Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WK 2022
#51
Franse steden boycotten WK voetbal in Qatar: geen tv-schermen
Reply
#52
(04-10-2022, 12:25)metal bouwie Wrote: Franse steden boycotten WK voetbal in Qatar: geen tv-schermen

Bijkomende voordelen: Geen honderden agenten die de dwazen in toom moeten houden, geen schade aan winkels, auto's, etc., geen bergen plastic afval en geen verplaatsingen. Ik zeg laten we dat overal doen.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#53
Wel een beetje cynisch van je Pud. ok bij een gemiddeld concert is de sfeer gemoedelijker en zal er minder politieinzet zijn. Plastic afval zit ik ook niet op te wachten maar door heel Europa een band achterna reizen die net zoveel kerosine verbruikt als het Oekraïense leger is ook niet echt goed voor het milieu. ;-)
[+] 2 users say Thank You to metal bouwie for this post
Reply
#54
(04-10-2022, 13:31)metal bouwie Wrote: Wel een beetje cynisch van je Pud. ok bij een gemiddeld concert is de sfeer gemoedelijker en zal er minder politieinzet zijn. Plastic afval zit ik ook niet op te wachten maar door heel Europa een band achterna reizen die net zoveel kerosine verbruikt als het Oekraïense leger is ook niet echt goed voor het milieu. ;-)

Big Grin
Reply
#55
Ik denk dat deze in de Graz boekenkast niet mag ontbreken.

https://shop.speld.nl/products/de-speld-...022-wkgids
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#56
[Image: FgOQDfJXkAALVJS?format=jpg&name=medium]
Reply
#57
https://nos.nl/l/2450226

#zinin
Reply
#58
Maar met The Cure achterna reizen als fan weet je zeker dat je wint...in tegenstelling tot voetbalwedstrijden
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
#59
Mart Hoogkamer - Mijn Oranje Hart (I want Your Song)


Het nieuwe voetbalvolkslied voor het WK 2022.
Reply
#60
https://nos.nl/l/2450367

Qatar heeft gewoon schijt en laat dat weten ook.
Reply
#61
Quote:Ook over de behandeling van vrouwen in de Golfstaat heeft ze haar twijfels. "Maar we gaan met een grote groep, dus ik ga ervan uit dat we ons daar kunnen gedragen zoals we willen."

Lmao
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#62
Quote:Jürgen Klopp gaat minutenlang los over WK in Qatar: ‘We lieten dit 12 jaar geleden al gebeuren’

Dat het toernooi nooit aan Qatar toegewezen had mogen worden, is volgens de Duitser overduidelijk. Maar het stoort hem dat veel nu op het bordje van de spelers wordt gelegd. ,,Ik hou er niet van dat spelers in een situatie worden gedwongen waarin zij een statement moeten maken. Jullie zijn allemaal journalisten en hadden de boodschap moeten verspreiden. Er zijn destijds niet de meest kritische artikelen over geschreven.”

Hij doelt daarmee op het moment dat Qatar twaalf jaar geleden op het FIFA-congres als gastheer werd aangewezen. ,,Op dat moment was al duidelijk wat daar aan de hand was en wat er zou gebeuren. Dat het moeilijk, nee eigenlijk onmogelijk is, om een stadion te bouwen in Qatar terwijl het 50 graden is. Het is niet goed voor mensen om dan buiten te zijn en hard, fysiek werk verrichten. We wisten dat er in het hele land nog bijna geen stadion stond. Daar heeft op die dag volgens mij niemand een punt van gemaakt.”

,,En er waren ook in de jaren erna genoeg kansen om te zeggen: ‘het proces is niet goed verlopen’. Veel mensen namen geld om de verkeerde redenen. Maar is niets veranderd. Hoe kon dat gebeuren?”

Klopp merkt dat het nu vooral de spelers en trainers zijn die worden aangesproken op hun deelname aan het WK in Qatar en worden gevraagd om een duidelijk standpunt in te nemen. ,,Dat ze een speciale armband moeten dragen, en dat als ze dat niet doen ze in het verkeerde kamp zitten. Dat is geen goede situatie voor de spelers.”

,,Nee, het zijn voetballers. Zij moeten voetballen en het zo goed mogelijk doen. Breng Gareth Southgate (bondscoach van Engeland, red) niet constant in een situatie waarin hij over alles moet praten. Hij is geen politicus, zoals ik dat ook niet ben. Hij heeft een mening, maar hij is geen politicus.”

Hij geeft de journalisten in de zaal dan ook een duidelijke boodschap mee: ,,Als je er iets anders over wilt schrijven, doe het dan. Maar doe het dan zelf, zonder ons erbij te betrekken. Het gaat niks veranderen. We hebben het allemaal - jullie meer dan ik - twaalf jaar geleden laten gebeuren.”

Eens met Klopp, er wordt nu teveel bij de spelers en trainers gelegd.


Maar goed, dit WK is allang besmeurd voor het nog moet beginnen. Kan me niet voorstellen dat iemand nog met plezier naar de wedstrijden gaat kijken, laat staan een euforisch gevoel hebben als zijn/haar land kampioen wordt. Ik bespeur ook om mij (bij vrienden) heen totaal geen beleving of überhaupt besef dat er een eindtournooi aanstaande is. Het leeft gewoonweg niet.
Reply
#63
Dat klopt en naarmate het dichterbij komt, heb ik er ook steeds minder zin in. Het helpt ook niet dat ik er misschien nog een paar extra klussen bij krijg in die periode waardoor ik toch minder tijd heb voor wedstrijden. Maar eens er gespeeld wordt, zal de gemiddelde neutrale kijker er wel aandacht voor hebben. Het gebrek aan typische interlandvoetbaleuforie komt uiteraard ook door de timing; mensen zitten nu gewoon in een winterdip. Toch is het sportief gezien niet per sé een nadeel dat een WK nu gespeeld wordt.

