Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Best Kept Secret 2023
(07-02-2023, 16:50)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarop de namen als headliner genoemd worden. Dus Apex Twin op vrijdag, Chemical Brothers op zaterdag en Oscar op zondag.

Het houdt niet over met de programmering van de zomerfestivals. Niet een festival waar ik echt blij van wordt.

Chemical Brothers staat volgens hun website op vrijdag, dus bovenstaande redenatie valt iig af.
Reply
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

via Jimmy (oud forumlid van Graz)
Reply
Toch wel heimwee naar de edities waarbij Best Kept Secret een prachtige early bird-optie aanbod aan hun trouwe bezoekers. In 2016 voor €100 3 dagen geweest (ticket kon je op zondag op het terrein zelf kopen) en in 2019 voor €150 (ook nog een prachtige prijs).

10x Friends Tickets is echt alleen de moeite als je al bij voorbaat een groep van minstens 10 mensen hebt en bereid bent om alles te regelen en voor te schieten. Een korting van €15 is ook weer niet heel indrukwekkend gezien de extra moeite die het kost. Was een ander verhaal als er €25-30 van de prijs afging, dan kun je met zijn alleen 1 ticket 'terugverdienen'.
Reply
(07-02-2023, 17:31)Po91 Wrote:
(07-02-2023, 16:50)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarop de namen als headliner genoemd worden. Dus Apex Twin op vrijdag, Chemical Brothers op zaterdag en Oscar op zondag.

Het houdt niet over met de programmering van de zomerfestivals. Niet een festival waar ik echt blij van wordt.

Chemical Brothers staat volgens hun website op vrijdag, dus bovenstaande redenatie valt iig af.
Ah zo. Ik blijf het eigenaardig vinden dat Chemical Brothers vandaag de dag nog als een grotere naam wordt gezien dan The 1975. Hoe lang is het geleden dat zij een relevant album uitbrachten?  Huh
Reply
(07-02-2023, 17:31)Po91 Wrote:
(07-02-2023, 16:50)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarop de namen als headliner genoemd worden. Dus Apex Twin op vrijdag, Chemical Brothers op zaterdag en Oscar op zondag.

Het houdt niet over met de programmering van de zomerfestivals. Niet een festival waar ik echt blij van wordt.

Chemical Brothers staat volgens hun website op vrijdag, dus bovenstaande redenatie valt iig af.

Okay, dank voor de aanvulling.
Reply
(07-02-2023, 17:51)Gretz Wrote: Ah zo. Ik blijf het eigenaardig vinden dat Chemical Brothers vandaag de dag nog als een grotere naam wordt gezien dan The 1975. Hoe lang is het geleden dat zij een relevant album uitbrachten?  Huh

Hun plaat uit 2019 was de moeite waard, wie weet komt er dit jaar een nieuwe.
Reply
(07-02-2023, 17:51)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 17:31)Po91 Wrote:
(07-02-2023, 16:50)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarop de namen als headliner genoemd worden. Dus Apex Twin op vrijdag, Chemical Brothers op zaterdag en Oscar op zondag.

Het houdt niet over met de programmering van de zomerfestivals. Niet een festival waar ik echt blij van wordt.

Chemical Brothers staat volgens hun website op vrijdag, dus bovenstaande redenatie valt iig af.
Ah zo. Ik blijf het eigenaardig vinden dat Chemical Brothers vandaag de dag nog als een grotere naam wordt gezien dan The 1975. Hoe lang is het geleden dat zij een relevant album uitbrachten?  :huh:

Niet per se een grotere act. Maar alledrie deze headliners moet je wel in het donker zien, The 1975 niet per se als ze die grote productie niet meenemen.
Reply
Op Aphex Twins na matige headliners en subs. Maar in de breedte best een hoop leuke acts.
Moet ook nog wel een hoop inluisteren.
Reply
(07-02-2023, 11:39)BigBird Wrote: 23 februari wordt de dagindeling bekend gemaakt.

Dan gaan ook de dagtickets in de verkoop.
Reply
(07-02-2023, 11:10)Wailer Wrote: Ik zou me wel weekend kunnen vermaken.

Maar die zondag ook Springsteen in Landgraaf ...

