Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goldband
#26
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100051735_eef42eae


lekker rock n roll
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
#27
Uit de comments daar:

Quote:Dit was een noodgeval.
Reply
#28
Nog 1 a 2 jaar cashen en in 2028 een comeback headline op Lowlands. Verder denk ik dat we niet veel meer van die gasten gaan horen, die zullen zich over een tijdje ook wel verlagen tot de Vrienden van Amstels van dit moment.
Reply
#29
Zo open en bloot is niet zo fraai. Maar de gemiddelde artiest red het niet met een gram per show. Waarom denk je dat de toegift is bedacht? Niet om tijdens de show een grote boodschap te kunnen doen.
Reply
#30
(20-01-2023, 17:41)7up Wrote: Zo open en bloot is niet zo fraai. Maar de gemiddelde artiest red het niet met een gram per show. Waarom denk je dat de toegift is bedacht? Niet om tijdens de show een grote boodschap te kunnen doen.

Wat 'n fucking onzin.
[+] 6 users say Thank You to Loov for this post
Reply
#31
Winnaar van de popprijs
Reply
#32
Hebben ze een envelopjesdouche gekregen?
Reply
#33
Terechte winnaar, wat je ook van ze vindt.
Reply
#34
Mwa, Eefje De Visser had hem eigenlijk nog moeten krijgen.
[+] 2 users say Thank You to eloelo for this post
Reply
#35
Vind ik ook. Leuk dat ze een hippe band kiezen, maar er zijn er zoveel die hem in mijn ogen veel meer verdienen.
Reply
#36
Ik wist niet hoe ze klonken, tot eergisteren. Ik kom niet veel verder dan 'Doe Maar voor degenerates'.

Triest fucking land als dit het hoogtepunt van je binnenlandse popjaar is.
[+] 3 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#37
Ik had er ook nog nooit iets van gehoord. Bij dit ene nummertje dat ik nu van ze hoorde, moest ik ook meteen denken aan de Nederpop van begin jaren '80. Alsof de tijd 40 jaar stilgestaan heeft, en dat zou dan het beste zijn wat de Nederlandse pop anno jaren 2020 voortbrengt?
Reply
#38
Sowieso de enige conclusie van ESNS: muziek is gewoon mode geworden. Een pure commoditeit die cyclisch van aard is. Het is een deprimerend vooruitzicht, maar het is niet anders. Ben je tegen, wees dan ook antikapitalist.

En nee, er komt geen verslag over Natte Visstick en zo. Ik moest de dag van Noorderslag naar huis wegens griep. Verder prima tijd gehad, hoor. Met o.m. de Noordpool-crew en KoS die ik na 19 jaar eindelijk eens IRL zag.
[+] 5 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#39
(23-01-2023, 17:38)Uplift Wrote: Sowieso de enige conclusie van ESNS: muziek is gewoon mode geworden. Een pure commoditeit die cyclisch van aard is. Het is een deprimerend vooruitzicht, maar het is niet anders. Ben je tegen, wees dan ook antikapitalist.

En nee, er komt geen verslag over Natte Visstick en zo. Ik moest de dag van Noorderslag naar huis wegens griep. Verder prima tijd gehad, hoor. Met o.m. de Noordpool-crew en KoS die ik na 19 jaar eindelijk eens IRL zag.

Oh wauw, had me bericht. Ik was ook de hele week in Groningen voor ESNS. Konden we een pintje pakken. 

