Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dEUS
#26
Ze gaan blijkbaar een tour doen met meer akoestische nummers. Zoals in TivoliVredenbug vorig jaar.

-Hi everyone - we're excited to say that on monday we will be announcing the first leg of dates on our dEUS Soft Electric Tour.
This fall we'll be doing something new, bringing songs from the softer side of our catalogue, before a seated audience. Which means songs you've never or rarely heard live before, in a more intimate setting.
Reply
#27
O.a. in de Lamertuskerk in Maastricht.
Reply
#28
Quote:Netherlands dates of the Soft Electric Tour this fall are now on sale! More info & tickets www.mojo.nl/deus

29-11 De Oosterpoort – Groningen
30-11 Stadsschouwburg – Nijmegen
01-12 Rotterdamse Schouwburg – Rotterdam
03-12 Koninklijk Theater Carré – Amsterdam
04-12 Sint-Lambertus Kerk – Maastricht
13-12 Muziekgebouw Eindhoven – Eindhoven

Carré en Rotterdamse Schouwburg wil ik wel heen :-)
Reply
#29
Ik heb dit weekend van alle Belgen die ik sprak moeten aanhoren dat Barman een verschrikkelijke vent is. Ik had geen idee dat ie zo'n slecht imago heeft in z'n eigen land Tongue
Reply
#30
Ja, bijzonder is dat. Ze vinden allemaal dat hij een 'dikke nek' heeft enzo. De waarheid zal in het midden liggen.
Reply
#31
Da's idd een Vlaamse ziekte. Iedereen die het min of meer maakt in het (muziek)leven wordt een dikke nek aangemeten. Verhalen dat dEUS groot was/is in het buitenland worden dan ook lacherig onthaald. Natuurlijk dat hij uit Antwerpen komt is geen zege voor dat imago. Heb hem al een paar keer gesproken, en het is een aangename man.
Reply
#32
BigBird Wrote:
Quote:De Belgische rockgroep dEUS komt naar Maastricht voor een uniek concert. Locatie: de leegstaande Sint Lambertuskerk.

Het optreden op 4 december wordt georganiseerd door poppodium de Muziekgieterij.

De formatie onder leiding van zanger Tom Barman gaat eind van het jaar op een speciale tour en doet onder meer koninklijk theater Carré aan. In Maastricht was de band nog op naar een unieke locatie. De Muziekgieterij boodt uitkomst: "We dachten eigenlijk meteen aan de Lambertuskerk", zegt een programmeur van het poppodium. De neo-romaanse kerk aan het Emmaplein werd een tijd geleden gerestaureerd, maar staat leeg. "Eeuwig zonde dat er niks gedaan wordt met een gebouw met zo'n uitstraling."

Sceptici hoeven niet te vrezen voor een keihard rockconcert in de 100 jaar oude kerk. "Het wordt een ingetogen semi-akoestisch concert dat past bij de uitstraling van het gebouw. We willen er echt wat speciaals van maken."

vvk start binnekort

http://www.eventim.nl/Tickets.html?affil...p=1&xtcr=1
Reply
#33
Piet Knaak Wrote:Ik heb dit weekend van alle Belgen die ik sprak moeten aanhoren dat Barman een verschrikkelijke vent is. Ik had geen idee dat ie zo'n slecht imago heeft in z'n eigen land Tongue

Tom Barman is toch ook gewoon een lul van een vent.
Reply
#34
1996Customer Wrote:Da's idd een Vlaamse ziekte.


Ach in Belgie erkennen ze tenminste hun muziekscene, ik ving voor TJAMC weer zo'n typisch gesprek op van Nederlanders die te lui zijn om hun eigen bandjes op te zoeken en nog steeds denken dat Anouk het beste is wat Nederland te bieden heeft en het daarom niets is.
Reply
#35
Willie Wrote:
1996Customer Wrote:Da's idd een Vlaamse ziekte.


Ach in Belgie erkennen ze tenminste hun muziekscene, ik ving voor TJAMC weer zo'n typisch gesprek op van Nederlanders die te lui zijn om hun eigen bandjes op te zoeken en nog steeds denken dat Anouk het beste is wat Nederland te bieden heeft en het daarom niets is.

In België gaat het ook niet verder dan dEUS of soulwax. Voor de rest ga ik geen uitspraken doen over Nederland want daar stopt mijn kennis bij Anouk, Kensington en Golden fucking Earring.
Reply
#36
Willie Wrote:
1996Customer Wrote:Da's idd een Vlaamse ziekte.