Bouw nu een lang weekend Zuid-Limburg om Bruce heen, prima
Reply
Quote:Midden januari vielen er namelijk nog vier mogelijke headliners weg. Oscar and the Wolf stond toen al vast, maar Aphex Twin en The Chemical Brothers waren nog niet eens in beeld. Laatstgenoemde is pas twee weken geleden vastgelegd, en Aphex Twin zelfs daarna. De boeking van de eigenzinnige Brit was afgelopen vrijdagmiddag pas rond. De organisatie was al jaren fan, maar opeens vielen de puzzelstukjes op z’n plaats.
Volledige stuk: https://festileaks.com/2023/02/directeur...programma/
Reply
https://festileaks.com/2023/02/directeur...programma/

Quote: Tourmanagers die na de pandemie ineens gestopt zijn, headliners die het toch wel lekker vinden thuis in de studio en pas in 2024 terug op de tourbus stappen, de grote chaos in Groot-Brittannië en alle kosten die Brexit met zich meebrengt… Het was een dynamische periode waarin de opties continu veranderden: “Twee weken geleden was het gevoelsmatig een compleet ander programma.”

Midden januari vielen er namelijk nog vier mogelijke headliners weg. Oscar and the Wolf stond toen al vast, maar Aphex Twin en The Chemical Brothers waren nog niet eens in beeld. Laatstgenoemde is pas twee weken geleden vastgelegd, en Aphex Twin zelfs daarna. De boeking van de eigenzinnige Brit was afgelopen vrijdagmiddag pas rond. De organisatie was al jaren fan, maar opeens vielen de puzzelstukjes op z’n plaats

Ik dacht altijd dat headliners meer dan een jaar van tevoren al vast lagen. Dit klinkt wel als gekkenhuis hoor, en ook niet als een normale situatie. Dat verklaart misschien ook wat van de bijzonderdere keuzes van Primavera.
Reply
(07-02-2023, 18:04)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 17:31)Po91 Wrote:
(07-02-2023, 16:50)pudpong3 Wrote:
(07-02-2023, 14:37)Gretz Wrote:
(07-02-2023, 13:45)BigBird Wrote: OATW sluit de zondag af, ideaal om in alle rust naar huis te rijden.
Waar lees je dat?

Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde waarop de namen als headliner genoemd worden. Dus Apex Twin op vrijdag, Chemical Brothers op zaterdag en Oscar op zondag.

Het houdt niet over met de programmering van de zomerfestivals. Niet een festival waar ik echt blij van wordt.

Chemical Brothers staat volgens hun website op vrijdag, dus bovenstaande redenatie valt iig af.

Okay, dank voor de aanvulling.
Die volgorde is toch gewoon alfabetisch?
Reply
Quote:Een andere opvallende boeking is Goldband. De Festivalact van 2022 wilde zelf heel graag op Best Kept Secret spelen. Vanwege het goede programma – eigenwijs maar toch wat serieuzer – dus voor de band een mooie uitdaging om een feestje te bouwen. De organisatie ziet het ook wel zitten: “Een grotere band is er op dit moment niet in Nederland, ook geen betere festivalband qua sfeer en gezelligheid. Goldband past anno nu heel goed bij BKS.

Auw.
Reply
Dit zou zomaar toch best wel goed kunnen verkopen. En mocht dat gebeuren dan hoeven we iets als Björk nooit meer te verwachten.
Reply
De bovenkant is erg slecht. Vooral Oscar & The Wolf en Goldband zijn dieptepunten. Terwijl ik de onderkant best tof vind. Aphex Twin nog niet live gezien, persoonlijk leuk. Maar uhh.. waarom zijn die anno 2023 een “headliner”.
Reply
Bij gebrek aan beter. Daar zijn ze toch ook open over. Hij heeft trouwens minder dan 20 optredens gedaan de afgelopen 9 jaar dus het is echt wel een exclusieve naam.
Reply
(07-02-2023, 23:37)greenlander Wrote: Bij gebrek aan beter. Daar zijn ze toch ook open over. Hij heeft trouwens minder dan 20 optredens gedaan de afgelopen 9 jaar dus het is echt wel een exclusieve naam.
Geen headliner en goedkopere tickets had een betere oplossing geweest.
Reply
Ik neem aan dat ze The 1975 of Chemical Brothers op de zaterdag hadden gepleurd i.p.v. de vrijdag indien mogelijk, dus dat ze Aphex Twin erbij hebben geregeld was gewoon top.
Reply
Ik ga er ook wel uit dat anders Christine weer of 1975 headliner zou zijn. Nu is Aphex op dat niveau de enige positieve uitschieter, mooi dus dat ze die nog hebben vastgelegd. Ook het enige lichtpuntje.

