Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Concerten van 2023 die het vermelden waard zijn
The Orb.
Reply
DM
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Bitchin Bajas
Valentina Magaletti
Reply
Asko|Schonberg Reich/Richter
Loraine James & London Contemporary Orchestra
Oren Ambarchi Carpe Diem

Bitchin Bajas en Valentina Magaletti dan weer net niet wmb: de eerste had geweldige hoogtepunten, maar die Sun Ra-shit op het eind was echt overbodig. Magaletti objectief heel erg knap maar weet me gewoon niet te raken.
Reply
My 2 cents dan ook:

George Dumitriu Hazard Ensemble
Slagwerk Den Haag - Glass Interludes
Percussions de Strasbourg - 100 cymbals (Ryoji Ikeda) (ik ging vooral om weer eens ergens met m'n moeder heen te gaan, maar dit stuk blijkt gewoon een groeier, was de tweede keer zoveel beter dan de eerste keer)
Aho Ssan (ondanks de dramatische setting op het foyerdeck, muzikaal gezien de beste keer. Bijna iedereen was ook al naar huis dus de slechte setting was niet super storend)
Shapeshift - Lacrimosa (S I M I L A R 1) (Maxim Shalygin)
Amstel Quartet + Keuris Quartet - Todos los fuegos el fuego (S I M I L A R 2) (Maxim Shalygin)
Loraine James x London Contemporary Orchestra
Bitchin' Bajas (soort moderne interpretatie van Tangerine Dream ofzo, heel vet. Dat eind vond ik juist een prachtige afsluiting)
Cello Octed Amsterdam + Maya Fridman - Severade (S I M I L A R 3) (Maxim Shalygin)
Oren Ambarchi - Carpe Diem
Tomoko Mukaiyama, Antonii Baryshevskyi, Gerard Bouwhuis + Laura Sandee - Delirium (S I M I L A R 4) (Maxim Shalygin)

Geen Reich/Richter, want mooi maar ook een tikkeltje saai en voor Reich's doen wat braaf. Wat Magaletti betreft eens met Greenlander: het is uiteindelijk toch ook gewoon wel een drumsolo.

Die hele programmering met de (tot dus ver) alle 4 delen van S I M I L A R is echt een prachtboeking geweest. Werkte ook enorm goed om ze alle 4 in een weekend te horen. Wat een schoonheid. Topfestival was dit.
[+] 2 users say Thank You to Locor for this post
Reply
Yo La Tengo in Lantaren/Venster.

Van heel ingetogen naar een extreme muur van noise. Heerlijk optreden.
Reply
Ook mooie toegift. 2 sets werkte beter dan gedacht.
Reply
(20-04-2023, 13:49)Willie Wrote: Ook mooie toegift. 2 sets werkte beter dan gedacht.

OOR denkt er anders over.
Reply
(20-04-2023, 16:06)Roel87 Wrote:
(20-04-2023, 13:49)Willie Wrote: Ook mooie toegift. 2 sets werkte beter dan gedacht.

OOR denkt er anders over.

Ik heb ze ook weleens beter gezien en de zang van Georgia was niet altijd even best, maar het was nog altijd een heel goed optreden.
Reply
Ik vond het in Paradiso ook wel minder dan op Primavera vorig jaar, al dat had er ook mee te maken dat de eerste (rustige) set erg slecht aansloot bij mijn eigen vermoeidheid. Gewoon goed.
Reply
Tim Hecker - Emílio Rui Vilar Auditorium Lisboa
[+] 1 user says Thank You to Wonderboy for this post
Reply
Imperial Triumphant
Circuit des Yeux
Reply
Lucrecia Dalt.
Puik optreden, afwisseling tussen donkere electronica en het meer organische geluid van de laatste plaat, steeds veranderende effecten op de stem van Dalt, wat veel variatie gaf, waarbij de levenidge drummer/percussionist voor een flinke meerwaarde zorgde.
[+] 1 user says Thank You to Enzo for this post
Reply
Boy Harsher
Reply
Van afgelopen vrijdag nog:

Orio
Reply
Pan Daijing
Reply
Big Thief, Lisboa ao Vivo
Reply
Richard Dawson
Reply
Arctic Monkeys
Reply
Show Me The Body

Eerste keer dat ik naar een echte hardcore show ga, meteen al vrienden voor het leven gemaakt.
[+] 3 users say Thank You to teedeebee for this post
Reply
SASS (Moxie, Peach, Saoirse, Shanti Celeste)
Half Queen
Lefto Earlybird
Reply
Michelle Samba X Gido
Nihiloxica
Reply
Osmium
Reply
Oust
Reply
Philip Glass Ensemble
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)