Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oordoppen, gehoorbeschermers en hoofdtelefoons
Mij is ooit verteld dat kroegeigenaren met opzet de muziek zo hard zetten, omdat er dan meer geconsumeerd zou worden. Als de mensen niet kunnen praten, drinken ze meer, zo zou de gedachte zijn. Of het waar is, weet ik niet.
Reply
(17-02-2023, 18:23)hythloth Wrote:
(17-02-2023, 09:30)Uplift Wrote: -De horeca doet hoe dan ook niet mee, waardoor een wet net als in Vlaanderen waarschijnlijker wordt.

Wat zou dat inhouden tegenover het huidige voorstel van de overheid?

Een wet kan worden gehandhaafd, een convenant niet. Dus daarbij kun je je inderdaad voorstellen dat een politie-agent bij het mengpaneel staat om te checken of O'Malley wel onder de 103 blijft. Wat op Dunk! Festival ooit gebeurde.
Gelukkig zou handhaving in Nederland toch nooit lukken.
Reply
Ik heb ook een afspraak gemaakt voor over twee weken bij de Beter horen.

Nu zie ik op de website van Pluggerz allerlei opties.
Ik gok dat de Custom-Fit Music Premium dan het meeste op mijn oude lijken, omdat die ook een vlak filter hebben.

Hebben jullie ook een handgreep of is dat niet nodig? En siliconen neem ik aan?
Reply
Handgreep vond ik zelf onnodig. Idd siliconen.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Handgreep heb ik ook niet , mis ik ook niet trouwens.

En idd siliconen.
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
Dan nu nog verzinne welke kleur Wink
Ik neem aan dat 15db wel weer ok is, heb ik nu ook.
Reply
Vandaag de doppen laten aanmeten bij Beter horen.
Toch maar 15 db weer gedaan. Siliconen, in het paars (vrij subtiele kleur or)..

Na afloop nog even zelf een hoortestje bij de zuil gedaan. Al,es goed (hoorleeftijd onder de 30 Wink ).

Ik gok dat ze net niet op tijd klaar zijn voor Dry cleaning de 30e, dus dan even op een andere manier gaan testen.
Reply
(17-02-2023, 16:15)Locor Wrote: Ook dank Thijssss! Was voor mij reden om even een lektest in te plannen. Als ze nog goed zijn ga ik geen nieuwe halen, maar als ze in de tussentijd zijn gaan lekken is het nog een mooie kans om goedkoper nieuwe te halen.

Oordoppen sloten na 6 jaar nog heel goed af, dus ik wacht nog een jaartje tot de volgende actie. Fijne vlotte service toch altijd ook!
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Met het verlagen van de geluidsnorm komt de beleving van sommige concerten in Nederland in gevaar. Dat zegt Ruben Brouwer, ceo van Mojo Concerts, de grootste concertorganisator van ons land. Het gaat met name om artiesten die bekendstaan om hun luidruchtige fans. ,,Het publiek van Harry Styles komt vaak nu al boven zijn muziek uit. Hoe moet dat dan straks?”
https://www.ad.nl/show/beleving-popconce...~a762194c/
Reply
Ik zoek een draadloze overear koptelefoon die qua geluidskwaliteit mijn 'thuiskoptelefoon-setup' (Beyerdynamic DT 700 ProX + Dragonfly Cobalt DAC) niet hoeft te overtreffen (ook niet qua prijs), maar wel een prima geluid levert icm Spotify of Bandcamp op een standaard pauper Android smartphone, via Bluetooth. De reden is dat de Beyerdynamic en Dragonfly met irritant USB-naar-USB-C kabeltje voor onderweg gewoon net iets te onpraktisch zijn. Sowieso gebruik ik 80% van de tijd een koptelefoon thuis.

Gebruik: pendelen en reizen, sportschool + een beetje voor thuis, b.v. tijdens het poetsen of zo. Noise canceling is dus een goeie wellicht.

Iemand concrete tips?
Reply
Sony WH1000XM4. Er is ook al een M5 uit zie ik, die zal vast nog beter zijn.
[+] 2 users say Thank You to greenlander for this post
Reply
Na drie jaar nog smoorverliefd op m'n XM3.
[+] 1 user says Thank You to timvank for this post
Reply
Bowers & Wilkins PX7
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
(05-04-2023, 22:47)timvank Wrote: Na drie jaar nog smoorverliefd op m'n XM3.
Hier ook op m'n XM4.
Reply
(05-04-2023, 22:47)timvank Wrote: Na drie jaar nog smoorverliefd op m'n XM3.

Same. Beste aankoop ooit, naast een degelijke koffiemachine.

