Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lowlands 2023
(01-02-2023, 14:21)Loov Wrote: Beste nieuws is dat The Walkmen er niet tussen zit.

Ze trokken in hun 'hoogtijdagen' in 2012 de India amper halfvol, dat zou nu waarschijnlijk helemaal een drama worden. Verder voor het conservatieve festival dat Lowlands tegenwoordig is een prima eerste worp. Ik wil er serieus weer eens terug naartoe, kan zomaar dit jaar zijn.
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
Reply
(01-02-2023, 14:05)Sphinx Wrote:
(01-02-2023, 13:26)Uplift Wrote: Witte techno heeft eigenlijk niets met huidskleur te maken. Net als andere rechtse snowflakes begint het bij jou ook bij onwetendheid en/of een fundamenteel onbegrip mbt de basic terminologie, context, etc.
Wat is witte techno dan eigenlijk? Is er ook niet witte techno? Ik ben blijkbaar ook onwetend.

Techno is ontstaan in Detroit rond 1990. En de eerste techno werd dan ook gemaakt door 'zwarte' mensen als Robert Hood en Jeff Mills.
Reply
Quote:Eric van Eerdenburg draait woensdag in de eigen podcast LLowcast niet om de hete brij heen. Nog voor de mooie eerste namen besproken zijn, wil hij het hete hangijzer bespreken: de ticketprijs. Kaartjes voor Lowlands gaan dit jaar 300 euro kosten, waar dat vorig jaar nog 255 euro was. ‘De inflatie heeft ons keihard geraakt’, zegt Van Eerdenburg. ‘Het is niet in ons belang om een duur ticket te hebben. Het is in ons belang om een zo goedkoop mogelijk ticket te hebben, want dan verkoop je makkelijker je kaarten. Maar het is niet anders. Alle vluchtelingenopvang zit vol met spullen uit de festivalindustrie, alles wordt veel duurder en is moeilijker te krijgen. Mensen die voor ons werken hebben allemaal hun salariseisen ingediend en die moeten we ook inwilligen. Het is een tough cookie to swallow, maar we gaan er wel iets goeds voor leveren.’

Er is meer nieuws over de tickets, die zaterdag om 11.00 uur in de verkoop gaan: ze zijn mobile only. Dat houdt in dat je geen ticket-pdf meer in je mail krijgt om te scannen of eventueel printen, maar een ticket in de Ticketmaster-app, waarvan om de zoveel tijd de barcode verandert. ‘Je krijgt geen mail meer, en je moet hem onmiddellijk openen. Als iedereen dat pas voor de deur doet is daar geen wifi tegen bestand.’ Voordeel (en ook nadeel) van deze vorm van ticketing is dat tickets niet doorverkocht kunnen worden buiten het Ticketmaster platform. Niet door louche handelaren die er veel geld voor willen hebben of je willen oplichten, ook niet via Ticketswap.

Nog een aardig weetje: vorig jaar liep Lowlands tegen capaciteitsproblemen aan op sanitair gebied. Te weinig zit-wc’s leidden tot enorme rijen. Volgens Eric van Eerdenburg was daar een bijzondere reden voor: ‘We hadden veel meer vrouwen afgelopen jaar. Normaal is dat ongeveer 50/50, afgelopen jaar waren er 60% vrouwen. Dat betekent dat je voor 6.000 vrouwen te weinig toiletten hebt, dat gaan we aanpassen.’

https://t.co/oznN315J9x
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
€300 voor 3 dagen terwijl je ook voor €292 vier dagen naar Werchter kunt. Ik vind deze prijsverhoging van Lowlands niet in verhouding staan. Maar het zal waarschijnlijk pas het begin zijn van de enorme prijsstijgingen die ons komende jaren nog te wachten staan.
[+] 1 user says Thank You to Gretz for this post
Reply
Maar de ToTaAlerVarinG.
Reply
Bij Werchter moet je natuurlijk nog wel extra betalen om te kamperen. Billie Eilish zal ook wel een hoop knaken hebben gekost.

Vind het voor LL ook een goeie lineup, en beter dan in voorgaande jaren. Charlotte de Witte is een logische Alpha afsluiter gezien de animo voor het nachtprogramma en hoe overvol de Bravo steeds staat. Nothing But Thieves is een Ziggo Dome act, vandaar zeker dat ze hier in headlinegrootte op het affiche staan.

