Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
Na de aanvankelijke teleurstelling ben ik steeds enthousiaster geworden over de line-up dit jaar. In de breedte staat er voor mij echt veel leuks dit jaar, veel meer dan ik in eerste instantie doorhad (ook omdat ik een deel van de kleinere namen gewoon niet kende). Wat vooral fijn is, is dat de meeste dingen die me echt positief opvallen bij het influisteren juist op de 'zwakke' zaterdag staan. Ik vind Lankum erg boeiend, Kevin Morby blijkt de laatste paar jaar buiten mijn oog enorm te zijn doorgegroeid en ik heb ook veel zin in Gaye Su Akyol die dag.

Op voorhand verwacht ik nog steeds geen dik vijfsterrenconert zoals Nick Cave vorig jaar, maar ik laat me graag verrassen.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Bij mij staat hij toch met potlood in de agenda. Afhankelijk of er nog wat leuks voorbij komt op TicketSwap de laatste 2 weken voor het festival
Reply
(30-04-2023, 13:11)matthijs603 Wrote: Na de aanvankelijke teleurstelling ben ik steeds enthousiaster geworden over de line-up dit jaar. In de breedte staat er voor mij echt veel leuks dit jaar, veel meer dan ik in eerste instantie doorhad (ook omdat ik een deel van de kleinere namen gewoon niet kende). Wat vooral fijn is, is dat de meeste dingen die me echt positief opvallen bij het influisteren juist op de 'zwakke' zaterdag staan. Ik vind Lankum erg boeiend, Kevin Morby blijkt de laatste paar jaar buiten mijn oog enorm te zijn doorgegroeid en ik heb ook veel zin in Gaye Su Akyol die dag.

Op voorhand verwacht ik nog steeds geen dik vijfsterrenconert zoals Nick Cave vorig jaar, maar ik laat me graag verrassen.

Bij mij hetzelfde, ik ben ook enthousiast. Ze hebben gezien de vele uitdagingen een prima line-up neergezet. Er staan veel moois tussen om te ontdekken en van te genieten.

The Secret zal wat groter gaan worden, dat is wel fijn. En De Staat staat geeneens op de ONE, maar in de TWO, Casbah en Secret.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Eerdaags zal het blokkenschema wel verschijnen?

Benieuwd waar ze nu eigenlijk staan qua kaartverkoop. Het resale platform laat wel tekenen zien van een aankomende car crash, momenteel 251 weekend tickets in de verkoop en de prijs is inmiddels al onder de €200 gedoken. Dagtickets loopt het minder vaart mee, maar dat kan ook komen doordat er überhaupt weinig van zijn verkocht.
Reply
Weekendtickets voor Primavera zijn momenteel voor 125 euro verkrijgbaar. Benieuwd of het voor BKS uiteindelijk ook naar die prijs zakt.
Reply
Alle tekenen van een ramp zijn daar.
Reply
Ik verwacht dagelijks niet meer dan 20.000 bezoekers. Zal een rustige editie worden, hopelijk voor de organisatie niet de laatste.
Reply
Ik gok op nog geen 15.000 bezoekers per dag en ik zie ze na dit jaar wel over de kop gaan. In de huidige vorm is er geen stabiel bestaansrecht.
Reply
(08-05-2023, 22:53)hythloth Wrote: Weekendtickets voor Primavera zijn momenteel voor 125 euro verkrijgbaar. Benieuwd of het voor BKS uiteindelijk ook naar die prijs zakt.

