Poll: Toch een poll, voor vraag zie bericht hierboven
You do not have permission to vote in this poll.
Ik woon op een plek waar deze randstad hype (gelukkig) (nog) niet naar is overgewaaid en weet eigenlijk niet eens hoe zo'n ding eruit ziet.
60.00%
9 60.00%
De exponentiële toename is me niet eerder opgevallen/ ik heb er weinig last van
26.67%
4 26.67%
mAaK jE eRgENs aNdErs dRuK oM eR zIjN eRgEre DiNgEn zOaLs dE bOeREnpRotEsTen wAt dE vRT sChrIjFt en het einde van Better Call Saul Sad
6.67%
1 6.67%
Ik vind ze eigenlijk wel mooi, leuke toevoeging aan de nu uitgebreide bigfive die je op het fietspad kunt spotten
0%
0 0%
Sst, ik rijdt stiekem op zo'n ding en zit nu ook op een normale stoel in een halve driewielerhouding
6.67%
1 6.67%
Total 15 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laten we hopen dat deze hype-train snel ontspoort
#1
Alsof er nog niet voldoende topics zijn waar we ons gal kunnen spuwen, bij deze een nieuwe variant, wat zijn van die dingen waar bovengemiddeld veel mensen van denken, 'All aboard the hype train'. Als het waren ook wel toepasselijk voor dit forum aangezien dit eigenlijk ook in festivalland gebeurd is en het de (retorische) vraag is of dit het festival-klimaat verbeterd of alleen maar commerciëler gemaakt heeft aangezien er grof geld te verdienen valt. Maar goed, dat geldt dus ook voor heel veel andere dingen, ik trap af. 
Een kleine waarvan ik niet zeker weet of dit nu echt een hype is of dat ik er toen ik jonger was gewoon minder van meekreeg, coke gebruik. Wat is daarmee aan de hand zeg, en dan heb ik het niet over recreatief op een feestje een keer iets tot je nemen maar echt veelgebruik onder een ontzettend grote groep binnen de bevolking.

En dan de echte:

Fatbikes, volgens mij al eerder ergens benoemd maar na een aanrijding omdat iemand vergeten was dat zo'n ding dus een stuk breder is dan een normale fiets, nu vol in de spotlight.

Kwestie van tijd voordat er beleidsmatig iets aan gedaan wordt denk ik maar kan iemand iets aan die verschrikkelijk lelijke en onnodige apparaten doen, ze nemen de fietspaden volledig over. Waarom zijn ze dan zo kut? Als eerste, je ziet er echt uit als een complete idioot als je op zo'n apparaat zit, al heb ik daar dan weer geen last van. Dan de rest, het is natuurlijk gewoon een gat in de markt waar wat bedrijfjes die chinese rotzooi verkopen slim op zijn ingesprongen, scooters mogen niet meer zonder helm of op het fietspad, dan maar zo' n überhip ding waar ook allerlei BN'ers en influencers (kots) op rondrijden, kan ik lekker ook mijn benen stilhouden (de trappers zijn voor de sier lijkt het vaak) maar mag ik in ieder geval wel het fietspad terroriseren. Voordeel dan tov van de normale elektrische fiets en de elektrische bakfiets die je frontaal van je normale fiets (hah loser) rijden als je niet uitkijkt. Door de debiel dikke banden die echt letterlijk nergens voor nodig zijn, wtf ga je doen, offroad in de Australische outback, en stroom verbruiken alsof je je oude vriezerbak afgelopen week buiten had staan met de klep open, hoor je ze in ieder geval wel aankomen en kun je je voorbereiden op een mogelijke impact. Als je daarbij het feit optelt dat een normale elektrische fiets op korte afstanden meer slecht dan goed doet (normale fiets gebruikt geen stroom, en een elektrische gaat op deze afstanden haast nooit ten kosten van autoritten dus indirect extra uitstoot, ook even allemaal kappen om van die kinders die van de basisschool afkomen een vanMoof te sponsoren, ga gewoon fietsen) dan zijn die dikke banden extra irritant en een nieuw voorbeeld van hoe een beleidsmatige wijziging voor scooters maar eigenlijk vooral influencer gedrag weer niet het beste in ons naar boven haalt maar onnodig consumptiegedrag als gevolg heeft. Kijk je hier puur vanuit technisch en alternatieve vervoerswijzen naar dan was dit nooit zo ontworpen en ook nooit een succes geworden.

Om het wat interactiever te maken wilde ik een poll toevoegen maar dat lijkt niet te lukken dus dan even zo.

Wat denken jullie van de nieuwe hyptrain fatbikes?

- Ik woon op een plek waar deze randstad hype (gelukkig) (nog) niet naar is overgewaaid en weet eigenlijk niet eens hoe zo'n ding eruit ziet.
- De exponentiële toename is me niet eerder opgevallen/ ik heb er weinig last van
- mAaK jE eRgENs aNdErs dRuK oM eR zIjN eRgEre DiNgEn zOaLs dE bOeREnpRotEsTen wAt dE vRT sChrIjFt en het einde van Better Call Saul Sad
- Ik vind ze eigenlijk wel mooi, leuke toevoeging aan de nu uitgebreide bigfive die je op het fietspad kunt spotten
- Sst, ik rijdt stiekem op zo'n ding en zit nu ook op een normale stoel in een halve driewielerhouding








(Ja ik verveelde me even op een dood moment)

Okey ik snap hier dus helemaal niets van, ik wist niet dat het hele topic nu een poll zou worden en krijg hem niet meer weg.
Reply
#2
Om antwoord te geven op je vraag: 1, 2 en 3.

