Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blur
(28-06-2023, 19:16)Timothy\s Monster Wrote: Ah ok, we gaan bands opnoemen die we saai vinden?

OT: Hopelijk touren ze volgend jaar ook nog. Zou ze toch weer eens willen zien. Zeker met zo'n setlist. De shows dit jaar komen iedere keer niet uit.
Voor mij was ‘t in ierder geval tot zover de show van ‘t jaar. En geloof me ik tel daarbij mij eigen 2 bandjes erbij.
Ik stond  wel op de juiste plaats in de zaal. Zelfde als bij Morrissey in Antwerpen. Die Britten vooraan gewoon zoveel sfeer en gezelligheid. Real fans.
Reply
Menno Pot vond het maar matig. Doet me denken aan van Eerdenburg over de Primavera show van 10 jaar geleden.
Reply
Ja vreemde recensie was dit van Pot.
Reply
NRC en Oor zijn ook verre van positief.
Reply
(30-06-2023, 19:01)Willie Wrote: Menno Pot vond het maar matig. Doet me denken aan van Eerdenburg over de Primavera show van 10 jaar geleden.

"R. Reijmer uit Hilversum had een andere prangende vraag: waarom is Blur er niet bij? "Vroeger verkochten ze maximaal twee keer Paradiso uit en nu vragen ze geld alsof ze in een stadion kunnen staan. Ik zag ze op een paar festivals: het publiek is tam, het ís gewoon geen headliner."

Op dat we het nooit vergeten. 


EDIT

Dacht zoek die recensies nog even op, maar twee keer twee sterren. Dat is wel heel treurig zeg, wat heeft Blur de NL media in Godsnaam misdaan.
Reply
Uit de review van 3voor12:

Voor het eerst in twintig jaar doet de band ook Nederland aan. Twintig jaar, twee decennia: een eeuwigheid. Hoe dat komt? Vraag het Damon Albarn in een eerlijke bui en hij zal zeggen dat ‘we’ hier in Nederland nooit genoeg liefde voor Blur getoond hebben. Niet zoals in Engeland in elk geval, waar Blur geldt als een van de giganten van de jaren negentig, de grote uitdagers van Oasis en de Battle Of Britpop.

Die zien we dus ook nooit meer terug.
Reply
Twee sterren vind ik ook erg laag, maar ik las wel met verbazing en een beetje jaloezie (ik had het graag ook zo goed gevonden) hoe goed het hier werd gevonden.
Reply
Ik weet niet of ik het nou goed vond of niet, maar erg leuk was het wel. Sinds corona echt véél minder naar concerten gegaan, dus misschien helpt dat ook wel mee. Er waren in ieder geval genoeg momenten dat ik best wel even vooraan had willen staan.
Reply
ik stond vooraan met zoveel sfeer en dansen en Britten, de beleving was optimaal.
voor mij was dit een van de mooiste van dit jaar
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
(23-06-2023, 18:46)JorisR Wrote: Voor de nog lineaire tv-kijkers: vanavond om 21.10 uur is Blur live in Hyde Park te zien op NPO3, show uit 2013.

Had dit bijna gemist, nog eens bedankt. Zit nu de opname te kijken. Was trouwens uit 2012 en hoorde bij de afsluiting van de Spelen in Londen.

Achteraf waren ze imo in de Ziggo beter dan dit megaconcert, iets betere setlist ook. De rommeligheid waarover de recensenten zo gevallen zijn vond ik juist wel charmant, de band heeft hier nog iets te bewijzen en dit voelde daarom zelfs in zo'n grote zaal als een intieme show. Zegt ook wel iets over dat ik nu wel echt klaar ben met shows en festivals van dit formaat waar je haast geen adem meer kan halen.

Maf hoe hun populariteit hier zo achter is gebleven vergeleken met de Gallaghers die zichzelf veel te serieus nemen.
Reply
Die registratie van 2012 is via streamingdiensten te beluisteren, dat is de Parklive opname. En ik moet zeggen, ik luister die best met enige regelmaat. Vind het wel een fijn optreden van ze, mooie doorsnede van de discografie ook.

