Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 2.6 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar kunnen we je mee helpen?
#51
JorisR Wrote:Iemand ervaring met een Lacie externe HD die op een dag niet meer aangaat. Voeding werkt, lichtje brand, je hoort zachtjes tikkende pogingen tot opstarten, maar het lukt niet. Staat op wat foto's na niet heel veel belangrijks op (behalve 250 gig muziek dan), maar als het ding te redden zonder er meteen te veel geld aan uit te geven, dan is dat wel zo fijn.

De vriezertruc leek alvast niet te werken.

Kapot. Zelfde ervaring. 300 gig aan muziek is ook hier verdwenen.
#52
Loov Wrote:
JorisR Wrote:Iemand ervaring met een Lacie externe HD die op een dag niet meer aangaat. Voeding werkt, lichtje brand, je hoort zachtjes tikkende pogingen tot opstarten, maar het lukt niet. Staat op wat foto's na niet heel veel belangrijks op (behalve 250 gig muziek dan), maar als het ding te redden zonder er meteen te veel geld aan uit te geven, dan is dat wel zo fijn.

De vriezertruc leek alvast niet te werken.

Kapot. Zelfde ervaring. 300 gig aan muziek is ook hier verdwenen.

goed dat ik het weet, goede aanleiding om een backup te maken van mij Lacie harde schijf.
#53
metal bouwie Wrote:
Loov Wrote:
JorisR Wrote:Iemand ervaring met een Lacie externe HD die op een dag niet meer aangaat. Voeding werkt, lichtje brand, je hoort zachtjes tikkende pogingen tot opstarten, maar het lukt niet. Staat op wat foto's na niet heel veel belangrijks op (behalve 250 gig muziek dan), maar als het ding te redden zonder er meteen te veel geld aan uit te geven, dan is dat wel zo fijn.

De vriezertruc leek alvast niet te werken.

Kapot. Zelfde ervaring. 300 gig aan muziek is ook hier verdwenen.

goed dat ik het weet, goede aanleiding om een backup te maken van mij Lacie harde schijf.

Zeker, en oh ironie, ik dacht er vorige week nog aan: toch eens doen. Van meeste foto's heb ik kopieën op laptop staan, of de mooiste staan op flickr. Doch niet alles helaas. Die tonnen aan muziek.... jammer, maar het kan maar eens opgeruimd zijn. Smile
#54
Ik heb mijn muziekcollectie (187,91 GB as we speak) zowel op mijn externe harde schijf (LACIE van 2TB) als op mijn macbook staan. Handig, want ik neem mijn muziek graag mee zonder die schijf te versleuren. En als er ooit iets misgaat met 1 van de twee collecties heb ik nog zeker een back up.

Series, films en andere zaken (een hele collectie American Football wedstrijden) staan exclusief op mijn externe drive.
#55
Ik heb sinds 2010, toen alles illegaal downloaden wat overbodig begon te worden, niks meer op orde staan. Noch op mijn MacBook, noch op mijn EHD van 2TB. Dat zal ik binnenkort veranderen, wat erop neer zal komen dat alles naar de EHD zal gaan, met een back-up van foto's op een kleinere en draagbare harde schijf. Series en films heb ik al grotendeels gewist.

Muziek zet ik binnenkort op een iPod Classic, die ik zal kopen als het geld ervoor beschikbaar is. Gaat maar tot 160gB, maar het is moeilijk of onmogelijk om 160gB muziek te hebben die je ook effectief wil beluisteren. Een grote kuis zit er dus aan te komen, die heel wat tijd in beslag zal nemen. Ik trek alvast een zondag of twee ervoor uit.
#56
Voor degene die iTunes gebruik is iTunes Match ook een optie. Al je muziek wordt dan ook nog in de cloud bewaard en je kunt andere machines eraan koppelen en daarop de muziek beluisteren of binnen halen.
#57
Mijn abonnement van mijn mobiel is 8 maart afgelopen en dat ontdekte ik gisteren pas. Ik heb hier echter helemaal geen melding of iets van gekregen en kan nog wel gewoon bellen, smsen en op internet. Loopt je abonnement dan gewoon door of heb ik hier veel voor moeten betalen?
#58
Sphinx Wrote:Mijn abonnement van mijn mobiel is 8 maart afgelopen en dat ontdekte ik gisteren pas. Ik heb hier echter helemaal geen melding of iets van gekregen en kan nog wel gewoon bellen, smsen en op internet. Loopt je abonnement dan gewoon door of heb ik hier veel voor moeten betalen?

