Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
[+] 1 user says Thank You to dave for this post
Reply
Ik denk dat prijs-kwaliteittechnisch zowel Rock Werchter als Lowlands gewoon een betere optie zijn dan BKS. DTRH laat ik nog in het midden.
Reply
(15-03-2023, 12:35)dave Wrote:
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
Allerlei kleinere festivals en evenementen die langzaam hun programma en festival aankondigen. Waar je voor veel minder dollars tzelfde plezier kunt behalen.
Reply
Mwoah, I'm with dave hier hoor, zoals ik een paar weken terug in het DTRH-topic ook al zei. BKS heeft een aantal keuzes gemaakt die mij niet aanstaan (en die deels al eerder dan dit jaar in gang zijn gezet), maar voor mij althans is het nog altijd het meest aantrekkelijke meerdaagse buitenfestival binnen de Benelux dat ik ken. Lowlands en Werchter zijn nogal massaal (en LL boekt mij te weinig normie-indie, Werchter net wat te weinig namen om te ontdekken). ITGWO zou ik dan noemen als beste alternatief.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
(15-03-2023, 13:49)matthijs603 Wrote: Mwoah, I'm with dave hier hoor, zoals ik een paar weken terug in het DTRH-topic ook al zei. BKS heeft een aantal keuzes gemaakt die mij niet aanstaan (en die deels al eerder dan dit jaar in gang zijn gezet), maar voor mij althans is het nog altijd het meest aantrekkelijke meerdaagse buitenfestival binnen de Benelux dat ik ken. Lowlands en Werchter zijn nogal massaal (en LL boekt mij te weinig normie-indie, Werchter net wat te weinig namen om te ontdekken). ITGWO zou ik dan noemen als beste alternatief.
 Voor jou ja, maar jij bent niet de enige kaartjeskoper. Er zijn er ookdie er dus anders over denken.
Reply
Btw, ik vind die zondag op BKS best leuk. Als ik een goedkoop ticketje kan scoren kom ik wel. Maar niet voor 120 €!!!
Reply
(15-03-2023, 14:13)Flair Wrote:
(15-03-2023, 13:49)matthijs603 Wrote: Mwoah, I'm with dave hier hoor, zoals ik een paar weken terug in het DTRH-topic ook al zei. BKS heeft een aantal keuzes gemaakt die mij niet aanstaan (en die deels al eerder dan dit jaar in gang zijn gezet), maar voor mij althans is het nog altijd het meest aantrekkelijke meerdaagse buitenfestival binnen de Benelux dat ik ken. Lowlands en Werchter zijn nogal massaal (en LL boekt mij te weinig normie-indie, Werchter net wat te weinig namen om te ontdekken). ITGWO zou ik dan noemen als beste alternatief.
 Voor jou ja, maar jij bent niet de enige kaartjeskoper. Er zijn er ookdie er dus anders over denken.

Goh ja, dat lijkt me nogal logisch. Moet ik voortaan iedere keer dat ik dit benoem dan maar in bold gaan plaatsen?

Er is hier al volop geanalyseerd waarom BKS ook in bredere zin in vele ogen hier matig/onhandig/schizofreen heeft geprogrammeerd dit jaar. En ja, voor de een zijn de alternatieven dan aantrekkelijker dan voor de ander.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply
(15-03-2023, 13:12)Uplift Wrote: Ik denk dat prijs-kwaliteittechnisch zowel Rock Werchter als Lowlands gewoon een betere optie zijn dan BKS. DTRH laat ik nog in het midden.

Daar kan ik je niet helemaal in volgen. Ik vind de line-ups essentieel van elkaar verschillen. Op Lowlands ben ik al jaren geleden afgehaakt omdat de interessante acts daar steeds sporadischer op de poster belanden. Rock Werchter is al helemaal geen vergelijking, wat mij betreft. Het relatief kleinschalige en relaxte van BKS staat wel heel ver af van de heksenketel en massaliteit van een RW. 

