Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dEUS
#1
15 juni enige zaaloptreden in Mezz: http://www.mezz.nl/programma/dEUS-%28BE%29/26113
Reply
#2
Hun favoriete zaal, denk ik.
Reply
#3
Voor try-outs zeker. 20 minuutjes rijden vanuit Antwerpen en toch zonder teveel gekte door/van Belgen Wink
Reply
#4
Nice, mijn oude studentenstad. Ik ga erbij proberen te zijn.
Reply
#5
F-JЩ Wrote:Voor try-outs zeker. 20 minuutjes rijden vanuit Antwerpen en toch zonder teveel gekte door/van Belgen Wink
Mwah, de Belgen zijn altijd wel goed vertegenwoordigd bij concerten van Belgische bands in de Mezz.
Reply
#6
Natuurlijk, ik bedoelde ook eerder qua buzz, aandacht en verkoop.
Reply
#7
21 september in de Philharmonie in Haarlem. Vreemd moment en vreemde (maar interessante) locatie. Twijfel, twijfel...
Reply
#8
dEUS voor twee shows naar Utrecht

Op donderdag 15 mei en vrijdag 16 mei 2014 komt de alternatieve Belgische rockband dEUS naar Utrecht voor twee shows. Eén in Tivoli Oudegracht en één in TivoliVredenburg. De kaartverkoop voor beide shows start zaterdag 14 december om 10:00 uur.

Op 15 mei 2014 staat dEUS voor de allerlaatste keer in Tivoli Oudegracht. Deze show vindt plaats in de laatste weken voordat Tivoli haar deuren, begin juni, sluit. Tom Barman en co. komen nog een keer een vurige rockshow geven in de door hun geliefde zaal aan de Oudegracht. dEUS stond in de jaren 1994, 1996, en 2005 in Tivoli en frontman Tom Barman deed de zaal solo aan in 2004 en was op diverse feesten als dj aanwezig in de Oudegracht.

dEUS heeft in de afgelopen twee decennia een indrukwekkend oeuvre opgebouwd met maar liefst 7 studioalbums. De band staat regelmatig als headliner op grote festivals, maar doet daarnaast ook graag kleinere zalen aan. Juist die kleinere clubshows geven de band de gelegenheid te putten uit hun rijke repertoire om zo ook de minder voor de hand liggende songs ten gehore te brengen.

Op 16 mei staat dEUS in het spiksplinternieuwe TivoliVredenburg voor een semi-akoestische seated show. Eerder stonden de Belgen in 1999 op het podium van de Oude Zaal van Muziekcentrum Vredenburg. Ze keren nu terug met bijzondere en ingetogen versies van hun songs, net als in 2011 tijdens Into The Great Wide Open op het bospodium.

Donderdag 15 mei | Tivoli Oudegracht | € 29,00
Vrijdag 16 mei | TivoliVredenburg | semi-akoestisch seated | € 32,50
Er is een beperkt aantal passe-partouts beschikbaar, die toegang geeft tot beide shows | € 52,50
Reply
#9
dEUS doet een nieuwe tour doen omdat ze 20 jaar bestaan.
Er komt een show in het Koninklijk Circus en een nieuwe verzamelplaat en boek.
Dit is toch de ideale kans voor Barman om nog eens wat oudere (vergeten) nummers te spelen

http://cirque-royal.org/nl/activiteit/de...12-14-2000
Reply
#10
In Nederland shows in Doornroosje (14-12) en Paradiso (17-12).
Reply
#11
1996Customer Wrote:Dit is toch de ideale kans voor Barman om nog eens wat oudere (vergeten) nummers te spelen

Die kans pakte hij afgelopen mei in Utrecht ;-) Even kijken naar welke ik ga.
Reply
#12
Of een scenario waarin er een door fans samengestelde setlist komt.
Zoals bij pkp'11, al was die set wel een schande geweest.

