Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glastonbury
#76
Jorrit Wrote:Fleetwood Mac speelt in juni nog in Amerika, die kunnen we dus doorstrepen. http://bit.ly/WoM1zl

Godver, dat is slecht nieuws.
#77
Quote:Glastonbury heeft de Stones 1 miljoen geboden voor een optreden.

The Rolling Stones hebben het aanbod gekregen om als afsluiter van het Engelse festival Glastonbury te fungeren. Organisator Michael Eavis heeft daar zelfs 1 miljoen pond (1,16 miljoen euro) voor over. "De bal ligt nu in hun kamp", klinkt het in de Britse muziekpers. .

Voor de Stones zou het, ondanks hun gezegende leeftijd, de eerste keer zijn dat ze op het legendarische festival zouden spelen. Tegenover het blad NME liet frontman Mick Jagger alvast even zijn licht schijnen. "Glastonbury is heel belangrijk. Vooral voor mijn kinderen. Hoogtepunt van hun jaar." Jagger en co zouden het aanbod naar verluidt in overweging nemen.

Geen idee wat U2, Colsplay, Muse en Beyonce krijgen, maar ik vind dat het niet om geld gaat. Zou ook mooi zijn als ze daar gratis spelen, maakt het ook bijzonder.
#78
Quote:Glastonbury wil in de toekomst naar eigen tenten

De organisatie van Glastonbury gaat overwegen om in de toekomst eigen tenten op de campings van het festival te plaatsen, omdat in 2011 een grote hoeveelheid tenten achtergelaten werden door de bezoekers.

Glastonbury is in 2013 al gestart met het aanbieden van een vooropgezette tenten op campingen buiten het terrein. Zo is het mogelijk voor festivalbezoekers alleen maar hun tassen mee te nemen. De tenten die men normaal mee nemen worden vaak goedkoop gekocht en moeten door de festival crew opgeruimd worden. Vaak kunnen ze de tenten ook niet recyclen.

Het is mogelijk voor 4000 bezoekers om een compleet ingerichte tipi tent te krijgen niet ver van de festivallocatie. De organisatie ziet graag dat over 10 tot 15 jaar alle tenten op het festival door de organisatie is neergezet.
#79
Om je terrein effectief in te delen is het fantastisch, maar ik voorzie toch wel wat andere problemen, want hoe vind je 's nachts je tent als alle tenten op elkaar lijken, is het nummer glow in the dark? Ook het verschil in aantal mensen per tent lijkt mij lastig, hoe doe je dat als je met zijn vijven gaat en een 2 en een 3 persoonstent wil, zetten ze die dan voor je bij elkaar.
#80
Een deel van de Roskilde-camping (Eraser, fresh77, en anderen, PM mij gerust hiervoor) wordt nu ook al zo ingedeeld, en dat werkt elk jaar beter. Alleen kan je dat niet echt toepassen op alle bezoekers zonder nieuwe technologie. Enerzijds omwille van wat Willie zegt, en anderzijds omdat je ook nog de mogelijkheid moet hebben om al die tenten in hun oorspronkelijke staat te recupereren. Maar ik ga liever nog met mijn eigen materiaal, eerlijk gezegd. Het moet echt wel een kwestie zijn van verantwoordelijkheid opleggen aan de festivalgangers.

Nee, de dag dat ik niet met mijn Colemantent mag gaan, is het afgelopen. Dan boek ik wel iets in de buurt.
#81
Kan me wel voorstellen dat slecht weer ook van invloed is. Je ziet vaak foto's van Glastonbury met duizenden tenten in de drek. Dan kan ik me idd voorstellen dat mensen een bemodderde tent niet gaan schoonmaken en afbreken om weer mee naar huis te nemen. Ik heb ooit mijn tent op pukkelpop laten staan na een gigantische hoosbui (gnr jaar), geen zin om een doorweekte tent in te pakken.
#82
1 keer een tent achtergelaten op Roskilde; tent was al een jaar of 5 afgeschreven dus die ging mee naar festivals, maar op Roskilde was het dan zo ver, 1 van de tentstokken was veranderd van een boogje naar een tipivorm en uitgescheurd. Geen probleem als het nog lekker weer is, wat minder als men op de laatste dag regen voorspelt, maar omdat er meerdere mensen een dag eerder al vertrokken konden we hun restmateriaal gebruiken om onze tent om te bouwen tot bunker en dat hielp prima, maar met toestemming van het vriendinnetje van wie de tent was de tent achtergelaten en de tweede week in een goede tent doorgebracht.
#83
Ik heb op datzelfde festival (see what I did there) ook eens een vrij dure tent moeten achterlaten, nadat een zatlap erop was gevallen. Eén van de tentstokken was gebroken en door het tentzeil gescheurd. Compleet afgeschreven, dus. Als je dan na 8 dagen nog eens 14 uur op een Eurolines bus moet gaan zitten, doe je inderdaad de moeite niet om die tent mee te nemen.