Je abo verlengen ze stilzwijgend, telkens met 1 maand. Je kunt dus gewoon opzeggen. Maar controleer het even bij je provider om er zeker van te zijn.
#59
BigBird Wrote:
Sphinx Wrote:Mijn abonnement van mijn mobiel is 8 maart afgelopen en dat ontdekte ik gisteren pas. Ik heb hier echter helemaal geen melding of iets van gekregen en kan nog wel gewoon bellen, smsen en op internet. Loopt je abonnement dan gewoon door of heb ik hier veel voor moeten betalen?

Je abo verlengen ze stilzwijgend, telkens met 1 maand. Je kunt dus gewoon opzeggen. Maar controleer het even bij je provider om er zeker van te zijn.
Oké, dank voor je snelle reactie!
#60
Iemand ervaring met wordpress? Ik heb een site waarbij de permalink standaard is ingesteld op 'standaard'. Dit betekent dus dat bij elke subpagina de URL wordt aangevuld met '/?page_id=6'. Dit zou ik willen veranderen in de titel van de (sub)pagina. Ik weet deze instelling wel te wijzigen maar de pagina pakt automatisch de oude link waar die dus niet meer onder te vinden is.

Iemand enig idee wat ik nog meer moet doen? Of moet er wellicht iets langer gewacht worden totdat de juiste link gepakt wordt?
#61
Eind van de maand is het weer tijd voor Groezrock. Er loopt nu een contest voor VIP kaarten, drinkvouchers, Merch etc. Bedoeling is je beste Insane Clown foto te uploaden en dan likes te scoren.
Daar moest ik natuurlijk aan meedoen met een schandelijke Halloween foto van een vriendin als clown en ik als Dr. Frankenfurter.
Nu hoop ik op wat extra likes via graz Smile
http://www.groezrockcontest.com/uploads/supermuys
#62
Kent er iemand een manier om Apple-producten langer dan vijf jaar te laten leven?
#63
Probeer eens een kluis.
#64
Uplift Wrote:Kent er iemand een manier om Apple-producten langer dan vijf jaar te laten leven?

vijf jaar is toch al mooi? probeer dat maar eens met een laptop van een ander merk.
#65
Karel Wrote:
Uplift Wrote:Kent er iemand een manier om Apple-producten langer dan vijf jaar te laten leven?

vijf jaar is toch al mooi? probeer dat maar eens met een laptop van een ander merk.
Kijk, de Apple-hardware (zeker uit de betere periode, toen gewone MacBooks nog bestonden) is gemaakt om altijd mee te gaan. Maar die fuckers willen natuurlijk miljarden winst maken, en dat doe je niet door apparaten een decennium te laten duren.
Er zit m.a.w. software in Apple producten die ervoor zorgt dat ze plots dood vallen (zoals ik al zag gebeuren met meerdere iPods, *ploep* van de ene dag op de andere), of -zoals dat met mijn 5-jarige MacBook nu het geval is- fouten beginnen te vertonen die onverklaarbaar zijn (het scherm dat uitvalt, bijvoorbeeld).

Applecare is duur; die shit binnen brengen is duur. Maar ik heb al verhalen gehoord van Russische software die je MacBook feitelijk 'redt'. Ik zal er nog naar informeren bij kenners.

Overigens ben ik het wel eens dat MacBooks als gestandaardiseerd product beter zijn dan de rest. Maar de huidige generatie (ook Pro's) is bijzonder onbetrouwbaar in vergelijking met mijn oude laptop-generatie. Daarnaast betaal je ook voor het merk en krijg je een hoop Apple-gerelateerde incombatibiliteitsbullshit erboven op. Een PC wil ik dan ook weer niet, dus... hopelijk gaat deze MacBook eeuwig mee, maar ik vrees ervoor.
#66
weet iemand een site waar je gemakkelijk epub boeken kunt vinden/downloaden?
#67
http://www.kobobooks.com

Boeken kópen wij natuurlijk, want anders zou er geen schrijver overblijven.
#68
Ik heb de top 3 uit de Top 50 eBooks direct aangeschaft.
#69
Iemand ervaring met tickets kopen via marktplaats? Dan vooral van die etickets?

