Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
(26-02-2023, 13:48)pongolesi Wrote:
(26-02-2023, 12:00)pixie6666 Wrote:
(25-02-2023, 01:48)Timothy\s Monster Wrote: Klopt inderdaad. Die zaterdag heb ik alleen maar vanaf Thurston Moore (wat enorm saai was) alles meegepakt. Die zondag was enorm heet, maar toch wel een paar toffe acts meegepakt. Radiohead perfect meegekregen vanaf de drankstand in het midden van het veld.

T.a.v. Thurston Moore: over volledig oneens gesproken

Dat was een fantastisch optreden, alleen jammmer dat het wat aan de korte kant was.

Klopt, hij had officieel maar 45 minuten, maar bouwde het toch nog met een minuut of 10 extra uit. Een artiest van dit kaliber slechts 45 minuten toebedelen vind ik een belediging.
Reply
(22-02-2023, 18:43)dave Wrote: De negativiteit hier is een attractie op zich. Ik ga me er in elk geval wel weer een weekend vermaken. Zeer sterke zondag vooral wat ik altijd toejuich want niets zo fnuikend voor een festival dan de leegloop op zondag. Ook op de zaterdag voldoende moois te zien. Aangezien ik echt in een uithoek woon en maar mondjesmaat concerten doe is BKS voor mij wel een kans om interessante namen uit het clubcircuit in een weekend te gieten. Heb ook het idee dat de algehele indruk negatiever is dan gerechtvaardigd door die rits baggernamen aan de bovenkant. Die undercard is toch meer dan okay dit jaar?

Ik zou als BKS-tickethouder er al voor tekenen dat het weekend überhaupt doorgaat. 

(24-02-2023, 13:02)dave Wrote:
(22-02-2023, 22:18)Kreuz Wrote: 2017 was in de breedte echt armzalig. Al het geld opgeslorpt door Radiohead en Arcade Fire. Die twee mogen dan wel fenomenaal zijn geweest, het overschaduwt wel de rest van de programmatie.

Benieuwd naar het uiteindelijke schema, want dit blijft gewoon een prima undercard. Met betrekking tot dat Alpha-gevoel zou ik aanbevelen om eens richting voorgaande jaren te lonken en te bekijken wat daar allemaal al ooit heeft gestaan. Scherp is het aan de ONE niet altijd geweest, verre van. Drie keer De Staat.. Ochot. Waarom. Bij gebrek aan beter, obviously.
Agnes Obel, Millionaire, Real Estate, Jenny Hval, Show me the Body, Kelly Lee Owens, Cloud Nothings, Mitski, Thurston Moore Band, Laurel Halo, Vatican Shadow, Arab strap, Yussef Dayes, Thundercat, Zeal & Ardor, Kikagaku Moya, Soulwax, James Blake, American Football, Floating Points. En zo zijn er nog wel een paar. 

Armzalig? Je kan negatieve kritiek ook overdrijven. Viel in de breedte reuze mee.  Wel eens dat de ONE namen dat jaar verre van scherp waren, wat dat betreft is dat wel verglijkbaar met de komende editie.

Klopt, 2017 was alles bij elkaar genomen minder saai dan de line-up van dit jaar (tot dusver). BKS heeft gekapituleerd en speelt alles of niets door zich op 3FM-mensen te richten. Die hun geld al uitgegeven hebben aan DTRH en LL. Dus dat komt gewoon niet meer goed; BKS zie ik na deze editie of een van de komende jaren gewoon verdwijnen. Hebben ze aan zichzelf te danken.
Reply
The Walkmen 10 juni in Denemarken (samen met Warpaint, Iggy Pop, The War On Drugs). Maar die hoeven denkelijk ook niet te verwachten.
Reply
(27-02-2023, 10:25)Uplift Wrote:
(22-02-2023, 18:43)dave Wrote: De negativiteit hier is een attractie op zich. Ik ga me er in elk geval wel weer een weekend vermaken. Zeer sterke zondag vooral wat ik altijd toejuich want niets zo fnuikend voor een festival dan de leegloop op zondag. Ook op de zaterdag voldoende moois te zien. Aangezien ik echt in een uithoek woon en maar mondjesmaat concerten doe is BKS voor mij wel een kans om interessante namen uit het clubcircuit in een weekend te gieten. Heb ook het idee dat de algehele indruk negatiever is dan gerechtvaardigd door die rits baggernamen aan de bovenkant. Die undercard is toch meer dan okay dit jaar?

Ik zou als BKS-tickethouder er al voor tekenen dat het weekend überhaupt doorgaat. 

Vanwege een slechte kaartverkoop? In dat geval zullen ze wel massaal tickets weggeven, kan mij niet voorstellen dat het wordt gecanceld.
Reply
(23-02-2023, 10:59)Loov Wrote: Daarom zou Ticketswap ook goed uitkomen voor dit festival. Maar ik begrijp absoluut als festival dat je dat niet wilt. Als er 100'en tickets tegen bodem prijzen op een platform te kopen zijn daalt de waarde van je festival. Los van het ethische karakter en jij als consument die iets koopt wat je niet mag bezitten.

Ik geef me geld dan liever uit aan losse dagen waar ik wel kan verkennen en er 'n grote naam staat die ik graag wil zien: GY!BE dag op Rewire, Sonic Whip en volgende week komen de eerste namen van Misty Fields.

