Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2023
#76
(13-10-2022, 09:22)Kreuz Wrote:
(13-10-2022, 09:11)Uplift Wrote: Greta van Fleet is toch een vrouw?

Dat is die Led Zep cover band, remember.

Ik probeerde de abjecte debielheid van kesselman te counteren met meer van hetzelfde. Want wat moet je er anders mee.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#77
(13-10-2022, 09:22)Kreuz Wrote: Dit soort humor is echt niet wat jullie denken dat het is, maar oké.
Ik vond het eigenlijk nogal grappig. Maar wat zie ik over het hoofd?
Reply
#78
(13-10-2022, 09:22)Kreuz Wrote: Dit soort humor is echt niet wat jullie denken dat het is, maar oké.

Report waardig wat mij betreft.
Reply
#79
@7up: Je ziet met name over het hoofd dat wanneer jullie belachelijk worden gemaakt (en met jullie bedoel ik mensen die het opnemen voor 'gewoon normaal' en tegen vermeend wokeisme waardoor je geen beledigende shit meer kunt zeggen), jullie zelf overgevoelig, defensief of ronduit pathetisch reageren - veelal een stuk heftiger dan wanneer een of andere minderheid/specifieke groep belachelijk wordt gemaakt door de vermeende meerderheid waar 'jullie' toe behoren. Dat vind ik altijd bijzonder amusant en het gaat zelfs danig ver, dat het verdere verloop van deze discussie zich al 100% laat voorspellen.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#80
Het bleek een grote fout om dit topic vandaag te openen, ik heb er nog steeds spijt van.
Reply
#81
Nee joh, wordt nog lachen straks.
Reply
#82
(13-10-2022, 09:36)thomas9790 Wrote: Het bleek een grote fout om dit topic vandaag te openen, ik heb er nog steeds spijt van.

Het kan altijd erger Thomas. Ik werd gisteren getipt dat The Cure in Stockholm The Boy I Knew zou spelen voor de allereerste keer. Ik dacht ik zet het in het The Cure topic. Helemaal vergeten, maar anders had ik vandaag de Thomas9790 brigade achter me aan gehad  Big Grin
Dus ik ontspring de dans vandaag.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
#83
top topic
behalve dan dat uplift me een debiel noemt.

maar idd , die missen we ook regelmatig op de poster van de major festivals
Reply
#84
Omdat je een debiele opmerking maakt. Next.
Reply
#85
Graz meeting?
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
#86
Photo 
[Image: Dilbert_%28character%29.png]
Reply
#87
(13-10-2022, 15:59)Kreuz Wrote: Omdat je een debiele opmerking maakt. Next.

ik zie niet in waarom er perse vrouwen op een festival geboekt moeten worden.
je boekt een artiest die goed is en die de mensen willen horen.
en of dat nou een man of een vrouw is, dat interesseert toch geen mens.
whats next, verplicht transgenders op t podium?

Maar goed, die discussie is al vaker gevoerd hier.

persoonlijk had ik 100 x naar die line up kunnen kijken en dan was me nog niet opgevallen welke sexe er staat, puur omdat ik daar gewoon niet naar kijk, ik vind t totaal irrelevant
Reply
#88
(13-10-2022, 17:36)kesselman Wrote:
(13-10-2022, 15:59)Kreuz Wrote: Omdat je een debiele opmerking maakt. Next.

ik zie niet in waarom er perse vrouwen op een festival geboekt  moeten worden.
je boekt een artiest die goed is en die de mensen willen horen.
en of dat nou een man of een vrouw is, dat interesseert toch geen mens.
whats next, verplicht transgenders op t podium?

Maar goed, die discussie is al vaker gevoerd hier.

persoonlijk had ik 100 x naar die line up kunnen kijken en dan was me nog niet opgevallen welke sexe er staat, puur omdat ik daar gewoon niet naar kijk, ik vind t totaal irrelevant

Misschien omdat je gewoon bent van constant mannen op bovenaan op festivalaffiches en podia te zien. En wat is het nu 'zie je niet in waarom er per se vrouwen moeten geboekt worden' of 'of dat nou een man of een vrouw is, dat interesseert toch geen mens'.

En als het écht niet uitmaakt waarom maak je dan wéér zo'n weird ass opmerking over transpersonen.
Reply
#89
Arca en Anohni zou ik trouwens weer graag willen zien op een festival. Op respectievelijk Melt 2019 en DTRH 2016 enorm genoten van hun shows.
Reply
#90
Grappig hoe kesselman z'n echte gevoelens verraadt door te counteren met 'talent is talent' terwijl er a priori niemand begon over quota of wat dan ook. Meer diversiteit op een affiche willen kan alleen al een kwestie van smaak zijn.
Reply
#91
(13-10-2022, 18:24)Timothy's Monster Wrote: Arca en Anohni zou ik trouwens weer graag willen zien op een festival. Op respectievelijk Melt 2019 en DTRH 2016 enorm genoten van hun shows.

