Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2023 die het vermelden waard zijn
Robin Fox
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Mama Snake & Spekki Webu
Bitter Babe
KMRU (icm de installatie van Mark Leckey)
Reply
Etsun
[+] 6 users say Thank You to Koen for this post
Reply
(08-05-2023, 00:08)Koen Wrote: Etsun

Heerlijke haha.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Harrga
GNOD

Misschien wel de beste GNOD van de vier keer die ik gezien heb, in ieder geval weer een stuk beter dan op LGW? (ik zag ze in De Helling, waar de meesten hier ze in Pandora zagen). Getuige ook die gast die compleet overrompeld "JEEEEEZUS CHRISTUS" of "ZOOOOOOOOOO" riep gisteren. Dat kwam echt vanuit z'n tenen
Reply
Anu
Meg10
Emma DJ & Otis
YAZZUS
dBridge & Donato Dozzy

Zondag was absoluut de beste dag, wtf.
Reply
(08-05-2023, 00:33)Kreuz Wrote:
(08-05-2023, 00:08)Koen Wrote: Etsun

Heerlijke haha.

Werd eens tijd dat ik in z'n Soundcloud dook. Echt goeie shit.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(08-05-2023, 00:08)Koen Wrote: Etsun

Heart
Reply
(08-05-2023, 13:31)Uplift Wrote:
(08-05-2023, 00:33)Kreuz Wrote:
(08-05-2023, 00:08)Koen Wrote: Etsun

Heerlijke haha.

Werd eens tijd dat ik in z'n Soundcloud dook. Echt goeie shit.
Heart

voor wat zelfpromo: hier heb ik eens in de twee maanden een radioshow met een nieuwe set  Rolleyes
[+] 1 user says Thank You to Kalters for this post
Reply
James Holden.
Uur en een kwartier, bijna volledig gebaseerd op de laatste plaat. Waar de productie op de plaat hier en daar wat dunnetjes klinkt was het live, zoals gehoopt, een stuk steviger, meer beats, diepe bassen en goed opgebouwde nummers, wat vooral bij Contains Multitudes en Continuous Revolution leidde tot veel enthousiasme. Maar verwacht uiteraard geen vette rave het blijft subtiel en muzikaal sterk en melodieus. Holden achter de knoppen en een percussionist zitten aan de rechterkant op het podium, wiens rol wel erg subtiel was. Dikke aanrader, zeker voor de liefhebbers van de plaat.
Reply
Een fikse drieklapper in Utrecht vanavind

Void Diver: je allereerste show meteen zo spelen. Pfoe, dat is er niet velen gegeven

Ontaard: net wat minder dan afgelopen maart in de Melkweg, maar deze band is in het korte bestaan gewoon nu al klaar voor wat grotere podia. Roadburn, dit verdient wel een plekje op de komende editie hoor.

Morgensoll: vanwege visa issues met 3 van de 6 bandleden, maar dan vervolgens zo'n sound neerzetten. Dat is flink kut, maar ook enorm indrukwekkend. Van zware stoner naar het zachte van een Mono. Fuck grenzen en kom alsjeblieft snel terug. Dit schreeuwt om meer!
Reply
Otoboke Beaver in Vera feat. Het publiek die de gitariste probeert uit te leggen wat een eierbal is.
[+] 2 users say Thank You to ijskolibrietje for this post
Reply
Avalon Emerson & The Charm

in een goed gevuld Bitterzoet. Echt bizar dat dit blijkbaar pas hun zevende of achtste optreden ooit is, want dit kan direct op een groot podium. (In die zin is de gare spot op Primavera jammer, al is het wel een goede boeking.) Er werd met een enorme souplesse gespeeld. Lekker hard ook en de gitaar (door haar vriendin bespeeld, trouwens) zit live net iets meer op de voorgrond, wat het net iets extra's geeft. De elektronica, inclusief de drums, komen namelijk gewoon uit een doosje.

Dat grotere podium zal zeker komen want dit is een perfecte mix van muziek die zowel toegankelijk is maar waar ook veel in zit. Ze gaf ook aan in haar Pitchforkinterview dat ze nu ook echt in de act investeren door allemaal onrendabele optredens te doen en er werd ook al een nieuw nummer gespeeld. Een act om in de gaten te houden dus.
[+] 2 users say Thank You to greenlander for this post
Reply
Mono en GGGOLDDD in de Muziekgieterij Maastricht.