Los van de headliners, ik weet dat het daar in principe niet om gaat maar met zo’n prijsstijging mag je daar ook wel iets van verwachten. Ik mis gewoon wat dingen die nu actueel zijn (Weyes Blood, The Murder Capital, Someone bijvoorbeeld) en wat oude dino’s waar ik altijd wel goed op ga (Swans, Slowdive). Ze hebben het vast geprobeerd maar het is klaarblijkelijk niet gelukt.

Verder kan ik me niet voorstellen hoe de One eruit gaat zien qua programma, afgelopen jaar best wat leuke shows gezien daar (King Gizard en Fonteines bijvoorbeeld), verder dan Kurt en 2 acts die me niet boeien (Christine en 1975) kom ik niet.

Lijkt me ook dat de many more, vooral het nachtprogramma gaat zijn, misschien weten ze daar nog positief te verassen, maar het kunnen ook gewoon weer Joost van Bellen Brittish House sets worden onder de grote partytent.

Zin in!
[+] 1 user says Thank You to ahha for this post
Reply
(07-02-2023, 11:08)Kreuz Wrote: BKS doet een DTRH'ke met dit affiche. Aphex Twin is wel echt een gigantische move (en vooral dat PS hem niet heeft binnen gehengeld).

Het is minder consistent dan de meeste DTRH-affiches, op het randje van schizofreen zelfs. Dit is paniekvoetbal in affichevorm. Aphex Twin is enkel boekingstechnisch een gigantische move, want het schijnt moeilijk te zijn om hem van onder zijn steen te halen. Maar verwacht dezelfde set als 12 jaar geleden, compleet met zijn gezicht geplakt op dat van Amalia en de toeschouwers op de eerste rij die in de zeik worden gezet. En als hij er echt schijt aan heeft - wat wel eens zou kunnen als hij voorafgaand een rondje doet op het festivalterrein - dan komt er niets dan slappe ambient en piepknor uit de PA. Kan om alle verkeerde redenen legendarisch worden, maar is dus hoe dan ook een mismatch met BKS.

(07-02-2023, 11:51)greenlander Wrote: Swans zou ook weer op LGW kunnen staan.

En dit is toch een prima undercard? Er staan ook nog gewaagde namen als Gaye Su Akyol en Lankum. Kutnamen in de subs en headliners ontloop je op geen enkel festival met meer dan 20.000 bezoekers tegenwoordig. Met nog een tweede goede headliner was het natuurlijk een stuk beter, maar dit had echt wel erger gekund.

Edit: er mist wel nog een Beach House-achtige naam ofzo. Een wat grotere naam die echt wat toevoegt aan je dag. Want echt een wow-gevoel krijg je nou ook niet als je alles bij elkaar zet.

Ik zie geen enkele naam waar ik dit jaar een losse kaart voor zou komen, eerlijk gezegd. Maar er is zoals gezegd vooral geen lijn in deze programmering. En elders is het al vermeld: genoeg festivals van deze grootte die iets consistenter en spannender zijn, zeker in Noord-Europa en Engeland. Had het erger gekund? Ja, zonder Aphex Twin lol. Dit is ongeveer het niveau wat ik had verwacht/gevreesd, met nog een paar negatieve uitschieters erbij. Best wel waardeloos gezien de prijs van een ticket en het profiel van het festival.

(07-02-2023, 12:13)BigBird Wrote: Dat is al jaren zo ingericht, niks nieuws.

Dat maakt het niet minder verwerpelijk.

(07-02-2023, 16:58)hythloth Wrote: Aphex Twin en Chemical Brothers op de ONE bij het strand worden gewoon vette sets. Relevantie is daarbij minder boeiend.

