Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Minst favoriete steden
#51
Praag!

Centrum is mooi maar compleet overlopen door toeristen en daarbij behorende winkels en horeca zaken. Duur voor een land richting Oost-europa en, er is echt he-le-maal niets te doen, musea zijn een dikke meh en daar houdt het eigenlijk ook meteen bij op.
Reply
#52
Veletrzni Palac is prachtig. Van binnen, van buiten is het spuuglelijk.
Reply
#53
Harrisburg. Niets te doen.
Reply
#54
(31-12-2023, 11:30)halfempty/full Wrote: Harrisburg. Niets te doen.

In Pennsylvania? Ik was daar wel eens langsgereden maar nooit downtown geweest. Verbaasd mij niks dat er geen reet te beleven valt. Heb je wel vaker met dat soort middelgrote Amerikaanse steden.
Reply
#55
Ja daar ja. We waren destijds op rondreis en was een soort logische stop. Plan was om vanaf daar met een bus naar de Appalachian trail te gaan en die een stukje te doen. Maar we waren er een zondag dus de bussen reden niet. Pittsburgh is wel een leuke stad trouwens.
Reply
#56
Barcelona hoort hier stilaan ook thuis. Als we niet ingrijpen, wordt Europa niet veel meer dan een attractiepark voor hogere inkomens uit de rest van de wereld.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#57
Het is hard gegaan met de disneyficatie van steden. Ik had de stille hoop dat corona en het wegblijven van toeristen wat authenticiteit zou terugbrengen maar dat is zeker niet het geval. De reisdrift na corona lijkt zelfs een averechts effect te hebben.
Reply
#58
Reisdrift, toenemend aantal mensen met te veel geld, én algeheel gebrek aan beschaving/cultuur/geletterdheid. De Antonio Lopez expo en Macba waren gisteren prima te doen, in de buurt van instagrammable plekken of elke random tourist trap kon je roedels aan degenerates, lads, Italiaanders en andere lagere levensvormen niet ontlopen.

Het is een cliché, maar sociale media maken ons écht dommer.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#59
(31-12-2023, 11:42)halfempty/full Wrote: Ja daar ja. We waren destijds op rondreis en was een soort logische stop. Plan was om vanaf daar met een bus naar de Appalachian trail te gaan en die een stukje te doen. Maar we waren er een zondag dus de bussen reden niet. Pittsburgh is wel een leuke stad trouwens.

Pittsburgh zeker leuke stad ja. Mocht je alsnog eens een deel van de Appalachian Trail willen doen, raad ik daar bepaalde gebieden in Vermont, New Hampshire, of Maine voor aan.

(31-12-2023, 12:25)ahha Wrote: Het is hard gegaan met de disneyficatie van steden. Ik had de stille hoop dat corona en het wegblijven van toeristen wat authenticiteit zou terugbrengen maar dat is zeker niet het geval. De reisdrift na corona lijkt zelfs een averechts effect te hebben.

Reizen is toegankelijker en gemakkelijker dan ooit, dus niet verrassend. Denk dat je authenticiteit echter nog wel vindt op plekken waar de lokalen ook willen rondhangen. 

(31-12-2023, 14:11)Uplift Wrote: Reisdrift, toenemend aantal mensen met te veel geld, én algeheel gebrek aan beschaving/cultuur/geletterdheid. De Antonio Lopez expo en Macba waren gisteren prima te doen, in de buurt van instagrammable plekken of elke random tourist trap kon je roedels aan degenerates, lads, Italiaanders en andere lagere levensvormen niet ontlopen.

Het is een cliché, maar sociale media maken ons écht dommer.

Buiten de grote toeristentrekpleisters vind ik Barcelona nog wel een eigen karakter behouden, al weet ik natuurlijk niet hoe het daar pakweg tien jaar geleden was en hoe verre het toen beter was.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)