Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TW Classic
(26-06-2022, 11:38)BigBird Wrote: Qua catering gaat de vergelijking met BKS natuurlijk ook niet op. BKS is een klein festival met max. 25.000 bezoekers en daar kun je makkelijker kleinschaliger werken met foodtrucks en daardoor ook meer kwaliteit bieden. Op een major als Pinkpop, Werchter en TW Classic met 60.000-70.000 bezoekers is het gewoon volume draaien, en dat gaat het makkelijkste met friet, burgers en ander eten dat makkelijk en snel te bereiden is. Wel schandalig als ik de prijzen zo hoor en lees; we zijn nu echt een grens over. Ik vrees dat dit volgend jaar nog erger zal zijn.

Primavera bewees dat het ook anders kan. Veel lokale handelaars betrokken bij hun eetstanden waarbij prijs/kwaliteit helemaal op gaat. En de schaal is van dezelfde als die van Pinkpop en Werchter. Ik verwacht anno 2022 gewoon beter dan friet en hamburgers op een terrein tbh - en al zeker voor zo'n absurde prijzen.
Reply
(26-06-2022, 12:31)pudpong3 Wrote:
(26-06-2022, 12:19)Kreuz Wrote:
(26-06-2022, 11:44)pudpong3 Wrote: Eigenlijk zouden we allemaal massaal thuis moeten blijven of geen shirts meer kopen, de moeite nemen om buiten het terrein te eten, stoppen met drinken op het terrein, etc., maar we willen allemaal niets missen en daardoor zal er niets veranderen.

Ik eet en drink eigenlijk nog vrij weinig on site, tenzij het echt niet anders kan (zie bv. Primavera). De rest doe ik wel op de camping of elders. Ik vraag me af of je die prijsstijgingen in de omzet ziet, of mensen effectief minder consumeren of niet.

Op Pinkpop was het ondanks de temperaturen niet druk bij de dranktenten en ook voor eten was het niet druk. Als je dat vergelijkt met de begin jaren '90, kan je zelfs zeggen dat er niets te doen was.

Ik sprak in 2019 de uitbater van Bufkes op de Pinkpop camping en die zei gewoon, "we draaien dik verlies dit jaar". Tja, het is ook erg duur geworden zei ik en ze zei, "wat kunnen we er aan doen, met die standprijzen"?

Ik zou veel liever €10 meer entree betalen en dan normale prijzen voor drank en eten. Pinkpop €3,20, Groningen €3,30 en TW Classic €3,50 per bon. Ga er maar aanstaan met 4 dagen Rock Werchter vooor de deur.
Ik ga gelukkig 4 dagen thuis slapen komende week en smorgens goed en veel eten. Dan valt het nog wel mee.
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
Je denkt toch niet dat live nation de lokale verenigingen de prijzen laat bepalen. Dat doet live nation wel hoor.
Reply
Ik heb het gevoel dat er dan veel minder keus was dan op de gewone RW, want daar heb je wel meer variatie en ook foodtruck achtige dingen. Was het Noth West walls gedeelte al wel open?

Ik neem altijd zelf boterhammen en chips/snacks mee, dus hoef eigenlijk alleen avondeten te halen en af en toe een loempia of ijsje ofzo. Dan is het minder erg als iets meer bonnen is, maar wel beter (goede noodles bijvoorbeeld of falafal).
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
(26-06-2022, 15:57)meisbaer2 Wrote: Ik heb het gevoel dat er dan veel minder keus was dan op de gewone RW, want daar heb je wel meer variatie en ook foodtruck achtige dingen. Was het Noth West walls gedeelte al wel open?

Ik neem altijd zelf boterhammen en chips/snacks mee, dus hoef eigenlijk alleen avondeten te halen en af en toe een loempia of ijsje ofzo. Dan is het minder erg als iets meer bonnen is, maar wel beter (goede noodles bijvoorbeeld of falafal).