Voorprogramma GGGOLDDD speelde een thuiswedstrijd met sjeng Igor op drums. Prima optreden en een enthousiast publiek. Zangeres komt live vele malen beter over dan op plaat gelukkig.
Mono daarna adembenemend. Anderhalf uur in trance.
Reply
Nosedrip b2b Phuon Dan
Reply
Ethel Cain
Caroline Polachek
Reply
Deadletter tijdens London calling gisteren. Erg leuk bandje, meteen maar de EP opgepikt.
Reply
TAKH in de Nieuwe Nor Heerlen. Voorprogramma van een prima Psychonaut, die waarschijnlijk volgend jaar net zo groot als Brutus zijn of nog groter zelfs.

TAKH was voor mij het hoogtepunt van de avond. Ik werd meegezogen in een mengelmoes van postrock, folk en zelfs wat doom. Soms moest ik aan Woven Hand/16 Horsepower denken. Dan weer aan SWANS en zelfs Godspeed You! Black Emperor. Nieuwe album besteld bij de heren en prachtige dame (fan van drumsters) en shirtje meegenomen.
De Neubourg smaakte goed en blijkbaar was eloelo er ook.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Alvvays @ O2 Forum
Reply
Toch wel Brad Mehldau met het Nederlands Kamerorkest in TiVre.

Ik dacht eerst dat het net iets te veel boomerlarpen zou worden (dat was het qua publiek zeker - ook mocht er geen glas mee in de zaal en was alles geplaceerd), maar het zeer rommelige programma waarvan de communicatie vanuit TiVre best wel rampzalig te noemen valt, bleek uiteindelijk een staalkaart te zijn van wat Mehldau allemaal kan. Eerst deed hij niet eens mee - een zeer strak gespeelde symfonie van Philip Glass was het de facto voorprogramma - maar vervolgens zagen we improvisatie, zijn eigen concert (een bijzonder dens stuk dat evenwel veel vette passages bevat) en tot slot hij die op solo piano 'Little by Little' (Radiohead, technisch zeer lastige maar ietwat slordig uitgevoerde cover) en 'Blackbird' (McCartney/Beatles, een van oorsprong melig nummer waar Mehldau iets bijzonder moois van maakt) speelt. Ondanks de pauze en het totaal incoherente programma gewoon een mooie avond hoor.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(25-05-2023, 23:53)Timothy's Monster Wrote: TAKH in de Nieuwe Nor Heerlen. Voorprogramma van een prima Psychonaut, die waarschijnlijk volgend jaar net zo groot als Brutus zijn of nog groter zelfs.

TAKH was voor mij het hoogtepunt van de avond. Ik werd meegezogen in een mengelmoes van postrock, folk en zelfs wat doom. Soms moest ik aan Woven Hand/16 Horsepower denken. Dan weer aan SWANS en zelfs Godspeed You! Black Emperor. Nieuwe album besteld bij de heren en prachtige dame (fan van drumsters) en shirtje meegenomen.
De Neubourg smaakte goed en blijkbaar was eloelo er ook.

Was goud ja. Later nog mn arm gebroken, niet goud.
[+] 3 users say Thank You to eloelo for this post
Reply
Les Marquises ft. Mike Ladd

Vurige opvoering van een soort episch sci-fi verhaal over een oorlog tussen aliens, onder geïmproviseerde begeleiding op drums, accordeon en draaitafel. Boeiende ervaring.
Reply
(26-05-2023, 10:29)eloelo Wrote:
(25-05-2023, 23:53)Timothy\s Monster Wrote: TAKH in de Nieuwe Nor Heerlen. Voorprogramma van een prima Psychonaut, die waarschijnlijk volgend jaar net zo groot als Brutus zijn of nog groter zelfs.

TAKH was voor mij het hoogtepunt van de avond. Ik werd meegezogen in een mengelmoes van postrock, folk en zelfs wat doom. Soms moest ik aan Woven Hand/16 Horsepower denken. Dan weer aan SWANS en zelfs Godspeed You! Black Emperor. Nieuwe album besteld bij de heren en prachtige dame (fan van drumsters) en shirtje meegenomen.
De Neubourg smaakte goed en blijkbaar was eloelo er ook.

Was goud ja. Later nog mn arm gebroken, niet goud.

Damn, hoe dan? Veel beterschap.
Reply
Tos Nieuwenhuizen
Reply
(19-05-2023, 23:22)Timothy\s Monster Wrote: Mono en GGGOLDDD in de Muziekgieterij Maastricht.

Voorprogramma GGGOLDDD speelde een thuiswedstrijd met sjeng Igor op drums. Prima optreden en een enthousiast publiek. Zangeres komt live vele malen beter over dan op plaat gelukkig.
Mono daarna adembenemend. Anderhalf uur in trance.

ongeveer Same same Tivoli net, met een hele goede voorbereiding aan de Utrechtse gracht & Neude. Door GGGOLDDD betoverd, door MONO verder vervoerd naar fijne sferen
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)