(29-01-2024, 15:23)Roel87 Wrote: Via Festileaks forum:
Alice Phoebe Lou
Altın Gün
Bambii
Billy Woods
Blck Mamba
Cashu
Deijuvhs
Faux Real
Grace Cummings
James Bangura
Jockstrap
KI/KI
Omar Apollo
Paolo Nutini
Ratboys
Royal Otis
Sofia Kourtesis
Sprints
St. Vincent
The Amazons
The Mary Wallopers
Tjade
Upchuck
Vince Staples
Dit lijstje dus, plus: Black Rave Culture, Cherry Glazerr, Droom Dit en Porcelain ID. Minus: James Bangura.
•
Cherry Glazerr wel leuker vuller.
•
Voor zover ik het het ken (St. Vincent, Cherry Glazerr, Vince Staples, Altin Gün, Paolo Nutini) vind ik dit toch ook een heel aardig lijstje. Billy Woods ken ik zelf nog niet maar werd op dit forum toch vaak genoemd.
•
30-01-2024, 14:26
(This post was last modified: 30-01-2024, 14:27 by JorisR.)
Het is al met al best aardig, maar geen enkele naam die er nu écht bovenuit steekt. Hoewel ik Vince Staples in 2018 of 2019 op Primavera buitengewoon goed vond. En in de categorie bandjes teveel namen die amper de bovenzaal van Paradiso gevuld krijgen.
•
(30-01-2024, 14:26)JorisR Wrote: Hoewel ik Vince Staples in 2018 of 2019 op Primavera buitengewoon goed vond. En in de categorie bandjes teveel namen die amper de bovenzaal van Paradiso gevuld krijgen.
Stond ook al een keer eerder op BKS, ik had er toen weinig tijd voor maar hij leek de TWO echt af te breken.
(30-01-2024, 14:26)JorisR Wrote: Het is al met al best aardig, maar geen enkele naam die er nu écht bovenuit steekt. Hoewel ik Vince Staples in 2018 of 2019 op Primavera buitengewoon goed vond. En in de categorie bandjes teveel namen die amper de bovenzaal van Paradiso gevuld krijgen. Dit is ook mijn gevoel bij de line-up. Al met al genoeg prima acts om een leuk en gevuld weekend te hebben, maar te weinig 'must sees' (en dus te weinig voor het prijskaartje voor mij persoonlijk.)
•
(30-01-2024, 15:14)Empty030 Wrote: (30-01-2024, 14:26)JorisR Wrote: Het is al met al best aardig, maar geen enkele naam die er nu écht bovenuit steekt. Hoewel ik Vince Staples in 2018 of 2019 op Primavera buitengewoon goed vond. En in de categorie bandjes teveel namen die amper de bovenzaal van Paradiso gevuld krijgen. Dit is ook mijn gevoel bij de line-up. Al met al genoeg prima acts om een leuk en gevuld weekend te hebben, maar te weinig 'must sees' (en dus te weinig voor het prijskaartje voor mij persoonlijk.)
Tja, daar kan ik je geen ongelijk in geven maar dat zal een kwestie zijn van budget en dat het voor een "major" toch een veel kleiner publieksbereik heeft dan DTRH waar de bands gemiddeld wat groter zijn. En helaas betekent kleinschaliger met dit formaat van headliners en productie niet per se veel goedkoper.
Wat allemaal niet wegneemt dat het (zeker bij lekker weer) net als vorig jaar toch wel weer goed bezocht gaat worden, deze headliners (ook Paolo Nutini, ja) verkopen toch aardig wat kaarten verwacht ik.
•
30-01-2024, 16:33
(This post was last modified: 30-01-2024, 17:08 by Empty030.)
Wat mij betreft mag het ook nog een paar tientjes duurder, als de kwaliteit van acts (en publiek :p) omhoog gaat hoor. Ik snap dat het niet 'goedkoop' kan. Maar voor deze prijs wil ik een paar persoonlijke favorieten. Nu zijn dat alleen PJ Harvey en Slowdive. Daaronder een tiental namen die ik ook leuk vind, maar die ik prima kan missen.
Ik denk inderdaad ook wel dat de line-up goed genoeg is voor een goede kaartverkoop, en dat de aanwezigen zich inderdaad gaan vermaken. Het is niet ronduit slecht, maar te veel bij mijn straatje vandaan, terwijl BKS toch vaste prik was.
•
Denk dat de aanwezigen zich wel weer gaan vermaken, net als de afgelopen twee edities waar van tevoren ook veel kritiek bij kwam.
•
Denk het ook, en door die ervaringen van de afgelopen twee edities kijk ik nu mest best wat mildheid naar de line-up voor dit jaar. Dan zie ik vooraf opnieuw niet heel veel musts, maar al wel meer dan genoeg acts die me leuk lijken om 3 dagen mee te vullen. Vorig jaar rolde daar uiteidelijk een editie met minstens 10 4-sterrenshows en 1 5-sterrenshow uit; wat mij betreft een meer dan prima score.
•
(30-01-2024, 16:43)hythloth Wrote: Denk dat de aanwezigen zich wel weer gaan vermaken, net als de afgelopen twee edities waar van tevoren ook veel kritiek bij kwam. Zet me neer op Pinkpop ik vermaak me, zet me neer op Paaspop en ik vermaak me. Zet me door op het Mega Piraten Festijn en ik vermaak me. Daar zal het nooit aan liggen. Maar voor dingen als Disclosure, Paolo Nutini, DJVT, Mula B, Parcels, Ki/Ki etc. hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde op de line-up. Van mij mogen ze het juist goedkoper maken, met minder grote namen en nog intiemere setting. Laat dan Slowdive o.i.d. maar eens je main afsluiten in een kleinere en mogelijk nog sfeervollere vorm. Onder de kleine namen staat natuurlijk altijd wel wat soeps.
