Superlinks betwijfel ik hoor.
Maar goed, volgend jaar eens onderzoek doen
Zijn gewoon van die dingen die ik me dan afvraag. Ook bijvoorbeeld heel weinig dingen gezien als Free Palestine enz.
Misschien 1 of 2 personen.
•
(10-06-2024, 21:24)Wailer Wrote: Superlinks betwijfel ik hoor.
Maar goed, volgend jaar eens onderzoek doen
Zijn gewoon van die dingen die ik me dan afvraag. Ook bijvoorbeeld heel weinig dingen gezien als Free Palestine enz.
Misschien 1 of 2 personen. Ik zag voor me een stel lopen die van die stickers juist weer aan het weghalen waren omdat ze het blijkbaar niet aan konden zien. Ik denk niet dat die superlinks hebben gestemd.
•
Ik kan mij er niet aan toe zetten om een heel verlag te schrijven op dit moment. Hoewel ik meerdere prima bands heb gezien, heb ik toch ook wel die "wow-factor" gemist die ik andere jaren wel steeds had op BKS. Je ziet BKS ook gewoon verLowlandsiriseren, spontane feestjes, publiek wat voor wat anders komt dan de muziek (en ook de daarbij behorende sleuteltjes inderdaad), maar ook de "spelletjes" die aanwezig waren zoals tafeltennis of sjoelen, maar ook rare sponsoren zoals die afschuwelijke lelijke Lidl stand midden in het bos.
Maar anderzijds blijft de mainstage enorm mooi daar aan het water. En was de Casbah echt een hele verbetering met een toffe vibe. En hoewel ik weinig "slechte" acts heb gezien wist mij dus heel weinig meer te raken op welke emtioneel manier dan ook. Een PJ Harvey was echt wel sterk, maar ik zou het eerlijk gezegd thuis zelf niet snel opzitten. Justice show zat goed in elkaar, maar met die nieuwe tracks kan ik ook niet veel. Paolo Nutini vond ik best ok, dijk van een stem, maar ook weer net niet die euforie factor.
Misschien weer tijd om het muzikale depressie topic op te zoeken, maar ik merk dat ik zelf een beetje onverschillig begin te worden in optredens. Ik denk dat ik dan ook gewoon na dit festival seizoen gewoon is een stuk ga minderen, en misschien net wat meer cherry picken of inderdaad kiezen voor een festival in het buitenland gewoon voor een andere ervaring. Ik merk gewoon dat ik me net te vaak irriteerde aan bepaalde dingen wat ten kosten ging van de beleving van de dingen die wel best tof waren en die er ook zeker wel waren.
Kom naar Haldern Pop @indiaantje.
•
•
(17-06-2024, 13:00)BigBird Wrote: Best Kept Secret 2024 :: Een brute volksverhuizing
Die laatste paragraaf, damn.
Quote:En daarmee bleek Best Kept Secret dus tóch leuk, ondanks een op papier matige affiche. En toch wringt het. Je kon een middag lang kekke gitaarbandjes checken op de kleinere podia, maar het hoofdpodium bood grotendeels bagger of middelmaat. Je hoort theorieën dat het volk dat die Dure Namen wel wil zien betaalt voor die kwaliteit in de marge, maar zelfs als dat zo is, is het een zwaktebod. Je houdt een festival zonder identiteit over dat veel en veel te duur is om als ontdekkingsfestival te gelden, en bovenaan de affiche zijn eigen legacy in de zeik zet. Op die manier is er niets geheims aan Best Kept Secret, het is gewoon een zoveelste Werchter/Lowlands/Pukkelpop-variatie. Het is tijd voor een harde reset. Quousque tandem abutere patientia nostra, Best Kept Secret?
Aardig to the point hoor. Is dit geschreven door onze Belgische vriend die te lang niet meer op dit forum is geweest
•
18-06-2024, 15:06
(This post was last modified: 18-06-2024, 15:13 by JorisR.)
(18-06-2024, 11:44)Indiaantje89 Wrote: Aardig to the point hoor. Is dit geschreven door onze Belgische vriend die te lang niet meer op dit forum is geweest
Dat niet, of hij moet onder een pseudoniem schrijven. Stevige conclusie, maar die kon je feitelijk al weken voor het festival neerpennen, zegt deze zure thuisblijver. En het oordeel sijpelt ook door in de reacties van de meeste grazzers die deze editie geweest zijn. BKS moet echt op de schop: óf dat hoofdpodium echt veel beter programmeren, of helemaal wegdoen, om te beginnen. Laat de TWO dan maar de mainstage zijn, en dat was-ie inhoudelijk afgelopen editie feitelijk al, als je de verslagen zo leest.
