Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albums uit 2023 die het vermelden waard zijn
#51
Lankum - False Lankum

Een soort Ierse folkdrone, tamelijk briljante plaat.
Reply
#52
Spinvis - Be-Bop-A-Lula
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
#53
(10-04-2023, 12:58)JorisR Wrote: Spinvis - Be-Bop-A-Lula

Absoluut!
Reply
#54
Liturgy - 93696

Blinde ambitie en zowaar elegante black metal op één plaat. Perfect geproduceerd en gemixt ook, door een zekere lichtheid word je niet totaal murw gebeukt. Het kunnen de fluitjes en belletjes zijn, en de lengte, maar ik moet ergens aan een black metal Age of Adz denken. Over de houdbaarheid hebben we het nog.
[+] 2 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
#55
Tim Hecker - No Highs
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
#56
Natalie Merchant - Keep Your Courage
Reply
#57
Laksa - Body Score
GЯEG - Jazz Net
Reply
#58
Bell Witch - The Clandestine Gate
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#59
Predatory Void - Seven Keys to the Discomfort of Being

Even moeten wennen aan het geschreeuw van de frontvrouw, maar nu helemaal overtuigd. Fantastisch om dit in Maastricht te zien in oktober.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#60
M83 - Fantasy

Ik kan het niet uitleggen, maar dit album raakt me enorm. Ik zou er bijna voor naar Pukkelpop gaan.
Reply
#61
(26-04-2023, 22:32)Timothy's Monster Wrote: M83 - Fantasy

Ik kan het niet uitleggen, maar dit album raakt me enorm. Ik zou er bijna voor naar Pukkelpop gaan.

Ik vermoed dat hij later in het jaar terugkomt voor zaalshows, zoals in 2016 gebeurde.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#62
Jessie Ware - That! Feels Good!
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
#63
(30-04-2023, 13:21)Kreuz Wrote: Jessie Ware - That! Feels Good!


Beestachtige goede plaat in zijn genre, het plezier en de grootsheid spat er af. Hopelijk een losse show naast LL.
Reply
#64
Avalon Emerson - & The Charm

Ergens tussen Caribou en Cocteau Twins? Dat zal voor sommige mensen wellicht geen vermelding opleveren, maar zoals gezegd: kan niet wachten om dit om een of ander goddeloos tijdstip door een Spaanse PA te horen pompen.
Reply
#65
Ik vind hem hoe hem ook erg goed. Ze staan ook nog in Bitterzoet 19 mei. Hopelijk is voor die tijd de Primavera timetable er, want ik verwacht specifiek op de vrijdag wel veel clashes.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#66
Wat mis ik op de vrijdag? Voor mijn gevoel veruit minste dag. Beetje bij hoofdpodia maar hangen voor DM en Kendrick. Voor mijn gevoel staat alles op de eerste dag van wat ik wil zien.
Reply
#67
Om te beginnen verwacht ik een hele avond in het kader van het 15-jarige bestaan van PAN in de NTS. Want er staan 6 PAN-artiesten, inclusief de baas, en er waren vergelijkbare avonden in Parijs en Milaan recent.

Verder Julia Holter (enige aangekondigde optreden), Swans, Beth Orton, The Soft Pink Truth. Alvvays en Japanese Breakfast zijn onder de indie-artiesten van de afgelopen jaren persoonlijke favorieten. En volgens mij denk jij daar anders over, maar ik kijk ook wel erg uit naar de overbodige reunies van Karate, The Delgados en Unwound.
Reply
#68
Voices from the Lake en Nation of Language staan verder nog op de vrijdag. Lebanon Hanover ook, maar vernam dat die live saai zijn.

Het hele Pangbourne House Mafia gebeuren kan ook leuk uitpakken, mits goed geprogrammeerd en zo min mogelijk schijt-Britten.
Reply
#69
Dat laatste lijkt me bij voorbaat een verloren zaak, gegeven het aantal Britse headliners dit jaar.
Reply
#70
Zeker, maar vliegtickets en verblijf zijn reteduur dit jaar, dus dat zou ze kunnen weerhouden.
Reply
#71
Ik word helemaal vol gespamd met marketing van Primavera dus ben überhaupt benieuwd hoeveel kaarten ze verkocht hebben. Vooral Madrid schijnt nogal een fiasco te zijn.
Reply
#72
Als je een infomercial koopt bij El País, dan is dat wel een veeg teken ja.

Good riddance. Al die mooie artiesten horen op leukere festivals en zalen thuis.
Reply
#73
(03-05-2023, 16:00)greenlander Wrote: Om te beginnen verwacht ik een hele avond in het kader van het 15-jarige bestaan van PAN in de NTS. Want er staan 6 PAN-artiesten, inclusief de baas, en er waren vergelijkbare avonden in Parijs en Milaan recent.

Verder Julia Holter (enige aangekondigde optreden), Swans, Beth Orton, The Soft Pink Truth. Alvvays en Japanese Breakfast zijn onder de indie-artiesten van de afgelopen jaren persoonlijke favorieten. En volgens mij denk jij daar anders over, maar ik kijk ook wel erg uit naar de overbodige reunies van Karate, The Delgados en Unwound.

Ik zie mijzelf wel naar Karate & Unwound gaan, maar het zijn meer de namen als Julia Holter & Swans waar ik niet meer warm van kan worden. Het meermaals gezien, zo voelt die hele dag meer aan. Maar PAN in NTS kan zeker goede worden.
Reply
#74
Achja gooi hem alvast tijdens 4e luisterbeurt. Vind het wel steeds lastiger in te schatten hoe goed die echt is en hoe goed fanboy impact heeft.

Billy Woods & Kenny Segal - Maps
Reply
#75
Ik ga hem hier toch noemen; The National - First Two Pages of Frankenstein.

Gewoon omdat ie me veel beter bevalt dan verwacht. Hun minst geforceerde album sinds High Violet. Op de titel en die malle features na lekker on-pretentieus met nummers die vaak klein blijven met veel ruimte voor het liedje. En als Born Again Taylorite vind ik The Alcott natuurlijk een prima nummer Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)