Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haldern Pop
#1
Tot mijn verbazing was er nog geen topic over het m.i. mooiste en kleinste festival van Europa "Haldern Pop"

Ieder jaar zorgt de programmeur van dit festival voor een waar feest en een mooie muzikale ontdekkingstocht. Verwacht geen grote namen of dancefeesten bij dit festival, daar is het niet voor bestemd. Het festival vindt vlak over de grens bij Nijmegen plaats en heeft een capaciteit van circa 6500 man en beschikt over 3 vaste podia, waaronder de spiegeltent. Er is een meer in de buurt, waarin een groot aantal bezoekers een duik neemt. Op de camping mag je gewoon je autootje je naast je tentje neerzetten, ideaal. Het festival heeft ieder jaar een puike programmering en het is relatief betaalbaar. Ga er vooral een keertje heen.

Vooralsnog de namen voor 2013 (er komt nog meer):


Alabama Shakes (US) - Mainstage
Anna Von Hausswolff (SE) - Spiegeltent
Balthazar (BE) - Spiegelen
Bear's Den (UK) - Haldern Pop Bar
Brandt Brauer Frick (DE) - Spiegeltent
Buke and Gase (US) - Haldern Pop Bar
Connan Mockasin (NZ) - Spiegeltent
DakhaBrakha (UA) - Spiegeltent
Dan Croll (UK) - Spiegeltent
Death Letters (NL) - Haldern Pop Bar
Denis Jones (UK) - Spiegeltent
Die Goldenen Zitronen (DE) - Mainstage
Douglas Dare (UK) - Studio
Duologue (UK) - Mainstage
Efterklang (DK) - MainStage
Glen Hansard (IRL) - Mainstage
Gold Panda (UK) - Beergardenstage
Half Moon Run (CAN) - Spiegeltent
Ja, Panik (AT) - Mainstage
James (UK) - Mainstage
Jherek Bischoff (US) - Church
Joe Banfi (UK) - Haldern Pop Bar
John Grant (US) - Spiegeltent
Julia Holter (US) - Spiegeltent
Käptn Peng & Die Tentakel von Delphi (DE) - Spiegeltent
Kettcar (DE) - MainStage
Lee Fields & The Expressions (US) - Mainstage
Local Natives (US) - Mainstage
Lubomyr Melnyk (UA) - Church
Luke Sital-Singh (UK) - Church
Matt Corby (AUS) - Spiegeltent
Metz (CAN) - Spiegeltent
Mikal Cronin (US) - Spiegeltent
Owen Pallett (US) - Spiegeltent
Peter Broderick (US) - Spiegeltent
Regina Spektor (US) - Mainstage
Rubik (FIN) - Spiegeltent
Sam Amidon (US) - Spiegeltent
Sophie Hunger (CH) - Mainstage
Suuns (CAN) - Beergardenstage
The Staves (UK) - Spiegeltent
The Strypes (IRL) - Spiegeltent
This Is The Kit (UK) - Spiegeltent
Tom Odell (UK) - Mainstage
Trümmer (DE) - Mainstage
Villagers (IRL) - Mainstage
We Were Promised Jetpacks (UK) - Beergardenstage
Reply
#2
Ideaal festival hoor, maar ik heb in oktober geen kaarten gekocht, ook geen reden dus om een topic te openen.
Reply
#3
Maar die biergarten stage, is die nieuw?
Reply
#4
En Church ook?

Ben al een paar jaar niet geweest, maar erg fijn festival en de line-up is dit jaar wel erg sterk zeg. Misschien toch weer eens die kant op. Lijkt ook wel of ze steeds gevarieerder programmeren.
Reply
#5
yep, de biergartenstage is sinds vorig jaar aanwezig. Deze is vlakbij de spiegeltent (in de good old Biergarten). Gewoon een klein open podium. De kerk in het plaatsje Haldern doet de 1e avond ook mee, Het festival was idd snel uitverkocht. Meestal worden er nog wel op twitter of op het forum van Haldern kaartjes aangeboden. Willie: jij slaat een jaartje over en neemt de honneurs waar op de andere festivals?
Reply
#6
Heel leuk festival, maar is tegenwoordig eerder uitverkocht dan dat er namen bekend zijn. Dan hoeft het van mij niet.
Reply
#7
@Kevin: ik ben 1 keer geweest in 2011 en weggeregend, maar die ontspannenheid beviel me wel, ik ga absoluut nog eens terug, maar dan het liefst met een grote groep en een pingpongtafel Wink

Probleem bij mij is dat ik in oktober meestal niet heel veel mensen kan mobiliseren, daarnaast valt de datum niet altijd gunstig i.v.m. de bouwvak waar ik min of meer aan gebonden ben en mijn vriendinnetje ook wel eens gewoon op vakantie wil.

