Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oordoppen, gehoorbeschermers en hoofdtelefoons
Artiesten die niet meer willen optreden en zangers die hun stem forceren: ‘Nieuwe geluidsregels Maastricht bedreigen evenementen’

https://archive.ph/6o4K5
Reply
Kabinet hakt knoop door na tinnitus-ophef: harde muziek tóch niet zachter in kroegen en discotheken

https://www.ad.nl/economie/kabinet-hakt-...~abb70e34/
Reply
Allez, hoe geen beleid/de bitch zijn van die ellendige horeca-sector toch goed nieuws kan opleveren.
Reply
De vraag die hier al vaak zat gesteld is, maar kan geen kwaad om nog eens te vragen met het oog op recente ervaringen/input:
wat zijn aardige noise-cancelling headphones op dit moment? Budget maximaal ongeveer 250 euro
Reply
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe set met een gelijkaardig budget en ga waarschijnlijk opnieuw voor mijn vertrouwde Sony's. De XM4 is dan een logische en veilige keuze, alhoewel ik waarschijnlijk wel even ga wachten tot Black Friday om te kijken of de XM5 ergens voor een mooi prijsje te vinden is.
[+] 1 user says Thank You to teedeebee for this post
Reply
Help!

Ik heb een mooie paar headphones, maar.bekabeld.

Tegenwoordig zijn de smartphones zonder aux ingang... (Ik luister in te trein naar Spotify)
Dus heb ik een kabeltje van USBc naar minijack. Dat werkte prima...maar.nu lijkt mn USBc poort van mn telefoon dus wat minder stabiel te zijn en bij minste of geringste bewegingkje maakt ie geen contact meer.

Opladen doet ie gelukkig nog wel voldoende...maar lijkt er op dat deze oplossing niet echt goed is voor levensduur van je telefoon.

De vraag is.. wat nu? Toch maar kijken voor een draadloze BT koptelefoon?

Wel.jammer want mijn koptelefoon is meer dan prima. En al lang in bezit, dankzij hythloth!

Indien toch maar afstappen van bedraad...wat ik eigenlijk niet wil.. What are the options?
Reply
(11-10-2023, 23:55)teedeebee Wrote: Ik ben ook in de markt voor een nieuwe set met een gelijkaardig budget en ga waarschijnlijk opnieuw voor mijn vertrouwde Sony's. De XM4 is dan een logische en veilige keuze, alhoewel ik waarschijnlijk wel even ga wachten tot Black Friday om te kijken of de XM5 ergens voor een mooi prijsje te vinden is.

Thanks voor het advies! Wat bevalt je daar zo aan dat je die nog een keer wil halen? En hoezo ben je (na hoeveel jaar?) toe aan een nieuwe?
Reply
@Wailer: Pfft ik vind dat een lastige discussie. Ik heb nu een kleine twee jaar die Beyerdynamic en ik vermoed dat je qua prijs/kwaliteit geen koptelefoon kunt vinden die zo fucking goed klinkt. Tegelijk lijkt dat bedrijf bespaard te hebben op kabels en de connectie van die kabel met de koptelefoon, waardoor ik nu al bijna aan mijn derde kabel zit. Zo'n kabel kan ook irritant zijn en in de weg zitten. Maar het kwaliteitsverschil tegenover bluetooth en het feit dat je niet met bluetooth moet dealen, maakt het imo nog steeds waard.

Afhankelijk van het platform dat je gebruikt voor muziek, kan een draagbare streamer o.i.d. uitkomst bieden als een soort 'derde weg' zeg maar. Heb je gelijk ook je muziek op één plek en de afspeelkwaliteit kan ook beter zijn.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(11-10-2023, 23:29)Locor Wrote: De vraag die hier al vaak zat gesteld is, maar kan geen kwaad om nog eens te vragen met het oog op recente ervaringen/input:
wat zijn aardige noise-cancelling headphones op dit moment? Budget maximaal ongeveer 250 euro

Sennheiser pxc 550-ii
Reply
@uplift

Je derde weg optie.. betekent dit dan da tik vanaf mn telefoon stream naar een draagbare streamer via BT.. om vervolgens met koptelefoon te luisteren?

Of is apparaatje van zichzelf en de zender van de muziek?
Reply
Nee, die streamer gebruik je bv voor Spotify en als je premium hebt, kun je alles al erop downloaden. Maar het hangt dus inderdaad af van via welk platform je muziek luistert.
Reply
(12-10-2023, 09:32)Locor Wrote:
(11-10-2023, 23:55)teedeebee Wrote: Ik ben ook in de markt voor een nieuwe set met een gelijkaardig budget en ga waarschijnlijk opnieuw voor mijn vertrouwde Sony's. De XM4 is dan een logische en veilige keuze, alhoewel ik waarschijnlijk wel even ga wachten tot Black Friday om te kijken of de XM5 ergens voor een mooi prijsje te vinden is.

Thanks voor het advies! Wat bevalt je daar zo aan dat je die nog een keer wil halen? En hoezo ben je (na hoeveel jaar?) toe aan een nieuwe?

Ik heb de XM4 zelf nog niet gehad, wel al regelmatig eens mee geluisterd (bij vrienden en in de winkel) en ik vind ze heel prettig klinken. Ik denk dat er prijs-kwaliteit niet veel betere opties zijn als je een allround draadloze NC koptelefoon zoekt in die prijscategorie. De XM5 heeft een mooi nieuw design maar biedt voor mij momenteel te weinig extra om het prijsverschil te rechtvaardigen en is ook niet meer op te vouwen.