The following 1 user says Thank You to JorisR for this post:1 user says Thank You to JorisR for this post
• matthijs603
18-06-2024, 17:51
(This post was last modified: 18-06-2024, 17:51 by Loov.)
Op Justice na: ja.
Maar de kaartverkoop was toch dikke prima? Ik snap wel dat wij het anders willen maar ik kan begrijpen dat die urgentie bij de organisatie niet is.
Ik hoop vooral dat er een spannende editie komt. Kijk hoe vol de cashbah en secret waren elke keer. Ook de nacht en elektronische mag spannender, zorg dat je daar ook mensen vast houd. Dan heb je die One niet eens meer nodig.
The following 1 user says Thank You to Loov for this post:1 user says Thank You to Loov for this post
• matthijs603
Even allemaal die enquete invullen
•
(18-06-2024, 17:51)Loov Wrote: Op Justice na: ja.
Maar de kaartverkoop was toch dikke prima? Ik snap wel dat wij het anders willen maar ik kan begrijpen dat die urgentie bij de organisatie niet is.
Ik hoop vooral dat er een spannende editie komt. Kijk hoe vol de cashbah en secret waren elke keer. Ook de nacht en elektronische mag spannender, zorg dat je daar ook mensen vast houd. Dan heb je die One niet eens meer nodig.
Ik denk dat BKS zich te weinig onderscheid. Nu valt het dubbeltje qua verkoop de goede kant op maar kijk naar pp hoe het ook kan lopen. Een of twee slechte jaren en BKS bestaat niet meer.
•
(18-06-2024, 17:58)ahha Wrote: Even allemaal die enquete invullen
Link?
Misschien moet BKS gewoon de ONE afschaffen en de plaats daarvan The Floor uitbreiden en naast het meer plaatsen, hehe.
•
(18-06-2024, 18:41)hythloth Wrote: (18-06-2024, 17:58)ahha Wrote: Even allemaal die enquete invullen
Link?
Misschien moet BKS gewoon de ONE afschaffen en de plaats daarvan The Floor uitbreiden en naast het meer plaatsen, hehe.
Enquete
•
Laten we ook niet vergeten dat sommige artiesten bewust in de TWO willen spelen omdat die optie er is: een kleinere en intiemere setting. PJ Harvey was eigenlijk afsluiter op de ONE maar wilde zelf in de TWO. Acts als PJ Harvey, Interpol, Slowdive, St. Vincent kunnen met gemak op de ONE spelen, maar preferen omwille van productie en setting voor die vibe. Daarnaast is het voor kleinere en beginnende artiesten intimiderend om op de ONE te spelen. Primavera heeft ook maar 4 acts op de main, en begint nog later. Dat kan BKS ook doen, en de headliner om middernacht ofzo laten starten.
Ik denk dat er niet echt een groot probleem is. Gewoon kwestie van iets brutaler programmeren, geluk hebben met boekingen en een podium weghalen. We kunnen nu wel concluderen dat The Floor eigenlijk weinig doet. Nooit meer dan 600-700 mensen die daar staan te dansen als het echt druk is. Zet daar The Secret neer.
•
Primavera heeft 7 acts per dag op Mordor, en de aanvangstijd daar van 17:30 uur is vergelijkbaar met de rest van de podia.
•
Onpopulaire mening: maar The Floor vind ik juist prachtig. Je kan daar soms echt verassende dingen horen. En staat vaak tijdens optredens echt goed vol. Ik snap ook niet zo naar die haat naar dat podium.
The following 2 users say Thank You to Loov for this post:2 users say Thank You to Loov for this post
• ahha, matthijs603
Eens, het probleem van podia zit hem momenteel echt in de One, en de Cashbah die nog steeds aan de kleine kant is (wel echt verbeterd). Van the Floor heb je eigenlijk weinig last en vind ik qua opzet best geslaagd.
•
(18-06-2024, 20:23)Loov Wrote: Onpopulaire mening: maar The Floor vind ik juist prachtig. Je kan daar soms echt verassende dingen horen. En staat vaak tijdens optredens echt goed vol. Ik snap ook niet zo naar die haat naar dat podium. Niet mee eens. Je loopt er steeds voorbij als je van podia naar podia loopt. Dus je wordt steeds mee geconfronteerd en krijgt de meest cliché dingen soms voorbij te horen.