Prijstechnisch gezien betaal je inderdaad voor BKS veel geld voor voornamelijk kleine (goedkopere) acts. Dat speelt voor mij echter vooralsnog geen bepalende  rol. Ik wil graag een weekend op comfortabele manier zoveel mogelijk diverse en interessante acts zien. De status van zo'n act maakt me daarbij weinig uit. Goed is goed. Ik zie echt geen ander festival in de buurt die me hetzelfde kan bieden.
Reply
(15-03-2023, 14:26)matthijs603 Wrote:
(15-03-2023, 14:13)Flair Wrote:
(15-03-2023, 13:49)matthijs603 Wrote: Mwoah, I'm with dave hier hoor, zoals ik een paar weken terug in het DTRH-topic ook al zei. BKS heeft een aantal keuzes gemaakt die mij niet aanstaan (en die deels al eerder dan dit jaar in gang zijn gezet), maar voor mij althans is het nog altijd het meest aantrekkelijke meerdaagse buitenfestival binnen de Benelux dat ik ken. Lowlands en Werchter zijn nogal massaal (en LL boekt mij te weinig normie-indie, Werchter net wat te weinig namen om te ontdekken). ITGWO zou ik dan noemen als beste alternatief.
 Voor jou ja, maar jij bent niet de enige kaartjeskoper. Er zijn er ookdie er dus anders over denken.

Goh ja, dat lijkt me nogal logisch. Moet ik voortaan iedere keer dat ik dit benoem dan maar in bold gaan plaatsen?

Er is hier al volop geanalyseerd waarom BKS ook in bredere zin in vele ogen hier matig/onhandig/schizofreen heeft geprogrammeerd dit jaar. En ja, voor de een zijn de alternatieven dan aantrekkelijker dan voor de ander.
De discussie was waarom er zoveel aanbod is op dat reseller platform.
er zijn dus veel anderen die ‚t achteraf veels te duur vinden en dat geld aan alternatieven wil besteden. Evenementen die steeds meer bekend maken.
Let wel in Tilburg is veel te doen in de zomer. Op  BKS komen ook veel studenten en ander volk uit Tilburg. Die willen nu andere dingen.
Reply
(15-03-2023, 13:20)Flair Wrote:
(15-03-2023, 12:35)dave Wrote:
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
Allerlei kleinere festivals en evenementen die langzaam hun programma en festival aankondigen. Waar je voor veel minder dollars tzelfde plezier kunt behalen.
Noem dan man en paard.  Matthijs wees net op ITGWO, daar had ik over heen gekeken maar zelfs dan.  Wat voor festival heeft een vergelijkbare mid/undercard  met daarbij ook nog een Aphex Twin of een Interpol of, zoals vorig jaar, een Cave of Strokes, voor een (veel) lagere prijs?
[+] 1 user says Thank You to dave for this post
Reply
Hmm ik vind dat lastig te geloven: je koopt een kaartje van 265 euro voor een festival over 5 maanden en een maand later al vond je die 265 te veel geld en verkoop je hem weer voor 30 euro minder?

Op zich wil ik best geloven dat er goede alternatieven bestaan die ik nog niet ken of nog niet op waarde schat hoor. Dan ben ik alleen wel benieuwd naar wat die alternatieven dan zijn, want voor mijzelf en voor wat ik zie als 'de vaste BKS-bezoeker' zie ik die alternatieven nog niet zo. Het kan/zal ook dat die groep vaste BKS-bezoekers gewoon nooit zo groot is geweest en dat dit opvalt als de headliners tegenvallen/niet goed op de rest van het programma aansluiten.
Reply
(15-03-2023, 14:52)matthijs603 Wrote: Hmm ik vind dat lastig te geloven: je koopt een kaartje van 265 euro voor een festival over 5 maanden en een maand later al vond je die 265 te veel geld en verkoop je hem weer voor 30 euro minder?

