Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Misty Fields
#1
Nu we 't er toch al 1000x over hebben gehad. Eerste namen:

shame
Preoccupations
Black Sea Dahu
SCALPING
Tramhaus
Personal Trainer
Marlon Pichel 
Lov3less

Ik heb een slaap plek in Asten dus voor 82,50 euro vind ik dit misschien wel 'n keer tof. Smile
Reply
#2
Hoe sympathiek het festival ook oogt, ik blijf het bizar vinden dat er nog een markt is voor een bandjesfestival. Als je een Tramhaus, Shame of Personal Trainer nu nog niet gezien hebt, dan lag je in een coma het afgelopen lustrum.
Reply
#3
Fair enough. Maar ik lag toevallig in een coma de afgelopen jaren op muzikaal gebied. 

Ik twijfel wel want het is deze of Sonic Blast in Portugal. Alleen dan moet ik weer vliegen en andere logistieke schijtzooi.
Reply
#4
Ik heb ze vorig jaar gezien en wil ze graag dit jaar weer zien. Zeker met de gezelligheid van dit festival erbij. 3 dagen lang alleen maar leuke bands.
Ik ben er weer bij.
Reply
#5
(28-02-2023, 11:41)Uplift Wrote: Hoe sympathiek het festival ook oogt, ik blijf het bizar vinden dat er nog een markt is voor een bandjesfestival. Als je een Tramhaus, Shame of Personal Trainer nu nog niet gezien hebt, dan lag je in een coma het afgelopen lustrum.
net ontwaakt dan Big Grin
Reply
#6
Heel weekend erbij
Reply
#7
(28-02-2023, 11:41)Uplift Wrote: Hoe sympathiek het festival ook oogt, ik blijf het bizar vinden dat er nog een markt is voor een bandjesfestival. Als je een Tramhaus, Shame of Personal Trainer nu nog niet gezien hebt, dan lag je in een coma het afgelopen lustrum.

De keer dat ik er was vielen de bekendere namen wat tegen en waren de hoogtepunten bands waarvan ik nooit gehoord had, zoals The Murder Capital en Slift.
Reply
#8
Vergeet niet dat 'nog nooit gezien(/nog nooit van gehoord)' voor een hoop bezoekers eerder een reden is om níet te gaan dan om wel te gaan.
Reply
#9
Het moet je ook maar net liggen uiteindelijk. Zo kan ik steeds minder met LGW? en Rewire tegenwoordig en haal ik meer plezier uit dit soort festivals.
Reply
#10
Dit ziet er wel leuk uit, zeker nu voor mij Welcome to the village is weggevallen als festival voor de leuk.
Reply
#11
Ik overweeg het ook

En ja, had alles al kunnen zien laatste jaren.

Maar toen andere keuzes gemaakt..nu kan het in 1 weekend worden ingehaald

Iemand een idee van aantal namen die nog volgen?

Iemand ervaringen met camping, eten, drinken?

Niet heel veel bezoekers... dus vraag me af wat aanbod eten/drinken is.
Reply
#12
(28-02-2023, 14:21)Wailer Wrote: Ik overweeg het ook

En ja, had alles al kunnen zien laatste jaren.

Maar toen andere keuzes gemaakt..nu kan het in 1 weekend worden ingehaald

Iemand een idee van aantal namen die nog volgen?

Iemand ervaringen met camping, eten, drinken?

Niet heel veel bezoekers... dus vraag me af wat aanbod eten/drinken is.

Er spelen zo'n 30 bands in totaal, dus er volgen nog genoeg (en hopelijk iets meer bands die ik nog niet gezien heb de afgelopen jaren).
Op het terrein zijn 3 tenten, waarvan 1 bedoeld is als pauzetent met een bar erin, dj's die plaatjes draaien, merchstands. De andere 2 zijn podia en daar kunnen zo'n 5000 mensen in schat ik. Tussen de 2 tentenpodia is nog een buitenpodium middenin een bosje met veel sfeerverlichting. Deze is deels overkapt met een soort van tentendoek. Erg mooie spot vind ik zelf.
Camping van het festival zelf is echt middeleeuws, dus weinig voorzieningen en op een boerenweiland. Wel meteen naast het festivalterrein en je kunt er ook met een camper en/of caravan kamperen. Dan is het wellicht iets beter te doen. Ik zou zelf voor één van de 2 grote particuliere campings in de buurt gaan (maximaal 15 tot 30 minuten lopen). Daar kun je ook huisjes boeken en heb je iets meer luxe en rust. Vorig jaar had het van tevoren dagenlang hard geregend, dus was de camping van het festival zelf een modderpoel geworden.
Drankaanbod is best prima. Genoeg punten op het terrein voor bier, wijn en fris (genoeg aanbod) voor redelijke prijzen. Daarnaast een paar goede wijnbarren met een sommelier die je van alles vertelt over de wijnen (wat soms weer voor wachtrijen zorgt, maar goed). En 1 speciaalbier bar met veel aanbod voor goede prijzen. Eten vond ik wel tegenvallen qua aanbod. Wel allemaal lekker, vooral Aziatisch, burgerstand, grote vega kar en een paar frietkramen. Rond etenstijd helaas enorme rijen en sommige eetstands zijn in de avond ineens weg of gesloten, omdat alles op is. Desalniettemin goed te doen als je niet op de drukste tijden gaat eten. Veel zitplekken bovendien, dus je hoeft niet op de grond te zitten met je maaltijd.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#13
Dank!

Wordt zeer gewaardeerd.

