Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Misty Fields
#26
(28-02-2023, 11:41)Uplift Wrote: Hoe sympathiek het festival ook oogt, ik blijf het bizar vinden dat er nog een markt is voor een bandjesfestival. Als je een Tramhaus, Shame of Personal Trainer nu nog niet gezien hebt, dan lag je in een coma het afgelopen lustrum.

Het kan natuurlijk ook dat je ze allemaal wel een keer hebt gezien, maar dat er absolute favorieten bij zitten waarvan je het bepaald niet erg vindt ze in één weekend nog een keer te zien samen met heel wat fijne andere bands in het segment 'klein, maar fijn'.
Reply
#27
Ja, dat zo'n weekend een versterkend effect kan hebben, kan ik me inbeelden.

Wat ik niet snap, is de niet aflatende populariteit van bandjes. Hoe lang kan iets leuk blijven, überhaupt. Ook als niet-bandje. Op Marina Herlop zijn velen inmiddels ook al uitgekeken, evenals die hele Spaanse-traditionele-muziek-met-een-James-Blake-sausje-golf.

Enfin, ik maak me soms zorgen om hoe 'men' (helemaal los van Misty Fields, dus heel algemeen) dingen als goed of relevant blijft bestempelen; het lijkt soms meer op een automatisme of een reflex dan iets waar echt veel achter steekt. Dat is b.v. ook mijn verbazing (en die van collega's bij Doornroosje trouwens ook) na Zeitgeist afgelopen december: moshpits die bij quasi elk optreden worden gestart, schijnbaar zonder dat de muziek daar iets mee te maken heeft. En in de witte techno-scene heb je net hetzelfde: duizenden mensen die exact hetzelfde doen en exact dezelfde notie hebben van wat een mooie tijd beleven betekent.

Soit. I'll get my coat.
Reply
#28
(02-03-2023, 11:03)Uplift Wrote: Ja, dat zo'n weekend een versterkend effect kan hebben, kan ik me inbeelden.

Wat ik niet snap, is de niet aflatende populariteit van bandjes. Hoe lang kan iets leuk blijven, überhaupt. Ook als niet-bandje. Op Marina Herlop zijn velen inmiddels ook al uitgekeken, evenals die hele Spaanse-traditionele-muziek-met-een-James-Blake-sausje-golf.

Enfin, ik maak me soms zorgen om hoe 'men' (helemaal los van Misty Fields, dus heel algemeen) dingen als goed of relevant blijft bestempelen; het lijkt soms meer op een automatisme of een reflex dan iets waar echt veel achter steekt. Dat is b.v. ook mijn verbazing (en die van collega's bij Doornroosje trouwens ook) na Zeitgeist afgelopen december: moshpits die bij quasi elk optreden worden gestart, schijnbaar zonder dat de muziek daar iets mee te maken heeft. En in de witte techno-scene heb je net hetzelfde: duizenden mensen die exact hetzelfde doen en exact dezelfde notie hebben van wat een mooie tijd beleven betekent.

Soit. I'll get my coat.

Best een gekke reactie als je het mij vraagt. We zijn nu dus wel klaar met die bandjes? Waarom zouden we daar klaar mee moeten zijn? En wat is dan een alternatief? Of stoppen we maar helemaal met muziek volgen? Ik hield een dikke 40 jaar geleden al van (sommige) gitaarbandjes en als mij de tijd gegeven wordt, wilde ik dat nog wel heel wat jaartjes volhouden. Een band als Tramhaus heb ik inderdaad ook gezien op Zeitgeist en dat was ronduit fantastisch (met of zonder moshpit) en heb nu al zin in hun gig op Misty Fields. Zolang er dit soort bands boven komt drijven, hoor je mij niet klagen.

Het stempel goed is uiterst persoonlijk en als het goed is, boeit het me helemaal niks of het wel of niet relevant is, zolang het maar voor mij relevant is. En dat is het als het goed is. Cirkeltje rond eigenlijk.

Kortom: ik begrijp je echt niet. Maar misschien ligt dat gewoon aan mij.
Reply
#29
Het ligt eerder aan mij. Is mijn ervaring.

Wat ik bedoel is: hoe lang kan iets een mate van onvoorspelbaarheid/verrassing behouden? Want dat is imo een van de weinige universele criteria van 'goed'. Bandjes kom ik al bijna een kwarteeuw tegen in het livecircuit, soms meer, soms minder. Maar steeds opnieuw komen we weer in zo'n retro-nostalgische periode. Nu is het postpunk, in de jaren 0 was het pop in gitaarvorm en in de jaren '10 merkte je wat minder de invloed van zeg maar typische bezettingen (met als gevolg een redelijk kwalitatief decennium als je het mij vraagt).