Verrast dat The 1975 geen headliner is. Het persbericht van 3voor12 spreekt over hun huidige "mindblowing productie", maar die gaan ze echt niet gebruiken als sub.

Dat interview van de AD over de tegenvallers met het boeken van artiesten is waardeloze marketing. Klinkt alsof we nu met de vijfderangskeuzes opgescheept zitten. Volgend jaar kunnen ze beter weer verhuizen naar het weekend van Primavera BCN.

Alles bij elkaar is het beter dan wat DTRH momenteel heeft (ondanks Goldband), maar ook 10 euro duurder. Tja.

Chemical Brothers wel, Aphex Twin niet. Aphex Twin is enkel leuk voor wie hem nog moet afsprepen. Chemical Bros.... tja, als je hen de laatste 10 jaar gezien hebt, dan brengt dit denk ik niets bij. Beide acts hebben ook teringveel volume nodig; echte meerwaarde bij beide zit dus eerder in een zaalshow imo (denk auditori dan wel Afas arena).

(07-02-2023, 23:10)Stefan Wrote: Dit zou zomaar toch best wel goed kunnen verkopen. En mocht dat gebeuren dan hoeven we iets als Björk nooit meer te verwachten.

Laten we wedden op een partij Somerset Cider dat dat niet het geval is. Hoe dit festival (in de pers) communiceert, zegt genoeg. Ze zijn laat, ze zijn duur (de inflatiecrisis laat zich veelal nú pas voelen in de portemonnee) en ze hebben op Aphex Twin na amper acts die een USP zijn voor muziekliefhebbers. En de vriendenweekendmensen? Die hebben al tickets voor DTRH en LL. Maar bovenal is hier geen consistentie, geen verhaal. Ik zie her en der wel Vlaamse kennissen die de affiche heel vet vinden, omdat Vlaamse festivals nog kutter zijn. Dus daar moet BKS vooral op hopen, maar ik betwijfel of dit genoeg is.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
(08-02-2023, 11:03)Uplift Wrote:
(07-02-2023, 23:10)Stefan Wrote: Dit zou zomaar toch best wel goed kunnen verkopen. En mocht dat gebeuren dan hoeven we iets als Björk nooit meer te verwachten.

Laten we wedden op een partij Somerset Cider dat dat niet het geval is. Hoe dit festival (in de pers) communiceert, zegt genoeg. Ze zijn laat, ze zijn duur (de inflatiecrisis laat zich veelal nú pas voelen in de portemonnee) en ze hebben op Aphex Twin na amper acts die een USP zijn voor muziekliefhebbers. En de vriendenweekendmensen? Die hebben al tickets voor DTRH en LL. Maar bovenal is hier geen consistentie, geen verhaal. Ik zie her en der wel Vlaamse kennissen die de affiche heel vet vinden, omdat Vlaamse festivals nog kutter zijn. Dus daar moet BKS vooral op hopen, maar ik betwijfel of dit genoeg is.

Eens met de meeste van je punten, maar ik hoor toch wel van meerdere mensen die vaak BKS doen dat ze dit jaar weer gaan. De trouwe schare bezoekers zal dus heus wel weer komen opdagen denk ik. De verkoop van dagtickets lijkt me een groter risico, zeker als die vermoedelijk €125 of meer moeten gaan kosten. De organisatie lijkt dit ook in te zien door eerst alleen weekendtickets in de verkoop te doen.
Reply
(08-02-2023, 11:03)Uplift Wrote:
(07-02-2023, 12:13)BigBird Wrote: Dat is al jaren zo ingericht, niks nieuws.

Dat maakt het niet minder verwerpelijk.

Er is niks verwerpelijks aan, het is een omschrijving op papier. Het is niet zo dat je op het festivalterrein van het ene level naar het andere level loopt en dan een poortje open gaat om binnen te komen in een andere wereld. Maar goed, sommigen nemen dit soort woorden blijkbaar letterlijk.
Reply
Was het maar waar, lol.
Reply
Uiteindelijk als groep besloten toch te gaan. Dus ik zit al klaar in de wachtrij voor de accommodaties. Het programma blijft natuurlijk rampzalig, zeker voor deze prijs. Alleen voor Aphex Twin en Alvvays zou ik op dit moment los een kaartje kopen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)