Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oordoppen, gehoorbeschermers en hoofdtelefoons
(17-02-2023, 09:30)Uplift Wrote: De horeca doet hoe dan ook niet mee, waardoor een wet net als in Vlaanderen waarschijnlijker wordt. Eens te meer is de horecasector zowat de meest reactionaire laag in onze samenleving.

En je moet weten waarom jonge kinderen gehoorschade oplopen, terwijl die niet in de poppodia komen, maar ook niet in de horeca.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Wat ik onthouden heb: reteweinig onderzoek, maar ook überhaupt de vraag of oortjes net als asbest over 50 jaar gezien zullen worden als ''what the fuck were we thinking''

En over het algemeen wordt de samenleving luider, zijn er meer constante stimuli en kan het gehoor minder goed rusten.
Reply
(17-02-2023, 09:27)Thijsssss Wrote: Vorig jaar met 50% korting, dit jaar helaas 'slechts' 30%. Ondanks het feit dat het gros van de mensen hier ze al hebben, toch altijd goed om te delen.

https://www.beterhoren.nl/oordoppen-voor...en-op-maat

Thanks! Mijn doppen zijn onderhand wel aan vervanging toe, en de Schoonenburgwinkel is opeens weg (er komt nu een ander merk hoorwinkel in). Dus ik ga hier eens naar kijken.

Welke zijn aan te bevelen bij de Beter horen? Ik heb de Elasicin music pro safe of iets degelijks, met 15 db.
Reply
(17-02-2023, 09:45)Uplift Wrote: Wat ik onthouden heb: reteweinig onderzoek, maar ook überhaupt de vraag of oortjes net als asbest over 50 jaar gezien zullen worden als ''what the fuck were we thinking''

En over het algemeen wordt de samenleving luider, zijn er meer constante stimuli en kan het gehoor minder goed rusten.
Verbied gewoon die earpods. Het lijkt wel alsof er een direct verband zit tussen die doppen en de mensen die ze in hebben met hard het geluid staat. 
De keren dat ik the Weeknd oid heb kunnen meeluisteren zonder dat ik ze zelf in had is niet meer op 1 hand te tellen.
Reply
(17-02-2023, 12:47)meisbaer2 Wrote:
(17-02-2023, 09:27)Thijsssss Wrote: Vorig jaar met 50% korting, dit jaar helaas 'slechts' 30%. Ondanks het feit dat het gros van de mensen hier ze al hebben, toch altijd goed om te delen.

https://www.beterhoren.nl/oordoppen-voor...en-op-maat

Thanks! Mijn doppen zijn onderhand wel aan vervanging toe, en de Schoonenburgwinkel is opeens weg (er komt nu een ander merk hoorwinkel in). Dus ik ga hier eens naar kijken.

Welke zijn aan te bevelen bij de Beter horen? Ik heb de Elasicin music pro safe of iets degelijks, met 15 db.
Inderdaad bedankt! Ik ga ook voor nieuwe, ondanks dat BeterHoren mij vertelde dat dat niet hoeft. Zat eigenlijk een beetje te wachten op deze actie. Ik ben zelf tevreden geweest met mijn Pluggerz (ook bij BeterHoren gehaald 10 jaar terug).
Reply
Ook dank Thijssss! Was voor mij reden om even een lektest in te plannen. Als ze nog goed zijn ga ik geen nieuwe halen, maar als ze in de tussentijd zijn gaan lekken is het nog een mooie kans om goedkoper nieuwe te halen.

(17-02-2023, 12:47)meisbaer2 Wrote: Welke zijn aan te bevelen bij de Beter horen? Ik heb de Elasicin music pro safe of iets degelijks, met 15 db.

Ik heb via Beter Horen de Pluggerz Music DM, met 20 dB demping. Ben daar erg tevreden over.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Heb zelf de Pluggerz DM met 15 db, dikke aanrader. Had vroeger 25db filters maar die waren net teveel demping.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Zelfde als Hythloth, heb ze niet altijd in, maar ze zijn echt heel fijn.
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
Gisteren in de Zwarte Ruiter in Gulpen werd de DJ door 2 mensen van het café erop gewezen om de volumekknop naar links te draaien. Het was echt geen doen, zo hard de "muziek" daar door de boxen schalde. Een van die medewerkers was zelfs erg boos op de DJ en dat werd hem ook even duidelijk gemaakt. DJ gaf overigens gehoor aan de DJ en toch viel het ons op hoeveel jonge/oude mensen, zich toch zo dicht als mogelijk rondom die boxen verzamelden.
Wat me verder opviel, hoeveel mensen die "muziek" kennen en woord voor woord meezingen.
Reply
Was dat carnavalsmuziek of van die hardcore house (weet niet de actuele) muziek. Dat laatste hoor ik al de hele dag in Shittard. Vreselijk.
Reply
(17-02-2023, 09:30)Uplift Wrote: -De horeca doet hoe dan ook niet mee, waardoor een wet net als in Vlaanderen waarschijnlijker wordt.