(01-02-2023, 12:13)thomas9790 Wrote:
Quote: Alle ticketsoorten zijn mobile only. Zet ze daarom meteen na aanschaf in de Ticketmaster app op je telefoon. Zo heb je in augustus je ticket bij de hand en ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van internet bij de polsbandjestent. Daardoor ben je veel sneller binnen.

Rip Ticketswap

In Amerika worden mobile-only tickets met wisselende barcodes nog steeds verhandeld via platforms als StubHub, dus Ticketswap kan er nog steeds van profiteren mits ze hun systeem aanpassen.
Reply
En voor 300 euro krijg je 60% vrouwen, dit jaar wellicht 70 procent? Een grote kans op beffen in de tent.
[+] 2 users say Thank You to BigBird for this post
Reply
Of op het toilet, want daar zijn er ook meer van.
Reply
Heb nu de Llowcast podcast op. Underworld staat ook in de Alpha; ik vermoed dat die vlak voor CDW staat geprogrammeerd.
Reply
Ha, ik zat al te wachten tot Florence meer ging touren in mainland Europe. Dan verwacht ik pas in ht najaar of zelfs voorjaar aparte data.

Maar verder best ok namen toch, voor LL?
Reply
Al mijn vrienden die vorig jaar nog gingen, haken nu in ieder geval af. Te duur en vorig jaar was het te druk.
Reply
(01-02-2023, 21:45)meisbaer2 Wrote: Ha, ik zat al te wachten tot Florence meer ging touren in mainland Europe. Dan verwacht ik pas in ht najaar of zelfs voorjaar aparte data.

Geen garantie dat zulke acts meer Benelux shows doen, kan je beter gewoon naar Lowlands gaan.  Smile
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Anders staat ze volgend jaar misschien wel op Werchter.
Ik heb niet zo heel veel zin om in mijn eentje naar Pukkelpop te gaan, hoe graag ik haar ook zie.
Reply
Pukkelpop voor een dag is goed te doen (ook campings voor 1 dag). Kan me voorstellen dat het in je eentje minder gezellig is, maar er is genoeg te beleven op dit festival.
Reply
Alleen camperen doe ik eigenlijk niet als vrouw alleen.
Reply
Snap ik heel goed. Camping Relax voelde heel veilig (en relax), maar dat kan ik nooit beoordelen voor een vrouw.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Het kaarten regelen was uitbesteed dit jaar maar het is weer gelukt. De hype train rijdt weer op volle snelheid richting Biddinghuizen met die kaartverkoop.

EDIT

Geen idee wie het beheert maar misschien handig om dit draadje even sticky te maken ipv de 2022 editie.
Reply
(04-02-2023, 17:40)Piet Knaak Wrote: Het kaarten regelen was uitbesteed dit jaar maar het is weer gelukt. De hype train rijdt weer op volle snelheid richting Biddinghuizen met die kaartverkoop.

EDIT

Geen idee wie het beheert maar misschien handig om dit draadje even sticky te maken ipv de 2022 editie.
Done.
[+] 1 user says Thank You to Jorrit for this post
Reply
https://willemvernooij.nl/2022/08/24/mak...eat-again/

Ik moest lachen.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Dude slaat de spijker op z’n kop.
Reply
Ik lees dus ergens dat de prijzen van de doorverkoop alweer stuk hoger liggen en dat er 40!! Euro aan servicekosten wordt gerekend.
Reply
Boycotten die handel.
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Daar hoef je bij een festival dat zo gemakkelijk uitverkoopt en waar je zelf toch al niet echt heen wilt weinig moeite voor te doen Wink
Reply
Het zou evenwel mooi zijn als de LL-gangers enkel uit Instagrammers zouden bestaan. Krijgen die kwal van een EvE, Mojo, etc wat ze willen/verdienen. Elke seconde dat er energie, tijd en middelen vanuit alternatieve/onafhankelijke middens erin wordt gestoken, is er een te veel. We hebben eigenlijk segregatie nodig om de muziek te redden. Kom er maar in, 7up.
Reply
(04-02-2023, 19:34)BigBird Wrote: Dude slaat de spijker op z’n kop.

Ja, het ware probleem van Lowlands is dat ze The Clockworks of Highly Suspect niet hebben geboekt.
[+] 2 users say Thank You to thomas9790 for this post
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)