd.
Reply
Nog steeds... Froukje?
Reply
(06-12-2020, 16:20)Timothy\s Monster Wrote: Nog steeds... Froukje?

Wat is daar dan mee? Ken je haar niet of vind je het niks? Ik vind het iig beter dan die MEROL van vorig jaar; Ik wil dansen is zelfs echt wel een lekker liedje, goed geschreven qua rijm etc.
Reply
Oprecht eerder nog nooit van gehoord.
Die praterige Hollandse zang maakt me ook zeker niet enthousiast.
Reply
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzi...-2023.html

Hahahaha
Reply
Waarom verbaasd zijn daarover joh. Het is een publieksprijs dus dan kun je dat verwachten.
Reply
Ik heb het idee dat er de laatste jaren veel slechtere top 20's zijn geweest dan dit.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)