Een mooie set zou voor mij toch volgende nummers moeten bevatten:

Dream Sequence N°1
The Ideal Crash
Turnpike
Let's Get Lost
Hidden Wounds
Everybody's Weird

en nog vele andere bevatten, al is dat bij dEUS wat moeilijk te zeggen wegens de vele toppers
Reply
#13
Verdomme zeg, geraak je toch gewoon niet aan tickets... Hopelijk nog een show of 2 erbij in Vlaanderen.
Reply
#14
Dat is toch hetzelfde als naar The Smashing Pumpkins gaan?
Reply
#15
Uplift Wrote:Dat is toch hetzelfde als naar The Smashing Pumpkins gaan?
Ach, kom. Nostalgie is af en toe 'es leuk.
Reply
#16
Denk nog even na over Doornroosje. Ben wel benieuwd naar het nieuwep pand, waarschijnlijk kun je nu ook gewoon tot het einde van een show blijven als je de trein terug naar Utrecht moet pakken.
Reply
#17
Ben er bij in het Koninklijk Circus. Benieuwd!
Reply
#18
Kaartjes voor Paradiso gekocht..Hopen op lekker veel oud materiaal..En zou Stef nog een paar nummertjes meedoen?
Reply
#19
dEUS heeft besloten om toch nog 2 extra concerten te geven, de zaterdag en zondag ook nog. Al zijn die alletwee ook nagenoeg uitverkocht.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuu...ijk-circus

Ben er de vrijdag allessinds bij en kijk er zeer naar uit, na hun optreden op de LF te hebben gezien heb ik toch wel verwachtingen Big Grin
Reply
#20
Ik ben er ook in Paradiso, al had ik eigenlijk liever naar Doornroosje gegaan. Maar zoals het er nu naar uitziet betekent een verhuizing naar het stationsplein niet direct dat ik makkelijker (/later) weer in de randstad kom.
Reply
#21
F-JЩ Wrote:Ik ben er ook in Paradiso, al had ik eigenlijk liever naar Doornroosje gegaan. Maar zoals het er nu naar uitziet betekent een verhuizing naar het stationsplein niet direct dat ik makkelijker (/later) weer in de randstad kom.

hoezo niet? Scheelt je zeker een trein, en ze kunnen nu ook vroeger beginnen omdat ze geen rekening meer hoeven houden met dat restaurant die ze op oude stek als buren hadden. (Ze lieten die mensen eerst rustig uittafelen voordat support begon.)
Reply
#22
toolhead Wrote:
F-JЩ Wrote:Ik ben er ook in Paradiso, al had ik eigenlijk liever naar Doornroosje gegaan. Maar zoals het er nu naar uitziet betekent een verhuizing naar het stationsplein niet direct dat ik makkelijker (/later) weer in de randstad kom.

hoezo niet? Scheelt je zeker een trein, en ze kunnen nu ook vroeger beginnen omdat ze geen rekening meer hoeven houden met dat restaurant die ze op oude stek als buren hadden. (Ze lieten die mensen eerst rustig uittafelen voordat support begon.)
bedoel je nu niet merleyn?
Reply
#23
Quote:De Belgische rockgroep dEUS komt naar Maastricht voor een uniek concert. Locatie: de leegstaande Sint Lambertuskerk.

Het optreden op 4 december wordt georganiseerd door poppodium de Muziekgieterij.

De formatie onder leiding van zanger Tom Barman gaat eind van het jaar op een speciale tour en doet onder meer koninklijk theater Carré aan. In Maastricht was de band nog op naar een unieke locatie. De Muziekgieterij boodt uitkomst: "We dachten eigenlijk meteen aan de Lambertuskerk", zegt een programmeur van het poppodium. De neo-romaanse kerk aan het Emmaplein werd een tijd geleden gerestaureerd, maar staat leeg. "Eeuwig zonde dat er niks gedaan wordt met een gebouw met zo'n uitstraling."

Sceptici hoeven niet te vrezen voor een keihard rockconcert in de 100 jaar oude kerk. "Het wordt een ingetogen semi-akoestisch concert dat past bij de uitstraling van het gebouw. We willen er echt wat speciaals van maken."
Reply
#24
Eindelijk de aankondiging dat ze het toch gaan doen. Hopelijk komen ze ook nog wat dichterbij.
Reply
#25
Misschien dat ik wel ga
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)