•
Zo'n type festival mis ik in NL. Misty Fields is weer iets te klein en veel te veel postpunk. Tussen BKS en Misty Fields zou een mooi (overwegend gitaarbands) festival niet misstaan. Slowdive, Fontaines DC en Beach House als headliners. Heerlijk.
•
(31-01-2024, 21:37)Indiaantje89 Wrote: (30-01-2024, 16:43)hythloth Wrote: Denk dat de aanwezigen zich wel weer gaan vermaken, net als de afgelopen twee edities waar van tevoren ook veel kritiek bij kwam. Zet me neer op Pinkpop ik vermaak me, zet me neer op Paaspop en ik vermaak me. Zet me door op het Mega Piraten Festijn en ik vermaak me. Daar zal het nooit aan liggen. Maar voor dingen als Disclosure, Paolo Nutini, DJVT, Mula B, Parcels, Ki/Ki etc. hebben naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde op de line-up. Van mij mogen ze het juist goedkoper maken, met minder grote namen en nog intiemere setting. Laat dan Slowdive o.i.d. maar eens je main afsluiten in een kleinere en mogelijk nog sfeervollere vorm. Onder de kleine namen staat natuurlijk altijd wel wat soeps.
Mijn post was een referentie aan 2022 en 2023 waarbij veel mensen (hier) dachten dat het slecht zou verkopen en dat het niet memorabel zou worden, terwijl in de praktijk het omgekeerde bleek. Verder natuurlijk mee eens.
•
(31-01-2024, 21:41)Timothy\s Monster Wrote: Zo'n type festival mis ik in NL. Misty Fields is weer iets te klein en veel te veel postpunk. Tussen BKS en Misty Fields zou een mooi (overwegend gitaarbands) festival niet misstaan. Slowdive, Fontaines DC en Beach House als headliners. Heerlijk.
Ga eens op Haldern kijken.
•
(31-01-2024, 23:32)Maynard-J Wrote: (31-01-2024, 21:41)Timothy\s Monster Wrote: Zo'n type festival mis ik in NL. Misty Fields is weer iets te klein en veel te veel postpunk. Tussen BKS en Misty Fields zou een mooi (overwegend gitaarbands) festival niet misstaan. Slowdive, Fontaines DC en Beach House als headliners. Heerlijk.
Ga eens op Haldern kijken.
Ben ik 2x geweest. Erg fijne locatie, maar voor mij iets te veel rustige/ingetogen muziek tegenwoordig.
•
Het is ook allemaal best lastig, als BKS nog steeds 150 euro was vonden we het allemaal prima, de prijsstijging gaat harder dan mijn gevoel kan bijbenen. Over een paar jaar leg ik waarschijnlijk met liefde die 300 euro neer voor een festival, maar als ik nu ergens 300 euro voor betaal dan wil ik ook dat het echt goed is, zeker op een meerdaags festival waar de horeca ook 2 keer zo duur is geworden.
Ik merk het ook bij concerten, die vind ik snel prijzig, maar dat heeft ondertussen wel het effect dat wanneer ik Ufomammut voor 18 euro zie ik dat een koopje vind.
The following 1 user says Thank You to Willie for this post:1 user says Thank You to Willie for this post
• kevin
Dagindeling is bekend. Zaterdag als geheel echt prima. Justice en Polly op zondag. Vrijdag echt zwak, daar moeten nog wat krenten bij.
•
Ik vind de vrijdag al behoorlijk sterk hoor, met o.a. English Teacher, St. Vincent, Minyo Crusaders, Mannequin Pussy, La Femme, Katy Kirby en Baxter Dury. En nog wel een paar die me leuk lijken. Gaat gewoon een dag met een paar vervelende clashes worden.
•
Vooral balen dat (volgens de mail) de Casbah nog steeds een podium is. Dan nog een klein beetje hopen dat ze iets aan dat podium doen, waardoor niet alleen de eerste drie rijen iets kunnen zien, maar dat zal wel niet.
•
Redelijk gelijkmatige verdeling wat mij betreft, prima! En de casbah mag inderdaad vervangen worden voor een betere tent.
•
Wellicht de zondag erbij. Voor mij veruit de sterkste dag. Al hadden ze voor mij DJVT en Billy Woods mogen ruilen met Slowdive en Altin Gün van de zaterdag.
•
op zondag: justice warhaus en haunted youth, daarbij nog pj harvey , tamino, flaoting points en the mysterines.
dat wordt onze 1e dag BKS!!
Dagkaart zondag behoort ook hier tot de mogelijkheden.
•
Die zondag is idd lekker.
•
(13-02-2024, 11:36)Maynard-J Wrote: Dagindeling is bekend. Zaterdag als geheel echt prima. Justice en Polly op zondag. Vrijdag echt zwak, daar moeten nog wat krenten bij. Die zullen er niet komen. Vermoed dat we het hiermee moeten doen.
Op voorhand is het wel veel geld voor een weekend waarbij de kwaliteit vooral in de undercard en een enkele midcard naam zit, met uitzondering van Polly Jean uiteraard.
•
|