En ach, Oasis heeft nou eenmaal wat meer nummers die lekker klinken op een grote weide. Blur is altijd al wat dwarser en 'gekker' geweest. Ik vind ze muzikaal vele malen interessanter dan een Oasis. Zie alleen al de diversiteit in projecten die Damon heeft gedaan tijdens z'n carrière. Maar ik snap op zich dat Oasis makkelijker groot publiek trekt. Ooit in het tijdschrift van m'n studentenvereniging nog eens een Blur vs Oasis gedaan met iemand anders van onze redactie waarbij ik het voor Blur 'opnam'. Toen merkte ik weer toen die editie uit was hoe weinig mensen de bandnaam Blur überhaupt iets zegt.
Reply
(01-07-2023, 10:02)Stefan Wrote: Uit de review van 3voor12:

Voor het eerst in twintig jaar doet de band ook Nederland aan. Twintig jaar, twee decennia: een eeuwigheid. Hoe dat komt? Vraag het Damon Albarn in een eerlijke bui en hij zal zeggen dat ‘we’ hier in Nederland nooit genoeg liefde voor Blur getoond hebben. Niet zoals in Engeland in elk geval, waar Blur geldt als een van de giganten van de jaren negentig, de grote uitdagers van Oasis en de Battle Of Britpop.

Die zien we dus ook nooit meer terug.

Ik heb ze vrijdag op Roskilde gezien, tijdens dat concert maakte Damon Albarn ook een opmerking dat hij zich depressief had gevoeld na de show in Amsterdam. Blur was op Roskilde geweldig, met het beste publiek dat ik ooit bij een show van die grootte heb gezien.
Reply
Roskilde is Albarns favoriete plek op aarde.
Reply
Dat Albarn zich zo voelde na Amsterdam zit mij serieus niet lekker. Is de cultuur van NL dan echt zo verziekt, of zegt dit meer over hem?
Reply
Publiek bij grote shows hier of in het buitenland is stilaan dag en nacht hoor. Bij DM in Londen moest ik alleen al aan het feit dat mensen geen bier halen tijdens de show wennen.

Het hoogst haalbare is een format zoals gisteren in 013. Alles wat groter is dan dat mijd ik in NL als de tyfuspestcholera.
Reply
Allebei denk ik. DM shows in Amsterdam en Düsseldorf waren qua publiek een wereld van verschil. Desalniettemin vind ik dat je als artiest op het podium je bek moet houden over shows in andere steden.
Reply
(02-07-2023, 22:57)Timothy\s Monster Wrote: Allebei denk ik. DM shows in Amsterdam en Düsseldorf waren qua publiek een wereld van verschil. Desalniettemin vind ik dat je als artiest op het podium je bek moet houden over shows in andere steden.

Zeker als 17.000 mensen a 82€ een ticket kopen om je te zien. Ik weet niet wat hij heeft gezegd maar het is echt beetje flauw om er daarna over te gaan lopen huilen in een andere stad.
Reply
(03-07-2023, 07:54)Loov Wrote:
(02-07-2023, 22:57)Timothy\s Monster Wrote: Allebei denk ik. DM shows in Amsterdam en Düsseldorf waren qua publiek een wereld van verschil. Desalniettemin vind ik dat je als artiest op het podium je bek moet houden over shows in andere steden.

Zeker als 17.000 mensen a 82€ een ticket kopen om je te zien. Ik weet niet wat hij heeft gezegd maar het is echt beetje flauw om er daarna over te gaan lopen huilen in een andere stad.

De context was dat het optreden/publiek op Roskilde zijn paradigma had veranderd, en hij gaf zelf ook dat het misschien niet gepast is om die opmerking te maken, parafrase “maybe I shouldn’t say this but to completely honest with you Roskilde you are changing everything. I felt so depressed after Amsterdam, but you’ve changed the whole paradigm. Thank you so much”.

Mijn opvatting was dat hij misschien wel twijfels had over de hele reünie na de eerste paar optredens (matige verkoop en zichtbare vermoeidheid in Barcelona, matige verkoop en door afgelasting in een kleine zaal in Madrid, kleinere shows die niet uitverkocht raken voor de rest van de tour dan de vorige reünie 10 jaar geleden, etc.), verder gaf hij geen context over concert in Amsterdam.
[+] 3 users say Thank You to JBU for this post
Reply
(02-07-2023, 14:08)Maynard-J Wrote: Maf hoe hun populariteit hier zo achter is gebleven vergeleken met de Gallaghers die zichzelf veel te serieus nemen.