Zodra ik exact weet wat ik ga krijgen, haak ik af. Dat heeft niet eens met het genre te maken, maar het helpt natuurlijk niet als muziek klinkt zoals shit die 45 jaar geleden ook al werd gemaakt.
Reply
#30
Vorig jaar toch enorm verrast door bands als 10.000 Russos, Just Mustard en Gilla Band. Dit festival is ook voor mensen, zoals ik, die niet de dringende behoefte hebben om vernieuwend spul te ontdekken of die gewoon echt niks hebben met alle nieuwe genres. Die groep is weliswaar niet groot genoeg voor BKS, maar wel voor Misty Fields en vergelijkbare festivals. Gelukkig dat ze er zijn voor deze groep.
Reply
#31
Ik las ook mooie dingen over bands die ik niet kende (heb toevallig een verslag over MF moeten redigeren) en in een paar gevallen vond ik het ook wel goed klinken. Just Mustard is dan weer zoiets wat je eerder op Valkhof zal ontdekken imo, want Misty Fields oogst natuurlijk vooral, het brengt de betere bandjes van het moment samen en ook nog eens aan het eind van het festivalseizoen. Dat is prima, maar na drie dagen enkel bandjes zou ik wellicht knettergek worden Smile
Reply
#32
Hoe kan je in september oogsten. Als je al in februari je line-up grotendeels bekend maakt.
Volgens mij heeft Valkhof nog niets bekend gemaakt?
Reply
#33
Bekend maken is iets anders dan vastleggen natuurlijk.
Reply
#34
Ben benieuwd dan waar Valkhof mee afkomt dan??
Reply
#35
Zoals gezegd, over twee weken wordt het bekend. Eerder mag niet en e.e.a. heeft te maken met de timing van de Vierdaagsefeesten, etc. Maar ik kan wel zeggen dat het eerste rijtje langer is dan het eerste rijtje van vorig jaar. Vlak na corona was het boeken toch wel een moeizamer proces en nu loopt dat weer vrij vlot. Hét probleem voor festivals is evenwel de productiekost, en dat komt puur doordat er gortige winsten worden gemaakt en de vraag toch stabiel blijft.
Reply
#36
Daar zittrn dan nieuwe namen bij die niet of niet grotendeels bekend zijn? Dat heeft Misty Fiels toch eender.
Reply
#37
Ik snap je vraag niet. Ik heb Valkhof enkel vermeld m.b.t. een band als Just Mustard, omdat dit soort bands vaak voor het eerst in NL spelen op Valkhof. Dat zijn zeg maar vaak niet standaard gitaarbands, maar qua stijl wel waar een overlap met Misty Fields kan bestaan.

Verder is Valkhof een ontdekkingsfestival waar elk denkbaar genre wordt vertegenwoordigd en dus totaal niet vergelijkbaar met Misty Fields. Maar veel van de leukere bandjes staan er wel eerst, dat is alles.
Reply
#38
Op Misty Field zullen echt wel band staan en gestaan hebben die nergens anders in beeld waren. Incl Valkhof.
Reply
#39
Dat kan. Ik denk niet dat het er veel zijn.
Reply
#40
Just mustard was wel echt saai hoor op Valkhof. deathcrash daarentegen.. Smile
Reply
#41
Haha, ik had de omgekeerde impressie. Wel allebei maar half kunnen zien.
Reply
#42
Had het gevoel dat deathcrash veel geluid technische tegenvallers had niet echt duidelijk waar door het kwam. Maar prik ik dan wel doorheen. JM voelde te veel van hetzelfde imo.
Reply
#43
Just Mustard twee keer gezien en weinig indruk gemaakt. deathcrash op Left of the Dial in Rotterdam aan het werk gezien en ook niet bijster boeiend. Maar in beide gevallen raakt het ook wel aan de genres waar ik van houd, maar is het 'm net niet.

Scalping klinkt overigens wel lekker.
Reply
#44
Scalping is live echt sensationeel. Bezwerende visuals en een super strakke performance.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#45
Afgaande op de Misty Fields Playlist... Prima eerste worp namen! Ja, ik kende nog niet alles... Scalping klinkt idd als een must see.

Nu hard op zoek naar accommodatie.

Of zijn er grazzers aanwezig om acco te delen? Afgaand op gelezen ervaringen hier, liever niet kamperen op de MF camping.
Reply
#46
https://www.campingdepeel.nl/
https://www.campingdepeelpoort.nl/?utm_s...medium=gmb
https://puurdepeel.nl/

Alle drie binnen een half uur lopen van Misty Fields. Vorig jaar heb ik, noodgedwongen (want campings waren toen al volgeboekt en ik ging last-minute), op Oostappen gelegen. Dat was iets te ver en bovendien een smerige bedoeling. Kennissen hebben op camping de Peel gelegen en waren zeer tevreden over de accommodatie.
Reply
#47
Oostappen is maar voor 1 ding goed en dat is afbranden, ik geef mijn geld nog liever aan Heineken Black sheep.
Reply
#48
Ik heb een kamer gereserveerd bij Hotel Huys van Heusden, zou 20 minuten lopen moeten zijn dus leek mij ook wel een geschikte optie.
Reply
#49
(07-03-2023, 12:03)pongolesi Wrote: Ik heb een kamer gereserveerd bij Hotel Huys van Heusden, zou 20 minuten lopen moeten zijn dus leek mij ook wel een geschikte optie.

Daar zaten wij vorig (en dit) jaar ook. Prima hotel met aardig personeel. Is overigens al een tijdje volgeboekt dacht ik.

Google Maps schat de afstand iets te kort in omdat je bij de 'afslag' naar het festival nog een stukje verder door moet lopen voordat je echt bij de ingang bent, maar binnen het half uur ben je er wel.
[+] 1 user says Thank You to pixie6666 for this post
Reply
#50
Programma nu volledig rond?

van de nieuwe worp ken ik niks, mijn manco.

maar wat ik er van lees, denk ik: Wordt een mooi weekend vol ontdekkingen!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)