Hehe, denk niet dat we die specifieke namen op Werchter hoeven te verwachten. Eerder Taylor Swift ofzo.
Reply
#92
(13-10-2022, 18:00)Kreuz Wrote:
(13-10-2022, 17:36)kesselman Wrote:
(13-10-2022, 15:59)Kreuz Wrote: Omdat je een debiele opmerking maakt. Next.

ik zie niet in waarom er perse vrouwen op een festival geboekt  moeten worden.
je boekt een artiest die goed is en die de mensen willen horen.
en of dat nou een man of een vrouw is, dat interesseert toch geen mens.
whats next, verplicht transgenders op t podium?

Maar goed, die discussie is al vaker gevoerd hier.

persoonlijk had ik 100 x naar die line up kunnen kijken en dan was me nog niet opgevallen welke sexe er staat, puur omdat ik daar gewoon niet naar kijk, ik vind t totaal irrelevant

Misschien omdat je gewoon bent van constant mannen op bovenaan op festivalaffiches en podia te zien. En wat is het nu 'zie je niet in waarom er per se vrouwen moeten geboekt worden' of 'of dat nou een man of een vrouw is, dat interesseert toch geen mens'.

En als het écht niet uitmaakt waarom maak je dan wéér zo'n weird ass opmerking over transpersonen.

dat is toch 2x precies hetzelfde!!

En hoezo maak ik een weird ass voorbeeld over transpersonen?
ik geef gewoon een voorbeeld.
het boeit toch niet waarmee een persoon zich identificeert.
het gaat toch om de muziek
of die persoon nou man/vrouw/lhbt+ is
net zoals t niet boeit of hij blank, donker, geel, rood of paars is
kaal of lang haar
dik of dun
lang of klein

boeit toch allemaal niet
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
#93
(13-10-2022, 18:53)kesselman Wrote: dat is toch 2x precies hetzelfde!!

Nee. Echt niet. Het feit dat je als *komt ie* waarschijnlijk witte man je eigen wereldbeeld niet kunt loskoppelen van de maatschappelijke relevantie van een evenwichtiger (lees "ik zie niet in waarom er perse vrouwen op een festival geboekt  moeten worden.") beeld op line-ups, is schrijnend. Als het allemaal niet uitmaakt, wat je verderop schijnt te pretenderen, dan zou je zelfs geen probleem hoéven hebben met mijn opmerking (eentje die louter ging over dat er gewoon géén vrouw in dat rijtje stond en losstaat van enige quota en whatnot).. Maar dat was dus blijkbaar wel. Tegenstrijdig.

Een voorbeeld? Op de vorige pagina werd zo'n opmerking nog bedoeld als grap?

Anyways, terug on topic. Dat je er anno 2022/23 er als major nog steeds in slaagt om het glazen plafond niet een béétje te doen breken, is pijnlijk. Waar andere festivals mee op de trein van pop en rap springen, lijkt een RW (volgens de geruchten) vooralsnog weer een stapje dichterbij achterhaalde affiches als die van Rock Am Ring of Hurricane / Southside te komen.
Reply
#94
(13-10-2022, 18:44)hythloth Wrote:
(13-10-2022, 18:24)Timothy\s Monster Wrote: Arca en Anohni zou ik trouwens weer graag willen zien op een festival. Op respectievelijk Melt 2019 en DTRH 2016 enorm genoten van hun shows.

Hehe, denk niet dat we die specifieke namen op Werchter hoeven te verwachten. Eerder Taylor Swift ofzo.

Wat op DTRH en Melt staat kan prima op RW staan tussen de undercard.
Reply
#95
Nee man. Niet met hoe RW zich profileert en wat voor publiek het dus trekt.
Reply
#96
(13-10-2022, 20:18)Uplift Wrote: Nee man. Niet met hoe RW zich profileert en wat voor publiek het dus trekt.

Wel jammer toch.
Reply
#97
Anohni trok als headliner nauwelijks volk op DTRH 2016, die blijft echt op de nichefestivals.

(13-10-2022, 19:08)Kreuz Wrote: Anyways, terug on topic. Dat je er anno 2022/23 er als major nog steeds in slaagt om het glazen plafond niet een béétje te doen breken, is pijnlijk. Waar andere festivals mee op de trein van pop en rap springen, lijkt een RW (volgens de geruchten) vooralsnog weer een stapje dichterbij achterhaalde affiches als die van Rock Am Ring of Hurricane / Southside te komen.

Maar RW regelt wel gewoon grote vrouwelijke acts wanneer het uitkomt, zoals ze in het verleden deden met o.a. Bjork, P!nk, en Florence, dus dat glazen plafond is allang gebroken. Hun headlinerkeuzes zijn een louter zakelijke overweging van LN die soms goed uitpakken en soms niet.
Reply
#98
(13-10-2022, 21:21)hythloth Wrote: Anohni trok als headliner nauwelijks volk op DTRH 2016, die blijft echt op de nichefestivals.