Ik moet echt graven in mijn geheugen, maar stond Oasis tijdens de afscheidstour in 2009(?) niet gewoon in de HMH? En had Blur dat ook niet gewoon gevuld?
Reply
(03-07-2023, 11:35)JBU Wrote:
(03-07-2023, 07:54)Loov Wrote:
(02-07-2023, 22:57)Timothy\s Monster Wrote: Allebei denk ik. DM shows in Amsterdam en Düsseldorf waren qua publiek een wereld van verschil. Desalniettemin vind ik dat je als artiest op het podium je bek moet houden over shows in andere steden.

Zeker als 17.000 mensen a 82€ een ticket kopen om je te zien. Ik weet niet wat hij heeft gezegd maar het is echt beetje flauw om er daarna over te gaan lopen huilen in een andere stad.

De context was dat het optreden/publiek op Roskilde zijn paradigma had veranderd, en hij gaf zelf ook dat het misschien niet gepast is om die opmerking te maken, parafrase “maybe I shouldn’t say this but to completely honest with you Roskilde you are changing everything. I felt so depressed after Amsterdam, but you’ve changed the whole paradigm. Thank you so much”.

Mijn opvatting was dat hij misschien wel twijfels had over de hele reünie na de eerste paar optredens (matige verkoop en zichtbare vermoeidheid in Barcelona, matige verkoop en door afgelasting in een kleine zaal in Madrid, kleinere shows die niet uitverkocht raken voor de rest van de tour dan de vorige reünie 10 jaar geleden, etc.), verder gaf hij geen context over concert in Amsterdam.

Klinkt alsof hij weer op het pad zit om een nieuwe anonieme band te beginnen.
Reply
(03-07-2023, 11:57)Willie Wrote:
(02-07-2023, 14:08)Maynard-J Wrote: Maf hoe hun populariteit hier zo achter is gebleven vergeleken met de Gallaghers die zichzelf veel te serieus nemen.

Ik moet echt graven in mijn geheugen, maar stond Oasis tijdens de afscheidstour in 2009(?) niet gewoon in de HMH? En had Blur dat ook niet gewoon gevuld?

Twee keer HMH in 2009 als ik me niet vergis.
Reply
(03-07-2023, 11:35)JBU Wrote:
(03-07-2023, 07:54)Loov Wrote:
(02-07-2023, 22:57)Timothy\s Monster Wrote: Allebei denk ik. DM shows in Amsterdam en Düsseldorf waren qua publiek een wereld van verschil. Desalniettemin vind ik dat je als artiest op het podium je bek moet houden over shows in andere steden.

Zeker als 17.000 mensen a 82€ een ticket kopen om je te zien. Ik weet niet wat hij heeft gezegd maar het is echt beetje flauw om er daarna over te gaan lopen huilen in een andere stad.

De context was dat het optreden/publiek op Roskilde zijn paradigma had veranderd, en hij gaf zelf ook dat het misschien niet gepast is om die opmerking te maken, parafrase “maybe I shouldn’t say this but to completely honest with you Roskilde you are changing everything. I felt so depressed after Amsterdam, but you’ve changed the whole paradigm. Thank you so much”.

Mijn opvatting was dat hij misschien wel twijfels had over de hele reünie na de eerste paar optredens (matige verkoop en zichtbare vermoeidheid in Barcelona, matige verkoop en door afgelasting in een kleine zaal in Madrid, kleinere shows die niet uitverkocht raken voor de rest van de tour dan de vorige reünie 10 jaar geleden, etc.), verder gaf hij geen context over concert in Amsterdam.

Dat verklaart een hoop: zeker als het door vermoeidheid is gekomen. En misschien wel een management dat heeft gepusht voor grote zalen. Waarom hebben ze dan niet meteen voor kleinere zalen gekozen?
Reply
https://www.brooklynvegan.com/blur-annou...ivestream/

Toekomstige livestream van de integrale vertolking van de nieuwe plaat.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)