Ik loop zelf al zeker 5 jaar rond met een oud, goedkoper model: WH-CH700N. Die was na een ongelukje ooit eens kapot gegaan en toen ik wou upgraden, was ik daar zo ontevreden over dat ik gewoon opnieuw hetzelfde model heb gekocht. Beetje 'saai' geluid maar voor €100 heb ik nooit iets beters gevonden. Op zich zou ik hier nog jaren mee door kunnen (vrij recent zelfs nog nieuwe pads opgezet) maar met de hoeveelheid muziek die ik luister, wil ik eens investeren in een betere set. Na 5 jaar begint het kwaliteitsverschil met nieuwe modellen wel significant te worden.

Ik heb ook een tijdje een duurdere Sennheiser van mijn broer gebruikt maar die lag mij persoonlijk minder, zowel qua comfort als geluid. Nu is tegenwoordig elke headset qua mix wel aan te passen via een app, dus ik ben er zeker van dat anderen hier wel een goeie ervaring uit kunnen halen. Was gewoon persoonlijke voorkeur.
Reply
(12-10-2023, 12:14)Uplift Wrote: Nee, die streamer gebruik je bv voor Spotify en als je premium hebt, kun je alles al erop downloaden. Maar het hangt dus inderdaad af van via welk platform je muziek luistert.

Spotify idd...
Kun je me misschien een voorzetje geven? Dan weet ik welke hoek ik mag/moet zoeken.
Ik heb idd premium
Reply
Sony maakt wel zo'n dingen, alleen zijn die allemaal duur... ik vermoed dat er wel goedkopere alternatieven zijn. Mighty maakt het equivalent van de Ipod nano (maar dus zonder scherm) en verder biedt google wel allerlei uitkomsten. Het is een zeer niche markt, dus verwacht geen goedkope/makkelijke oplossingen. Toen ik een paar jaar geleden zocht, vond ik nog van die toestellen bij Hifi Klubben, maar nu niet eens dat..

Overigens hoor ik zelf wel graag of iemand een koptelefoon met kabel kent van het niveau Beyerdynamic of beter, maar die vooral niet kapot te krijgen is.
Reply
Ik heb nog een oudere telefoon, met minijack...die kan ik natuurlijk ook alleen voor Spotify gebruiken Smile
Reply
Mn oude telefoon heeft het nu ook begeven.

Balen... Toch maar met de huidige tijd en kijken voor een BT ANC Headphones?

Iemand tips?
Reply
Doorbraak in strijd tegen gekmakende piep in oor: horeca sluit zich ‘eindelijk’ aan bij cruciaal overleg
https://www.ad.nl/binnenland/doorbraak-i...~a55edc03/
Reply
Ben weer in NL en was naar de Beter Horen gegaan om nieuwe doppen op maat te laten maken, maar ze konden dat niet doen doordat ik teveel oorsmeer had en dat eerst volledig moet worden uitgespoten. Dus pro-tip aan jullie voor de toekomst.
Reply
Voor het laten uitspuiten bij de huisarts even dag of 2 druppelen met wat olijfolie. Maakt het wat losser.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
(15-12-2023, 18:09)BigBird Wrote: Voor het laten uitspuiten bij de huisarts even dag of 2 druppelen met wat olijfolie. Maakt het wat losser.

Ja, super tip. Als je een spuitje thuis hebt, werkt dat heel goed om in het oor te druppelen. Met een theelepel is geen succes weet ik uit eigen ervaring...
Reply
Even een vraagje voor degene die gehoorbescherming met (vlakdemping)filtertjes hebben: wat is de door jullie gekozen dB-demping en wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Reply
Ik heb losse filters van zowel 15db als 25db, die laatste doe ik tegenwoordig alleen maar bij zwaar luide shows als Swans en dergelijk. 15db vind ik een goed middelpunt tussen bescherming en alles lekker luid horen.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
15db hier inderdaad, hoe vaak doen jullie een lek test?
[+] 1 user says Thank You to eloelo for this post
Reply
(17-02-2024, 23:42)hythloth Wrote: Ik heb losse filters van zowel 15db als 25db, die laatste doe ik tegenwoordig alleen maar bij zwaar luide shows als Swans en dergelijk.

Dit is precies het achterliggende idee van mijn vraag. Ik heb de laatste jaren min of meer de vuistregel als muziek versterkt wordt gebruik ik oordopjes. Maar als je een hele waaier aan muziekstylen bezoekt zijn de condities constant wisseld. Aan de ene kant heb je een Sunn, waar mijn proffesionele doppen met zwaarste industriele dempingen nog maar net genoeg zijn, aan de andere kant een jazz concert met maar matige versterking. Ik vraag me dus af of je met een bepaald niveau demping waarmee je in beide condities uit de voeten kunt. Of blijft het altijd een compromis.
Reply
Ik zag dat van Loop je ook doppen hebt waarbij je de demping kan aanpassen zonder het filter te verwisselen. Dat is wel interessant, als je geen op maat gemaakte oordoppen wil.

Ik heb 15 db, dat meestal prima is, maar soms zou ik net een paar db extra willen. Dat komt eigenlijk alleen voor als het geluid niet goed is ingeregeld.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)