Qua festivals verschilt het best wel per jaar, zeker sinds ik Lowlands in de ban heb gedaan, Primavera is voor mij makkelijk, daar kan ik ook prima alleen heen, net als naar een aantal binnenfestivals, 3 dagen alleen in je tent, daar ligt de drempel voor mij iets hoger, maar ondertussen begint het bij vrienden ook wel weer te kriebelen, dus wie weet komt die groep er volgend jaar wel.

Die kerk kende ik dan weer wel en het is goed dat er een podium extra is, dat verspreidt het publiek toch iets makkelijker, want als het regent dan blijft de Spiegeltent bomvol.
Reply
#8
ik moet zeggen dat de programmeurs van dit festival mij nog nooit in de steek hebben gelaten. Het enige festival waar ik blind een kaartje voor durf te kopen en weet dat ik hele mooie dagen tegemoet ga.
Maar het snelle uitverkopen van festivals is wel een trend, maar is het erg? Ik bedoel, de kaarten voor lowlands werden vorig jaar op Twitter met een bakje boter aangeboden..
Reply
#9
kevin Wrote:yep, de biergartenstage is sinds vorig jaar aanwezig. Deze is vlakbij de spiegeltent (in de good old Biergarten). Gewoon een klein open podium
vorig jaar alleen op donderdag he.
Reply
#10
Bas Wrote:
kevin Wrote:yep, de biergartenstage is sinds vorig jaar aanwezig. Deze is vlakbij de spiegeltent (in de good old Biergarten). Gewoon een klein open podium
vorig jaar alleen op donderdag he.
en dit jaar dus suuns en gold panda op dat podium op donderdag. zonde. vrij gezichtsloos podium, hopelijk zetten ze dat nog wat anders op.
Reply
#11
Mooi festival. Toen ik er was regende het helaas die gaze zeit. Maar goed wil 'r altijd nog een keer naar terug. Ideaal ook om met je auto de camping op te rijden.
Reply
#12
kevin Wrote:Haldern Pop is nog ver weg (augustus 2014), maar de eerste namen zijn al bekend gemaakt. De namen zijn: Champ, Chet Faker, All the luck in the world en Fink!

http://www.youtube.com/watch?v=HR6274X3c9o

Fink is voor mij de enige bekende. Kent iemand de andere namen?

Het wordt weer een mooie zomer..
Reply
#13
Haldern Pop zit er weer aan te komen. Geen spectaculaire namen, maar mooie muziek en veel leuks om te ontdekken. Het programma:

Alexi Murdoch, All The Luck In The World, Augustines, Benjamin Clementine, Bernhoft, Big Sixties, Big Ups, Black Lips, Boy & Bear, Cantus Domus, Carlos Cipa, Champs, Charity Children, Chet Faker, Connan Mockasin, Conor Oberst, Dawes, East Cameron Folkcore, Ed Harcourt, Enno Bunger, Ewert And The Two Dragons, Fat White Family, Fink, First Aid Kit, Grant Hart, George Ezra, Honig, Hozier, Jeff Beadle, Jeffrey Lewis & The Jrams, Jonathan Toubin, Josh Record, Kurt Vile & The Violators, Kwabs, Lee Fields & The Expressions, Manu Delago Handmade, Mariam The Believer, Money For Rope, My Brightest Diamond, Never Sol, Nick Mulvey, Ought, Patti Smith and her band, Poppy Ackroyd, Rhodes, Royal Blood, Ry X, Sam Smith, Samantha Crain, Speedy Ortiz, Stargaze feat. Andre de Ridder, Stephan Eicher, Sun Kil Moon, The Acid, The Districts, The Fat White Family, The Mispers, The Slow Show, Tom The Lion, Trampled by Turtles en Wintergatan.

