Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2014
#1
Quote:Pinkpop 2014 vindt weer plaats tijdens Pinksteren, en wel op 7-8-9 juni.

Zodra de eerste serieuze geruchten zich aandienen dan gaat topic open (gok eind sept/begin oktober).

EDIT: gezien de 'vraag' is ie gewoon open. Maar ik verwacht pas serieuze geruchten eind september begin oktober.

Jan Smeets nog gezien op BKS, liep wat rond te kijken op terrein.
#2
Laten we dan hopen dat hij het een en ander van BKS volgend jaar op Pinkpop laat spelen.
#3
MyMusic Wrote:Laten we dan hopen dat hij het een en ander van BKS volgend jaar op Pinkpop laat spelen.
Dat lijkt me nou precies wat Pinkpop niet moet doen, een jaar achter BKS aanlopen. Maar een beetje meer in de geest van BKS programmeren (dus niet dezelfde bands een jaar later in landgraaf laten optreden) zou op Pinkpop geen kwaad kunnen.
#4
MyMusic Wrote:Laten we dan hopen dat hij het een en ander van BKS volgend jaar op Pinkpop laat spelen.

Hij gaat ook altijd naar Werchter, Roskilde en Pukkelpop, kijken naar het terrein, catering, indeling terrein etc.

Wat betreft muziek/programma gaat 2014 een gevecht/oorlog worden tussen Mojo (met Pinkpop in juni) en Friendly Fire (met BKS en Indian Summer in juni). Degene met de diepste beurs kan het beste halen.
BKS zit ideaal met Southside/Hurricane in zelfde weekend, en Pinkpop zit ideaal met RAR/RIP in zelfde weekend. Die laatste wordt weer gedaan door Marek Lieberberg: http://www.mlk.com/ en ik weet niet hoe die verstandhouding is in Duitsland tov Southside/Hurricane.

In principe zit BKS maar met een handvol namen Pinkpop in de weg. Maar ik zie het nog gebeuren dat een Pearl Jam of Tool wordt weggekaapt door de Duitse bookers, en die dan exclusief spelen in NL op BKS. Aan het eind van de dag draait het gewoon om de $'s. Ook de ontwikkeling van Indian Summer van 2 naar 3 dagen en naar groter terrein zal een concurrentie kunnen worden voor Pinkpop.

Het is maar net de vraag hoe Mojo met alle kritiek op het programma zal omgaan, en of ze iets willen veranderen om de muziekliefhebber terug te krijgen naar Landgraaf.
#5
Denk toch dat Pearl Jam voor de tweede editie van Best Kept Secret nog te groot zal zijn. Zie hun dan eerder Pinkpop en Rock am Ring/Rock im Park doen, zeker omdat ze in 2007 Pinkpop nog hebben moeten afzeggen.

Hoop dat Pinkpop voor de volgende editie wat selectiever zal zijn in het boeken van bandjes die op 3FM worden gedraaid en wat meer naar de avond zullen kijken, maar dat zal teveel gevraagd zijn vrees ik.
#6
Tourschema telt ook mee: being juni al naar Europa komen (RAR/RIP/Pinkpop) of tegen eind juni (BKS/SSH)?
Heeft ook weer met geld te maken. In 2008 hebben Pinkpop en RAR gewonnen van Werchter om RATM te halen, heeft wat gekost.

En, vergeet de Amerikaanse festivals niet die roet in eten gooien in juni.
#7
BigBird Wrote:Tourschema telt ook mee: being juni al naar Europa komen (RAR/RIP/Pinkpop) of tegen eind juni (BKS/SSH)?
Heeft ook weer met geld te maken. In 2008 hebben Pinkpop en RAR gewonnen van Werchter om RATM te halen, heeft wat gekost.

En, vergeet de Amerikaanse festivals niet die roet in eten gooien in juni.

bwah gewonnen van werchter, ik weet nog goed dat RATM een bepaalde periode had gekozen om over te komen. ze hebben toen bij werchter en roskilde geprobeerd om die periode langer te laten duren, helaas.
werchter had er toen meer geld voor over dan pinkpop er heeft voor betaald. maar soms is dat ook gewoon planning.
#8
En maar goed dat ze op Pinkpop speelden. Net zoals Pearl Jam heeft RATM een mooi verleden met Pinkpop, met dito legendarische optredens, zoals in 1994 http://youtu.be/h3z7K0Ui4VE
En in 2008 was het ook geweldig optreden, precies wat Pinkpop (destijds) nodig had.
#9
Rage Against The Machine was in 1993 op Pinkpop nog veel legendarischer als invaller voor
Alice in Chains.

