07-08-2023, 20:13
Earlybird voor volgend jaar gekocht. #zinin
Haldern Pop
|
07-08-2023, 20:13
Earlybird voor volgend jaar gekocht. #zinin
08-08-2023, 09:58
Ook hier een zeer aangename kennismaking gehad met dit mooie festival. In veel opzichten voelde het als 10 jaar terug in de tijd en dat is bijna volledig positief bedoeld. Relaxte sfeer, geen onnodige randzaken en een volledige focus op de muziek. Ik had mijn kaartje gekocht op basis van de line-up van de afgelopen jaren en was eerlijk gezegd wat teleurgesteld met wat er voor dit jaar op papier stond. Desondanks heb ik in 3 dagen tijd meer dan 30 shows gezien waarvan er slechts een enkeling echt matig was (Leoniden voorop) en het meeste goed tot zeer goed. Ook echt leuk om te zien dat bijna alle artiesten ook een connectie hebben met dit festival en het speciaal vinden om er te staan. Dit alles gecombineerd met nergens op eten en drinken hoeven te wachten, redelijke prijzen en de Duitse dorpsgemoedelijkheid die consequent aanwezig is maakt dat we in de trein terug de plannen voor volgend jaar al aan het smeden waren. Nu de posts van Maynard terug lezende vermoed ik dat we jou in de trein gesproken hebben, zo niet, heb je iemand die exact hetzelfde festival beleeft heeft
![]() Top 5 ter afsluiting: 1. Protomartyr (perfecte toetje om 2:00 's nachts in de Spiegeltent) 2. Sorry 3. Porridge Radio 4. Olivia Dean 5. Nations of Language
08-08-2023, 10:13
Muzikale hoogtepunten zijn al opgesomd in de "goede concerten" topics. Over het algemeen, helemaal eens met Kevin. Heerlijk kleinschalig, bij elk optreden in de open lucht kom je met een bochtje buitenom nog makkelijk vooraan. De Spiegeltent kan natuurlijk vol raken en dan sta je even in de rij, maar daar heb ik alleen bij Nation of Language last van gehad doordat we wat te lang over eten halen hadden gedaan. Kwestie van goed timen, maar een half uur van tevoren binnen zijn is echt nooit nodig. De Niederrheintent was natuurlijk hartstikke vol die paar keer dat we er waren, die is dan ook echt klein maar wel open aan alle kanten.
Drankprijs is marktconform met 2 munten (van € 1,60 per stuk) in harde statiegeldbekers van 1 munt. Voedselprijzen zijn een beetje all over the place: 3 munten voor een frietje (met gratis saus) is heel voordelig, 4,5 voor een Handbrot en 6 voor een cheeseburger ook prima voor wat je krijgt. De (wel heerlijke) falafel voor 5 munten, crêpes (4 munten voor Nutella) en koffie (3 munten) zijn relatief duur in munten, maar nog altijd ver onder wat je op de Benelux majors betaalt. Daarnaast is er een uitstekende grillroom/pizzeria in het dorp voor een maaltijd na het middagprogramma, en verkopen de vrijwilligers van het jeugdhonk tijdens de optredens daar drank in glazen flesjes voor een zeer schappelijke € 2,50 cash. Eenmaal thuis bleken we met z'n tweeën minder aan eten en drinken gespendeerd te hebben dan ik alleen op drie dagen BKS (waar de dagen langer en veel warmer waren, maar toch een enorm verschil pp). Dus: wie haalt een early bird en versterkt de Graz hyve samen met ons en #hallift?
08-08-2023, 10:16
(08-08-2023, 09:58)matteb Wrote: Nu de posts van Maynard terug lezende vermoed ik dat we jou in de trein gesproken hebben, zo niet, heb je iemand die exact hetzelfde festival beleeft heeft In de trein terug dan... je was heel toevallig ook tegelijk met ons uitgestapt op donderdag en was onderweg naar Delft? Dan inderdaad. ![]()
08-08-2023, 10:21
(08-08-2023, 10:16)Maynard-J Wrote:(08-08-2023, 09:58)matteb Wrote: Nu de posts van Maynard terug lezende vermoed ik dat we jou in de trein gesproken hebben, zo niet, heb je iemand die exact hetzelfde festival beleeft heeft Yup, ik ben degene die er in Rotterdam uit moest, maar dat klopt dus. Zal een volgende keer het forum iets actiever volgen tijdens het festival zodat ik de voorgestelde biertjes niet mis.
08-08-2023, 11:43
Zelfde gevoel als Matteb. Ook op voorhand wat teleurgesteld in de namen, maar toch echt een verrukkelijk weekend gehad. Koud flesje bier was heerlijk in de jeugdhonk. Goed idee om bij de volgende editie ergens te meeten. Kaarten zijn uiteraard besteld. hoe heette dat laatste nummer van Bo Ningen? Kolere wat was dat een trip. Die pizzeria/grillroom die ken ik nog niet, je bedoelt niet de doppeladler Maynard? Ik ken geen festival waar ze zo nadrukkelijk de directeur van het festival (stefan reichmann) benoemen en bedanken. Organisatie doet het goed bij de bands..