Mijn meest gebruikte tent ooit (een kleine 70 kampeerdagen) moest ik vorig jaar op Ieperfest achterlaten, omdat de binnenrits stuk was gegaan. Pas achteraf kwam ik erachter dat er op dat festival containers zijn voor kapotte tenten.

Oh ja, vroeger werden kapotte tenten gewoon verbrand op festivals... dus er is wel al heel wat vooruitgang geboekt.
#84
Wat, containers? Dat is wel een aardige.

Maar ik doe het nu met een klaptentje van Outwell, voor normaal kamperen heb ik gewoon een grote Wilderbeast die ik voor een normale prijs op de kop heb kunnen tikken.
#85
Uplift Wrote:Ik heb op datzelfde festival (see what I did there) ook eens een vrij dure tent moeten achterlaten, nadat een zatlap erop was gevallen. Eén van de tentstokken was gebroken en door het tentzeil gescheurd. Compleet afgeschreven, dus. Als je dan na 8 dagen nog eens 14 uur op een Eurolines bus moet gaan zitten, doe je inderdaad de moeite niet om die tent mee te nemen.

Mijn meest gebruikte tent ooit (een kleine 70 kampeerdagen) moest ik vorig jaar op Ieperfest achterlaten, omdat de binnenrits stuk was gegaan. Pas achteraf kwam ik erachter dat er op dat festival containers zijn voor kapotte tenten.

Oh ja, vroeger werden kapotte tenten gewoon verbrand op festivals... dus er is wel al heel wat vooruitgang geboekt.
Op Lowlands afgelopen jaar werden er op camping 3 ook nog een hoop tenten op elkaar gegooid en in de fik gezet.
#86
+ Django Django
#87
http://efestivals.co.uk/news/13/130216a.shtml

Arctic Monkeys dus.
#88
Mochten The Stones de zaterdag headlinen kunnen we Mumford And Sons zeker uitsluiten voor de laatste dag, niet?
#89
Arctic Monkeys - Rolling Stones - Rihanna dan maar?

http://www.nme.com/news/rihanna/68752
#90
Zou goed kunnen, ze is erg populair daar en Roskilde doet ze ook.
#91
Rihanna niet. Zit de zaterdag en zondag in Zurich en op vrijdag spelen AM.
#92
Karel Wrote:Rihanna niet. Zit de zaterdag en zondag in Zurich en op vrijdag spelen AM.

Ah ik zie het ja. Had haar tourschema er nog niet op na geslagen.
#93
Bij festival info worden ze ook wakker. Frappant dat ze hun nieuwsbericht baseren op een andere geruchten website. http://www.festivalinfo.nl/news/24831/Ar...astonbury/
#94
"Mocht de band toch geen zin hebben, staat er al een reserve-act klaar om de positie in te vullen"

Mumford & Sons dus.
#95
eFestivals is niet zomaar een geruchtenwebsite in dezen hoor. Qua derde headliner lijkt Justin Timberlake me wel mooi
#96
Atl-J heeft zichzelf schijnbaar bevestigd op de BRIT Awards.
#97
Dat is nu ook niet meteen de meeste verrassende naam.
#98
Nieuwe dance area met o.m. Nas, Disclosure, Hot Natured, David Rodigan, Sub Focus, AlunaGeorge, Eats Everything, Rudimental, en The Congos.
#99
http://glastonburyfestivals.co.uk/news/s...ce-village

Nas, Disclosure, Hot Natured, David Rodigan, Sub Focus, Aluna George, Eats Everything, Rudimental en The Congos zijn de eerste namen voor Silver Hayes, het vernieuwde Dance Village.
Lang niet gekke.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)