Verder vind ik het nog steeds merkwaardig dat Qatar zo onder de loep wordt gelegd en dit niet gebeurde met de vorige drie organisatoren. Dat heeft deels ook wel te maken met de breuk tussen Qatar en bepaalde westerse bondgenoten in 2018. Ik herinner me dat er in 2014 in Brazilië een paar weken voor de openingswedstrijd nog een tribune van het stadion in Sao Paolo instortte, waarbij doden vielen. Er was sprake van enorme corruptie, heel veel NGO's die aan de alarmbel trokken over politierepressie en keiharde gentrificatie. Het was het politieke einde van Lula/Roussef en het begin van het Bolsonarisme. Om maar één van de vorige drie omstreden WK's te nemen als voorbeeld. Dat is geen excuus om de vele dode gastarbeiders in Qatar te minimaliseren, maar Qatar is gewoon een makkelijke pispaal voor met name westerse media, die inderdaad - zoals Klopp zegt - jarenlang, tot pak 'm beet 2018 - met geen woord repten over alle shitzooi daar.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#64
(05-11-2022, 12:02)Uplift Wrote: Het gebrek aan typische interlandvoetbaleuforie komt uiteraard ook door de timing; mensen zitten nu gewoon in een winterdip. Toch is het sportief gezien niet per sé een nadeel dat een WK nu gespeeld wordt.

Ook dat ja, de timing is 'raar', maar kan wellicht ook wel eens goed uitpakken.
Reply
#65
Ik lees ook veel gebitch over grote spelers die geblesseerd of niet fit zijn, maar volgens mij viel het nog niet eerder zo goed mee. Alexis Saelemaekers en Wijnaldum zijn nou niet de figuren die zo'n WK gaan kleuren...
Reply
#66
Verschil is wel dat Zuid-Afrika en Brazilië voetballanden zijn waar het onder de bevolking leeft. Een WK in Afrika zou altijd omstreden zijn maar hier kan je wel zeggen dat het poloërs gebracht heeft. Dat is in Qatar gewoon niet zo.
Reply
#67
Eens, hoor. Dat is natuurlijk ook een reden dat het minder leeft. Maar ik vind het een iets minder belangrijk argument. In 1994 was voetbal in de VS een beetje zoals lacrosse bij ons. Het is op zich ook interessant om de sport te exporteren, etc. Ook Rusland is trouwens nou niet zo'n voetballand, zeker na de implosie van de USSR (veel spelers uit de betere USSR-selecties waren geen Russen).
Reply
#68
WK-ambassadeur Qatar noemt homoseksualiteit 'geestelijke schade' https://www.nu.nl/wk-voetbal/6234742/wk-...chade.html

Maar het wordt echt een prachtig toernooi hoor.
Reply
#69
De gemiddelde voetballer denkt er ook zo over, het komt prachtig samen.
[+] 3 users say Thank You to Willie for this post
Reply
#70
(08-11-2022, 15:47)Gunnar Wrote: WK-ambassadeur Qatar noemt homoseksualiteit 'geestelijke schade' https://www.nu.nl/wk-voetbal/6234742/wk-...chade.html

Maar het wordt echt een prachtig toernooi hoor.


Die documentaire is vanavond te zien op ZDF om 20:15 uur
Reply
#71
Uiteindelijk zullen koning, politiekers, etc. allemaal al kruipend naar dat WK gaan. Qatar is bijna 2e leverancier van LNG aan de EU (voorlopig moet het - jawel - Rusland nog voor laten) en dat aandeel zal enkel maar stijgen en op vrij permanente basis belangrijk blijven voor het draaiende houden van de Europese economieën.

Zo'n WK-boycot 'symbolisch' noemen is eigenlijk al een eufemisme, gezien die energie-afhankelijkheid. Het hele WK-gebeuren is een laag vernis. Voor Qatar als feodale staat en voor het westen als middel om te tonen dat het ergens voor staat/principes heeft. Lagen vernis hebben mij nooit heel veel gezegd, in geen van beide richtingen.
Reply
#72
Ik denk sowieso dat je er van schrikt hoeveel mensen in Nederland hier hetzelfde over denken. Ik heb (of eigenlijk had) met leveranciers te maken die geen zaken meer willen doen omdat de organisatie waarvoor ik werk openlijk steun uitspreekt voor de LHBTI gemeenschap.
Reply
#73
Maar het moet gezegd: Rusland was een stuk slimmer in het verhullen van hun homofobie, mensenrechtenschendingen, torpederen van het onderzoek naar MH17 en *checks notes* illegale anexatie van een stuk land toen het WK in 2018 eraan kwam. Dat merkte je aan het enthousiasme onder de mensen en het gebrek aan controverse bij tv-reclames.
Reply
#74
(08-11-2022, 15:57)BigBird Wrote:
(08-11-2022, 15:47)Gunnar Wrote: WK-ambassadeur Qatar noemt homoseksualiteit 'geestelijke schade' https://www.nu.nl/wk-voetbal/6234742/wk-...chade.html

Maar het wordt echt een prachtig toernooi hoor.


Die documentaire is vanavond te zien op ZDF om 20:15 uur

Dit was best een heftige documentaire, met nogal wat onthullingen die aan mij voorbij waren gegaan. Ja, ik had al redelijk wat lectuur over Qatar gelezen, maar om het door de Qatari ongegeneerd in woord en beeld te krijgen, was wel heftig.
Reply
#75
Ziet er niet goed uit voor Mané. Jammer dat er alsnog een wereldtopper wegvalt en voor wat verder een mooie affiche zou worden met Nederland.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)