Ik wil nog een pinkpop kaartje hebben en via marktplaats worden ze voor lage prijzen aangeboden, vanaf €110,-

Maar ik twijfel toch of ik ook voor etickets zou kunnen gaan.

Hopelijk kunnen jullien ervaringen delen.
#70
Ik zou gewoon wachten tot enkele dagen voor festival, en dan een full-copy kaart kopen (via Marktplaats). E-tickets kunnen riskant zijn en makkelijk te vervalsen. Als ze je dan scannen bij ingang en het gaat niet goed ben je de sjaak. Trouwens, ik wist niet eens dat pp e-tickets heeft? En als mensen nu al weekenkaarten aanbieden voor maar 110 euro is dat ook wel opvallend.
#71
BigBird Wrote:Ik zou gewoon wachten tot enkele dagen voor festival, en dan een full-copy kaart kopen (via Marktplaats). E-tickets kunnen riskant zijn en makkelijk te vervalsen. Als ze je dan scannen bij ingang en het gaat niet goed ben je de sjaak. Trouwens, ik wist niet eens dat pp e-tickets heeft? En als mensen nu al weekenkaarten aanbieden voor maar 110 euro is dat ook wel opvallend.

Thnx voor de tips. Ja dat gevoel heb ik bij etickets ook.., alhoewel het mensen zijn die al lange tijd actief zijn op marktplaats, dus geeft me meer vertrouwen dan de 1 dag of 1 maand actieve aanbieders.

De etickets zijn gewoon via ticketmaster te bestellen...

Ja weekendkaarten voor 110 is opvallend...maar waarschijnlijk beseffen ze ook dat de normale prijs niets opschiet aangezien er nog meer dan voldoende kaarten beschikbaar zijn. Dus als je echt niet meer kan... Moet je wel een laag bedrag vragen om de schade te beperken natuurlijk... Net de huizenmarkt... Wil/moet je er van af, neem dan je verlies.

Dat zal ik die mensen ook meegeven...ik ga geen 165 betalen dan doe ik het wel via ticketmaster...

Maar inderdaad, nog even wachten.
#72
Nog een paar weekjes wachten en die prijs duikt nog wel onder de €100 als de verkopers echt wanhopig worden.
#73
Wie heeft ervaring met parkeren in Amsterdam? Ik ga binnenkort naar Paradiso, en je kan alleen maar in parkeergarages parkeren. Ben bang dat me dat wel een euro of 40 gaat kosten (las ergens 2 euro voor 20 minuten), dus ben op zoek naar alternatieven. Amsterdam Amstel optie om de auto te zetten, en dan met trein/metro verder?
#74
Vroeger parkeerde ik de auto altijd op station Weesp en ging ik met de trein verder, maar je zou hem ook ergens in een woonwijk kunnen zetten en dan met de metro/tram verder gaan. Ik geloof niet dat er rondom Amstel heel veel parkeergelegenheid is die veel goedkoper zal zijn, maar daar kan ik me in vergissen.
#75
Je hebt ook P&R terreinen in Amsterdam, betaal je 8 euro en krijg je een OV-chipkaart voor twee enkele reizen gratis.
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren/p-r/

Tekst website:
Parkeer uw auto en ga met de inzittenden en uw parkeerkaart naar het loket van de P+R. Daar krijgt u maximaal vijf P+R-chipkaarten per auto (één per inzittende per auto).

Met de P+R-chipkaart kunt u met het openbaar vervoer naar de stad reizen. U kunt kiezen voor:

- een P+R-chipkaart voor tram, bus of metro van het GVB.
- een NS-treinkaartje (alléén bij P+R Sloterdijk en bij P+R Arena).
- een leenfiets (alléén bij P+R Sloterdijk en P+R Olympisch Stadion; maximaal twee fietsen én indien voorradig, reserveren is niet mogelijk). Let op: als u zelf fietsen meebrengt en op een P+R parkeert moet u de fiets aan het loket laten zien.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)