Thread Rating:
  • 12 Vote(s) - 3.92 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nederlands Voetbal
#76
B-Spelers? hahahahahaha

Sneijder zou in Engeland helemaal opbloeien, zoals in zijn begintijd bij Inter. Die jongen is (mits geen blessure) nog steeds een van de betere spelers van Europa en in vorm een echte leider/drager van welk elftal dan ook. Heeft hij vaak genoeg bewezen. Zet daarbij Huntelaar in de spits, de killer binnen de 16 (die vorig jaar 48 doelpunten maakte in 48 wedstrijden), en Arsenal doet weer mee.
#77
Huntelaar is een afwerker, geen moderne spits. Hij faalde bij topclubs en bij Arsenal gebeurt al jaren hetzelfde met de nummer 9. Als Wenger slim is, vormt hij Podolski om zoals hij met Van Persie deed.
Sneijder is een soort Scholes: erg sterk in één aspect van het spel, erg goeie visie en lange pass, en verder hopeloos overschat.
Openbloeien zou hij zeker... maar de beste EPL-spelers zijn sowieso van een ander kaliber. Daar zitten overigens een stuk of 3-4 Belgen tussen.
#78
Uplift Wrote:Huntelaar is een afwerker, geen moderne spits. Hij faalde bij topclubs

Falen is een groot woord, kijk even naar de goals die hij maakte bij milaan en madrid, zitten paar wonderschone tussen. Die jongen heeft daar helaas nooit de kans gekregen, wat erg jammer is. Aan de andere kant, het is ook geen glamour-boy die misschien bij de top past. Kijk naar schalke, komt ie beter tot recht. huntelaar heeft idd aangevers nodig, anders werkt het niet, dus mag hopen dat ze daar bij Arsenal aan denken voor ze m halen.
#79
Wat pijnlijk om Ajax weer te zien lijden tegen Madrid. Klassenverschil is gigantisch!
#80
BigBird Wrote:Wat pijnlijk om Ajax weer te zien lijden tegen Madrid. Klassenverschil is gigantisch!

Maar gelukkig komt alles goed aan de hand van Cruijff...
#81
metal bouwie Wrote:
BigBird Wrote:Wat pijnlijk om Ajax weer te zien lijden tegen Madrid. Klassenverschil is gigantisch!

Maar gelukkig komt alles goed aan de hand van Cruijff...

Ach, ik vind het wel een goed idee dat Bergkamp, Jonk, De Boer, OVermars en v/d Sar veel voor het zeggen hebben. Die hebben veel gemaakt, en een schat aan (voetbal)ervaring. Ook is het hoopvol om te zien dat er veel jeugd speelt, en het ook goed doet. Het heeft tijd nodig, maar op den duur werpt het vruchten af. Ook Feyenoord is goed bezig met de jeugd, en daar gaat het ook goedkomen. Zo zie je maar, eerst goed saneren en uit schulden komen, en dan jaren bouwen met de jeugd aan nieuw team.
#82
Of het de juiste personen zijn kan ik niet beoordelen (voor zover ik het kan inschatten ziet het er iig wel ok uit). Ingezette beleid vind ik een verstandige. Het verbaast me alleen telkens dat er over het idee van Cruijff gesproken wordt terwijl dit beleid bij Feyenoord jaren geleden al is ingezet. Als je dan de stappen ziet die Ajax en Feyenoord de laatste 3 jaar gezet hebben (in perspectief gezien van waar de clubs vandaan kwamen) dan is laatst genoemde een stuk succesvoller. Neemt niet weg dat ook Feyenoord nog een paar stappen kan (en moet) maken. Bij Ajax zie ik sportief in ieder geval nog niet veel vooruitgang de laatste jaren, alleen financieel zijn ze wat verstandiger met de centen omgegaan.
#83
En kan iemand mij dan eens precies uitleggen wat die visie van Cruijf behelst en wat hij er concreet bij Ajax aan gedaan heeft om die visie in beleid te vertalen? (en dan graag iets meer dan het aanstellen van oud-voetballers in de gehele organisatie)
#84
metal bouwie Wrote:Als je dan de stappen ziet die Ajax en Feyenoord de laatste 3 jaar gezet hebben (in perspectief gezien van waar de clubs vandaan kwamen) dan is laatst genoemde een stuk succesvoller. Bij Ajax zie ik sportief in ieder geval nog niet veel vooruitgang de laatste jaren, alleen financieel zijn ze wat verstandiger met de centen omgegaan.

uhm, Ajax is de laatste 2 jaar kampioen geworden, en Feyenoord niet?