Daarnaast staat The Floor op een prachtige locatie. En ik vind het jammer dat dit wordt gebruikt van randprogrammering. En dat The Secret, veel te ver van de andere tenten vandaan ligt en geen mooie locatie/tent heeft.
De eerste edities stond daar die mooie Sahara tent. En dat paste veel beter bij de Vibe van BKS dan dat het nu is.
Ook heb je toch net iets te vaak last van het geluid van The Secret. Bij de stillere momenten van Nick Cave weet ik nog. Maar ook bijvoorbeeld dit jaar bij de Casbah bij de rustigere acts heb ik dit regelmatig nog gehoord. Zeker als ze daar wat harder draaien.
Ik heb niks tegen The Floor op zichzelf, maar ik vond de oude locatie vele malen beter en minder hinderlijk voor iemand die daar geen trek in heeft.
•
19-06-2024, 13:40
(This post was last modified: 19-06-2024, 13:40 by Loov.)
(19-06-2024, 10:38)Indiaantje89 Wrote: (18-06-2024, 20:23)Loov Wrote: Onpopulaire mening: maar The Floor vind ik juist prachtig. Je kan daar soms echt verassende dingen horen. En staat vaak tijdens optredens echt goed vol. Ik snap ook niet zo naar die haat naar dat podium. Niet mee eens. Je loopt er steeds voorbij als je van podia naar podia loopt. Dus je wordt steeds mee geconfronteerd en krijgt de meest cliché dingen soms voorbij te horen.
Daarnaast staat The Floor op een prachtige locatie. En ik vind het jammer dat dit wordt gebruikt van randprogrammering. En dat The Secret, veel te ver van de andere tenten vandaan ligt en geen mooie locatie/tent heeft.
De eerste edities stond daar die mooie Sahara tent. En dat paste veel beter bij de Vibe van BKS dan dat het nu is.
Ook heb je toch net iets te vaak last van het geluid van The Secret. Bij de stillere momenten van Nick Cave weet ik nog. Maar ook bijvoorbeeld dit jaar bij de Casbah bij de rustigere acts heb ik dit regelmatig nog gehoord. Zeker als ze daar wat harder draaien.
Ik heb niks tegen The Floor op zichzelf, maar ik vond de oude locatie vele malen beter en minder hinderlijk voor iemand die daar geen trek in heeft.
Over de locatie kan gediscussieerd worden. Ik vind het wel mooi daar, maar ik kan de discussie begrijpen. Geluidoverlast mag nooit plaats vinden, zeker niet bij een headliner. Alhoewel ik het wel grappig vond, omdat het mijn vriendin was die tijdens Cave aan het draaien was.
Cliche? Ja soms wel. Soms ook niet. Soms staan er best wel toffe dingen, soms staan er dingen waarvan ik denk huh? Maar het is wel nog het enigste wat het festival beetje uniek maakt. Daarnaast heeft Paul meer muzikale kennis in zijn kleine teen dan ons allemaal samen.
The following 1 user says Thank You to Loov for this post:1 user says Thank You to Loov for this post
• matthijs603
O maar ik heb niks met en niks tegen St. Paul hoor (al hoewel er anderen misschien ook wel de kans zouden mogen krijgen, maar goed daar kan hij niets aan doen). En zou ik eerlijk gezegd niet weten wie er tijdens Cave stond te draaien. Maar op een heel rustig nummer hoorde je soms dreunende beats van The Floor vandaan komen en dat is gewoon krom.
Zo hoorde ik dit jaar volgens mij ook nog Skrillex door de speakers blazen terwijl ik bij Cherry Glazzer stond. Dat soort dingen zijn jammer, en dat was niet waar BKS voor stond toen ze 2013 werden opgericht. En dat vind ik zelf gewoon jammer.
Ik sprak vandaag iemand die naar BKS was geweest. Op de vraag wat hij allemaal gezien was het antwoord "ik ga vooral voor de sfeer, ik kijk waar het gezellig is en daar ga ik naar toe, enige wat ik echt wilde zien was Disclosure." De persoon in kwestie was ook nog eens voordat Justice begon naar huis gegaan wegens werk maandagmorgen vroeg maar heeft wel 285 euro voor een kaartje gelapt en had naar eigen zeggen een topweekend gehad.
The following 1 user says Thank You to jodocus for this post:1 user says Thank You to jodocus for this post
• hythloth
Ik heb vrienden die 285 euro betalen voor een weekend, 10 minuten fietsen er vandaan wonen maar alleen op zaterdag en zondag gaan. Die kennen helemaal niks. En ook die hebben een mooie tijd. Niet iedereen is zo hardcore als ons.
• matthijs603
|