Heb jij ook dat hij soms wat heel kort verbinding verliest als je in drukke gebieden bent en een plotselinge beweging maakt met je hoofd?
Reply
(05-04-2023, 23:58)ahha Wrote: Bowers & Wilkins PX7

Niet meer te krijgen, maar de PX7 S2 is nu zelfs behoorlijk in de aanbieding. Klassieke 'ik heb hem zelf ook'.
Reply
(05-04-2023, 20:58)Uplift Wrote: Ik zoek een draadloze overear koptelefoon die qua geluidskwaliteit mijn 'thuiskoptelefoon-setup' (Beyerdynamic DT 700 ProX + Dragonfly Cobalt DAC) niet hoeft te overtreffen (ook niet qua prijs), maar wel een prima geluid levert icm Spotify of Bandcamp op een standaard pauper Android smartphone, via Bluetooth. De reden is dat de Beyerdynamic en Dragonfly met irritant USB-naar-USB-C kabeltje voor onderweg gewoon net iets te onpraktisch zijn. Sowieso gebruik ik 80% van de tijd een koptelefoon thuis.

Gebruik: pendelen en reizen, sportschool + een beetje voor thuis, b.v. tijdens het poetsen of zo. Noise canceling is dus een goeie wellicht.

Iemand concrete tips?

Lekker man, hoe gaat het me je gains?
Reply
Gains? Ik wil vooral niet een zoveelste remix van een schrale hit van 20 jaar geleden horen.
Reply
(06-04-2023, 11:50)Uplift Wrote: Gains? Ik wil vooral niet een zoveelste remix van een schrale hit van 20 jaar geleden horen.

Die nieuwe hit van The Weeknd al gehoord?
Reply
Ik zou voor sporten uberhaupt geen overears dragen trouwens. Airpods Pro zijn echt de perfecte optie daarvoor.
Reply
Ik heb de Sennheiser PXC 550-II en die doet al een paar jaar perfect wat-ie moet doen. Ook tijdens het sporten.
Reply
(06-04-2023, 12:31)Kreuz Wrote:
(06-04-2023, 11:50)Uplift Wrote: Gains? Ik wil vooral niet een zoveelste remix van een schrale hit van 20 jaar geleden horen.

Die nieuwe hit van The Weeknd al gehoord?

Nee, bv wel iemand die het nodig vond om necrofilie te plegen op J.Lo's Waiting for Tonight. Het merendeel van de hedendaagse commerciële radiomuziek lijkt te bestaan uit opgegraven meuk uit 1999 en/of een douchebag die een fluittoontje placeert.
Reply
(06-04-2023, 10:37)Jorrit Wrote:
(05-04-2023, 22:47)timvank Wrote: Na drie jaar nog smoorverliefd op m'n XM3.

Same. Beste aankoop ooit, naast een degelijke koffiemachine.

Heb jij ook dat hij soms wat heel kort verbinding verliest als je in drukke gebieden bent en een plotselinge beweging maakt met je hoofd?

Offtopic, maar welke degelijke koffiemachine? Toevallig op zoek naar eentje
Reply
(06-04-2023, 13:35)Uplift Wrote:
(06-04-2023, 12:31)Kreuz Wrote:
(06-04-2023, 11:50)Uplift Wrote: Gains? Ik wil vooral niet een zoveelste remix van een schrale hit van 20 jaar geleden horen.

Die nieuwe hit van The Weeknd al gehoord?

Nee, bv wel iemand die het nodig vond om necrofilie te plegen op J.Lo's Waiting for Tonight. Het merendeel van de hedendaagse commerciële radiomuziek lijkt te bestaan uit opgegraven meuk uit 1999 en/of een douchebag die een fluittoontje placeert.

The Weeknd heeft 't van Mario Winans en die haalde de mosterd bij Fugees. En die.. haalden het dan weer van Enya lol.

https://www.youtube.com/watch?v=JKQwgpaLR6o (Enya, 1987)

https://www.youtube.com/watch?v=aIXyKmElvv8 (Fugees, 1996)

https://www.youtube.com/watch?v=KCHgxoXv4g4 (Mario Winans, 2004)

https://www.youtube.com/watch?v=H9C1bT2LZKQ (The Weeknd, 2023)
[+] 3 users say Thank You to Kreuz for this post
Reply
(06-04-2023, 10:37)Jorrit Wrote:
(05-04-2023, 22:47)timvank Wrote: Na drie jaar nog smoorverliefd op m'n XM3.

Same. Beste aankoop ooit, naast een degelijke koffiemachine.

Heb jij ook dat hij soms wat heel kort verbinding verliest als je in drukke gebieden bent en een plotselinge beweging maakt met je hoofd?

Hmm, komt mij eigenlijk niet bekend voor. Lees je er op de internets toevallig meer over?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)