Spreekt me alleen maar meer aan nu Smile
Reply
#14
Misty Field wordt een Graz feestje. Lachen.
En dan ook nog om de hoek.
Doen jongens. Dat festival is zo intiem. We komen elkaar zeker vele malen tegen. Leuk!
Reply
#15
Mss moet je trouwens ook snel zijn met tickets deze ronde.
Reply
#16
(28-02-2023, 11:52)reaper Wrote:
(28-02-2023, 11:41)Uplift Wrote: Hoe sympathiek het festival ook oogt, ik blijf het bizar vinden dat er nog een markt is voor een bandjesfestival. Als je een Tramhaus, Shame of Personal Trainer nu nog niet gezien hebt, dan lag je in een coma het afgelopen lustrum.
net ontwaakt dan Big Grin

Ja zo zijn er altijd wel acts die je nog nooit hebt gezien vanwege allerlei soorten redenen. Wel benieuwd hoeveel jong volk op dit festival afkomt.
Reply
#17
Gemiddelde leeftijd zal boven de 40 liggen. Ik werd tijdens het festival vorig jaar 40 en hoorde bij de iets jongere groep. Een paar weken eerder op PKP was dat andersom. Helemaal prima ook.
Reply
#18
Veel gitaarmuziekliefhebbers die pakweg de eerste vijf edities Lowlandsgangers waren en geen Kink luisteraars met heimwee naar vroeger zijn geworden. Op de camping was wel wat lokale jeugd maar die waren daar was mijn indruk vooral voor een kampeerweekend zonder al teveel toezicht, hadden meer belangstelling voor hun joints en JBL speakers dan voor de optredende bands. In 2019 was de zondag alleen overdag, met hele goedkope kaartjes en activiteiten voor kinderen, wij vondenhet na twee dagen volgas bierzuipen wel mooi geweest, eind van de ochtend richting huis gereden.

Festival was toen wel wat kleiner dan vorig jaar vermoed ik, schat hooguit zo'n 1500 bezoekers.
Reply
#19
(28-02-2023, 16:29)jodocus Wrote: Veel gitaarmuziekliefhebbers die pakweg de eerste vijf edities Lowlandsgangers waren en geen Kink luisteraars met heimwee naar vroeger zijn geworden. Op de camping was wel wat lokale jeugd maar die waren daar was mijn indruk vooral voor een kampeerweekend zonder al teveel toezicht, hadden meer belangstelling voor hun joints en JBL speakers dan voor de optredende bands. In 2019 was de zondag alleen overdag, met hele goedkope kaartjes en activiteiten voor kinderen, wij vondenhet na twee dagen volgas bierzuipen wel mooi geweest, eind van de ochtend richting huis gereden.

Festival was toen wel wat kleiner dan vorig jaar vermoed ik, schat hooguit zo'n 1500 bezoekers.

Als in alles wel gezien en de zondag niet zo bijzonder meer? Of gewoon klaar mee?
Reply
#20
De zondag is geen volle festivaldag. Spelen dan minder bands, ook de wat kleinere namen en het is vroeg gedaan (wat ik erg fijn vind).
Reply
#21
Dagkaarten voor zondag zijn ook 15 euro.

Maar ik ben er bij. Wel zin in een ontspannen weekendje.
Reply
#22
(28-02-2023, 22:15)Willie Wrote: Dagkaarten voor zondag zijn ook 15 euro.

Maar ik ben er bij. Wel zin in een ontspannen weekendje.

Doen we dan een biertje?
Reply
#23
(28-02-2023, 20:22)Wailer Wrote:
(28-02-2023, 16:29)jodocus Wrote: Veel gitaarmuziekliefhebbers die pakweg de eerste vijf edities Lowlandsgangers waren en geen Kink luisteraars met heimwee naar vroeger zijn geworden. Op de camping was wel wat lokale jeugd maar die waren daar was mijn indruk vooral voor een kampeerweekend zonder al teveel toezicht, hadden meer belangstelling voor hun joints en JBL speakers dan voor de optredende bands. In 2019 was de zondag alleen overdag, met hele goedkope kaartjes en activiteiten voor kinderen, wij vondenhet na twee dagen volgas bierzuipen wel mooi geweest, eind van de ochtend richting huis gereden.

Festival was toen wel wat kleiner dan vorig jaar vermoed ik, schat hooguit zo'n 1500 bezoekers.

Als in alles wel gezien en de zondag niet zo bijzonder meer? Of gewoon klaar mee?

Vantevoren al zo gepland, muzikaal was die zondagmiddag niet heel interessant en er was ook nog iets met een barbecue bij vrienden in de tuin die middag. Zeker een keer voor herhaling vatbaar maar de datum kwam me vorig jaar niet zo goed uit en dit jaar waarschijnlijk ook niet.
Reply
#24
(28-02-2023, 22:24)Wailer Wrote:
(28-02-2023, 22:15)Willie Wrote: Dagkaarten voor zondag zijn ook 15 euro.

Maar ik ben er bij. Wel zin in een ontspannen weekendje.

Doen we dan een biertje?

Ik doe wel een biertje, jij bent 2.18m en draagt meestal een hoedje toch? Ik ben die lul met vingers.
Reply
#25
Vorig jaar voor het eerst geweest. Fantastisch festival met bezoekers die veel aandacht hebben voor de optredende bands. Voor mijn een soort kleinschalig BKS ten tijde toen dat festival nog echt interessant was. En van het ene naar het andere uiteinde van het terrein loop je maar liefst een minuut of 3 :-)

Nu inderdaad aantal bekende bands, maar kwalitatief zeer sterke eerste worp wat mij betreft. Er gaan nog minder bekende namen volgen en daar zullen, tenzij ik mij zeer sterk vergis, interessante bands bij zitten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)