Geen muziek gezien though, was vooral netwerkings en afspraken voor mij.
Reply
#40
thomasswap zei het, ja. PM is er niet meer van gekomen want ik had het zelf druk, maar ging er idd ook van uit dat je vooral aan het netwerken zou zijn. Voor mij is dat, euh, above my paygrade. Ook andere bekenden die er waren niet eens kunnen spreken om die reden.
Reply
#41
Nu even Joy Division aan het beluisteren met een partij wijn zodat ik ESNS kan herbeleven, maar dan beter. Lol
Reply
#42
O, ik ben dus kennelijk niet de enige die vindt dat al die postpunk-bands van tegenwoordig weinig tot niets nieuws te bieden hebben. Bij die bandjes krijg ik haast altijd het gevoel van "waar heb ik dit eerder gehoord?" (lang lang geleden).
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
#43
(23-01-2023, 22:06)Uplift Wrote: Nu even Joy Division aan het beluisteren met een partij wijn zodat ik ESNS kan herbeleven, maar dan beter. Lol

Zat goede acts daar dit weekend toch. Misschien niet zoals eerder the next big thing maar goed.
Reply
#44
'Zat' nee. Een paar wel.

Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk maar twee erbarmelijke dingen heb gezien. Maar de helft van wat ik zag was gitaarband/postpunk, zoveel is zeker. En je kunt je afvragen waarom. En zeker, je kon ook nog de neo-ethno toer op. Of hoe je het ook moet noemen. Maar breek mijn bek daar a.u.b. niet over open.
Reply
#45
Wat waren nu de hoogtepunten dan? Lees veel goede shit over Heartworms en O. (vorig jaar al op BKS gezien)
Reply
#46
WTF is een neo-ethno.
Reply
#47
(23-01-2023, 23:39)hythloth Wrote: WTF is een neo-ethno.

'Wereldmuziek'?
Reply
#48
(23-01-2023, 23:34)eloelo Wrote: Wat waren nu de hoogtepunten dan? Lees veel goede shit over Heartworms en O. (vorig jaar al op BKS gezien)

Gino-Cochise, Maestro Espada in de kerk, Anushka Cheidze in dat planetarium, korte set van Echt! In Plato, Weval op de markt en tot op zekere hoogte ook 72 Hour Post-Flight. Veel hoogtepunten waarover ik lees in de pers kon je eigenlijk al overal zien in 2022, dus dat aspect van deze ESNS-editie snap ik niet zo goed. Je gaat toch om shit te ontdekken? Nou, wat ik noem, is noch postpunk of neo-ethno, noch van de categorie 'hoe heb je dit gemist in 2022?' Weval is een buitenbeentje, maar vooral zo'n naam die leuk meegenomen is gezien hun geringe activiteit en nieuwe plaat die eraan komt. Maar als je na ESNS thuiskomt met 'Marina Herlop was ongelofelijk!!11', tja, dan kom je imo niet serieus over.

(23-01-2023, 23:39)hythloth Wrote: WTF is een neo-ethno.

In feite valt Maestro Espada daar ook onder, maar die geven ten minste openlijk aan dat ze traditionele muziek uit Murcia spelen, weliswaar met een James Blake-saus erover heen. Elders zie je een combinatie van twee dingen: de schaamteloze herverpakking van traditionele muziek in het kielzog van Rosalía (Spanje was niet voor niets het land in focus en Queralt Lahoz en Marina Herlop daarvan de maximale uitdrukking, hoewel beide een veeeeeel betere vocalist zijn dan Rosalïa), iets wat flirt met cultural appropriation. Anderzijds de nog veel heftiger identitaire tendens uit Oost-Europese landen, waarbij traditionele muziek bijna 'as is' wordt neergezet en mede door de agressie van Rusland aandacht krijgt. Terwijl een land als Oekraïne trouwens best goeie niet-identitaire artiesten voortbrengt.

*shruggie emoticon*
Reply
#49
Nog een graz meeting in de planning komende concert reeks in de Afas? Lijkt me een mooie opwarmer voor het BKS festival.
Reply
#50
Ik hoorde onlangs voor het eerst dat nummer met Maan. Best leuk deuntje hoor, was een mooie inzending geweest voor het songfestival. Goldband is De Jeugd Van Tegenwoordig voor de Tik-Tok generatie., wat dat ook moge betekenen. Sympathieke jongens verder.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)