Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dansmuziek
#1
Buiten alle muziekliefhebberij; waar gaan jullie eigenlijk het lekkerst op als de dansvloer er om vraagt?
En zijn er ook gewoon mensen die uberhaupt niet dansen?

Voor mij persoonlijk: Laatste twee jaar eigenlijk steeds meer techno.
Meestal niet volle bak hard maar beetje melodieuze normietechno werkt dan het best(Miss Melera oid).

Veel experimentele shit in die hoek ook nice maar zorgt uiteindelijk voor iets minder beweging.
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
#2
Ik ben nauwelijks op dansvloeren geweest in de afgelopen paar jaar, maar ging traditioneel altijd goed op normie house/EDM. In een vorige relatie kon ik eigenlijk overal wel mee weg; wat een enthousiaste en leuke danspartner allemaal niet kan doen...
Reply
#3
Ik dans sowieso niet. Hoogstens techno. Als de zichtbaarheid in de zaal 1 meter is en ik er niemand ken.
Reply
#4
Dancer hiero, van indie/rock tot latin, en vasteloavend-walsjes natuurlijk
Reply
#5
Alleen onder invloed. Dan werkt mijn creatieve en impulsieve brein beter.
Reply
#6
Ik vind stilstaan dan eigenlijk weer heel erg lastig. Ben afgelopen jaar echt heel regelmatig clubs ingedoken, al is het soms maar voor 2 uurtjes even je hoofd leegmaken. Weinig fijner dan je laten meevoeren in de betovering van een goede dj set toch? En als je bang bent wat de mensen om je heen denken: die komen om precies dezelfde reden en zijn jou de volgende dag alweer vergeten. Sterker nog: ik krijg juist vaak complimenten dat ik een fijne energie uitstraal op de dansvloer.

Qua muziek kijk ik er eigenlijk wel vooruit om niet in te veel in één genre te belanden. De variatie houdt het leuk en zorgt er mede voor dat ik verrast kan blijven worden. Het hoeft ook lang niet altijd elektronisch te zijn. Er zijn ook hele leuke jazz avonden waarop beslist goed gedanst kan worden.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
#7
Ik dans graag. Belangrijkste stimulans om te beginnen is vooral mijn eigen smaak, dan gaat het makkelijk, ongeacht welke soort dansmuziek, of een paar bier in mijn mik, voor als ik het minder interessant vind.
Bij een goede dj-set kan ik niet stil blijven staan.
Daarbij vindt ik het ook functioneel; dansmuziek of concertjes blijven een interactie tussen artiest en publiek. Iedereen heeft baat bij een beetje moeite doen van de andere partij.
Reply
#8
Eerst installeer ik mijzelf op een goed plekje. Dan zet ik mijn meest chagrijnige gezicht op die ik op dat moment kan vinden. Het liefst kijk ik dan de artiest in kwestie nog even indringend aan om te laten weten dat ik echt niet ga dansen deze avond. En dan is het maar aan de artiest in kwestie hoe ze mij in beweging krijgen. Hele dance moves zal je me niet snel zien doen. Ik ben meer een meeknikker in combinatie met heel af en toe bescheiden luchtdrummen. Als ik echt wil doe mn dan stapt er nog een voet mee.
Reply
#9
Ik vind die dj-sets van de vrouw altijd wel chill. 