Op zich wil ik best geloven dat er goede alternatieven bestaan die ik nog niet ken of nog niet op waarde schat hoor. Dan ben ik alleen wel benieuwd naar wat die alternatieven dan zijn, want voor mijzelf en voor wat ik zie als 'de vaste BKS-bezoeker' zie ik die alternatieven nog niet zo. Het kan/zal ook dat die groep vaste BKS-bezoekers gewoon nooit zo groot is geweest en dat dit opvalt als de headliners tegenvallen/niet goed op de rest van het programma aansluiten.
Dat platform liegt niet. Je hoeft niets te geloven overigens.
 Man en Paard? Veel Tilburgers zien BKS als feestje. De hype is er gewoon vanaf., Feestjes  zijn er genoeg in Tilburg. Dat zijn de alternatieven die im bedoel evenementen elsewhere niet zozeer bandjes. Al zijn die er overigens ook.
Reply
Ik zal t anders verwoorden ok:

BKS is zeker dit jaar een dood paard alleen de Grazzer‘s die ervoor betaald hebben trekken er nog een beetje aan!!
Reply
(15-03-2023, 14:58)Flair Wrote:
(15-03-2023, 14:52)matthijs603 Wrote: Hmm ik vind dat lastig te geloven: je koopt een kaartje van 265 euro voor een festival over 5 maanden en een maand later al vond je die 265 te veel geld en verkoop je hem weer voor 30 euro minder?

Op zich wil ik best geloven dat er goede alternatieven bestaan die ik nog niet ken of nog niet op waarde schat hoor. Dan ben ik alleen wel benieuwd naar wat die alternatieven dan zijn, want voor mijzelf en voor wat ik zie als 'de vaste BKS-bezoeker' zie ik die alternatieven nog niet zo. Het kan/zal ook dat die groep vaste BKS-bezoekers gewoon nooit zo groot is geweest en dat dit opvalt als de headliners tegenvallen/niet goed op de rest van het programma aansluiten.
Dat platform liegt niet. Je hoeft niets te geloven overigens.

Dat platform laat zien dát er kaarten worden verkocht, niet waarom die kaarten worden verkocht.
Reply
Daar is de discussie toch over. Jeez. Je mag geloven wat he zelf denkt. Goed?
Reply
(15-03-2023, 14:51)dave Wrote:
(15-03-2023, 13:20)Flair Wrote:
(15-03-2023, 12:35)dave Wrote:
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
Allerlei kleinere festivals en evenementen die langzaam hun programma en festival aankondigen. Waar je voor veel minder dollars tzelfde plezier kunt behalen.
Noem dan man en paard.  Matthijs wees net op ITGWO, daar had ik over heen gekeken maar zelfs dan.  Wat voor festival heeft een vergelijkbare mid/undercard  met daarbij ook nog een Aphex Twin of een Interpol of, zoals vorig jaar, een Cave of Strokes, voor een (veel) lagere prijs?
Ik heb gekozen om naar Rock en Seine te gaan dit jaar. Qua absolute afstand niet heel ver vanuit Tilburg en betaal ik 90 euro minder per ticket, maar zie ik wel bands als Yeah Yeah Yeahs, Wet Leg, boygenius, Fever Ray, Ethel Cain en The Murder Capital, om maar wat te noemen. Allemaal namen die ik erg graag op BKS had gezien.
[+] 1 user says Thank You to Sphinx for this post
Reply
Ik ben van mening dat BKS weg moet blijven van dat hippe gedoe, en ook bands als Chemical Brothers, De Staat, Oscar & The Wolf, Goldband, The 1975, Christine And The Queens, Sophie Staat weg moet blijven.

