Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2023 die het vermelden waard zijn
Lost Girls
Raya Kirik
Wolf Eyes
Kelman Duran
Natural Information Society
Caterina Barbieri + Space Afrika
Bitchin Bajas
Rhys Chatham
Reply
Ana Frango Eletrico
MEMORIALS
Irreversible Entanglements
Reply
(12-11-2023, 00:56)Willie Wrote:
(11-11-2023, 22:57)Kalters Wrote: Dit is de beneden-rivier versie van "is Vlaardingen of Spijkenisse kutter?"

Spijkenisse natuurlijk, maar het kutste blijft Schiedam.
Nooit, Schiedam heeft nog wel een cult-factor, Vlaardingen en Spijkenisse zijn zó veel erger
Reply
Stereolab
Reply
Misschien toch Alan Sparhawk, ondanks de akoestiek in de Jacobikerk die niet echt geschikt lijkt voor een volledige band. De teksten kwamen goed binnen en hoop dat dit uiteindelijk wel tot een album leidt.
Reply
Explosions in the Sky
[+] 3 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
(13-11-2023, 23:38)Maynard-J Wrote: Explosions in the Sky
Eens, niets nieuws onder de zon, wel genoten, beetje suf middenstuk, dat dan weer wel.
Reply
Superchunk gisteren in Patronaat
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
(16-11-2023, 08:21)ahha Wrote: Superchunk gisteren in Patronaat

Een van de leukere concerten van het jaar. Ik kreeg weer heimwee naar Primavera Sound van meer dan 10 jaar terug.
Reply
Swans
Reply
Tool

(nét geen DG-niveau maar kwam in de buurt)
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Interessante concertweek met op woensdag Kali Malone die in een kerk nummers van The Sacrificial Code vertoklte. Een uur en een kwartier gedragen kerkorgelmuziek, waarbij het in de stilte (zelfs tussen de nummers door geen applaus) genieten was van de fraaie repeterende melodieen en de steevast minutenlange dronetonen aan het eind van elk nummer. Malone was onzichtbaar voor (het grootste deel van) het publiek hoog in de nok achterin de kerk achter het orgel en de aanwezigheid van gelegenheidsassistent Stephen O'Malley (zie foto) werd pas aan het eind duidelijk bij het bedanken van het publiek. [Image: 403742138_758216803006944_28523523461030...e=655E8C94]

Donderdag dan op de locatie van Lunchmeat een avond van promotor Heartnoize. Tsjechisch finest dne speelde een fraaie mix van nummers van zijn twee uitstekende albums (These Semi Feelings, They Are Everywhere en Basic Living). Zijn laatste album verschult niet veel van de eerste qua sound maar herkenbaar is het wel, met de knisperspercussie, de altijd melancholieke syntheziser en pianostukken en stemvervormer. Ook mooi te zien dat de opbouw van het concert beter was dan de voirige keren dat ik hem zag.
Rachika Nayar speelde nummers van de laatste plaat waarbij het steeds in crescendo ging, vet geluid in een met rook gevulde ruimte. Heel fraai, maar met 35 minuten wel minstens 25 minuten te kort. 
Dan nog Slauson Malone I...geen idee wat ik hiervan moest verwachten en achteraf weet ik ook niet waar ik naar heb staan kijken, met wat cello en acoustisch gitaargepingel, Malone die het publiek inloopt om aan mensen te vragen: 'what time is it?', nog een cello solo van 10 minuten, een hoop gegil en hier en daar nog wat melodieuze, maar nooit makkelijke stukken. UIteindelijk kon ik er niet zoveel mee.
[+] 7 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
Kokoroko
Yazmin Lacey
Kassa Overall
[+] 1 user says Thank You to Stefan for this post
Reply
Swans
Reply
The Cure

(nét geen DG-niveau maar kwam in de buurt)
Reply
Yves Tumor.

Wat een metamorfose heeft die gemaakt zeg.
Reply
Forest Swords
Reply
Hoop spannender dan zijn laatste album…
Reply
Haha nee, maar wat platte elektronica ging er wel als gesneden koek in, met mooie visuals. Ik heb een goede avond gehad.
Reply
Faizal Mostrixx
It Dockumer Lokaeltsje
Radio Hito
Sara Parkman & Maria W Horn
Le Cri du Caire
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply
Doomcannon
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Helaas vergeten hier te plaatsen, maar Björk in Hamburg natuurlijk Wink