Excuseer??
Reply
Mits je goed zoekt. 140-150 euro is wat makkelijker te vinden, zoals deze.
Reply
(08-05-2023, 23:07)Gunnar Wrote: Ik gok op nog geen 15.000 bezoekers per dag en ik zie ze na dit jaar wel over de kop gaan. In de huidige vorm is er geen stabiel bestaansrecht.
Ben ik ook bang voor, de prijs is te hoog om met dit programma voldoende volk te trekken. Natuurlijk genoeg gezelligheidsvezoekers en nog wat fijnproevers die denken iets te kunnen ontdekken maar dit lijkt niet goed houdbaar zo. Voor hetzelfde geld hebben ze volgend jaar weer wat meer publiekstrekkers en het ziet er weer anders uit, ik bedoel had dit jaar the national, bon iver en tame impala geboekt en het was wel richting uitverkocht gegaan. Niet vernieuwend, alsnog veel herhaling maar in ieder geval wel namen die uiteindelijk een Ziggo Dome weten te vullen.
Reply
Ik hoop dat het genoeg meevalt dat ze volgend jaar door kunnen en dat het ze dan wat meer meezit met de namen bovenin / dat ze meer zonder dat soort namen door kunnen en willen. Het blijft voor mij het fijnste festival in de buurt en de berichten uit bijvoorbeeld Beuningen wijzen er niet bepaald op dat het daar snel een betere kant op zal gaan.
Reply
Er is altijd Haldern... dat is echt niet ver. DTRH kun je imo niet eens meer vergelijken met BKS. Dat werd erin gemikt door Mojo om BKS kapot te maken en dat is ze in exact één decennium gelukt. Nu kunnen ze doorgroeien naar een LL voor mid career mensen.
Reply
Ja, Haldern is zeker nog een optie die ik nog een keer wil checken inderdaad. Zou best kunnen dat dat festival net zo goed of beter is.
Reply
Hmm dit jaar valt Haldern wel een beetje tegen.
Reply
(09-05-2023, 12:17)Stefan Wrote: Hmm dit jaar valt Haldern wel een beetje tegen.

De line up wel een beetje ja. Er komt nog van alles bij om voor Tom Odell te compenseren, al zullen het waarschijnlijk niet zo veel "Graz-bandjes" zijn als die post-Covid golf van vorig jaar.

Stiekem hoop ik nog op Afghan Whigs, die hebben er drie keer eerder gestaan. En Tom Odell is natuurlijk kut, maar zeker niet de eerste keer dat ze zo iemand boeken, zie hun wiki.

Qua sfeer was het mijn leukste festival sinds de eerste BKS. Dit is wat BKS graag wil maar op de huidige schaal niet kan zijn: een niet-genregebonden festival vol goeie muziek voor rond de 10.000 man met culthelden als Kae Tempest bovenaan de affiche. Basic, betaalbaar en totaal niet commercieel.
Reply
Er moet nog een hoop bijkomen bij Haldern. Wordt sowieso een ontdekkingstocht.
Reply
Nog een maandje #zinin
Reply
(08-05-2023, 22:37)Gunnar Wrote: Eerdaags zal het blokkenschema wel verschijnen?

Benieuwd waar ze nu eigenlijk staan qua kaartverkoop. Het resale platform laat wel tekenen zien van een aankomende car crash, momenteel 251 weekend tickets in de verkoop en de prijs is inmiddels al onder de €200 gedoken. Dagtickets loopt het minder vaart mee, maar dat kan ook komen doordat er überhaupt weinig van zijn verkocht.

Weekje later staat de teller al op 299 weekendtickets, loopt alleen maar op.

Ook nog steeds geen blokkenschema.
Reply
https://www.bestkeptsecret.nl/uploads/im...-16-05.pdf
Reply
Vrijdag prima schema, zaterdag om te janken, zondag veel rare clashes maar alsnog te doen.

En het blijft beter dan DTRH.
Reply
Zal nog het een en ander moeten inluisteren, maar vermaak me wel van vroeg tot laat denk ik.
Reply
Behoorlijk fijn blokkenschema op het eerste gezicht. Weinig pijnlijke keuzes (die zijn er natuurlijk ook niet zo snel als er weinig musts zijn), wel vrijwel altijd iets waar ik naar zou willen kijken en de meeste interessante dingen in TWO/Secret.
Reply
Zelfs op de zaterdag kan je nog best een acceptabele route maken hoor, al blijft het allemaal niet heel spannend.
Reply
Punt blijft natuurlijk dat je voor hetzelfde geld een dag of weekend Werchter doet en er dan nog een pak grotere namen bij krijgt.

Elke dag staan er wel een paar leuke namen, maar geen enkele dag is er een route te maken die de prijs rechtvaardigt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)