Als BKS zijnde verkoop je daar geen kaarten mee, want dat publiek gaat inderdaad veel liever naar Werchter of Lowlands.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
(15-03-2023, 21:52)Sphinx Wrote:
(15-03-2023, 14:51)dave Wrote:
(15-03-2023, 13:20)Flair Wrote:
(15-03-2023, 12:35)dave Wrote:
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
Allerlei kleinere festivals en evenementen die langzaam hun programma en festival aankondigen. Waar je voor veel minder dollars tzelfde plezier kunt behalen.
Noem dan man en paard.  Matthijs wees net op ITGWO, daar had ik over heen gekeken maar zelfs dan.  Wat voor festival heeft een vergelijkbare mid/undercard  met daarbij ook nog een Aphex Twin of een Interpol of, zoals vorig jaar, een Cave of Strokes, voor een (veel) lagere prijs?
Ik heb gekozen om naar Rock en Seine te gaan dit jaar. Qua absolute afstand niet heel ver vanuit Tilburg en betaal ik 90 euro minder per ticket, maar zie ik wel bands als Yeah Yeah Yeahs, Wet Leg, boygenius, Fever Ray, Ethel Cain en The Murder Capital, om maar wat te noemen. Allemaal namen die ik erg graag op BKS had gezien.
Zeker, die namen had ik ook graag op BKS gezien en er staan nog wel een paar mooie namen.  Als alternatief zou ik hier niet direct aan denken, alleen al vanwege de afstand. Ik zou voor een heen en terug reis zes uur langer in de auto zitten en dan moet de line-up wel echt veel beter zijn dan BKS wil ik dat overwegen.
Reply
(15-03-2023, 21:52)Sphinx Wrote:
(15-03-2023, 14:51)dave Wrote:
(15-03-2023, 13:20)Flair Wrote:
(15-03-2023, 12:35)dave Wrote:
(14-03-2023, 18:13)Flair Wrote: De reden is gewoon dat er intussen steeds  meer keuze is aan goedkopere alternatieven.

Welke dan? Ik zie ze niet direct in de enigszins nabij omgeving. Misty Fields wordt hier enthousiast onthaald als alternatief maar dat kun je slechts ten dele als een alternatief zien. Veel kleiner in opzet en qua muziek ook veel eenzijdiger; vrijwel alleen indie rock en een enkele singer songwriter. Geen dance, geen nachtprogramma. Om nog maar te zwijgen over de faciliteiten daar.
Allerlei kleinere festivals en evenementen die langzaam hun programma en festival aankondigen. Waar je voor veel minder dollars tzelfde plezier kunt behalen.
Noem dan man en paard.  Matthijs wees net op ITGWO, daar had ik over heen gekeken maar zelfs dan.  Wat voor festival heeft een vergelijkbare mid/undercard  met daarbij ook nog een Aphex Twin of een Interpol of, zoals vorig jaar, een Cave of Strokes, voor een (veel) lagere prijs?
Ik heb gekozen om naar Rock en Seine te gaan dit jaar. Qua absolute afstand niet heel ver vanuit Tilburg en betaal ik 90 euro minder per ticket, maar zie ik wel bands als Yeah Yeah Yeahs, Wet Leg, boygenius, Fever Ray, Ethel Cain en The Murder Capital, om maar wat te noemen. Allemaal namen die ik erg graag op BKS had gezien.

175 euro voor Rock En Seine is zeker goeie deal voor die namen, zelfs al moet je er verblijf los bij regelen.
Reply
Tering die nieuwe track van The Chemical Brothers vat BKS goed samen zeg. #noreason
Reply
(17-03-2023, 12:41)Gunnar Wrote: Tering die nieuwe track van The Chemical Brothers vat BKS goed samen zeg. #noreason

Die nieuwe track vat specifiek de boeking van CB op BKS samen.
#noreason
Reply
Inderdaad een heel matig nummer.
Reply
Reply
Inmiddels 93 weekendtickets op het resale platform van BKS. Prijzen vanaf 220 euro incl. camping.
Reply
Toch maar weer SP stemmen dan. Oh, wacht.

Maar nee, dit is een poging om het Italodisco volk te mobiliseren en dus een veeg teken mbt de voorverkoop.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)