Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Left of the Dial
#1
Afgelopen weekend was er in Rotterdam voor de derde keer het showcasefestival Left of the Dial. 2500 bezoekers konden donderdag, vrijdag en zaterdag genieten van punk tot zachte indie optredens op verschillende locaties. O.a. Rotown, Arminiuskerk, de Doelen (kleine zalen), Roodkapje, V11, Worm, V2 en Perron stelden hun ruimtes beschikbaar voor verschillende bands. Iedere band wordt gelijk behandeld en krijgt 40 min de gelegenheid om te spelen. Meerdere bands spelen meerdere keren op andere podia. Van het Japanse Bo Ningen tot de Franse Film Noir. Top georganiseerd. 

Daarnaast kon je ook nog een kaartje voor optredens op een boot kopen. De prijs voor dit festival was slechts 45 euro. Genoten in my home town. Lucy Kruger en Film Noir vond ik top. Enjoyable Listens erg grappig in de Doelen. Andere mensen nog naar dit festival geweest? Benieuwd hoe die bootoptredens waren. 

Festival is een aanrader.
[+] 3 users say Thank You to kevin for this post
Reply
#2
Left of the dial heeft gisteren zijn tijdsschema bekend gemaakt. https://leftofthedial.nl/timetable/

Het worden weer 3 leuke dagen. Andere leute die hier naartoe gaan?
Reply
#3
Ha, ja, heel fijn dat hier een topic voor is. Afgelopen 2 jaar met veel plezier dit festival bezocht en ook dit jaar ben ik er weer bij. Met het blokkenschema bij de hand vandaag aan het inluisteren geslagen. Vind het indrukwekkend om te zien hoe dit zich festival zich lijkt te ontwikkelen. Ook goede match met de stad Rotterdam. Nu al zin in.
Reply
#4
Het zal me deze keer niet lukken, maar lekker goedkoop en een aantal goede bekende namen.

Dus bedankt voor de tip, het staat met vraagteken genoteerd voor volgend jaar als weekendje Rotterdam. Dit jaar gaan we de week daarvoor al naar Sleaford Mods in Utrecht met een nachtje op hotel.

Volgend jaar maar eens meeten op Haldern om dit soort plannen te bespreken?
Reply
#5
(01-09-2023, 09:59)kevin Wrote: Left of the dial heeft gisteren zijn tijdsschema bekend gemaakt. https://leftofthedial.nl/timetable/

Het worden weer 3 leuke dagen. Andere leute die hier naartoe gaan?

Zeker, vorig jaar voor het eerst geweest en ik vond het geweldig, zowel qua opzet, podia alsook programmering.
Reply
#6
zo. iedereen klaar voor left of the dial?

do: tramhaus, tummyache, chalk, cowboyy, cruush en butch kassidy,
vrij: Max fulcrum, scrounge, egyptian blue, hotface, minor conflict, borough council, bdrmm, pozi, homesick of india arkin, fews
zat: moreish idols, mary junkyard, as fanning (!!). 250 CC bleach lab, pale puma, life, neighbours, chalk en pregoblin..

het is een hoop.. heel veel zin in! iemand andere routeboekjes?
[+] 1 user says Thank You to kevin for this post
Reply
#7
Hier ook present, gisteren direct uit werk festival ingedoken en voelde al snel weer als thuis komen. Hele avond in de buurt van Eendrachtsplein gebleven. Mooi rijtje van 6 bands gezien. 6 Tramhaus (vet), Alien Chicks (prima), Chalk (saai), Haru Nemuri (super weird maar daardoor vet), Adult DVD (heel lekker) en Butch Kassidy (moddafokking bruut). Nu in Perron bij kennelijk Pregoblin, maar beschrijving van muziek en artiesten sluit niet aan bij de 4 heren die hier op t podium staan, dus benieuwd of er iets misgegaan is in de planning (bij mij of bij t festival).
Reply
#8
Pfoe..even bijkomen. Best vond ik tramhaus en mary in the junkyard. heel fijn festival met leuke locaties. Nog gegeten met de artiesten 'dine like a star'. Sophie Jamieson was ook leuk in de Waalse kerk. Veel verschillende muziekstijlen, geen gedoe. 40 min per band. en dat voor 50 euro. 3 avonden. en dat in mijn eigen stad.
[+] 4 users say Thank You to kevin for this post
Reply
#9
Helemaal overtuigd, zojuist twee Loyal Lefties tickets gekocht. € 45 pp voor 3 dagen.
Reply
#10
Hier ook weer er bij volgend jaar. Dit weekend was weer genieten.
Reply
#11
Uit de nieuwsbrief:

We proudly present: the first twelve artists to play Left of the Dial 2024! Better Joy (UK) • Big Warm Bed (UK) • Canned Pineapple (UK) • Cosmorat (UK) • Gespuys (NL) • Hypothetics (UK) • Lou Terry (UK) • Man/Woman/Chainsaw (UK) • Mould (UK) • MUCK. (UK) • Twen (US) & Victory Lap (UK) are the first of many artists who’ll make their way to Rotterdam on October 17, 18 & 19!

Allemaal nooit van gehoord, en zo hoort het.
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)