Europees moeten we als NL ons niet meten met de CL. Ik vind sowieso dat Europees een andere opzet moet komen. De CL in knock-out en alleen de kampioenen, en de europa league de nummers 2 en 3, ook in knock-put.
#85
BigBird Wrote:
metal bouwie Wrote:Als je dan de stappen ziet die Ajax en Feyenoord de laatste 3 jaar gezet hebben (in perspectief gezien van waar de clubs vandaan kwamen) dan is laatst genoemde een stuk succesvoller. Bij Ajax zie ik sportief in ieder geval nog niet veel vooruitgang de laatste jaren, alleen financieel zijn ze wat verstandiger met de centen omgegaan.

uhm, Ajax is de laatste 2 jaar kampioen geworden, en Feyenoord niet?

Europees moeten we als NL ons niet meten met de CL. Ik vind sowieso dat Europees een andere opzet moet komen. De CL in knock-out en alleen de kampioenen, en de europa league de nummers 2 en 3, ook in knock-put.

Daarom zeg ik er ook bij, in perspectief van waar de clubs vandaan komen. Ik vond Ajax onder Jol een stuk beter (ook meer punten gehaald) dan onder De Boer. Tuurlijk, kampioenschap telt maar vond de laatste twee kampioenschappen maar weinig indrukwekkend en vond ik meer over de andere 17 clubs zeggen dan over de uiteindelijke kampioen. Neemt niet weg dat ze gewoon tellen want je bent gewoon de beste van de 18 clubs maar mag daarom wel in enig perspectief geplaatst worden.
#86
Cruijff beleid is: spelers op hun 17e/18e te kopen, in je A1 te laten spelen en dan zeggen dat je toch een fantastische jeugdopleiding hebt ;-P
#87
Willie Wrote:Cruijff beleid is: spelers op hun 17e/18e te kopen, in je A1 te laten spelen en dan zeggen dat je toch een fantastische jeugdopleiding hebt ;-P
Big Grin

Koeman ook volgend seizoen trainert van Feyenoord. Kan die daarna het stokje van Van Gaal overnemen.
#88
Messi geblesseerd
#89
Uplift Wrote:Messi geblesseerd

Alleen de knie wat gekneusd. Valt mee dus.
#90
Quote:Het Europees kampioenschap voetbal van 2020 wordt gespeeld in verschillende grote steden in Europa. Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA donderdag bekendgemaakt. De voetbalbond bestaat in 2020 60 jaar. In 2016 is het EK in Frankrijk.

Lijkt me een leuk idee.
#91
Al 10 dagen stil in het voetbaltopic, dat gebeurde toch niet vaak op het oude forum.

Maar 5 clubs binnen 3 punten, dat is best spannend en met het programma van volgende week kan het nog veel spannender worden.
#92
Gewoon weer een leuke competitie. Geen oogstrelend voetbal, maar wel leuke en onderhoudende wedstrijden.

Wat vinden we trouwens van arbiter Gozubuyuk die nadrukkelijk op zijn band met RESPECT wijst als Maaskant heel duidelijk zijn ongenoegen uit?
#93
geluksknikker Wrote:Gewoon weer een leuke competitie. Geen oogstrelend voetbal, maar wel leuke en onderhoudende wedstrijden.

Wat vinden we trouwens van arbiter Gozubuyuk die nadrukkelijk op zijn band met RESPECT wijst als Maaskant heel duidelijk zijn ongenoegen uit?

Verheug met nu al op FC Utrecht - Ajax volgende week. Zo sensationeel als vorig jaar (6-4) zal het wel niet worden, maar reken op weer een spannende pot.