Ja die muur was open. Dat vond ik nog het sfeervolste stukje, maar ik heb 1 vegetarische gyros wrap gezien die er nog beetje fatsoenlijk voor uit zag. Maar fucking 12 euro weet je wel. En het zag er ook behoorlijk 'friet kottig' uit. Op BKS heb ik de lekkerste wrap ooit op voor nog geen 10 euro.
Reply
op ieder festival is er best wat goeds te eten te vinden.
net de food line up voor dtrh doorgespit
ik kom op 25 dingen die ik wellicht wil proberen.
das best veel keuze dus
Reply
(26-06-2022, 09:49)Loov Wrote: Dan de hoogmis in de zeikende regen van Nick Cave. En ik liep weg met mixed feelings. Het was goed, het was erg goed. Maar wat het nou zo goed maakte was niet de muziek. Dit was een theater show waar ik naar heb staan kijken. Ik kan me voorstellen dat als het je eerste keer Cave is je omvergeblazen wordt. Dat deed het met mij ook jaren geleden op Primavera. Maar na dat ik een halve show BKS heb gezien zie ik hem letterlijk hetzelfde trucje hier eigenlijk weer doen. Een Radiohead, Amenra of zelfs Inter Arma zie ik graag meerdere keren per jaar. En elke keer zou ik het weer briljant vinden omdat het speerpunt op de muziek ligt. Het wordt hier ook vermeld: na 2x Cave heb je het echt wel gezien: dezelfde setlist en hetzelfde theater. 

De gerepeteerde theatrale elementen merkte ik ook op toen ik Cave twee dagen achter elkaar zag in 2018. Maar zat andere bands doen iets vergelijkbaars, zoals dezelfde setlist en bindteksten avond na avond. Bij Cave is de publieksinteractie tijdens elk optreden uniek, en dat maakt het voor mij geen trucje.

(26-06-2022, 10:36)pudpong3 Wrote: Mijn vrouw kijkt bv altijd hoeveel Aziaten ze ziet bij concerten. Dat zijn er meestal niet veel of zelfs geen.

Haha, mijn partner doet dat ook. Zelf let ik er nooit op, maar die zijn er zeker bij shows met een jonger publiek.

(26-06-2022, 11:44)pudpong3 Wrote: Eigenlijk zouden we allemaal massaal thuis moeten blijven of geen shirts meer kopen, de moeite nemen om buiten het terrein te eten, stoppen met drinken op het terrein, etc., maar we willen allemaal niets missen en daardoor zal er niets veranderen.

Is niet zo moeilijk om te doen. Merch koop ik alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals recentelijk een PNL shirt in Parijs), en optredens doorbrengen op alleen gratis water is gemakkelijk. Helpt als je geen behoefte voelt om alcohol te drinken.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(26-06-2022, 11:38)BigBird Wrote: Qua catering gaat de vergelijking met BKS natuurlijk ook niet op. BKS is een klein festival met max. 25.000 bezoekers en daar kun je makkelijker kleinschaliger werken met foodtrucks en daardoor ook meer kwaliteit bieden. Op een major als Pinkpop, Werchter en TW Classic met 60.000-70.000 bezoekers is het gewoon volume draaien, en dat gaat het makkelijkste met friet, burgers en ander eten dat makkelijk en snel te bereiden is. 

Nee.

(26-06-2022, 11:44)pudpong3 Wrote: Eigenlijk zouden we allemaal massaal thuis moeten blijven

Ja. Boycot LiveNation.
Reply
Als er iemand een kaart nodig heeft voor Springsteen volgend jaar, dit is pre-presale:

https://www.ticketmaster.be/event/48033?...ZCzvIJSc44
[+] 1 user says Thank You to VDB for this post
Reply
2023 editie al uitverkocht. Gelukkig heb ik twee kaarten kunnen bemachtigen.
Reply
Volledig programma TW Classic 2023:

16.00 u. - 16.55 u.: Triggerfinger
17.40 u. - 18.55 u.: Jack Johnson
19.50 u. - 21.05 u.: Simply Red
22.00 u. - 00.30 u.: Bruce Springsteen and the E-Street Band
Reply
Dat wordt een lange dag voor alle kamperende Broes fans.
Reply
maar dat ligt niet aan t voorprogramma, al zet je daar geweldige acts, dan boeit het hun nog steeds niets
Reply
Vind het ook raar om hier nog een en vrijwel volledig festival van te maken.
Reply
Tja, Springsteen is in België niet groot genoeg voor zo'n alleenstaande veldshow.
Reply
TWC verkocht instant uit? Dat zijn 55k tickets? Zonder te weten wie of wat het voorprogramma zou verzorgen. Dan kan een veldshow toch ook?
Reply
Dan had ik het verkeerd.
Reply
Iemand toevallig nog twee kaarten over?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)