Wat zou dat inhouden tegenover het huidige voorstel van de overheid?
Reply
(17-02-2023, 18:12)Timothy\s Monster Wrote: Was dat carnavalsmuziek of van die hardcore house (weet niet de actuele) muziek. Dat laatste hoor ik al de hele dag in Shittard. Vreselijk.

Deze kwam ook voorbij en dankzij mijn kleinkinderen weet ik nu wie dat zong. Vandaag ongeveer 25x geluisterd met dansende kleinkinderen in de woonkamer om daarna de kinderoptocht van Brunssum te zien.


https://www.youtube.com/watch?v=wwFQrSTvIIc

Maar het is allemaal van hetzelfde muziek. Veel bas en boemboemboem. Paard in de gang bij buurvouw Janssen en bloemetjesgordijn heb ik niet gehoord.
Reply
Ik heb nog ergens een leuke tekst liggen. Ooit geschreven voor een band van een maat die een soort van carnavalsmuziek maken. Wellicht eens op noten zetten, wie weet?
Reply
Army Of Darkness maakte ook een leuke carnaveleske soort van punk/metal muziek.

Die Sjengen/Pieren maken toch de leukste nummers wat mij betreft. Of het nu Fabrizio, Jacky Baggen of John Tana is.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
https://speld.nl/2015/10/15/als-iedereen...1kzEIvK3Ks
Reply
(17-02-2023, 18:12)Timothy\s Monster Wrote: Was dat carnavalsmuziek of van die hardcore house (weet niet de actuele) muziek. Dat laatste hoor ik al de hele dag in Shittard. Vreselijk.

Gisteren op de grote optocht in Meers geweest, was ook veel te hard en veel te veel hardstyle/gabber tyfusherrie. Je zal maar de hele dag achter zo'n wagen lopen.

Vandaag in Maastricht wel kunnen genieten, vrijwel overal verantwoord volume en in sommige cafés wat blokjes normale dansmuziek tussen de polonaises door.
Reply
Maastricht is en blijft toch het walhalla tijdens carnaval wat mij betreft. Alleen jammer van die zatte en toxische Hollandse boys.
Reply
(19-02-2023, 19:57)Timothy's Monster Wrote: Maastricht is en blijft toch het walhalla tijdens carnaval wat mij betreft. Alleen jammer van die zatte en toxische Hollandse boys.

Ik was gewoon thuis.
Reply
Rotterdammers kom ik eigenlijk nooit tegen hier.
Reply
(19-02-2023, 20:44)Timothy\s Monster Wrote: Rotterdammers kom ik eigenlijk nooit tegen hier.

Die gaan naar Bergen op Zoom, waar ze ook uitgekotst worden.
Reply
Ik dacht vooral Breda, omdat zo lekker dichtbij is met de trein. Het moet natuurlijk niet te moeilijk worden.

Dat Limburgers carnaval vieren, daar kan ik best inkomen, dat ze in Brabant doen alsof ze carnaval vieren, daar snap ik al wat minder van, maar dat er mensen zijn die niet in hun jeugd geïndoctrineerd zijn en denken dat ze carnaval kunnen vieren, daar kan ik met de beste wil van de wereld niet bij.
Reply
Die mensen gaan ook met andere bedoelingen carnaval vieren helaas. Ik ben er na gisteren ook wel weer klaar mee overigens. Continu dezelfde muziek, zatte lokale politici/ondernemers die zich misdragen, geluid overal veel te hard. Blij dat ik oordoppen in had gisteren.
Reply
Drie jaar geleden was ik tijdens Carnaval in de Bodensee-regio. Ik werd door mijn "Gastgeber" op sleeptouw genomen naar de optocht en 's avonds naar de cafés. Nooit heb ik meegemaakt dat de "muziek" (van die stampende Ballermann-house) zo oorverdovend hard stond als daar, op geen enkel concert of festival. Het was niet te doen.
Reply
Vandaag maar een afspraak bij Beter Horen gemaakt voor op maat gemaakte oordoppen. Ben benieuwd!
Reply
Toen ik in november in NL was, bezocht ik met een mattie een random cafe op een vrijdagnacht, waar het geluid ook al oorverdovend hard stond voor geen enkele normale reden. Bizarre trend. En van mijn part mag carnaval lekker gegatekeeped worden.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)