Ben wel echt allergisch geworden van normie techno. Moet wel echt geprikkeld worden. Soort van Dream Theater dans muziek trek ik wel goed.
[+] 1 user says Thank You to Loov for this post
Reply
#10
Als ik mij op een dansvloer begeef is dat altijd onder invloed van een immense hoeveelheid alcohol en ga ik daarna viral op tiktok dus ik probeer die momenten tot een minimum te beperken.
Reply
#11
Ik heb een hekel aan dansen en kan er zelfs niet naar kijken. Als publiek bij een concert een stevige moshpit start kan ik er, kijkend, wel van genieten. Van stijldansen krijg ik zelfs braakneigingen. Toen ik jong was danste ik wel, omdat je anders de avond zonder meisje moest doorbrengen, zeg maar functioneel dansen als een soort van voorspel.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#12
Ik vind dansen echt heerlijk. Wel/vooral met wat drank in de mik. Het lekkerst vind ik dan wat (alternatieve) hitjes. Ik was laatst in een gayclub in Düsseldorf. In tijden niet zo lekker gedanst. Perfecte mix van Beyoncé/jaren 80 hits en 00’s alternatief.
[+] 3 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#13
Bewust dansen doe ik eigenlijk nooit, maar wild meebewegen (plus luchtgitaar) toch het liefst nog steeds op oude poppunk-hitjes.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
#14
Ik 'dans' eigenlijk op alles dat nog maar een beetje ritme heeft, ik vind dansen echt geweldig.

Echt uitgaan (naar basic clubs ofzo) doe ik echter amper, maar om de vraag even heel concreet te beantwoorden: mijn energie gaat altijd twee niveaus omhoog wanneer Uptown Funk wordt gespeeld.
Reply
#15
Echt dansen doet deze stramme witte man bijna nooit, de laatste keren was om ergens 05.00 uur 's morgens lekker zat op Primavera bij DJ Coco. Dat zag ik tenminste terug in een videootje en het leek op op muziek bewegen. Als een concert goed is, ben ik wel een onvervalste met-het-hoofd-knikker. Of ik luchtdrum een stukje mee.
Reply
#16
Moshen o.i.d. doe ik wel nog tijdens iets als NIN. En headbangen bij elke goede metalshow. Maar dat is allemaal niet dansen. Dansen is een kunst en vergt ook bepaalde motorische kunde. Dat aan de ene kant. De rest is een mindset, en die heb ik gewoon niet.
Reply
#17
Free your mind, Uplift.
Reply
#18
Wat ik ook heel leuk vind om te doen is dansen op van die belegen supermarkt muziek. Gewoon even helemaal uit je stekker naast het schap houdbare melk. Maar dat doe ik wel alleen als ik samen met mijn vriendin boodschappen doe, omdat ik weet dat zij dat heel gênant vind. In je eentje sta je gewoon voor lul, natuurlijk.
[+] 3 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#19
Wat ik me afvraag, mensen die niet kunnen dansen of geen gevoel voor ritme hebben, kunnen die wel neuken? Dat ligt toch in het verlengde.
Reply
#20
(01-12-2022, 12:36)BigBird Wrote: Wat ik me afvraag, mensen die niet kunnen dansen of geen gevoel voor ritme hebben, kunnen die wel neuken? Dat ligt toch in het verlengde.

Makkelijker om in een mindset voor neuken te geraken dan voor dansen. Motoriek komt dan vanzelf wel.

Overigens kreeg ik pas de juiste dansmindset nadat ik voor het eerst MDMA gebruikte. Sindsdien een stuk minder zelfbewust en veel meer een DGAF-mentaliteit wat anderen ervan denken.
Reply
#21
ik dans niet... (nuance komt er aan)

een te grote reminder voor mijn handicap.
Dat ging niet in mijn hoofd, veel te zelfbewust

al moet ik zeggen dat tegenover vroeger nu wel al wat beweeg, zeker als ik na het nodige drankverbruik in IDGAF state kom zoals op trouwfeesten


wat therapie en levenservaring allemaal niet kan doen

10 jaar geleden zou ik zelfs geen korte broek gedragen hebben puur en alleen omdat in mijn hoofd niet ging...

i have come along way, nog wel stappen te zetten Big Grin
[+] 2 users say Thank You to reaper for this post
Reply
#22
Ik dans een beetje bij leuke concerten. Er zijn een paar artiesten waar ik echt lekker op dans, dingen zoals NIN, Depeche mode, Therapy? Wink
Björk wil ook wel, afhankelijk van welke nummers ze doet.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)