(13-10-2022, 19:08)Kreuz Wrote: Anyways, terug on topic. Dat je er anno 2022/23 er als major nog steeds in slaagt om het glazen plafond niet een béétje te doen breken, is pijnlijk. Waar andere festivals mee op de trein van pop en rap springen, lijkt een RW (volgens de geruchten) vooralsnog weer een stapje dichterbij achterhaalde affiches als die van Rock Am Ring of Hurricane / Southside te komen.

Maar RW regelt wel gewoon grote vrouwelijke acts wanneer het uitkomt, zoals ze in het verleden deden met o.a. Bjork, P!nk, en Florence, dus dat glazen plafond is allang gebroken. Hun headlinerkeuzes zijn een louter zakelijke overweging van LN die soms goed uitpakken en soms niet.

Je zegt het goed, wanneer het hen uitkomt. Wanneer het in hun conservatieve plaatje past. Dat ze P!nk naar Werchter haalden zullen ze waarschijnlijk nog wel lang onthouden - madam liet toen énkel haar voorprogramma op de mainstage toe en eiste dat tenten gesloten bleven die dag. Rock Werchter kwam nadien als toegift dan nog aanleuren met wat tentnamen waaronder Elbow, Brockhampton en Charlotte Gainsbourg. De perceptie van die blamage was natuurlijk allang gevormd door wekenlange doodse stilte. Dat je in een tijdspanne van pakweg tien, vijftien jaar slechts drie vrouwen je festival hebt laten headlinen zegt genoeg - en anno 2023 doet Björk gewoon haar eigen ding in plaats afhankelijk te zijn kapitalistische organisaties als deze. Blijft over: F+TM en ook die zie ik na de complete mislukking die Encore was niet snel terug Rock Werchter (alleen) headlinen.
Reply
#99
(13-10-2022, 21:21)hythloth Wrote: Anohni trok als headliner nauwelijks volk op DTRH 2016, die blijft echt op de nichefestivals.

Suède ook niet dat jaar. Vergeet niet de moeras omstandigheden, waardoor veel mensen last-minute hebben afgehaakt (en het niet zo schandalig druk is als nu) en het overal op het terrein redelijk rustig was. Daarom was die show van Anohni toen extra geniaal.
Reply
(13-10-2022, 21:36)Kreuz Wrote:
(13-10-2022, 21:21)hythloth Wrote: Anohni trok als headliner nauwelijks volk op DTRH 2016, die blijft echt op de nichefestivals.

(13-10-2022, 19:08)Kreuz Wrote: Anyways, terug on topic. Dat je er anno 2022/23 er als major nog steeds in slaagt om het glazen plafond niet een béétje te doen breken, is pijnlijk. Waar andere festivals mee op de trein van pop en rap springen, lijkt een RW (volgens de geruchten) vooralsnog weer een stapje dichterbij achterhaalde affiches als die van Rock Am Ring of Hurricane / Southside te komen.

Maar RW regelt wel gewoon grote vrouwelijke acts wanneer het uitkomt, zoals ze in het verleden deden met o.a. Bjork, P!nk, en Florence, dus dat glazen plafond is allang gebroken. Hun headlinerkeuzes zijn een louter zakelijke overweging van LN die soms goed uitpakken en soms niet.

Je zegt het goed, wanneer het hen uitkomt. Wanneer het in hun conservatieve plaatje past. Dat ze P!nk naar Werchter haalden zullen ze waarschijnlijk nog wel lang onthouden - madam liet toen énkel haar voorprogramma op de mainstage toe en eiste dat tenten gesloten bleven die dag. Rock Werchter kwam nadien als toegift dan nog aanleuren met wat tentnamen waaronder Elbow, Brockhampton en Charlotte Gainsbourg. De perceptie van die blamage was natuurlijk allang gevormd door wekenlange doodse stilte. Dat je in een tijdspanne van pakweg tien, vijftien jaar slechts drie vrouwen je festival hebt laten headlinen zegt genoeg - en anno 2023 doet Björk gewoon haar eigen ding in plaats afhankelijk te zijn kapitalistische organisaties als deze. Blijft over: F+TM en ook die zie ik na de complete mislukking die Encore was niet snel terug Rock Werchter (alleen) headlinen.

Het gaat hier over een dochteronderneming van een beursgenoteerde multinational, ze doen met alles wat ze denken dat hen het beste uitkomt. Dat ze dan soms flink op hun bek gaan maakt het juist grappig. Verdere verandering zal wel komen zodra ze financieel niet anders kunnen. Ligt uiteindelijk ook aan de kaartkopers.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)