Sinds ik dit tegen kwam in een ander topic ben ik eens gaan kijken..lijkt me zeker de moeite waard. Benieuwd wat er vandaag bekend wordt.
Zal.voor mij stuk voor stuk ontdekken worden... Weer eens wat anders dan veel kennen. 
Festival.komt.gemoedelijk op me over, en veel mensen zijn erg enthousiast.
Reply
Absoluut waar allemaal. Al vond ik het soms ietwat te gemoedelijk. Zoals te lang in de rij staan (in de stromende regen) bij de ingang, omdat de kaartjescontroleur gezellig met iedereen een praatje maakt. Hetzelfde gebeurde ook regelmatig bij eet- en drinkstands.
Later in de avond is het gros van de bezoekers behoorlijk bezopen. Zo had ik bij TV Priest last van een paar dronken dames, die het nodig vonden om me vast te pakken en over mijn rug te wrijven/aaien.
Overdag trouwens alles perfect, maar goed om te weten wat de mindere facetten zijn van dit festival.
Reply
Dus jij hebt een hoge aaibaarheidsfactor?
Reply
Ik vind het ergens wel normaal dat je op het einde van een dag bandjes kijken die muziek spelen van 45 jaar geleden straalbezopen bent. Verder een sympathiek festival heb ik begrepen, jammer van de monotonie.
Reply
Inmiddels gewend aan de zwakke bovenlaag, een paar keer de BKS-playlist aangehad en nog eens de clashfinder bekeken en nu begint het, na de aanvankelijke teleurstelling, toch wel te kriebelen. De seinen zijn hier van lichtrood naar lichtgroen gegaan. Ik zie het niet uitverkopen, dus ga de dagen maar in mijn agenda blokkeren en als blokkenschema en weerbericht niet tegenvallen zie ik mezelf toch weer gaan.
Reply
(28-02-2023, 10:25)BigBird Wrote: Dus jij hebt een hoge aaibaarheidsfactor?

De GVR.
Reply
Het aangekondigde Resale-platform is nu eindelijk online. Met een acceptabele transactiefee van 10EUR. 

Wat ik al verwachtte, de organisatie van BKS geeft ons vooralsnog geen enkele trigger om ruim op voorhand een passe-partout aan te schaffen. Dan ben je je flexibiliteit immers kwijt. Nu er al zoveel tweedehands aanbod is verwacht ik al helemaal niet meer dat er ook maar iets gaat uitverkopen. De extreem hoge toegangsprijzen icm met de toch lauw ontvangen line-up zullen veel twijfelaars tegenhouden om te gaan. 
Reply
Inmiddels al 63 tickets dus te koop aangeboden in korte tijd. Ik ben benieuwd...
Reply
Ik ben benieuwd of het doorgaat.
Reply
(14-03-2023, 15:12)Uplift Wrote: Ik ben benieuwd of het doorgaat.
Dat vroeg ik me in november/december al af!

Als je je hier al een ticket voor gekocht hebt voor de originele prijs, laten ze je als Grazzer mooi in je hemd staan als de tickets straks voor de helft weggaan. Bedankt BKS zou ik zeggen.
Reply
(14-03-2023, 15:21)Flair Wrote: Als je je hier al een ticket voor gekocht hebt voor de originele prijs, laten ze je als Grazzer mooi in je hemd staan als de tickets straks voor de helft weggaan.

Dat riskeer je natuurlijk bij meer optredens en festivals. Caveat emptor.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(14-03-2023, 15:42)hythloth Wrote:
(14-03-2023, 15:21)Flair Wrote: Als je je hier al een ticket voor gekocht hebt voor de originele prijs, laten ze je als Grazzer mooi in je hemd staan als de tickets straks voor de helft weggaan.

Dat riskeer je natuurlijk bij meer optredens en festivals. Caveat emptor.
 Ja, zegt ie. Da wist ik niet.
Reply
Ik vind het ergens wel lastig te begrijpen dat nu al tientallen mensen van een kaartje af wilden dat ze een maand geleden kochten. Er kan natuurlijk altijd iets tussenkomen, maar de weekendkaarten van BKS verkopen toch nooit (snel) uit?
Reply
Impulsaankoop en dan gezien dat het momentum binnen de vriendengroep daar toch niet was en dat Goldband of De Staat geen goede reden is om naar BKS te gaan.
Reply
Mensen die naar BKS gaan en een kaartje kopen zien het niet als een impulsaankoop. Net zoals twee NL acts niet doorslaggevend zijn in het wel of niet gaan.
Reply
Ik doelde op zij die hun kaart alweer doorverkopen.
Reply
De reden is gewoon dat er intussen steeds meer keuze is aan goedkopere alternatieven.
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
En dat mensen al tickets hebben voor DTRH, RW, LL etc.
Reply
Maar die kaarten voor LL en DTRH hadden ze al voordat ze kaarten voor BKS hadden. Iets impulsaankoopachtigs moet er bij de meesten die er nu al weer vanaf willen wel bij zitten.
Reply
(14-03-2023, 13:07)Loov Wrote: Inmiddels al 63 tickets dus te koop aangeboden in korte tijd. Ik ben benieuwd...

Mwah niet echt schokkend en het zijn er nu 62, dus zoveel is er waarschijnlijk niet meer bijgekomen, Zitten altijd wat vriendengroepen tussen die teveel kaarten hebben gekocht of mensen die toch op vakantie blijken te zijn. Aanbieden via Ticketswap was ook niet mogelijk, dus wel logisch dat zo gauw het kon er gelijk mensen hun kaart gingen aanbieden.

Lijkt me geen editie te worden die uitverkoopt, daarvoor was het allemaal too little too late.
Reply
Ik hoop dat ze het redden dit jaar. Kijken hoe ik er financieel bij hang rond die periode. Misschien wil ik dan wel dagje gaan.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)