Toen had je nog het gevoel dat ze alles meenden wat ze brachten.

Jaar later vooral bekend om die aardbeving, maar toen wel al een bekende band (hype).
#10
BigBird Wrote:Tourschema telt ook mee: being juni al naar Europa komen (RAR/RIP/Pinkpop) of tegen eind juni (BKS/SSH)?
Heeft ook weer met geld te maken. In 2008 hebben Pinkpop en RAR gewonnen van Werchter om RATM te halen, heeft wat gekost.

En, vergeet de Amerikaanse festivals niet die roet in eten gooien in juni.

Naar verluid wil de organisator van Download ontzettend graag eens Pearl Jam op de affiche, dus ik denk wel dat er met zakken geld gesmeten gaat worden om hen begin juni al in Europa te hebben (en dan kan RAR ook nog eens een plus zijn).
#11
Als Pearl Jam komt dan ben ik zo goed als zeker wel een dagje aanwezig volgend jaar.
#12
pearl jam en tool.
zo moeilijk kan het toch niet zijn he!!
Tongue
#13
Ja, voor Pearl Jam kom ik ook weer opnieuw opdagen hoor!
#14
Arctic Monkeys lijken mij ook wel een zekerheid met hun nieuwe album in de tas.
Verder zou Daft Punk niet misstaan, geen idee of die gaan touren.
En qua eten lijkt me dat Pinkpop ook niet meer ontkomt aan verser en beter. Minder kant en klaar zakken rijst/pasta/hamburgers. Meer echt eten.
#15
Het Daft Punk is weer gevallen...
#16
haha wat een grap, daft punk dat om 22:30 met hun optreden moet stoppen. dat zou pas echt een aanfluiting zijn.
#17
405782 Wrote:haha wat een grap, daft punk dat om 22:30 met hun optreden moet stoppen. dat zou pas echt een aanfluiting zijn.

hebben ze ook gedaan op wireless paar jaar terug
#18
Proest Wrote:Het Daft Punk is weer gevallen...

Benieuwd wat voor taferelen we gaan krijgen als het wel gaat lukken.
#19
Arctic Monkeys
QOTSA
Editors

headliners volgend jaar?
#20
Pimm Wrote:En qua eten lijkt me dat Pinkpop ook niet meer ontkomt aan verser en beter. Minder kant en klaar zakken rijst/pasta/hamburgers. Meer echt eten.

Helemaal mee eens, na een paar dagen komt dat echt je neus uit..
#21
Flair Wrote:Arctic Monkeys
QOTSA
Editors

headliners volgend jaar?

Ik zou QOTSA weglaten en vervangen door Smeets zijn wens om een klassieker te hebben:

Arctic Monkeys
Editors
Pearl Jam of Metallica of Depeche Mode
#22
Diet Wrote:
Flair Wrote:Arctic Monkeys
QOTSA
Editors

headliners volgend jaar?

Ik zou QOTSA weglaten en vervangen door Smeets zijn wens om een klassieker te hebben:

Arctic Monkeys
Editors
Pearl Jam of Metallica of Depeche Mode

Jullie vergeten Placebo!
#23
Ik zet op dit moment m'n geld in op Pearl Jam - Snow Patrol - Metallica.
#24
pudpong3 Wrote:
Diet Wrote:
Flair Wrote:Arctic Monkeys
QOTSA
Editors

headliners volgend jaar?

Ik zou QOTSA weglaten en vervangen door Smeets zijn wens om een klassieker te hebben:

Arctic Monkeys
Editors
Pearl Jam of Metallica of Depeche Mode

Jullie vergeten Placebo!
Dag Queens of the Stone Age en Placebo lijkt mij heel plausibel.
#25
JohnDoe Wrote:Ik zet op dit moment m'n geld in op Pearl Jam - Snow Patrol - Metallica.

Metallica wordt in principe op Fortarock XL neergezet tenzij er zich een ander band van dat kaliber zich aandient.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)