Coke gebruik snap ik ook niet zo goed. Zeker niet in grote hoeveelheden. Heb het ook wel eens gedaan, maar eigenlijk altijd wel bij gebrek aan beter.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
#3
Ik woon in een Amsterdamse yuppenbuurt en zie ze amper.
Reply
#4
Yuppen rijden natuurlijk op een vanMoof, dit lijkt een andere doelgroep te zijn.
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
#5
Huh? Rijden die fatbikes op coke of wat?
Reply
#6
Yuppenbuurt in Rotterdam en hier doen we gewoon aan deelscooters.
Reply
#7
Dat fatbikes lijkt mij vooral iets voor tokkies i.p.v. yuppies.
Reply
#8
(18-08-2022, 13:26)hythloth Wrote: Dat fatbikes lijkt mij vooral iets voor tokkies i.p.v. yuppies.

Dit inderdaad. Meer een pauper speeltje dan een yuppen ding. 

Zie ze bij ons in de vinex wijk wel heel veel.
Reply
#9
We betalen in NL momenteel 2 keer meer voor gas en gemiddeld 20% meer voor benzine dan in de rest van de EU. Is dat beleid ontspoort - of gestoord?
Reply
#10
(18-08-2022, 13:51)Fenderboy Wrote: We betalen in NL momenteel 2 keer meer voor gas en gemiddeld 20% meer voor benzine dan in de rest van de EU. Is dat beleid ontspoort - of gestoord?

Pak je snel de fatbike naar je eigen topics waar ruimte voor deze hersenspinsels is?
[+] 3 users say Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#11
Ik rij liever een fet(ish)bike dan een fatbike.
Reply
#12
(18-08-2022, 16:42)hythloth Wrote: Liever een fet(ish)bike dan een fatbike.

Banden van leer ipv rubber?
Reply
#13
In Nijmegen worden die dingen verhuurd aan wat ik niet anders kan omschrijven dan de normies onder de normies.
Reply
#14
[Image: 1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9]
Reply
#15
(18-08-2022, 14:12)TheUncleG Wrote:
(18-08-2022, 13:51)Fenderboy Wrote: We betalen in NL momenteel 2 keer meer voor gas en gemiddeld 20% meer voor benzine dan in de rest van de EU. Is dat beleid ontspoort - of gestoord?

Pak je snel de fatbike naar je eigen topics waar ruimte voor deze hersenspinsels is?

Staat gewoon in de krant te lezen en in Duitsland betaalde ik veertig cent minder voor een liter benzine. Ken jouw probleem ook verder niet Uncle. Misschien wat weinig aandacht in je eigen bubbel?
Reply
#16
Allemaal best maar het is niet echt On topic Fender.
Reply
#17
(18-08-2022, 18:27)Fitz Wrote: Allemaal best maar het is niet echt On topic Fender.

Ok Fitz... De prijzen in vergelijk met de rest van de EU vormen in vergelijk geen bad hype voor al die landgenoten hier dan?
Ik heb kennissen die 150 km of meer naar hun werk dienen af te leggen. Welterusten!
Reply
#18
De Fender hype train is al een tijdje ontspoord…
Reply
#19
Maar kom nu eens zelf eens met een stukje radicaler nieuws - of met een gegrond argument zoals dat op Graz altijd werd gevraagd. Je schopt zoals andere DG normies slechts zelf telkens open deuren in.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
#20
Toch wel antwoord 2 hoor, ik zie liever 3 tieners luisterend naar de naam Berend of Sophie op fatbikes dan 1 toerist op een huurfiets.
Reply
#21
Is dat een fiets voor dikke mensen.
Reply
#22
(18-08-2022, 18:21)Fenderboy Wrote:
(18-08-2022, 14:12)TheUncleG Wrote:
(18-08-2022, 13:51)Fenderboy Wrote: We betalen in NL momenteel 2 keer meer voor gas en gemiddeld 20% meer voor benzine dan in de rest van de EU. Is dat beleid ontspoort - of gestoord?

Pak je snel de fatbike naar je eigen topics waar ruimte voor deze hersenspinsels is?

Staat gewoon in de krant te lezen en in Duitsland betaalde ik veertig cent minder voor een liter benzine. Ken jouw probleem ook verder niet Uncle. Misschien wat weinig aandacht in je eigen bubbel?

Actualiteit, Politiek & Opinie, Toekomst, Een nieuwe wereld, of?, Die dude kan ik niet uitstaan, Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan en 3 minder goede dingen.

Een kleine greep uit alle relevante topics waar je helemaal los kunt gaan met het uiten van je onvrede. Houd het aub ook bij deze daarvoor bestemde topics.
Reply
#23
(19-08-2022, 06:38)atthedrive-in Wrote: Is dat een fiets voor dikke mensen.
Was het dat maar, gewoon een extra sterk framepje of full suspension op je fiets, nee helaas.
(Overigens ga ik ervan uit dat je opmerking sarcastisch was, dit is het niveau)

[Image: Rotterdam-G-STAR-X-SUPER73.-1024x626.jpg]
Reply
#24
Optie 1 en daar prijs ik me zo te lezen gelukkig mee. Ondanks dat ik in hartje Randstad woon beperkt het zich hier nog tot de gangbare terreur van scooterjeugd die over het voetpad crosst terwijl NLse rap uit hun telefoon blaast.

Edit: zie ik natuurlijk uitgerekend vandaag zo’n kreng rijden in Utrecht
Reply
#25
Ja dat eerste waren we hier juist van verlost, en nu hebben we dit. En van Moof eikels. En flitsbezorgpsychopaten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)