Ach in Belgie erkennen ze tenminste hun muziekscene, ik ving voor TJAMC weer zo'n typisch gesprek op van Nederlanders die te lui zijn om hun eigen bandjes op te zoeken en nog steeds denken dat Anouk het beste is wat Nederland te bieden heeft en het daarom niets is.
Dus iets als Rats on Rafts zal nooit opgepikt worden door een groter publiek? Zonde.
Reply
#37
Ik heb mijn Belgische camping buren geprobeerd te overtuigen naar STUFF. te gaan. Den gekke Hollander die Belgen hun eigen muziek verkoopt. Al gaven ze mij kaasblokjes dus de cirkel is rond. Wel leuk, op vrijdag waren ze nog benieuwd omdat het de eerste keer is op BKS. Gisteren kochten ze hun kaartje voor volgend jaar.
Reply
#38
1996Customer Wrote:In België gaat het ook niet verder dan dEUS of soulwax.
Bands als Triggerfinger, Intergalactic Lovers en Oscar & The Wolf worden toch ook veel te hard opgehemeld?
Reply
#39
Piet Knaak Wrote:Ik heb mijn Belgische camping buren geprobeerd te overtuigen naar STUFF. te gaan.
STUFF. is dan ook eerder een Gents fenomeen. Geen idee hoe het verder met hun bekendheid zit.
Reply
#40
Pieter Wrote:
1996Customer Wrote:In België gaat het ook niet verder dan dEUS of soulwax.
Bands als Triggerfinger, Intergalactic Lovers en Oscar & The Wolf worden toch ook veel te hard opgehemeld?
Maar die betekenen zo goed als niets in het buitenland. Triggerfinger is een onwijs strakke en muzikaal sterke groep, er is niemand die dat mag ontkennen. Helaas is de creatieve output niet goed en touren ze zich dood. Intergalactic lovers begrijp ik idd niet. En O&TW hebben de kans om groot te worden maar dan.mogen ze geen Balthazartje doen
Reply
#41
Piet Knaak Wrote:Ik heb dit weekend van alle Belgen die ik sprak moeten aanhoren dat Barman een verschrikkelijke vent is. Ik had geen idee dat ie zo'n slecht imago heeft in z'n eigen land Tongue
De enige Belgen die ik gesproken heb, vonden dEUS de beste band uit hun land.
Reply
#42
Pfft. Te veel onzin om nog op te kunnen reageren.
Reply
#43
1996Customer Wrote:
Pieter Wrote:
1996Customer Wrote:In België gaat het ook niet verder dan dEUS of soulwax.
Bands als Triggerfinger, Intergalactic Lovers en Oscar & The Wolf worden toch ook veel te hard opgehemeld?
Maar die betekenen zo goed als niets in het buitenland.
Dat beweerde toch niemand? Belgen erkennen hun muziekscene, Nederlanders niet. Dat die bands in het buitenland niets betekenen doet er verder niet toe.
Reply
#44
Belgen erkennen wat StuBru draait, net zoals Nederlanders erkennen wat 3FM draait.

Net zo goed zullen bands als STUFF. of Dans Dans genegeerd worden of meer succes kennen in het buitenland, cf. het verhaal van Piet Knaak.
Reply
#45
Amenra, STUFF en Girls in Hawaii krijgen geen airplay, maar staan wel in zalen met een capaciteit van 700 man of meer. Volgens mij heet dat erkenning.
Reply
#46
Girls in Hawaii krijgt ontzettend veel airplay in Wallonië en was 10 jaar geleden al net zo groot als nu in Vlaanderen, STUFF. vult geen zalen met zo'n capaciteit, enkel de Handelsbeurs voor de releaseshow en Amenra is een geval apart 100%... een meer internationale band heeft ons land immers niet.
Reply
#47
Het is ook wel hip om dEUS kut te vinden in België. Waarom weet ik niet. Zijn nog steeds een steengoede liveband en hebben een 3 wereldplaten op hun conto staan. Los daarvan hebben ze sinds The Ideal Crash geen consistentie meer gekend. Maar goed: Barman heeft een ego en wat nog allemaal. Spijtig, meesten beseffen niet dat hij een zeer aimabel en vriendelijk persoon is. Perceptie zeker?

En Amenra vind ik op plaat eigenlijk niet zo goed, live dan weer zijn ze de beste liveband van België.
Reply
#48
Barman is okee; alleen is hij te aanwezig altijd. dEUS is kut omdat ze na Pocket Revolution niks deftigs meer voortbrachten en de vele personeelswissels de oorspronkelijke ziel van die band om zeep hebben geholpen. Dat heeft weinig maken met het hippe gehalte van hen kut vinden, hoewel dat in Antwerpen altijd al zo geweest is. Voorts vind ik de zijprojecten van Barman maar zeer matig. Hij zou beter terug films maken.

Amenra is op plaat vrij vlakjes geproduceerd, ja. Het blijft DIY, natuurlijk. Weinig bands kunnen zich een rijke productie permitteren.
Reply
#49
Maastricht meteen uitverkocht volgens mij. Helemaal vergeten dat vandaag de kaartverkoop begon, dus naast het potje gepist. Mocht iemand twee kaarten over hebben, houd ik me van harte aanbevolen!
Reply
#50
Belgium shows for the Soft Electric Tour have been announced & will go on sale wednesday!
Tue 08-Dec Brussels, Cirque Royal
Thu 10-Dec Liège, Forum
Sat 12-Dec Oostende, Kursaal
Mon14-Dec Antwerp, DeRoma
Tue 15-Dec Antwerp, Bourla
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)