Beetje over the top die actie van Gozubuyuk, verder moeilijk te beoordelen omdat ik niet weet wat Maaskant geroepen heeft.
#94
geluksknikker Wrote:Wat vinden we trouwens van arbiter Gozubuyuk die nadrukkelijk op zijn band met RESPECT wijst als Maaskant heel duidelijk zijn ongenoegen uit?

Ik heb het niet gezien, maar wat ik er op papier over lees is dit een voorbedachte actie geweest om 40 meter over het veld te rennen om dit te doen. Beetje totalitair gedrag en dat is bij scheidsrechter nooit een goede eigenschap, de beste scheidsrechter is er 1 die je bijna niet ziet.

En zoals Bossen vandaag met de spelregels omging getuigt van heel weinig respect voor het voetbalspel en de spelregels.

Vind het gejank sowieso overdreven, zoals van Hooijdonk vorige week terecht zei: "heb je wel eens een profspeler een grensrechter dood zien trappen?"

Het is broodvoetbal, het is mensen hun werk, als je dan genaaid wordt mag je daar best wat van zeggen, vind je het als scheidsrechter te ver gaan heb je daar voldoende middelen voor, maar dat het profvoetbal een voorbeeld zou zijn voor de amateurs gaat er bij mij niet zo in. Zeker niet als van Praag dit voorval gaat misbruiken om trainers hun mond te willen snoeren.
#95
Willie Wrote:
geluksknikker Wrote:Wat vinden we trouwens van arbiter Gozubuyuk die nadrukkelijk op zijn band met RESPECT wijst als Maaskant heel duidelijk zijn ongenoegen uit?

Ik heb het niet gezien, maar wat ik er op papier over lees is dit een voorbedachte actie geweest om 40 meter over het veld te rennen om dit te doen. Beetje totalitair gedrag en dat is bij scheidsrechter nooit een goede eigenschap, de beste scheidsrechter is er 1 die je bijna niet ziet.

En zoals Bossen vandaag met de spelregels omging getuigt van heel weinig respect voor het voetbalspel en de spelregels.

Vind het gejank sowieso overdreven, zoals van Hooijdonk vorige week terecht zei: "heb je wel eens een profspeler een grensrechter dood zien trappen?"

Het is broodvoetbal, het is mensen hun werk, als je dan genaaid wordt mag je daar best wat van zeggen, vind je het als scheidsrechter te ver gaan heb je daar voldoende middelen voor, maar dat het profvoetbal een voorbeeld zou zijn voor de amateurs gaat er bij mij niet zo in. Zeker niet als van Praag dit voorval gaat misbruiken om trainers hun mond te willen snoeren.

Ben ik het helemaal mee eens. Het gedrag in het profvoetbal heeft niets te maken met de excessen in het amateurvoetbal. Het amateurvoetbal heeft nu eenmaal bij bepaalde verenigingen te maken met het tuig van de richel. En die schromen niet hun primitieve gedrag te uiten op het voetbalveld, zoals ze dat ook net zo makkelijk zouden doen op een schoolplein of in een discotheek.
#96
Maaskant riep iets in de trant van: "Dat was een 100% overtreding scheids", kwamen ook geen scheldwoorden aan te pas. Hij kwam van 40 meter aanrennen en haalde het bandje uit zijn zak. Het was dus gewoon iets wat hij blijkbaar heel graag een keer wilde doen..
#97
Dit vind ik dan wel weer leuk:

Quote:Wormgoor sart uitblinker Pellè: 'Ik streek door zijn haar, vond hij niet leuk'

http://www.ad.nl/ad/nl/5616/ADO-Den-Haag...leuk.dhtml
#98
Ik vond dit ook echt hilarisch, wat een held is die vent:

http://soccer-magazine.com/2012/12/video...e-referee/
#99
Inderdaad. Hopelijk wordt hij net als Cantona acteur.
Een overheid kan best goede dingen doen, maar wat hebben wij als Nederlands volk misdaan om kabinetten zoals de afgelopen 2 jaar te verdienen?

http://www.ad.nl/ad/nl/11966/Dossier-Voe...ffen.dhtml


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)