Het tijdsplan

http://haldernpop.com/wp-content/uploads...TABLE1.pdf

Ik denk dat ik veel in de kerk ben te vinden. Gaan er nog andere mensjes hier naartoe?
Reply
#14
Dit was een jaar of vier geleden echt de shit op het forum. Nu kijkt niemand hier meer naar om.
Reply
#15
Denk dat het feit dat je in oktober al kaarten moet kopen hier mede debet aan is.

Ik vind het een ontzettend leuk festival, maar tegen de tijd dat ik er aan denk is al weer te laat.
Reply
#16
Ik neem aan dat snelkookpanbom op dat festival gooien zowat de halve hipsterpopulatie van Midden-Europa elimineert?

Maar nee, vroeger was Graz wat minder gepolariseerd en vond men een middenweg in de indiewereld die pakweg 8 jaar terug wat minder gecorrumpeerd was door dat hipster-gedoe. Nu heb je ofwel mensen als Indiaantje ofwel mensen als Amst, en is de middenweg Willie. Een verbetering als je het mij vraagt.
Reply
#17
Misschien kunnen we een matrixschema maken waarin iedereen in een van deze drie groepen wordt ingedeeld. Is wel zo overzichtelijk.
Reply
#18
Willie Wrote:Denk dat het feit dat je in oktober al kaarten moet kopen hier mede debet aan is.

Ik vind het een ontzettend leuk festival, maar tegen de tijd dat ik er aan denk is al weer te laat.

Is het zo snel uitverkocht altijd? Een vriend van me is afgelopen jaar geweest, en dat is nou niet het type die dat even een jaar van tevoren al organiseert..
Reply
#19
Schobbeyak Wrote:Misschien kunnen we een matrixschema maken waarin iedereen in een van deze drie groepen wordt ingedeeld. Is wel zo overzichtelijk.
Gewoon Uplift en Willie napraten hier op Graz, dan krijg je al snel status hier Wink. Vooral niet je eigen mening naar buiten brengen, zo werkt Graz een beetje. Niets ten nadele van Uplift en Willie natuurlijk (al hoewel die laatste heel weinig over muziek praat, maar vooral andere muziek afzeikt).

Maar dat heeft ook wel zijn charmes.
Reply
#20
Schobbeyak Wrote:
Willie Wrote:Denk dat het feit dat je in oktober al kaarten moet kopen hier mede debet aan is.

Ik vind het een ontzettend leuk festival, maar tegen de tijd dat ik er aan denk is al weer te laat.

Is het zo snel uitverkocht altijd? Een vriend van me is afgelopen jaar geweest, en dat is nou niet het type die dat even een jaar van tevoren al organiseert..
Yes, kaartverkoop start altijd in het najaar en is binnen de kortste keren uitverkocht. Toen ik er was in 2010 was de capaciteit ook maar een man of 5000. Geen idee of het nu groter is.
Reply
#21
Ik weet het ook niet, voor 2012 en 2013 was ik ieder geval veel te laat, dacht er namelijk pas in november aan, voor dit jaar niet gekeken, er schijnt wel een podium extra te zijn, maar veel meer dan 5000 mensen passen ook niet op dat terrein. Wel beste festivaldouche ooit.
Reply
#22
Een grote groep mensen waarmee ik al jaren wat festivals en concerten mee doe gaat hier ook jaarlijks heen. Voor mij zit er net wat teveel banjo- en folkgedoe in de line-up.
Reply
#23
Indiaantje89 Wrote:
Schobbeyak Wrote:Misschien kunnen we een matrixschema maken waarin iedereen in een van deze drie groepen wordt ingedeeld. Is wel zo overzichtelijk.
Gewoon Uplift en Willie napraten hier op Graz, dan krijg je al snel status hier Wink. Vooral niet je eigen mening naar buiten brengen, zo werkt Graz een beetje. Niets ten nadele van Uplift en Willie natuurlijk (al hoewel die laatste heel weinig over muziek praat, maar vooral andere muziek afzeikt).

Maar dat heeft ook wel zijn charmes.

Huh?
Reply
#24
Lol, niemand praat mij na. Ik blijf een Belg en dus tweederangsburger tot in de eeuwigheid op Graz.
Reply
#25
Lol, niemand praat mij na. Ik blijf een Belg en dus tweederangsburger tot in de eeuwigheid op Graz.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)