08-08-2023, 11:59
(08-08-2023, 11:43)kevin Wrote: Zelfde gevoel als Matteb. Ook op voorhand wat teleurgesteld in de namen, maar toch echt een verrukkelijk weekend gehad. Koud flesje bier was heerlijk in de jeugdhonk. Goed idee om bij de volgende editie ergens te meeten. Kaarten zijn uiteraard besteld. hoe heette dat laatste nummer van Bo Ningen? Kolere wat was dat een trip. Die pizzeria/grillroom die ken ik nog niet, je bedoelt niet de doppeladler Maynard? Ik ken geen festival waar ze zo nadrukkelijk de directeur van het festival (stefan reichmann) benoemen en bedanken. Organisatie doet het goed bij de bands.. Volgens de setlist van Doornroosje een paar maanden terug zou dat laatste nummer Daikaisei moeten heten. Niet geheel verrassend een drieluik, van het album Line the Wall uit 2012. De Doppeladler is het grootste hotel van het dorp, ga ik ook eens overwegen als we te oud worden voor kamperen. Als je de doorgaande weg langs de bar iets verder volgt, zie je aan de rechterkant al heel snel La Roma. Prima pizza gegeten daar. En ja het festival blijkt heel geliefd bij artiesten, heel veel op herhaling waarvan zelfs twee nog van vorig jaar: Loney Dear (zoveelste keer) en Glauque. Al zal die laatste waarschijnlijk als vervanger van clipping. geboekt zijn.
08-08-2023, 12:02
Nou ben ik vooral nog heel benieuwd naar het verslag van IJsko en de Noordpoolcrew.
08-08-2023, 18:47
Hoe plaats je hier foto's, ik snap er nog altijd geen zak van. Heb intussen de app Imgur, maak een (hidden) post van een paar plaatjes, kopieer daarvan de permalink en voeg die in. Dacht na een hoop proberen echt dat het werkte maar dat doet het dus niet. Kan dit hier worden uitgelegd en daarna (sticky) in een "Over dit forum" topic?
08-08-2023, 23:44
Foto uploaden naar zo'n image website, en dan [img]directe http link van de foto[/img] tikken.
08-08-2023, 23:50
Ik vind deze website altijd fijn: https://postimages.org/.
Foto uploaden en daarna directe link kopiëren en posten mbv de tip van hythloth. Er zijn muziekfora, waarbij dit makkelijker gaat, maar daar stikt het van fout volk. Dan maar iets lastiger hier. En nu iets leuks: ![]()
Hehe, dat soort codes handmatig intikken ben ik gewend van allerlei oude fora.
10-08-2023, 15:28
Ha, bijna goed. Heb de links van Postimages gekopieerd, dat zijn dan IMG-codes binnen URL-codes. Maar hoe krijg ik ze nu full-size hier zonder dat ze doorlinken naar die site?
10-08-2023, 15:35
Gewoon geen url codes gebruiken, en alleen de img codes met links naar de geuploade jpegs.
(10-08-2023, 15:35)hythloth Wrote: Gewoon geen url codes gebruiken, en alleen de img codes met links naar de geuploade jpegs. Bij de bovenste foto heb ik de URL-codes eruit ge-edit maar er verandert niks. Edit: o nee, dat was de bovenste niet. Nu zijn ze allemaal zonder URL maar nog steeds te klein. ![]() Dit hoort te werken (had je post gequote en codes aangepast). Fullsize formaat moet je zorgen dat je linkt naar een fullsize versie van jpeg plaatje.
10-08-2023, 15:44
Ok, URLs terug erin gekopieerd en ze doen het volgens mij allemaal.
Afijn, hier een fijne totaalimpressie van alle podia. Geen totaalshots van de Niederrheintent, wel twee fijne close-ups van de artiesten die we daar zagen optreden. Helaas niks van het terrein, maar m'n vrouw heeft geloof ik ook nog een paar fotootjes gemaakt.
10-08-2023, 22:50
Je mist nog 2 podia Maynard :-) de Haldern Pop bar en de Ton Studio. Beide kleine settings waar niet veel mensen in kunnen. Ton Studio moet je zeker een keer geweest zijn. Kan lekker warm worden in deze geluidsstudio. Dank voor de foto's.
11-08-2023, 13:04
(10-08-2023, 22:50)kevin Wrote: Je mist nog 2 podia Maynard :-) de Haldern Pop bar en de Ton Studio. Beide kleine settings waar niet veel mensen in kunnen. Ton Studio moet je zeker een keer geweest zijn. Kan lekker warm worden in deze geluidsstudio. Dank voor de foto's. Klopt, ben nog niet in de Tonstudio geweest en de bar paste ook niet echt in de planning met al die goeie dingen in de kerk en het Jugendheim. ![]()
Eerste namen o.a. Fontaines DC, Chilly Gonzales en Devandra Banhart
06-12-2023, 17:19
Stemt nog niet echt hoopvol he.
06-12-2023, 17:35
Fontaines D.C. is wel een goeie grote naam voor dat festival.
|
« Next Oldest | Next Newest »
|